Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Accessoires voor nieuwe Rio van internet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kijk, dit is wel mooi spul zeg.

Pimpmasters, zou dit in combinatie met jullie radio gebruikt kunnen worden? Dus i.p.v. een losse camera deze mooie, originele camera? Daarnaast heb ik nog een paar vragen over het systeem.

- Is de audio er op vooruit gegaan?

- Kan de navigatie geupdate worden?

- Hoe is de navigatie?

- Kan ik alles nog met stuur bedienen, de usb aansluiting en de aux aansluiting blijven ook in werking?

- Hoe is de Bleutooth?

:P jullie kunnen mij vast wel informeren

Ik heb dezelfde radio er inmiddels een paar weken inzitten en ik ben nog niet overtuigd. Ik had de standaard radio en heb er toen nieuwe speakers in laten zetten en het geluid dat ik toen had, heb ik nog niet kunnen evenaren met de nieuwe radio. Het klopt wel dat er nu een fatsoenlijk signaal naar de achterspeakers wordt verstuurd, dus je geluid komt nu ook van achter, maar op de een of andere manier krijg ik niet zulk mooi hoog en strak laag als met de originele radio, welke instelling ik ook probeer.

De bediening van de radio laat ook te wensen over. Het is een echte Chinese interface die niet aan te passen is. Als je van plan bent er een iPhone/iPod op aan te sluiten is de interface nog slechter dan die van de standaardradio. Ten eerste reageert hij niet goed en als je van nummer wisselt, wordt de titel van de huidige track soms niet geupdate. Ten tweede kan je niet door je nummers scrollen met een draaiknop maar moet je het touchscreen gebruiken. Ten derde kan je op drie (!) manieren je volume wijzigen: stuurbediening, draaiknop en touchscreen. Dan hadden ze beter wat extra functies op het touchscreen kunnen plaatsen.

De navigatie is te updaten, maar daar moet je wel even wat tijd in steken om het goed en zonder foutmeldingen werkend te krijgen. Het opstarten ervan via een SD kaartje duurt trouwens ellenlang terwijl ik wel een snel SD kaartje heb (klasse 10).

De bluetooth werkt met een iPhone 4S op zich best ok. Hij connect wanneer je instapt. Dit is echter niet bij elke telefoon zo (zie xtra40's opmerkingen hierover). Ook knalt hij het geluid gelijk uit als je naar de telefoon interface gaat. Jammer.

Ik heb gemaild met de producent van het ding (hiestar.com) en zij geven aan dat de firmware van het apparaat niet open source is (anders had ik zelf al wat aangepast) en dat ze ook nog geen updates verwachten. Je blijft dus zitten met de huidige functionaliteit en problemen.

Verdere minpunten: als je muziek via een iPhone luistert wil je graag de tracknamen op je scherm zien. Deze kapt hij alleen heel snel af. Je ziet maar 10 tekens per tracknaam en maar 5 voor een artiest of iets in die richting. Niet handig terwijl er zat ruimte is op het scherm.

Bluetooth audio werkt trouwens wel goed en dan kan je gewoon de nummers via de iPhone/telefoon bedienen. Dan ben je dus ook gelijk van die slechte interface af. Helaas trekt dat je batterij keihard leeg.

Kortom: ga eens spelen bij xtra40 en maak een beslissing :) Ik twijfel in ieder geval om de standaard radio weer terug te zetten.

Geplaatst

Ik heb dezelfde radio er inmiddels een paar weken inzitten en ik ben nog niet overtuigd. Ik had de standaard radio en heb er toen nieuwe speakers in laten zetten en het geluid dat ik toen had, heb ik nog niet kunnen evenaren met de nieuwe radio. Het klopt wel dat er nu een fatsoenlijk signaal naar de achterspeakers wordt verstuurd, dus je geluid komt nu ook van achter, maar op de een of andere manier krijg ik niet zulk mooi hoog en strak laag als met de originele radio, welke instelling ik ook probeer.

De bediening van de radio laat ook te wensen over. Het is een echte Chinese interface die niet aan te passen is. Als je van plan bent er een iPhone/iPod op aan te sluiten is de interface nog slechter dan die van de standaardradio. Ten eerste reageert hij niet goed en als je van nummer wisselt, wordt de titel van de huidige track soms niet geupdate. Ten tweede kan je niet door je nummers scrollen met een draaiknop maar moet je het touchscreen gebruiken. Ten derde kan je op drie (!) manieren je volume wijzigen: stuurbediening, draaiknop en touchscreen. Dan hadden ze beter wat extra functies op het touchscreen kunnen plaatsen.

De navigatie is te updaten, maar daar moet je wel even wat tijd in steken om het goed en zonder foutmeldingen werkend te krijgen. Het opstarten ervan via een SD kaartje duurt trouwens ellenlang terwijl ik wel een snel SD kaartje heb (klasse 10).

De bluetooth werkt met een iPhone 4S op zich best ok. Hij connect wanneer je instapt. Dit is echter niet bij elke telefoon zo (zie xtra40's opmerkingen hierover). Ook knalt hij het geluid gelijk uit als je naar de telefoon interface gaat. Jammer.

Ik heb gemaild met de producent van het ding (hiestar.com) en zij geven aan dat de firmware van het apparaat niet open source is (anders had ik zelf al wat aangepast) en dat ze ook nog geen updates verwachten. Je blijft dus zitten met de huidige functionaliteit en problemen.

Verdere minpunten: als je muziek via een iPhone luistert wil je graag de tracknamen op je scherm zien. Deze kapt hij alleen heel snel af. Je ziet maar 10 tekens per tracknaam en maar 5 voor een artiest of iets in die richting. Niet handig terwijl er zat ruimte is op het scherm.

Bluetooth audio werkt trouwens wel goed en dan kan je gewoon de nummers via de iPhone/telefoon bedienen. Dan ben je dus ook gelijk van die slechte interface af. Helaas trekt dat je batterij keihard leeg.

Kortom: ga eens spelen bij xtra40 en maak een beslissing :) Ik twijfel in ieder geval om de standaard radio weer terug te zetten.

Als je dat gaat doen, wil ik de radio wel overnemen van je.....scheelt mij bestellen...let me know..

Mvg, Mark

Geplaatst

klopt ze zijn al eens voorbij gekomen Mel maar helaas hebben ze ze niet met RIO of KIA er op :no: :no:

maar leuk vind ik ze zeker je kent me al goed Mel :wink: ;-)

Geplaatst

Aaaaah, verdomme....was ik netjes dit topic aan het bijwerken, klik ik per ongeluk mijn tabblad weg :(.....Nahja, dan maar binnenkort poging 2 starten.

Morgen of woensdag ga ik de accessoires van mijn pluspack halen en die komen dan aankomend weekend op mijn nieuwe superpack :)

Geplaatst

Ik ben benieuwd naar hoe de RVS raamlijsten staan op de witte Rio, iemand een foto??

Of iemand die het erop heeft zitten?

Die van ebay volledig rondom de hele ramen lijken mij mooier dan die bij de dealer, dus iemand die ook daar een foto van heeft....

Geplaatst

eerlijk gezegd vind ik te veel van dat chroom/rvs helemaal niet zo mooi.

de grille en achter zon strip aan de achterklep wel, maar ook nog de raamlijsten erbij wordt echt te vind ik persoonlijk.

ligt ook aan je kleur auto denk ik!

Geplaatst

ik kan wel even uitleggen hoe of wat..

Ik denk erover om de handgrepen eraf te halen en alleen de raamlijsten te doen..

De laatste tijd denk ik steeds vaker: die plastic troep eraf van de handgrepen.

Idem hier, teveel chrome is niet mooi! Ik heb alleen de achterklep RVS strip, voorop bumper rvs en de handgrepen, that's it.

Geplaatst

Ik heb ze ook op ebay gehaald en heb ze er al een tijdje op zitten. ik vind dat het een mooie uitstraling heeft. Heb er ook al meerdere complimenten over gehad, hier een paar foto's:

image_url-6119-1341058469.jpg

image_url-6119-1341058490.jpg

Geplaatst

remko,

Je loopt al een tijdje met dit "probleem" of bestel een deel en plak het half vast en beslis.. of ga gewoon eens bij iemand anders kijken.

Staan hier op het forum al tientallen foto's en meningen en nog kan je je beslissing niet maken? ;)

je lijkt wel een vrouw.

Gewoon ff langs hobbelen bij de volgende meeting en je bent vast om.. of niet ;)

Geplaatst

ik vind juist die van de dealer het mooiste, één elegante strip onder het raam. Ik vind alleen de prijs van de dealer nietzoleuk. Die van de dealer loopt tenminste over de hele lengte aan de onderkant van je raam. Die van Ebay stop ergens net voor het einde.

Maar nog even sparen..

Geplaatst

Nouja probleem meer van ik wil geen 120 euro uitgeven voor niks...

Het is meer van ik zie zoveel mooie witte auto's rijden met van die mooie raamlijsten. Ik wil de handgrepen er misschien af gaan halen, puur omdat ik het too much vindt met de raamlijsten, iemand interesse voor de grepen? :P

Ik ga het gewoon een keer in het echt bekijken. :) Anders bestel ik inderdaad kleine stukjes ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...