Nieles Geplaatst 28 Juli, 2013 Geplaatst 28 Juli, 2013 en wat doet dat precies als ik vragen mag Quote
xtra40 Geplaatst 28 Juli, 2013 Geplaatst 28 Juli, 2013 dit beperkt de beweging van de carosserie zo dat je wagen strakker stuurt Quote
kris88 Geplaatst 28 Juli, 2013 Geplaatst 28 Juli, 2013 Een beetje nutteloos aangezien onze rio's geen vermogen hebben. Quote
Jap Geplaatst 1 Augustus, 2013 Geplaatst 1 Augustus, 2013 Bedankt voor de tips! Heb je je fanatiek in verdiept. Ben zelf opzoek naar een middenarmsteun, maar via internet toch lastig om te weten wat goed of duurkoop is. Ik ga mij gauw verdiepen in je tips!! Quote
PatrickPR Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Een beetje nutteloos aangezien onze rio's geen vermogen hebben. De hoeveelheid vermogen maakt voor dit soort aanpassingen naar mijn idee eigenlijk niet uit. Het gaat hier om aanpassingen aan de wegligging, niet het tunen van de motor. Bij mijn eerste auto, een Toyota Starlet P8, heb ik als eerste een strut bar (veerpootbrug) geplaatst zonder andere aanpassingen (aan wegligging of motor). Het is verbazend hoeveel zo'n strut bar doet op een standaard auto (zelfs met standaard banden 145 breed). Je merkt dat de torsie stijfheid aan de voorkant enorm verbeterd waardoor de auto in bochten minder "rolt", de auto wordt er minder nerveus door. De echt grote verbetering in wegligging bereik je pas met een rear sway bar (stabilisatorstang). Deze heft deels het onderstuur op waar alle auto's standaard last van hebben. Met een rear sway bar kun je strakker de bocht aansnijden en reageert het stuur veel preciezer. Voor de Rio heb ik alleen nog geen rear sway bar kunnen vinden. Een strut bar in combinatie met een rear sway bar zie ik dan ook als een goede investering in de wegligging van je auto. Deze investering is minder groot dan bijvoorbeeld meteen een verlagingsset eronder gooien, en je behoud het comfort in de vering. Plus, als je harder door de bocht kunt, hoef je daarna veel minder weer op te trekken . Quote
riodriver Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 als je harder door de bocht kunt,hoef je daarna veel minder weer op te trekken..........naar de bandenboer ....toch Quote
Creative Name Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Een strutbar hoort vast te zitten op de veerschotels zodat je chassis niet tordeert op die plek en je camber/caster/toe niet verandert terwijl je 2 oren in de bocht hangt. Dit ding moet je gewoon in je chassis boren zo te zien, lijkt me niet dat dat is wat jullie zoeken Quote
xtra40 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 er is een heel scala aan struts en bars die door de zelfde leverancier worden geleverd hier onder de foto met alle verschillende struts de bekende boven de motor achter de achterbank tussen de voor stoelen en achter achter bank midden onder de auto links en rechts voor de achter as tegen het subframe onderzijde Quote
cees Geplaatst 3 Augustus, 2013 Geplaatst 3 Augustus, 2013 oké zoveel strut bars welke is belangrijk om mee te beginnen dan of welke is voldoende om de rij eigenschappen te verbeteren cees Quote
PatrickPR Geplaatst 3 Augustus, 2013 Geplaatst 3 Augustus, 2013 oké zoveel strut bars welke is belangrijk om mee te beginnen dan of welke is voldoende om de rij eigenschappen te verbeteren Wat ik al zei in mijn vorige post, een strut bar aan de voorkant (zoals op het eerste plaatje, tussen veerpoten) heeft al een behoorlijk positief effect, zelfs op een relatief standaard auto. Daarna zou je een strut bar tussen de achter veerpoten (levert wel wat kofferbakruimte in) kunnen monteren of een strut bar vooronder tussen de draagarmen. Als je echt een kneiterhard frame wil hebben, ga je ook nog voor de strut bars in het midden onder de auto en onder het subframe. Het verbeteren van de rij-eigenschappen gaat wel evenwijdig, dus het verbeteren van het bochtgedrag gaat wel gepaard met kwalitatief betere banden (met meer grip en stijfheid) etc. Afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen voor de Kia Rio, kun je heel ver gaan met het verbeteren. Zelfs tot het vervangen van de rubbers voor polyurethane bushings. Iedere aanpassing gaat wel ten koste van het comfort en uiteindelijk hou je een veredelde kart over. Quote
xtra40 Geplaatst 3 Augustus, 2013 Geplaatst 3 Augustus, 2013 oké zoveel strut bars welke is belangrijk om mee te beginnen dan of welke is voldoende om de rij eigenschappen te verbeteren cees Ik ben ook geen race deskundige ik post alleen wat ik tegen kom En ik weet ook niet wat het nut ^ is van somige bars maar het staat mischien wel stoer zo een stok onder he motor kap ?? Quote
RioDeJaneiro Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 dit word een accesoire waar ik zeker voor ga sparen http://www.koreanautoimports.com/store/product_info.php?products_id=14783&osCsid=cc94c86c368d24843bc5a4de4d83a97d Hoe makkelijk is dit in te bouwen als leek? (Wel beetje technisch maar geen monteur). Ik heb de comfort pack dus deze upgrade hoeft niet ten koste te gaan van mistlampen. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 het inbouwen zal niet veel problemen geven maaaaaarrrrrr je moet hiervoor wel je complete bumper afhalen dus koplampen er uit en een hoop geschroef met name de zijkant van de bumper loshalen is even een rot klus Quote
RioDeJaneiro Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Is er een goedkopere manier om 2 led strips bij de koplampen te krijgen? Natuurlijk had ik een Plus pack kunnen nemen maar helaas nu te laat.. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 o er is genoeg te verkrijgen zo als dit soort stripjes deze plak je onder je lamp uit het zicht net als de dealer ook verkoopt http://www.ebay.nl/itm/60cm-HeadLamp-5050-SMD-24-LED-Strip-Light-Waterproof-Side-Shine-for-Car-White-/390507935047?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5aec163547&_uhb=1#ht_2573wt_1139 Quote
RioDeJaneiro Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Dat soort stripjes zag ik idd voorbij komen.. Vroeg me af of het niet amateuristisch eruit ziet. Want wat bedoel je precies met onder de lamp? De strip waar je nu naar linkt is 60cm lang. Is dat niet te lang? Hoe krijg ik de koplampkap open? Ik ben echt een leek wat dat betreft. Bedankt voor je behulpzaamheid. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 voor de koplamp open te maken daar heb je een 90cm oven voor nodig dus dat is geen optie maar de dealer plakt ze aan de onderkant van de koplamp en dat ziet er dan zo uit Quote
RioDeJaneiro Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Ahh okee dus aan de buitenkant. En dan hoef je de lamp niet eruit te halen? Wat raad je aan qua stroomvoorziening? Voor het geld hoef ik het in ieder geval niet te laten... Ik zo maar ff 2 bestellen. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 je kunt het met een relay schakelen maar je kunt het ook gewoon aansluiten op wat nu je dagrij verlichting is en die e.v.t. afkoppelen de leds verbruiken heel erg weinig stroom dus er is weinig gevaar dat er wat gebeurt Quote
RioDeJaneiro Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Bedankt. Ik ben wel een fan van dx.com (dealextreme) en heb daar nog wat tegoed staan. Genoeg led strips in de aanbieding daar. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 zo is dat en die strip was maar een voorbeeld je hebt er zo onwijs veel soorten en smaken en deal extreem gebruik ik ook veel Quote
Stefan Rio Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Hallo ik rij nu sinds begin 2012 een nieuwe Rio maar ik vind de kwaliteit van de vloermatten zeer slecht. Is hiero iemand die ook al nieuwe matten heeft besteld van internet en zoja waaro vandaan en hoe tevreden ben je hierover? M.v.g. Stefan Quote
Marillion Geplaatst 19 Augustus, 2013 Geplaatst 19 Augustus, 2013 Bedankt. Ik ben wel een fan van dx.com (dealextreme) en heb daar nog wat tegoed staan. Genoeg led strips in de aanbieding daar. Hoi, Is het nog gelukt met de LED strip, zoja welke heb je gekocht ? Quote
kris88 Geplaatst 21 Augustus, 2013 Geplaatst 21 Augustus, 2013 Mijn nieuwe navi besteld Het is de witson W2 - C204 model http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101908594 1 Quote
Mieske007 Geplaatst 21 Augustus, 2013 Geplaatst 21 Augustus, 2013 Mijn nieuwe navi besteld http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101908594 Is deze nu dan ook echt leverbaar voor de Rio? Heb deze een tijd geleden besteld en betaald terwijl ik daarna te horen kreeg dat hij niet leverbaar was en zodoende het "oude" type besteld heb en het verschil in geld geretourneerd kreeg. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.