Jump to content

Gemorst met tanken, geeft gele vlek op witte Picanto 2011

Recommended Posts

Guest velour100
Posted

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar Mei een nieuw Picanto gekocht. Hier voor had ik een Rio uit 2002, met een licht blauwe kleur. Ik heb daar nog nooit iets van een verkleuring gezien, net onder de tankdop, van het eventuele morsen.

Daarom was ik stom verbaast vandaag, dat er na al verschillende keren getankt te hebben, er een gele vlek op de lak zichtbaar was, net onder de tankdop. Dit is/was heel duidelijk zichtbaar op mijn nieuwe auto.

Nou had ik niet het idee dat ik zoveel mors, en er altijd netjes op let, om het tankpistool op een handige manier uit de tank te halen en terug te hangen bij de pomp. Maar, waar ik wel mee zit, of het gewoon is dat je dit zo goed ziet op een witte auto..

Ik bedoel, ben ik nou zo onhandig met tanken? Of is er nu gewoon wat mis met de lak.. dat de benzine zich daar aan kan hechten. Ik kan me niet voorstellen dat andere eigenaren van witte auto's iedere keer dat ze getankt hebben, de auto hierop gaan controleren.. toch? Ik bedoel, een regenbui zou toch voldoende moeten zijn..

Enfin, ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Ook in tips, hoe ik dan wel moet tanken, en hoe ik kan voorkomen dat het nogmaals gebeurt..

Gelukkig heeft mijn dealer me gelijk naar hun vaste poetsbedrijf doorverwezen en hebben het netjes schoon gemaakt.

Groeten,

Gerwin

Guest velour100
Posted

@ Ben: Want, dat zou hier mee te maken kunnen hebben? Ik begin toch steeds meer te twijfelen of mijn dealer uberhaupt wel de waxoil behandeling heeft gedaan... Bij aankoop zat er ook helemaal geen waxoil sticker op de auto..Maar ja.. hoe kan ik dat in vredesnaam bewijzen...

Want in principe, als ik je zo begrijp, zou het ontstaan van zo'n vlek niet kunnen gebeuren?

Posted

Je hebt gewoon recht op deze sticker!

Maarja de Waxoil behandeling is er toch met 3 a 4 maanden vanaf ondanks dat er 3 jaar word beweerd!

Guest velour100
Posted

@ Ferry, Na het lezen van het topic wat eerder was gestart over de Waxoil behandeling, was ik gaan controleren of er idd zo'n sticker op zat. Dat was niet zo. Dus, toen ik 3 weken geleden met mijn Picanto voor de eerste beurt kwam, heb ik mijn dealer daar op aangesproken.

Hij zei dat ze dit nooit er op plakken, omdat het door een extern poetsbedrijf standaard wordt uitgevoerd. Maar, het was geen probleem om een certificaat en sticker te krijgen. Dus bij het ophalen van de auto, lag er dus zo'n sticker en certificaat.. Toch twijfel ik nog steeds of deze dealer wel de waarheid spreekt over het uitvoeren van de Waxoil. Enfin, het is zijn woord tegen het mijne. En ik kan dat toch niet controleren. Vond het op dat moment alleen bijzonder dat je 'zomaar' deze certificaten en stickers even kan geven.

Dan denk ik.. iedereen kan dus zomaar een sticker en ceritifcaat geven.. wat is dan voor mij het officiële er aan.. Maar, dank voor je antwoord!

Posted

Bij mij zat er een kaartje aan de achteruitkijk spiegel. Maar hecht er verder ook niet veel waarde aan.

Het blijft vreemd dat er een gele streep/vlek op de auto komt door het morsen van benzine. Nog nooit gezien. Misschien een reactie met additieven die in de benzine zitten en de waxoil? maar lijkt me sterk.

Posted

Bij mij zat er een kaartje aan de achteruitkijk spiegel. Maar hecht er verder ook niet veel waarde aan.

Het blijft vreemd dat er een gele streep/vlek op de auto komt door het morsen van benzine. Nog nooit gezien. Misschien een reactie met additieven die in de benzine zitten en de waxoil? maar lijkt me sterk.

het lijkt mij ook heel erg sterk die waxoil die sealt de lak dan komt er niks meer doorheen

ik denk dat als je je wagen even mat een beetje cleaner schoonmaakt dat je het dan meteen ziet

dan zou die gele vlek weg moeten gaan en dan weet je dus genoeg

Guest velour100
Posted

@Xtra40: Dat laatste is dus gisteren gebeurt door dat poets bedrijf. Dus, idd.. ik denk dat ik genoeg weet.. maar ja.. ik kan niet (meer) bewijzen dat dit ooit wel gebeurt is. De auto is natuurlijk al meerdere malen door een wasstraat gegaan. Op die manier verdwijnt het toch wel.

Dat betekend dat ik als nog zelf de auto een keer in de was moet gaan zetten.

Posted

ja maar in de was zetten of waxoil dat is wel een verschil waxoil is een sealer die de lak sealt en blijft daar ook wel een tijdje zitten

ik weet niet of je die sponsjes los kan kopen het is super eenvoudig om zelf te doen

auto wassen en laten drogen sponsje natmaken en er een gaatje inprikken zo dat de waxoil die er in zit vrij komt je geheele wagen er mee in wrijven en laten drogen deze slaat dan wit uit en als deze droog is net als dat je je wagen in de was hebt gezet uitpoetsen en dan een dag of 10 niet wassen zo dat de waxoil goed kan uit harden

ik doe dit zelf een keer per jaar gewoon opnieuw hoef ik hem de rest van het jaar niet meer in de was te zetten

en is wassen ook een eitje

• 3 weeks later...
Posted

Zelfde probleem, en ik mors nooit. Ik kocht hem bij de dealer met 3500km erop. Ondanks gepoets blijf je het wel enigsinds zien,..maar zo zie je vuil heel snel op een witte auto.

Posted

ja maar in de was zetten of waxoil dat is wel een verschil waxoil is een sealer die de lak sealt en blijft daar ook wel een tijdje zitten

ik weet niet of je die sponsjes los kan kopen het is super eenvoudig om zelf te doen

auto wassen en laten drogen sponsje natmaken en er een gaatje inprikken zo dat de waxoil die er in zit vrij komt je geheele wagen er mee in wrijven en laten drogen deze slaat dan wit uit en als deze droog is net als dat je je wagen in de was hebt gezet uitpoetsen en dan een dag of 10 niet wassen zo dat de waxoil goed kan uit harden

ik doe dit zelf een keer per jaar gewoon opnieuw hoef ik hem de rest van het jaar niet meer in de was te zetten

en is wassen ook een eitje

Waar kan je de waxoyl kopen?

Posted

Waar kan je de waxoyl kopen?

geen iedee waar je ze kan kopen voor een particulier is dat wat lastig

ik heb ze van me werk :winkiss:

als je een wilt hebben kan ik het wel regelen voor je

maar dan regelen we dat wel ff via persoonlijk bericht

Posted

Het grootste voordeel van zelf doen is dat je zeker weet dat het gebeurd is.

Dat van die stickers en certificaten bewijst helemaal niets.

Het is niet heel veel werk en daarnaast spaar je dus Euri 150,- uit!

Maar ik gebruik zelf liever de producten van Poorboy's.

Posted

Nog even terugkomend op die gele vlek na het morsen van benzine; dat had ik ook (bij mijn blauwe Picanto), met gewoon water ging het niet weg, maar nadat ik 'm vorige week in de was heb gezet, was daar niets meer van te zien.

Posted

Waarom moet ik hier nou toch steeds aan een witte wibra onderbroek denken........

om dat je die zo mooi kan gbruiken om je auto te poetsen of om in de was te zetten :-)

• Like 1