weerderhof Posted February 19, 2012 Posted February 19, 2012 Hallo allemaal, Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en een nieuwe picanto gekocht. Kun je zonder problemen hier zelf een trekhaak onder monteren ( heeft de picanto een canbus systeem?) Alle tips zijn welkom. Quote
handyman Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Hallo allemaal, Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en een nieuwe picanto gekocht. Kun je zonder problemen hier zelf een trekhaak onder monteren ( heeft de picanto een canbus systeem?) Alle tips zijn welkom. Heeft canbus, maar dat is geen probleem met de plug & play stekkerdoos aansluiting, geen universele monteren (scotchblokjes ) want dan gaat het fout Quote
weerderhof Posted February 20, 2012 Author Posted February 20, 2012 Heeft canbus, maar dat is geen probleem met de plug & play stekkerdoos aansluiting, geen universele monteren (scotchblokjes ) want dan gaat het fout Bedankt voor de reactie. heb je nog tips waar ik deze aansluitset kan kopen of moet ik daarvoor naar de kia dealer? Quote
handyman Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Bedankt voor de reactie. heb je nog tips waar ik deze aansluitset kan kopen of moet ik daarvoor naar de kia dealer? Ik weet niet of ik hier sites mag noemen, maar als je even googled op trekhaak + picanto 2011 kom je ze vanzelf tegen, kosten vallen wel mee 65 euro voor 7 polige en rond de 70 voor 13 polige set Quote
weerderhof Posted February 21, 2012 Author Posted February 21, 2012 Hallo Handymand , Bedankt voor je reactie. ik heb de site gevonden, ( stonden er 2 onder elkaar) Ik ben benieuwd of iemend deze klus al zelf gedaan heeft, en hier wellicht een verslagje van heeft .( welke bevestigingsputen zitten waar en hoe maak je ze los) Quote
handyman Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 http://img2.rameder.nl/mall/1/files/samples/ki0487_v1.pdf Kijk hier maar even Quote
phoenix2149 Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Wel jammer dat er bij de trekhaak een stuk uit de bumper moet worden gezaagd... Quote
weerderhof Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 Hallo, Bedankt voor de duidelijke instructie, het lijkt makkelijk zelf te doen. Het zagen is natuurlijk jammer maar zal bijna niet zichtbaar zijn volgens mij. Nu nog even kijken waar ik hem ga bestellen incl bedrading. gr. Roland Quote
Ikkia Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Hallo, Bedankt voor de duidelijke instructie, het lijkt makkelijk zelf te doen. Het zagen is natuurlijk jammer maar zal bijna niet zichtbaar zijn volgens mij. Nu nog even kijken waar ik hem ga bestellen incl bedrading. gr. Roland Hoi Roland, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, met name het wegzagen uit de bumper, hoe bepaal je dat? Is daar een sjabloon voor? Ik ben het ook van plan, maar nog een beetje huiverig. Ik wil graag leren van iemands ervaringen op dit vlak. Ook kom ik een beetje in verwarring als ik de verschillende kabelbomen zie die je er bij kunt bestellen. Als ik verder geen opties als parkeersensoren heb welke is dan voor mij van toepassing? (2012 Picanto 1.0 met comfortpack)? Ik wil er in principe alleen maar fietsen op vervoeren, Hopelijk weet jij meer? Gr, Harry Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Ik wil er in principe alleen maar fietsen op vervoeren Je bent bekend met de maximale kogeldruk van 28kg? Daar is het Picantoforum een half jaar geleden nog vol mee geschreven. Quote
bigmac Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Foto's inclusief het weggezaagde gedeelte (door de dealer) in mijn garage. Ik vervoer meestal maar 1 fiets, of trek soms 's zomers een vouwwagentje van 205 kg (ex bagage), waarbij ik dus zorg dat de kogeldruk laag blijft (inderdaad, 28 kg is max kogeldruk). Quote
Derrek Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Check even of je, ondanks de plug & play stekkers toch ook geen draad (draden) naar voren moet rekken voor de vaste + en de geschakelde +. Bij een 7-polige stekker wordt tegenwoordig vaak de vaste + gebruikt voor het verplichte mistachterlicht en dan vervalt de vast + (die is bijv. voor een caravan, maar die trek je toch niet met je Pica). Maar wil je een moderne 13-polige Jaeger volgens de regels volledig goed aansluiten, dan horen er wel een vaste + en geschakelde + op gezet te worden. Ik geloof niet dat deze achterin aanwezig zijn. Quote
weerderhof Posted February 28, 2012 Author Posted February 28, 2012 Hallo, Ik heb de vaste trekhaak besteld en vrijdag komt de auto. Als ik de trekhaak eronder heb gezet laat ik nog weten hoe het gegaan is. Quote
Ikkia Posted February 29, 2012 Posted February 29, 2012 Je bent bekend met de maximale kogeldruk van 28kg? Daar is het Picantoforum een half jaar geleden nog vol mee geschreven. Geen probleem: mijn fiets (race) weegt 8,5 Kg...... Quote
xtra40 Posted February 29, 2012 Posted February 29, 2012 Geen probleem: mijn fiets (race) weegt 8,5 Kg...... en 20 kg van je fiets drager dus zit je goed Quote
Rockin' Bus Driver Posted February 29, 2012 Posted February 29, 2012 Hallo, Ik heb de vaste trekhaak besteld en vrijdag komt de auto. Als ik de trekhaak eronder heb gezet laat ik nog weten hoe het gegaan is. Zelf heb ik een afneembare trekhaak er onder laten zetten. Als die er op zit, dan is de kentekenplaat niet goed leesbaar. De knop van de trekhaak zit er dan voor. Ben bang dat de politie een slecht leesbare kentekenplaat niet kan waarderen. Dus denk goed na voor je een vaste trekhaak eronder gaat zetten. Kan een hoop geld kosten aan bekeuringen. Quote
bigmac Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 en 20 kg van je fiets drager dus zit je goed Ik denk dat mijn (opvouwbare)fietsdrager maar 5 kg weegt? Is dezelfde als in de KIA folder staat, waar de fiets dus aan hangt, niet als bij een twinny load waar de fietsen staan.. Quote
weerderhof Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 Vandaag dacht ik de trekhaak op te halen maar lag hij in een ander filiaal ik heb mijn geld terug gevraagd en ben nu opzoek naar een losse ( ik ben gaan twijfelen omdat hij voor de nummerplaat zou kunnen komen). Dus tips zijn helaas weer welkom. De auto is vandaag bij mij thuis afgeleverd ( was helaas al donker). Quote
weerderhof Posted March 3, 2012 Author Posted March 3, 2012 Gisteren wilde ik de bestelde trekhaak ophalen en lag deze in een ander filiaal vandaag kwam ik erachter dat men ook de verkeerde kabelset had besteld, wellicht had men dus ook de verkeerde trekhaak besteld ( oud model). de hele zooi geanuleerd. Nu kan weer gaan surfen om te kijken waar ik ga bestellen. Quote
Recommended Posts