Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

post hier een foto van je KIA Rio velgen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zag laatst een scirocco R die had velgen die leken veel op die van jou sarkestijn. is volgens mij de standaard velg onder de golf en scirocco r. alleen dan niet in zwart.

Je velgen zijn trouwens erg mooi en als ik ooit andere koop ( wat ik niet denk want die phantoms waren duur zat ) dan worden het ook 19 inch en hetzelfde idee.

Geplaatst

17 inch is mooi genoeg. Ik ken het probleem. Je ziet een paar velgen en denkt neh is me te druk maar toch word je elke keer weer aangetrokken tot die velgen. Ik heb dat met de Wolfrace assassin velgen. Zijn behoorlijk druk maar wordt er toch elke keer tot aangetrokken.

Geplaatst

Heeft er Iemand al ervaring en foto's van een Rio met de Design edition velgen? Op de kia site lijken het mij namelijk Phantom velgen....

Geplaatst

Dan zou ik zeggen moet je doen

Jij bent de genie die ze mooi moet vinden

Haha dan ken jij mijn vrouw niet :P

• Like 1
Geplaatst

hallo iedereen vorige week ook de winter banden verwisseld voor 17 inch zwarte borbet lichtmetalenvelgen model lv-4 op een witte rio superpack stuurt wel een stuk strakker als de 15 inch winterset .

helaas heb ik nog geen mooie foto,s eerst de auto maar eens wassen en poetsen .

Hoi, ik krijg ook eenzelfde 1.2 in wit dus, ik moet alleen nog een keuze maken welke alluminium velgen en welke maat.

Kan je mij uitleggen waarom 17 inch in jou woorden strakker rijd, wat zijn de voordelen maar ook nadelen ( op de prijs na ) t.o.v 15 inch?

Groeten Eric

Geplaatst

Volgens mij is een bredere band (17 inch is 205) altijd in je nadeel tov een 185 band, dit heeft met de druk op de vierkante cm te maken.

Nu zal dat hier in Nedeland wel meevallen, maar bij een flink pak sneeuw, merk je dit wel degelijk.

let ook op je sneeuwkettingen op de wintersport, LM ziet er niet uit daarna.

Geplaatst

Ik ben ook opzoek naar nieuwe velgen.

Weet iemand waar ik op moeten letten bij het zoeken naar 17 inch? Auto is 3cm verlaagd is dit een issue? En hoe zit het met ET waardes. Wat kan wel en wat niet?

Geplaatst

Ik ben ook opzoek naar nieuwe velgen.

Weet iemand waar ik op moeten letten bij het zoeken naar 17 inch? Auto is 3cm verlaagd is dit een issue? En hoe zit het met ET waardes. Wat kan wel en wat niet?

ik heb et 40 en dit gaat prima. standaard is 43, dus je kunt er 5 onder of boven

Geplaatst

wat houd het ET precies in? Wat is het probleem als je er bijvoorbeeld 10 boven zou zitten?

dat is het midden van de velg tov waar hij zeg maar vastzit. Als de waarde teveel afwijkt belast je je wiellagers te veel, waardoor ze kapot gaan.

Geplaatst

Volgens mij is een bredere band (17 inch is 205) altijd in je nadeel tov een 185 band, dit heeft met de druk op de vierkante cm te maken.

Nu zal dat hier in Nedeland wel meevallen, maar bij een flink pak sneeuw, merk je dit wel degelijk.

let ook op je sneeuwkettingen op de wintersport, LM ziet er niet uit daarna.

Druk per vierkante cm is voor alle banden, ongeacht de breedte, gelijk. Die wordt namelijk bepaald door de druk van de band (PSI = per square inch: per vierkante inch dus). Het patroon van het oppervlak is wel anders, en dat bepaalt voor een deel de wegligging. Een brede band heeft een breed, kort patroon. Een smalle heeft een lang, smal patroon en dus meer 'grip' in de rijrichting.

Geplaatst

Druk per vierkante cm is voor alle banden, ongeacht de breedte, gelijk. Die wordt namelijk bepaald door de druk van de band (PSI = per square inch: per vierkante inch dus). Het patroon van het oppervlak is wel anders, en dat bepaalt voor een deel de wegligging. Een brede band heeft een breed, kort patroon. Een smalle heeft een lang, smal patroon en dus meer 'grip' in de rijrichting.

Ik denk niet dat hij de druk in de banden bedoelde maar de druk op de weg per vierkante cm

Je hebt brederen banden dus meer rubber op de weg dus minder druk

Geplaatst

Et waarde is 45

Niet breder dan 8j gaan!

Dan moet alles goed gaan.

Ik heb zelf die waardes aan gehouden bij 19 inch en er loopt bij mij niks aan!

Geplaatst

plastidip mijn sierdoppen voor mijn velgen met winterbanden

hoe zet ik hier een foto bij ??

in mijn garage heb ik wel een foto staan

gr cees

Hallo Cees,

Mag ik vragen wat voor ET waarden jij hebt? Is het de ET37? Staan wel erg mooi!

Geplaatst

hoe bedoel je goedkopere oplossing

Sierdoppen ;)

Geplaatst

35 euro, dus geen stress als mijn vrouw de auto inparkeerd :innocent:

Haha nu maar hopen dat je vrouw niet meeleest :)

Ik heb nog gewoon de originele stalen velgen met de Kia doppen. Als ik in de auto rijd zie ik ze toch niet. Maar licht metalen velgen blijven toch wel mooi. Komt straks in het voorjaar wel.

Winterbanden op LM velgen is niet de beste keuze ivm het strooizout straks (ben namelijk niet zo'n poetser)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...