Jump to content

Slechte geluidskwaliteit bij bellen

Recommended Posts

Posted

Telkens als ik zelf iemand opbel of als ik opgebeld word, klagen de mensen dat ze mij heel slecht verstaan. Ik daarentegen (in de wagen) versta hen heel goed!

Volgens mij moet er dan toch ergens iets schelen met het micro'tje?

Zijn er hier misschien nog forumleden, die hetzelfde voor hebben of gehad hebben?

Misschien oplossingen?

Posted

Telkens als ik zelf iemand opbel of als ik opgebeld word, klagen de mensen dat ze mij heel slecht verstaan. Ik daarentegen (in de wagen) versta hen heel goed!

Zijn er hier misschien nog forumleden, die hetzelfde voor hebben of gehad hebben?

Misschien oplossingen?

Hallo,

Wellicht een open deur maar heb je het geluidsvolume voldoende hoog staan. Omdat het geluid

vanuit de speakers komt lijkt het misschien wel hoog genoeg maar voor de ontvanger lijkt het dan

alsof je heel ver van je telefoon (lees microfoon) afzit.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

Ik weet niet waar het microfoontje zit, maar ik heb ditzelfde eens gehad bij een vorige auto.

Na een paar keer de opmerking te hebben gehad dat ik niet te verstaan was kwam ik erachter dat één van de ventilatieroosters naar boven gericht stond en precies richting de microfoon blies.

De aanjager hoeft niet hard te staan om toch een irritante storing in je microfoon te veroorzaken.

Misschien is het zoiets ?

Posted

Bedankt voor de reacties! Ik zal mijn zoektocht nog wat verder zetten.

Aan specialmade: wat bedoel je met 'wellicht een open deur'? (afdichtingen van de deur?)

• 2 weeks later...
Posted

Misschien oplossingen?

Beste Raes, is dit probleem nu opgelost? Ik heb namelijk exact het zelfde.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt

Posted

Swiss,

Met de update van mijn navigatie is alles opgelost.

Het knopje van de spraak commando's werkt nu.

En de geluidskwaliteit bij het bellen lijkt massa's beter. Vroeger verstonden ze mij bijna niet, nu lijkt het zelf een beetje aan de luide kant.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met een radio zonder navigatie?

Posted

ik heb dit probleem ook , naast het probleem dat mijn dak nu geknald is tijdens het rijden , maar welke update is dit dan ?

mijn auto heb ik begin Januari gekregen en dacht dat ik wel de nieuwste update had maar welke versie heb jij nu dan?

Posted

Misschien oplossingen?

Beste allen...

Ja, ook ik herken dit. Ik ben account manager en met 70.000 km per jaar bel ik ook nog eens vrij regelmatig maar heb er vaak een hekel

aan om een gesprek te beginnen want iedereen klaagt dat ik niet te verstaan ben, iets wat mij al weerhoud om te gaan bellen tijdens het

rijden.

Ik heb al een software update gehad enkele maanden geleden en toen werd er gezegd dat het beter moest zijn, maar niets is minder waar.

Verder heeft de Sportage als nadeel dat het microfoontje geheel links in de auto zit en daardoor kunnen mede passagiers niet meepraten

tijdens een gesprek want die hoort de andere kant acht niet.

Wie heeft een oplossing, want dit is echt heel vervelend!

Grt, René

Posted

ik snap het niet helemaal, want bij mij werkt e combinatie telefoon en autoradio perfect. Ik ben volgens iedereen prima te verstaan, dus. En ook meepraten van de bijrijder is al eens zonder problemen verlopen. Ik zou trouwens niet eens weten waar het microfoontje zit?

Posted

ik snap het niet helemaal, want bij mij werkt e combinatie telefoon en autoradio perfect. Ik ben volgens iedereen prima te verstaan, dus. En ook meepraten van de bijrijder is al eens zonder problemen verlopen. Ik zou trouwens niet eens weten waar het microfoontje zit?

als je geen panoramadak dak heb dan zit hij recht boven je hoofd op de hemel het is een plastic dopje
Posted

ik heb vandaag een leenauto ( ook sportage) gekregen zonder NAV en daar horen ze me wel goed in dus het ligt niet aan me telefoon

maarja ik had al doorgegeven vanmorgen dat ze er naar moeten kijken zodra mijn nieuwe dak erin zit

Posted

Ik had ook een vrij matige geluidskwaliteit met bellen (NAV unit met verouderde software uit 2010). Vandaag de software update gedaan naar de nieuwste versie bij de dealer en het geluid is nu echt beduidend stukken beter voor de andere kant van de lijn. Spraakherkenning etc werkt nu ook.

• 5 weeks later...
Posted

Bij de testwagen had ik dit probleem ook met mijn iPhone maar met mijn wagen bijna nooit problemen.

hoi Ysie, mss kan jij helpen, ik zie dat ook jij gebruiker bent van iphone, ik heb behoorlijk wat problemen met iphone 4

- als ik via bt, als het al lukt, mijn iphone koppel gaat deze plots volledig over op "stil", dan hoor ik ook niet als er een bericht binnenkomt, ook zelf als ik de niet meer in de wagen ben blijft alles op stil staan, dan moet ik deze volledig uitzetten en opnieuw opstarten, telkens ik in de wagen stap weer idem, dit is echt een vervelende zaak,

zie ik ergens een instelling over het hoofd, ik weet het echt niet, bellen is klaar en duidelijk dat blijkt geen probleem te zijn, paar dagen terug, toen heb ik het ontdekt had ik maar liefst 4 berichten, ik had niks gehoord.................

- probleem 2 vandaag was ik via gps aan het rijden en kreeg tel, ik start het gesprek en tot mijn verbazing stel ik vast dat de gps geen hoorbare instructies meer geeft, enkel nog te volgen via scherm, ben ik een uitzondering of is er nog weet van dergelijk probleem? graag lees ik jullie reacties

• 3 weeks later...
Posted

Heeft er iemand een idee hoe je die navigatie-update moet doen? Ik heb namelijk een Sportage sinds eind maart '12 maar weet niet hoe je zo'n een navigatie-update moet doen. Alvast bedankt!

Posted

Heeft er iemand een idee hoe je die navigatie-update moet doen? Ik heb namelijk een Sportage sinds eind maart '12 maar weet niet hoe je zo'n een navigatie-update moet doen. Alvast bedankt!

Hallo Diet.

Eerst en vooral zijn er 2 verschillende updates waarvan er sprake is: de navi-update (dat zijn de nieuwe kaarten) en de software-update (dat is de systeemsoftware van je toestel)

Alles over de navi-update vindt je hier: http://www.kiaclub.n...dpost__p__58492

Probeer ook even de zoekfunctie bovenaan! Dat helpt soms ;):P

PS. De navi-update kan je door je dealer laten doen zoals de meeste onder ons, maar ik dacht dat je hem ook zelf kon uitvoeren dmv een usb-stick... en voor dat alles moet jammer genoeg betaald worden (systeemsoftware wordt gratis gedaan), maar dat zal je wel te weten komen als je gans het topic leest. Veel succes!

• 11 years later...
Posted
Op 22-2-2012 om 08:57, zei Raes:

Swiss,

Met de update van mijn navigatie is alles opgelost.

Het knopje van de spraak commando's werkt nu.

En de geluidskwaliteit bij het bellen lijkt massa's beter. Vroeger verstonden ze mij bijna niet, nu lijkt het zelf een beetje aan de luide kant.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met een radio zonder navigatie?

Dank voor de tip , richting dealer dus.