Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Mensen,

Hierbij een bericht over een slechte aflevering van mij kia picanto.

In oktober heb ik mij kia picanto 1.2 cvvt met alle opties erop besteld bij kia Van Voorden te Almere,en verteld dat ik graag een 2-din radio met nav erin wil hebben. En dat was geen probleem. een week voor de aflevering heb ik netjes mij kenwood dnx-9280bt af geven bij de dealer voor inbouw,maar helaas in het weekend is er in gebroken bij de dealer en mij kenwood is daarbij mee genomen. en nu komt op neer dat ik pech heb en dat de dealer daar niks aan kan doen,vreemd een dealer heeft toch ook een inboedel verzekering,maar dat ben nog aan het uit vechten met de dealer want ik vind het schandalig dat ze zo hun handen terug trekken.

11 februari was dus de aflevering en kon ik mij kia picanto op halen zonder nog ingebouwd te zijn mij kenwood radio,maar helaas heb ik de auto laten staan,omdat ik netjes in oktober heb gevraagd of het loggo van picanto op de achter klep eraf kon halen en dat was mogelijk,maar bij aflevering zat die er nog op,en we ontdekte dat er een lichte kras op mij deur zat. En nog slecht gepoetst ook is waarbij ik het gevoel heb dat geen waxoyl behandeling is uitgevoerd want ik kon geen sticker of papier vinden achter mij achteruit spiegel dat ie is behandeld met waxoyl. Dus ik heb de auto laten staan om de kras en het loggo te laten verwijderen.

16 februari kan ik mij kia picanto ophalen voor de tweede aflevering. En nu hopen dat alles goed is. En maar af wachten of ik mij kenwood ook vergoed wordt want daar ben ik het meeste ziek om.

Met vriendelijke groet,

Richard

• Like 1
Posted

Jeetje Richard, wat een een verhaal en een hele grote domper voor je joh!

Echt balen. Kijk je 3½ maand uit naar de aflevering van je nieuwe auto met alles erop en eraan, doet zich dit voor.

Los van de staat van de auto en het niet geheel nakomen van de gemaakte afspraken bij aflevering, wat ik vanzelfsprekend niet wegwuif, vind ik de opstelling van de dealer na de inbraak betreurenswaardig. Zij moeten jou schadeloosstellenen door jou op basis van de aankoopfactuur het aanschafbedrag te vergoeden óf zorgen dat hetzelfde of vergelijkbaar apparaat wordt verstrekt, waarna het inbouwen verzorgd kan worden.

Heel slecht, jammer en intens triest dat je je als dealer zo opstelt!

Heel veel succes en sterkte met het gehele verdere verloop qua aflevering (krassen, Waxoil, KIA-embleem en poetswerk) en niet in de minste plaats het audioverhaal.

Ik leef met je mee!

BaBaCC

Posted

Check voor de zekerheid even je eigen inboedelverzekering. Soms dekt die namelijk ook diefstal als je je spullen bij een ander in opslag hebt liggen. Maak wel duidelijk dat de radio niet in je auto zat, maar los was. Hangt een beetje af van je verzekeraar, omdat het ook nog eens onder elektronica valt.

Posted

beste hobbyRobby,

Mijn verzekeraar dekt de schade niet omdat er niet is in gebroken bij mij thuis,en legde uit dat de dealer het moet gaan regelen,en dat ik ze wettelijk aansprakelijk moet stellen hier voor, de brief is al verstuurd en nu maar afwachten. de gene die mij kenwood heeft mee genomen heeft plezier en ik niet,ik zit met de gebakken peren.

richard

Posted

dussssssssss dit betekend...als je auto bij de dealer staat en ze nemen toevallig jou auto mee...............ahhhhhhhhhhh jammer meneer.

volgens mij is de dealer aansprakelijk voor jou radio.

Posted

Mijn broer had een keer zijn cabrio bij de dealer op het niet afgesloten buitenterrein staan voor onderhoud en kwamen 's avonds ook mensen die zijn dak losgesneden hebben om bij iets in de auto te komen. Dat was meen ik ook eigen autoverzekering die daarvoor opdraaide.

Posted

Beste kia rijders,

Ben net gebeld door de kia dealer en ze vergoede mij kenwood dnx-9280bt en donderdag ochtend kan ik ieder geval mij kia picanto ophalen en later wordt mij kenwood in gebouwd.

Met vriendelijke groet,

richard

Posted

Ow, fantastisch dat dit met een sissertje is afgelopen.

Wel erg slecht van de dealer om het zo zonder pardon uit handen te geven bij inbraak in hun pand!!

Posted

Beste Richard,

Dit vind ik erg triest. Jammer van de kras op je auto, dat is niet gezien en inmiddels staat de auto keurig gepolijst op je te wachten, zoals het hoort.

Die navigatie is uit de werkplaats gestolen en daarvoor kan je de dealer niet aansprakelijk stellen, want dit is 's-nachts gebeurd en niet tijdens werktijd of i.d.

Ik heb je verzocht dit te claimen op je eigen inboedelverzekering, als dat niet zou lukken zou ik met andere oplossingen komen.

Het claimen op je eigen verzekering is niet gelukt, en wij kunnen het niet claimen op onze garagepolis. Kwestie van wel of niet aansprakelijk zijn.

Ik had zaterdag jou en je vader gevraagd om ons schriftelijk aansprakelijk te stellen, zodat ik e.e.a. maandag met de directie zou bespreken om je schadeloos te stellen.

Ik heb je maandag meerdere keren geprobeerd te bereiken maar helaas kreeg ik je niet aan de lijn. Wel had ik maandag al een creditnota gemaakt voor het bedrag van de navi, inclusief verzendkosten volgens de door jou ingeleverde factuur. Had alleen je bankrekeningnummer nog nodig....

Ik zie je donderdag.

Mvg.,

Richard.

Posted

Wel Richard & Richard,

Lijkt me netjes opgelost, maar blijft een bijsmaak houden vrees ik.

Alsnog veel plezier met de Pica

Posted

Beste richard,

hierbij wil ik je graag bedanken en sorry dat ik mij mobiel niet op nam, ik baalde er van en voelde mij rot van binnen, want ik wil heel graag met mij kia picanto naar zweden dat was voor mij een wens,maar zonder die navigatie kon ik mij wens niet uitvoeren. Maar TOPPIE Rich. dat we het zo kunnen regelen,en je ziet mij donderdag ochtend met een happy gezicht.

Kia Van Voorden Almere Bedankt!!!!!!!!!

Met Vriendelijke groet,

Richard

Posted

Werken misschien wel 30 man/vrouw

Wordt dan een grote doos..

zie het als een investeering in de toekomst dan valt het wel mee :whistling: :whistling:

Posted

Goedemorgen kia lezers,

morgen mij pica ophalen en ik ben zo blij dat het allemaal goed komt,en nogmaals wil ik de kia dealer Van Voorden te Almere super bedanken en dat ik straks met mij pica naar zweden kan, 2200,7 km. om een stukje thaise cultuur te zien. en te genieten van mij pica.

mvg,

richard.

Posted

Gefeliciteerd met het uiteindelijk behaalde resultaat qua audio.

Nu ook nog de krassen keurig opgelost en auto deugdelijk gepoetst en je kan echt van je nieuwe Pica genieten.

Succes morgen!

BaBaCC

Posted

@richardthai

'stukje thaise cultuur te zien"

Was volgens mij te zien vorige week op TV in het programma Ik Vertrek??

Goed dat het goed is gekomen, leuke trip voor de boeg,geniet.

Posted

beste kialoog,

klopt helemaal als een bus zo was ik er ook achter gekomen, via het programma ik vertrek. en dat is zeker een lange trip met mij pica.

dank je en een vriendelijke groet,

richard.

Posted

vandaag mij pica opgehaald en super netjes stond ie erbij,en natuurlijk gebak meegenomen. ook vandaag mij kenwood besteld. nog even wachten en dan wordt ie later nog in gebouwd. het probleem zit nu in het dashboard frame om een 7 ich scherm te plaatsen. levertijd maart pas. maar ik ben verder tevreden met mij pica.

mvg,

richard.

Posted

vandaag mij pica opgehaald en super netjes stond ie erbij,en natuurlijk gebak meegenomen. ook vandaag mij kenwood besteld. nog even wachten en dan wordt ie later nog in gebouwd. het probleem zit nu in het dashboard frame om een 7 ich scherm te plaatsen. levertijd maart pas. maar ik ben verder tevreden met mij pica.

mvg,

richard.

Kijk dat is nou leuk om te horen van een slechte naar een hele goeie ervaring

En geinvesteerd in gebak weet zeker dat jij een hele goeie indruk hebt achter gelaten

En dan doen ze meestal een beetje beter hun best

Is bij ons in de werkplaats ook voor de leuke klant doe je toch ff beter je best

• Like 1
Posted

mvg,

richard.

Ten eerste gefeliciteerd en heel veel plezier toegewenst. Het 2din frame, is dat die van Pioneer (eerder op dit forum gemeld) of van een andere leverancier?

Gr Alex

Posted

Beste pica3deurs,

De informatie van het 2-din met startknop dashboard frame heb ik van Ron de Vries, en het komt op neer dat er maar 1 fabrikant is die dat maakt en dat geldt ook voor de kia dealers. zonder startknop is wel reeds leverbaar voor picanto modellen.

mvg,

richard

Posted

" geinvesteerd in gebak weet zeker dat het een hele goeie indruk heeft achter gelaten "

Ook eens gedaan, maar doe ik niet snel meer , de rest van de tijd dat ik de auto had 0,0 service meer,

had zo het idee dat ze dachten die vindt alles wel goed. Zeg niet dat het bij elke dealer zo werkt maar het was weer een leermoment.