Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto trekkracht in 4e en 5e versnelling vraag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een nieuwe Picanto 1.0. Hij is inmiddels 3 weken oud en heb er 1600km mee gereden. Het valt mij mij op dat als ik bijvoorbeeld de snelweg op ga, dat de trekkracht in de 4e en 5e versnelling niet veel voorstelt. Met andere woorden, het duurt lang dat ik op 120km zit. Is dit een bekend iets bij de Picanto 1.0?

Geplaatst

Ik begrijp niet waarom iemand de 1000cc koopt.,Je had beter de 1250 cc kunnen kopen. Trekkracht genoeg. (voor slechts Euro 500,- meer.)

Geplaatst

Ik begrijp niet waarom iemand de 1000cc koopt.,Je had beter de 1250 cc kunnen kopen. Trekkracht genoeg. (voor slechts Euro 500,- meer.)

Ik vraag niet of ik beter een 1.2 had kunnen kopen maar ik vraag of dit een bekend iets is of exemplarisch.

Geplaatst

Het ligt er een beetje aan wanneer jij opschakelt. Als ik 'snel' op de 120 wil komen moet je best flink door trekken in de versnellingen. Zeker niet te vroeg in een hoge versnelling dus. Als ik een beetje wat sneller vaart wil maken dan trek ik 'm in z'n 2 door naar 50, dan in z'n 3 naar 80-90, in z'n 4 naar 100- 110 en dan in z'n 5 nog een klein stukje naar de 120.

Maar, ik heb er verder niet echt last van, dus ik doe dit zelden.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Als je een beetje met de rest van het verkeer mee de snelweg op wilt moet je echt wel tot 90/100 in z'n 3 doortrekken. Dan pakt de 4e versnelling het nog wel op. Het is dus niet exemplarisch maar een producteigenschap. Ik ben er inmiddels aan gewend dat je wat meer de tijd moet nemen om op snelheid te komen en het scheelt een hoop brandstof en relatief weinig tijd.

Geplaatst

Als je een beetje met de rest van het verkeer mee de snelweg op wilt moet je echt wel tot 90/100 in z'n 3 doortrekken. Dan pakt de 4e versnelling het nog wel op. Het is dus niet exemplarisch maar een producteigenschap. Ik ben er inmiddels aan gewend dat je wat meer de tijd moet nemen om op snelheid te komen en het scheelt een hoop brandstof en relatief weinig tijd.

Hey Jeroen,

Bedankt! Dat is duidelijk!

Geplaatst

Ik vind eigenlijk dat ik best snel moet doorschakelen.

Als ik vergelijk met de Aygo/107 die wij het afgelopen jaar hebben gereden langer in de versnelling door trok. 50 naar 2 en 90 naar 3 dat is bij de pico niet haalbaar. Plus dat ik zelfs zo nog zuiniger reed dan de pico.....:S

Wil niet perse zeggen dat de pico daardoor minder snel optrekt of trekkracht heeft, maar voelt wel slomer en minder pittig aan.

Geplaatst

Ik schakel ook erg vroeg, zit meestal bij 65-70 km/u in de vijfde versnelling.

Hou je dan niet het verkeer op als je zo de snelweg op rijdt? 70 in de 5 en dan gas geven naar de 120: dat duurt een eeuwigheid!

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Hou je dan niet het verkeer op als je zo de snelweg op rijdt?

Ik schakel zelf ook bij 65/70 naar 5 óók als ik de snelweg op ga (dagelijks, woon-werk). Ik rij dan ongeveer 90 a 95 als ik ga invoegen en ben dan op de rechterbaan niemand tot last. Maar...er zit inderdaad vaak een hele sliert met driftkikkers achter mij die, zodra de invoegstrook is bereikt, met z'n allen in één keer naar de linkerbaan vliegen, elkaar geen centimeter ruimte gunnen, geen enkele boodschap hebben aan het verkeer dat al op de linkerbaan rijdt met het gevolg dat de hele linkerbaan massaal in de ankers moet waarna ik de Haantjes (en tegenwoordig ook redelijk veel Hennetjes) allemaal weer rechts voorbij tuf met een gangetje van rond de 100/110. Het verkeer ophouden kun je dus vanuit verschillende perspectieven bekijken.. :rolleyes:

• Like 2
Geplaatst

Ik kan niet zo goed zeggen omdat ik 1.25 heb, die heeft perfect genoeg vermogen.

Zoals anderen al vertelden, gewoon flink toeren maken als je snel wilt optrekken.

Maar dat gaat ten koste van de zuinigheid, ik zit al op 5e als ik 70 rijd.

@jeroen: Dat overkomt mij helaas ook vaak, ik negeer ze gewoon.

Uiteindelijk (of niet...) zullen ze beseffen dat dit geen enkele zin heeft, argessief rijden voor 5 minuten winst...

Geplaatst

Zij leren het nooit geloof me. Mijn vader is er zo een. En mopperen en dit en dat.

Zoontje lief laat hem even uit blaffen en zegt.... misschien kun je ook anticiperen en alvast een baan opschuiven..... Als blikken konden doden.... hahahah

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een nieuwe Picanto 1.0. Hij is inmiddels 3 weken oud en heb er 1600km mee gereden. Het valt mij mij op dat als ik bijvoorbeeld de snelweg op ga, dat de trekkracht in de 4e en 5e versnelling niet veel voorstelt. Met andere woorden, het duurt lang dat ik op 120km zit. Is dit een bekend iets bij de Picanto 1.0?

Jutter's Picanto is van het begin af al niet in orde.

Geplaatst

Ik kan niet zo goed zeggen omdat ik 1.25 heb, die heeft perfect genoeg vermogen.

Zoals anderen al vertelden, gewoon flink toeren maken als je snel wilt optrekken.

snel filmpje over de 1.25 Picanto

Geplaatst

snel filmpje over de 1.25 Picanto

Haha, niet slecht voor een kleine bakkie.

Hoop wel dat hij dit op Duitse snelwegen had gedaan, anders was ie zijn rijbewijs kwijt :shit:

Geplaatst

Heb ooit (±1987) met een O Corsa 13S met ZW windkracht 8 in de rug de helling naar beneden, richting Joure, bij het Tjeukemeer op de A6 gedaan.

190-195 en dat was best eng, haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...