Jordan Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Ja zo kan ik het ook. Afzetters. Ik ga lekker naar mijn eigen BOVAG garage. Quote
Fedde1980 Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Ja zo kan ik het ook. Afzetters. Ik ga lekker naar mijn eigen BOVAG garage. Lekkere adviesprijzen als je 150% van de adviesprijs betaald. Quote
Don56 Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Eigenlijk moet er bij staan 'vanaf prijzen'. Sommige dealers zeggen vaak ook 'daar kan wel iets gedrukt staan, maar ik hanteer mijn eigen prijzen'. Dat is toch hetzelfde met afleverings-kosten ook, die kunnen vaak enorm verschillen per dealer. Quote
bigwade Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 nee, nee en nog eens nee ! Je kunt met een print van de vaste prijzen naar je dealer. Als die iets anders wil berekenen leg je gewoon uit dat je naar een andere dealer gaat die zich wel aan de afspraken houdt. Quote
Fedde1980 Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Eigenlijk moet er bij staan 'vanaf prijzen'. Sommige dealers zeggen vaak ook 'daar kan wel iets gedrukt staan, maar ik hanteer mijn eigen prijzen'. Dat is toch hetzelfde met afleverings-kosten ook, die kunnen vaak enorm verschillen per dealer. Het zijn gewoon grappenmakers Dit staat ook in de folder Geen verrassingen Bij Kia houden we niet van onaangename verrassingen. Daarom hebben we vaste reparatie- en onderhoudsprijzen vastgesteld. Deze prijzen zijn inclusief onderdelen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW. Zo weet u altijd waar u aan toe bent nee, nee en nog eens nee ! Je kunt met een print van de vaste prijzen naar je dealer. Als die iets anders wil berekenen leg je gewoon uit dat je naar een andere dealer gaat die zich wel aan de afspraken houdt. Ben ik zeker ook van plan!Donderdag sta ik er op de stoep en een mailtje naar kia kunnen ze anders ook wel verwachten.Ik ben ook nog van plan een nieuwe ceed te kopen maar niet bij hun in ieder geval! Quote
Don56 Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 ja ja ja dus! je kan nog zoveel printjes meenemen, maar dat zegt maar weinig hoor (bij sommige dealers)! rondshoppen (bizar woord) is niet verboden en dat is iets wat je eigenlijk altijd zou moeten doen Quote
bigwade Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Soms is het niet eens opzet maar klopt zo'n werkplaats figuur in de compu gewoon kleine beurt in ipv oliebeurt. Echt, blijf bij de les en neem desnoods printen mee. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 24 December, 2012 Geplaatst 24 December, 2012 Dat onze Kia voor een beurt naar de dealer ging in Alkmaar werd mij van te voren wat ze gingen doen en wat het ging kosten. Ook werd verteld dat het interieurfilter niet in de prijs zat en of het goed was dat deze werd vervangen. Er zat ook geen euro verschil in dus geen verrassingen. Dus zeker terug gaan als je meer betaald. Beter is als je eerst kijkt wat het je gaat kosten. Als je dan de rekening krijgt kan je meteen actie ondernemen. Quote
Rio Rio Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 KiaMNL hanteert vaste prijzen: http://www.kia.nl/kia-rijders/home/Reparatie-onderhoudstarieven/ en http://www.kia.nl/-/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Reparatie-Onderhoud-Tarieven.pdf Oliebeurt RioUB 116,- (1,2L) 113,- (1,4L) incl. btw Dealers rommelen maar wat met interieurfiltertjes etc. Mensen, bij de les blijven, print het uit en confronteer je dealer ermee ! Voor de Rio diesel klopt het schema voor geen meter.... Als je het zo leest vallen de kleine en grote beurt telkens samen..... Quote
bigwade Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Je hebt gelijk. Wordt doorgegeven. Wat staat er in je OH boekje ? Quote
Fedde1980 Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Nou ik ben langsgeweest.Sochtends was ik bij een andere dealer voor proefrit met de nieuwe ceed kreeg bij hun de onderhoudbrochure met de VASTE prijzen.Smiddags bij de dealer langsgeweest met die brochure om verhaal te halen ze kwamen met smoesjes maar uiteindelijk heb ik mn geld terug gekregen en een tegoedbon van 20 euro voor de volgende keer . 1 Quote
Nimo Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Nou ik ben langsgeweest.Sochtends was ik bij een andere dealer voor proefrit met de nieuwe ceed kreeg bij hun de onderhoudbrochure met de VASTE prijzen.Smiddags bij de dealer langsgeweest met die brochure om verhaal te halen ze kwamen met smoesjes maar uiteindelijk heb ik mn geld terug gekregen en een tegoedbon van 20 euro voor de volgende keer . Slecht zeg, ik zou daar niet meer terug gaan als ik jou was Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 27 December, 2012 Geplaatst 27 December, 2012 Nou ik ben langsgeweest.Sochtends was ik bij een andere dealer voor proefrit met de nieuwe ceed kreeg bij hun de onderhoudbrochure met de VASTE prijzen.Smiddags bij de dealer langsgeweest met die brochure om verhaal te halen ze kwamen met smoesjes maar uiteindelijk heb ik mn geld terug gekregen en een tegoedbon van 20 euro voor de volgende keer . Heb je goed opgelost. Quote
Hitmark Geplaatst 15 Maart, 2013 Geplaatst 15 Maart, 2013 Vandaag de olie beurt laten doen. Was 157 euro, ook gewezen op de vaste prijs.. Klopte wel, maar door de 21 % is het toch duurder uitgevallen. Heb wel een motor update gekregen... wereld van verschil. Quote
Mel_Rio Geplaatst 15 Maart, 2013 Geplaatst 15 Maart, 2013 Hoi Mark, wat is er precies verbeterd aan de motor? Quote
Huizebakker Geplaatst 16 Maart, 2013 Geplaatst 16 Maart, 2013 Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Misschien wil je ook nog even vermelden welke motor je hebt en van welk jaar/maand hij is? Quote
xtra40 Geplaatst 16 Maart, 2013 Geplaatst 16 Maart, 2013 iedereen is wel benieuwd naar die update alleen die prijs vind ik vreemd ik ben 2 weken geleden geweest voor de eerste olie beurt en ik moest keurig netjes 116 euro afrekenen ?? maar geen woord over een update @hitmark ik heb een 1.2 uit februari 2012 Quote
cees Geplaatst 16 Maart, 2013 Geplaatst 16 Maart, 2013 iedereen is wel benieuwd naar die update alleen die prijs vind ik vreemd ik ben 2 weken geleden geweest voor de eerste olie beurt en ik moest keurig netjes 116 euro afrekenen ?? maar geen woord over een update @hitmark ik heb een 1.2 uit februari 2012 ik ben in oktober voor mijn olie beurt geweest artikelen omschrijving aant ST.prijs 2630002502 filter assy-engine oil 1.00 6.55 CSR gasket-oil plug 1.00 0.97 OLS elf excellium LDX 5w40 volsynth 3.00 25% 11,67 35.65 totaal 113,82 euro inc btw Kia internationale wegen hulpgarantie T.w.v 70euro gratis Quote
Hitmark Geplaatst 16 Maart, 2013 Geplaatst 16 Maart, 2013 Ik had geklaagd over de cruise control. Dat het lang duurt met inschakelen en dan terugvalt in snelheid. Ze zeiden dat daar geen software update voor was. Maar dat er wel een motorsoftware update was, en die is uitgevoerd. Nu werkt de cruise control zoals het hoort ,gelijk bij inschakelen, en de motor lijkt beter op te pakken. Houd niet in met wegrijden en voelt soepeler aan met doortrekken. btw, die van ons is van maart 2012 en ook een 1.2 cvvt Arbeids loon €47,22 Helix plusolie €41,13 Oliefilter. €6,55 Carterring €0,46 Brandstofsysteem reiniger €17,24 Ruitensproeier vloeistof. €2,95 Milieubijdrage €5,00 Antiroest product. €7,25 ______ Totaal. €127,78 + € 26,85 (21%) €154,63 Quote
blackviper Geplaatst 16 Maart, 2013 Geplaatst 16 Maart, 2013 o dat is dus die inmiddels eeuwen oude update.. Lekkere dealer dan dat hij daar niet van op de hoogte is.. Volgens mij zwerft het service bulletin hiervan al een tijdje op het forum. Quote
bigwade Geplaatst 17 Maart, 2013 Geplaatst 17 Maart, 2013 Arbeids loon €47,22Helix plusolie €41,13Oliefilter. €6,55Carterring €0,46Brandstofsysteem reiniger€17,24Ruitensproeier vloeistof.€2,95Milieubijdrage €5,00Antiroest product.€7,25______Totaal. €127,78+ € 26,85 (21%)€154,63 da's dus 32,44 ex btw aan ditjes en datjes te veel ! Antiroest en brandstofreiniger..... na 15000 km ? Schande! U is getild ! Quote
mavi86 Geplaatst 17 Maart, 2013 Geplaatst 17 Maart, 2013 Vandaag de olie beurt laten doen. Was 157 euro, ook gewezen op de vaste prijs.. Klopte wel, maar door de 21 % is het toch duurder uitgevallen. Heb wel een motor update gekregen... wereld van verschil. Ik snap dit bedrag niet helemaal. Als de prijzen €116 incl 19% btw waren kom ik met de btw verhoging op een bedrag van € 117.95 uit. Quote
bigwade Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 Dat zeg ik, die laatste 4 posten zijn onnodig. Over de milieubijdrage kun je discusieren, maar die andere 3 zijn onzin. Quote
Hitmark Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 Dat zeg ik, die laatste 4 posten zijn onnodig. Over de milieubijdrage kun je discusieren, maar die andere 3 zijn onzin. Ik blijf ook niet bij deze dealer... Ik had al woorden over het gebruik van een stoelhoes in mijn auto.. Vonden ze raar....Mijn overall is toch schoon ?? Maar goed, volgende beurt bij een ander... iemand goede ervaringen met Autohaag Zeeuw in schiedam... Quote
Hitmark Geplaatst 18 Maart, 2013 Geplaatst 18 Maart, 2013 o dat is dus die inmiddels eeuwen oude update.. Lekkere dealer dan dat hij daar niet van op de hoogte is.. Volgens mij zwerft het service bulletin hiervan al een tijdje op het forum. Ze wisten echt van niets.... Bij ons worden er automatisch update's uitgevoerd..ook auto's opgeroepen voor update's ( bij Scania) Ik gaf dat aan, zeg tie ..maar dat is niet de normale gang van zake bij ons hoor meneer.. Snel een andere dealer zoeken.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.