Delta Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 ABS is ook wel een afkorting voor kunstof hij bedoeld dan ook het kunstof van zijn deur panelen http://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene Oke duidelijk. Is er trouwens nog verschil van deurpanelen tussen superpack en pluspack? Quote
xtra40 Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 alleen de voorkant van het dachbord en om de deur opener dat kleine stuk dat is kunst leer bij een super pack Quote
RioTom Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 @ xtra40, Dat is waar, maar naar mijn ervaring is het kunststof waar de schakelaars voor ramen inzit ook anders. Het is een beetje rubberachtig en voelt "zachter" aan. Quote
xtra40 Geplaatst 30 September, 2012 Geplaatst 30 September, 2012 oke dat zou kunnen is mij nog niet opgevallen wel is de struktuur en hoe het kunst leer aan voelt anders en dikker van de nieuwe lichting rio.s is mij gisteren opgevallen Quote
GekkeGerrit Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 De Kia monteurs zijn algemeen opgeleid en hebben doorgaans geen of niet veel ervaring in airco's. Dit is wel lekker kort door de bocht zeg. Ik ben zelf een 1e monteur bij een dealer hier in den lande en heb diverse opleidingen gehad van Kia. Plus een 3-daagse training met examen (STEK-diploma, ging buiten Kia om) specifiek gericht op het werken aan aircosystemen. Dit is inmiddels 7 jaar geleden, dus enige ervaring is wel aanwezig lijkt mij zo. De monteur heeft er mee gereden maar heeft hij ook naar je verdamper gekeken. (want dat is vaak de dader van de vieze lucht) De verdamper is bij de moderne auto's van tegenwoordig niet meer bereikbaar of zichtbaar van buitenaf. Om erbij te kunnen moet het hele airco-/kachelhuis uit elkaar. Dus de monteur kan niet "effe" naar de verdamper kijken... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 6 Oktober, 2012 Geplaatst 6 Oktober, 2012 De verdamper is bij de moderne auto's van tegenwoordig niet meer bereikbaar of zichtbaar van buitenaf. Om erbij te kunnen moet het hele airco-/kachelhuis uit elkaar. Dus de monteur kan niet "effe" naar de verdamper kijken... Ben ik niet helemaal met je eens want daar is prima gereedschap voor en dat wordt ook wel een endoscoop genoemd. http://www.conrad.nl...RQA6w&WT.srch=1 Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het prima werkt voor plaatsen wat je niet direct met het blote oog kan bekijken. Onze kistje met controlespiegeltjes en lampjes blijft dicht en licht een laag stof op. (kan naar het museum) gemak dient de mens Quote
GekkeGerrit Geplaatst 6 Oktober, 2012 Geplaatst 6 Oktober, 2012 Ik zei ook "effe", daarmee bedoel ik een snelle visuele controle. Als je er eerst weer gereedschap bij moet pakken is het geen snelle controle meer. Quote
iRetroVolver Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 @ xtra40, Dat is waar, maar naar mijn ervaring is het kunststof waar de schakelaars voor ramen inzit ook anders. Het is een beetje rubberachtig en voelt "zachter" aan. Is dat niet omdat je een Super Pack vergelijkt met een Plus Pack o.i.d ? Is maar een idee/gok/gedachte. Ik heb na 2000KM en 4-5weken Rio rijden een siliconen spray gekocht (maar nog niet toegepast op de deur) en dat schakelen heb ik bij terugschakelen van de 5e naar de 4e gang om in te halen.. wanneer de motor/bak nog koud (?) is lukt dit niet al te vloeiend.. ik moet dan voorzichtig naar de vrij en door na de 4 en niet zoals ik bij mijn Audi's en BMW's altijd deed (sorry..my bad!) Voor de rest nog altijd 'tevreden'.. goede staat van dienst dusver.. Dat met die CC update wil ik wel doen maar omdat ik in Denemarken ben met de Rio (ik vlieg steeds terug naar NL) ga ik dat wel eens in NL doen.. dat zoekerige gedrag is dan hopelijk ook weg want dat is echt een partij vervelend, zeker gezien de windsnelheden hier in Scandinavië! Quote
snellejelle1985 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Ik heb na 2000KM en 4-5weken Rio rijden een siliconen spray gekocht (maar nog niet toegepast op de deur) http://www.kiaclub.nl/topic/10805-krakende-deur-pas-op-met-siliconen-en-wd40/ gebruik die ook maar niet die spray Quote
iRetroVolver Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 "The universal lubricant, protection and maintenance product for metal, rubber,plastics and wood. Eradicates squeaking and creaking noises. The non greasysilicone film is water repellent and enhances the sliding abilities of moving parts" Vandaar dus dat ik dacht.. mwaa.. moet lukken.. heb nu toch een 'Mythbusters' momentje en vraag me af of het wellicht toch.. nee? Quote
snellejelle1985 Geplaatst 10 Oktober, 2012 Geplaatst 10 Oktober, 2012 haha film het maar eens dan Quote
snellejelle1985 Geplaatst 11 Oktober, 2012 Geplaatst 11 Oktober, 2012 hieronder een link naar een poll over het ontbreken van het VSM pakket, voor degenen die daar last van hebben en dit ook in willen vullen om een beeld van de omvang van het probleem te krijgen.... http://www.kiaclub.nl/topic/10822-poll-geen-vsm-pakket-gemonteerd-op-kia-rio/ Quote
thuis42 Geplaatst 11 Oktober, 2012 Geplaatst 11 Oktober, 2012 Nog meer geconstateerde gebreken: oorzaak: Dempers achter maken lawaai. ( constructiefout) vervangen deurpanelen kraken ( onbekend) remmen tijdens achteruit rijden maakt geluid ( handremkabel of remklauw) vervangen Phantom velgen 17inch lak laat los ( 3 jaar garantie) vervangen Veel gebreken voor een nieuwe auto Quote
snellejelle1985 Geplaatst 11 Oktober, 2012 Geplaatst 11 Oktober, 2012 die lak van de phantoms zou verholpen moeten zijn bij de nieuwe serie.... Quote
Rio Rio Geplaatst 12 Oktober, 2012 Geplaatst 12 Oktober, 2012 Welke dempers bedoel je? De uitlaat einddemper? Wat was daar mis mee bij jou? Bij de mijne is hij namelijk spontaan afgeknapt Quote
RioTom Geplaatst 12 Oktober, 2012 Geplaatst 12 Oktober, 2012 Ik heb een vraag die eventueel met een probleem te maken kan hebben. Hoe zijn jullie kieren tussen de voor- en achterdeuren. Aan de rechterkant sluit bij mij alles perfect aan. Aan de linkerkant is de spleet/kier wat groter en valt mij op dat de achterdeur ook wat meer naar buiten steekt. Kunnen deuren afgesteld worden? Dichter bij elkaar getrokken worden? Naar binnen getrokken worden? Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Tevens is de spleet tussen het dashboard en de deur aan de linkerkant groter dan aan de rechterkant. Quote
Presiozo Geplaatst 12 Oktober, 2012 Geplaatst 12 Oktober, 2012 Daar kan ik je helaas geen antw op geven tom, ik ben ook niet in de buurt van de auto om te checken hoe dat bij mij zit. Zelf heb ik ook nog wat gemerkt, dat bij koud weer ( afgelopen 2-3 ochtenden ) het dashboard flink kraakt ( waarschijnlijk door dat er warme lucht in de auto komt ) hebben jullie dit ook ? Quote
RioTom Geplaatst 12 Oktober, 2012 Geplaatst 12 Oktober, 2012 Heb ik ook blijft plastic he en het is volgens mij de ruit die een beetje in de rubbers "knakt" Quote
Rio 41 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Hoi, Gisteren is tijdens de 15000 km beurt tevens mijn lederen stuurwiel vervangen. Aan de linkerkant was over een gedeelte van 10 cm de verf losgelaten Vooral bij warm weer kon je het er zo van af vegen. Er werd meteen een nieuw stuur besteld. Het nieuwe stuur voelt veel degelijker aan en is ook mooier van kleur. Mijn Rio is van dec 2011 en het oude stuur had een grijs/blauwe kleur Onder deze kleur was het stuur mooi antrciet grijs.(veel mooier ) Nu is het nieuwe stuur ook grijs/antreciet en ziet het er beter en er lijkt niet zo'n soort nep verflaag op te zitten Alles weer netjes opgelost en tevreden Rio 41 3 Quote
Urbanfoto Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Bij mijn kilometereller rammelt er iets achter. Duidelijk hoorbaar als ik op kasseien rij. Maar geen zin om ervoor naar de dealer te gaan die heeft het nep leer al beschadigd door het paneel van de radio te veranderen. En de oplossingen die hij er dan voor vindt, trekken eerlijk gezegd op niks. Je ziet dat het hem geen geld mag kosten! Quote
Venga1 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Bij mijn kilometereller rammelt er iets achter. Duidelijk hoorbaar als ik op kasseien rij. Maar geen zin om ervoor naar de dealer te gaan die heeft het nep leer al beschadigd door het paneel van de radio te veranderen. En de oplossingen die hij er dan voor vindt, trekken eerlijk gezegd op niks. Je ziet dat het hem geen geld mag kosten! Ik heb het zelfde met mijn Venga, bij mij lijkt het net of er een paar stekkertjes tegen elkaar liggen te tikken. het gaat vooral te keer als ik over steentjes rij. vwb het dashboard, vraag Remko.me even om advies, volgens mij heeft hij precies het zelfde gehad met zijn Venga. Quote
Urbanfoto Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Ik heb het zelfde met mijn Venga, bij mij lijkt het net of er een paar stekkertjes tegen elkaar liggen te tikken. het gaat vooral te keer als ik over steentjes rij. vwb het dashboard, vraag Remko.me even om advies, volgens mij heeft hij precies het zelfde gehad met zijn Venga. Wat hebben ze er dan aangedaan bij jou? Niks? Quote
Venga1 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Wat hebben ze er dan aangedaan bij jou? Niks? Nee, ik durfde dat niet aan, na verschillende nare berichten over het "repareren" van het dashboard Ik heb het voor mij zelf opgelost om een andere auto te kopen Quote
blackviper Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Heb ze te werk zien gaan. Kia dealer komt niet meer in de buurt van mijn dashboard Quote
snellejelle1985 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Geplaatst 16 Oktober, 2012 Ik heb een vraag die eventueel met een probleem te maken kan hebben. Hoe zijn jullie kieren tussen de voor- en achterdeuren. Aan de rechterkant sluit bij mij alles perfect aan. Aan de linkerkant is de spleet/kier wat groter en valt mij op dat de achterdeur ook wat meer naar buiten steekt. Kunnen deuren afgesteld worden? Dichter bij elkaar getrokken worden? Naar binnen getrokken worden? Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Tevens is de spleet tussen het dashboard en de deur aan de linkerkant groter dan aan de rechterkant. hee tom ik heb hetzelfde probleem aan de bijrijderskant. als ik de voordeur dicht laat en de achterdeur open maak raakt de deur nét bij die 'vouw' zeg maar de voordeur. snap je wat ik bedoel? door dat vsm gebeuren helemaal vergeten daarmee na de dealer te gaan maar ga er binnenkort wel heen. neem aan dat je deuren af kan stellen.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.