Miszblond Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Hallo allemaal, Mag de pica ivm de garantie alleen bij de dealer (KIA) onderhouden worden of elke willekeurige bovag garage? Graag hoor ik van jullie. Quote
jvdpol Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Mag bij iedere willekeurige (bovag?) garage. Garantie blijft van toepassing. Quote
raoul_35 Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 onderhoud bovag garage garantie kia dealer Quote
Miszblond Posted February 4, 2012 Author Posted February 4, 2012 onderhoud bovag garage garantie kia dealer Nu ben ik verward, KIA garage of BOVAG om garantie te behouden? Quote
bigwade Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Onderhoud kan bij elke bovag-garage. Garantieclaims kunnen bij diezelfde bovag-garage of willekeurige Kia dealer. Of die laatste daar blij mee is is een 2e. De Kia road assist vervalt bij onderhoud anders dan bij Kia dealers. Heb je hier wat aan ? Quote
Miszblond Posted February 4, 2012 Author Posted February 4, 2012 Onderhoud kan bij elke bovag-garage. Garantieclaims kunnen bij diezelfde bovag-garage of willekeurige Kia dealer. Of die laatste daar blij mee is is een 2e. De Kia road assist vervalt bij onderhoud anders dan bij Kia dealers. Heb je hier wat aan ? is die kia road assist die soort van anwb? dus eigenlijk komt het er dan op neer dat je wel bij een KIA dealer moet onderhouden en het liefst nog bij degene bij wie je hem aangeschaft hebt. Dit vind ik zelf niet zo leuk. Nu vier weken na de aanschaf en een week voordat hij geleverd word, heb ik een heel ander beeld van de dealer en ik ben dan ook erg blij als ik daar nooit meer naartoe hoef. Ze geven foutieve informatie en verdraaien alles zo dat het ze zelf goed uit komt. Ze handelen niet in het belang van de klant maar alleen in belang van henzelf... Quote
bigwade Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Lees het nog eens goed. Het staat je vrij om elders te winkelen w.b. onderhoud. De Kia Road Assist (Kia Internationale Wegenhulpgarantie) vervalt dan. De ANWB doet de rest. Wat is het probleem met je dealer en wie is dat ? Man en paard, houden we van.. Quote
Miszblond Posted February 4, 2012 Author Posted February 4, 2012 Dealer in Drachten, zit er net. Ik merk middels de verhalen die hij aan Jutter verkocht heeft en aan mij en mijn vriend dat hier grote e verschillen inzitten. Ook was de dealer er niet van op de hoogte dat kia aan lpg deed al wisten wij dat wel en ga zo maar door. Wax-oyl werd bijna afgedwongen. Werd ook niet als keuze gesteld. Hij zou er alles aan doen om hem zo vlug mogelijk te leveren, met voorkeur binnen 3 weken waarop hij mondig zei ja dat gaat lukken en nu krijgen we hem na vijf weken. Het zijn allemaal kleine dingetjes, niks groots, maar het vertrouwen daalt wel enorm. Plus dat ik onze pica al heb gezien en er zat vogelpoep op al 3 dagen lang.... Quote
molenland Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Zelfde verhaal bij mijn dealer! Ik wilde vorig jaar graag de Kia Picanto op LPG. Werd niet (meer) geleverd in Nederland, volgens de dealer. Toch is ie pas nog door de consumentenbond getest. Rara, hoe kan dat? Quote
molenland Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 @Bigwade: offtopic: hoe krijg je die leuke tekst onder je verhaal? (op een witte kun je zitte....hehe) Quote
bigmac Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Zelfde verhaal bij mijn dealer! Ik wilde vorig jaar graag de Kia Picanto op LPG. Werd niet (meer) geleverd in Nederland, volgens de dealer. Toch is ie pas nog door de consumentenbond getest. Rara, hoe kan dat? De consumentenbond test is van de duitse adac. Quote
molenland Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 @bigmac Jawel, maar volgens de consumentengids is de auto hier verkrijgbaar. Misschien maken die dan een fout? Quote
Miszblond Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 We hadden het überhaupt over kia algemeen en niet alleen kia nederland. Dus hoe dan ook, hij zat fout. 1 Quote
jutter Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Dealer in Drachten, zit er net. Ik merk middels de verhalen die hij aan Jutter verkocht heeft en aan mij en mijn vriend dat hier grote e verschillen inzitten. Ook was de dealer er niet van op de hoogte dat kia aan lpg deed al wisten wij dat wel en ga zo maar door. Wax-oyl werd bijna afgedwongen. Werd ook niet als keuze gesteld. Hij zou er alles aan doen om hem zo vlug mogelijk te leveren, met voorkeur binnen 3 weken waarop hij mondig zei ja dat gaat lukken en nu krijgen we hem na vijf weken. Het zijn allemaal kleine dingetjes, niks groots, maar het vertrouwen daalt wel enorm. Plus dat ik onze pica al heb gezien en er zat vogelpoep op al 3 dagen lang.... Hoi Miszblond. Ik lees dit nu pas. Wat voor verschillen bedoel je? Quote
Miszblond Posted February 10, 2012 Author Posted February 10, 2012 Hoi Miszblond. Ik lees dit nu pas. Wat voor verschillen bedoel je? Over de wax-oyl Quote
Pici2011 Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Hoi allemaal, Als de KIA dealer waar je je KIA hebt aangeschaft niet bevalt, staat het je ook vrij naar een andere KIA dealer te gaan. Dan behoud je behalve je garantie, ook je Kia Road Assist service. Het gaat er volgens mij om dat hij bij een KIA dealer wordt onderhouden, hoeft niet persé degene te zijn waar je je auto hebt gekocht. Quote
Recommended Posts