hooby Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Oké men eerste topic. Sinds kort super tevreden gebruiker van een nieuw Kia Sportage 2.0 Sense+ Diesel Automaat Phoenix Silver. Maar ik vroeg me af of iemand goede tips weet van zonnebrillen die in het opbergvakje passen?? Want dit is zo klein dat ik men huidige zonnebrillen er niet in krijg. Vond op het eerste gezicht dit een handig vakje, maar nu kan ik er geen gebruik van maken... Quote
flipperdeflap Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Je hebt gelijk over dat opberkvakJE! Een smurfenbril zou er nog inpassen... helaas ligt die van mij te rammelen in de middenconsole-bakjes.. zonde, 't is een dure. Quote
kialoog Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Probeer de bril eens op verschillende manieren in het vakje te le leggen (dus met de glazen naar boven of naar beneden) wat het best past , misschien heb je dat al geprobeert?. Ik dacht ook dat past gewoon niet maar toch, en heb een redelijk grote zonnebril bepaald geen Koreaansmaatje. Quote
ErwinB Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Maar serieus: Ik denk dat je al snel op zoiets uitkomt: De meeste moderne brillen zijn erg groot en zullen er niet in passen. Dit is geen Kia-brillenvakje-probleem overigens, bij de meeste auto's met zo'n vakje is het te klein.... Dit is trouwens een Hugo Boss 0315/S, voor de geïnteresseerden... Quote
hooby Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Maar serieus: Ik denk dat je al snel op zoiets uitkomt: De meeste moderne brillen zijn erg groot en zullen er niet in passen. Dit is geen Kia-brillenvakje-probleem overigens, bij de meeste auto's met zo'n vakje is het te klein.... Dit is trouwens een Hugo Boss 0315/S, voor de geïnteresseerden... Ik heb zo'n bril die lijkt op deze en heb toch problemen om deze erin te krijgen zonder dat ik op de glazen duw of beschadig. Als iemand een foto wil maken van hoe hij zijn bril opbergt graag dan posten zodat ik kan zien hoe jullie het doen. Quote
flipperdeflap Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Een beetje flauw, maar inderdaad, mijn tamelijk platte Ray-Ban past er ook niet in. En toch ga ik het morgen nog een keer proberen! Quote
Specialmade Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Ik heb een standaard Polaroid zonnebril, speciaal voor ik de auto. Het model lijkt erg op de afbeelding van de bril van ErwinB. (zie hierboven). Als het klepje opstaat leg dan de bril met de glazen eerst in het opbergvakje. Daarna de "pootjes" van de zonnebril netjes recht leggen. Je zult zien dat het dan allemaal net gaat. En..... als het mij lukt waarom een ander dan niet ? Grtz. Specialmade Quote
bigmac Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Ik weet niet of jullie zo'n mooi vakje aan het plafond hebben als in de Picanto, maar daarin past mijn Rayban Wayfahrer wel, als ie met de glazen naar beneden ligt. Quote
Kofferbak Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Ik heb zo'n bril die lijkt op deze en heb toch problemen om deze erin te krijgen zonder dat ik op de glazen duw of beschadig. Als iemand een foto wil maken van hoe hij zijn bril opbergt graag dan posten zodat ik kan zien hoe jullie het doen. Met een beetje Vaseline 1 Quote
Specialmade Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Ik weet niet of jullie zo'n mooi vakje aan het plafond hebben als in de Picanto, maar daarin past mijn Rayban Wayfahrer wel, als ie met de glazen naar beneden ligt. @Bigmac, Bij de Picanto heb je een mooi vakje boven de linker voordeur. Dus boven de bestuurder. Bij de SP3 zit er een vakje precies in het midden boven de voorruit, tussen de binnenverlichting en/of leeslampjes. Dat is ook een ander model vakje trouwens. Maar in beide gevallen kan een bril c.q. zonnebril worden opgeborgen mits die niet al te "rond" loopt. En voordat ik hier allerlei commentaar op krijg.... dat bedoel ik een bril mee met gebogen glazen Grtz. Specialmade Quote
hooby Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 @Bigmac, Bij de Picanto heb je een mooi vakje boven de linker voordeur. Dus boven de bestuurder. Bij de SP3 zit er een vakje precies in het midden boven de voorruit, tussen de binnenverlichting en/of leeslampjes. Dat is ook een ander model vakje trouwens. Maar in beide gevallen kan een bril c.q. zonnebril worden opgeborgen mits die niet al te "rond" loopt. En voordat ik hier allerlei commentaar op krijg.... dat bedoel ik een bril mee met gebogen glazen Grtz. Specialmade Kan veel verklaren. Meeste van men zonnebrillen hebben gebogen glazen en die krijg ik er niet in. Quote
Recommended Posts