lombok Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Geachte Heer,Mevrouw, Vorig jaar oktober zou de Nieuwe Bi-feul Picnato uitkomen wanneer komt deze op de markt? Is hij te bestellen bij de dealer? M.vr.gr. Nadat de Kia Picanto LPi uitgebreid is getest door Kia Motors Nederland hebben wij besloten de Kia Picanto LPi niet te introduceren op de Nederlandse markt. Derhalve is de Kia Picanto LPI niet te bestellen bij de Kia dealer. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Een gemiste kans voor de PICANTO. Wanneer Kia Nederland alsnog besluit om deze Picanto LPi op de markt zou willen brengen zal de verkoop van Kia enorm stijgen nu de brandstofprijzen (benzine) steeds maar duurder worden. Voldoet deze auto niet aan de eisen die gesteld zijn in Nederland of is er sprake van dat er een conflict is met de LPG installateur? M.vr.gr. H.H. Boldingh. Geachte heer Boldingh. Uw reactie op onze e-mail hebben wij ontvangen. Er is geen sprake van een conflict met de LPG installateur daar de Kia Picanto LPi af fabriek voorzien wordt van een LPG installatie. Over de keuzes die gemaakt worden door Kia Motors Nederland over het wel of niet op de markt brengen van een Kia model worden geen mededelingen gedaan. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Angela van Dijk Coordinator Customer Service Quote
jelledeboer Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Tja, nogal vage antwoorden. Een zeer uitgebreide 'geen commentaar'... Je kan LPG installatie wel door een LPG boer laten installeren maar dan vervalt 7 jaar garantie op de motor. Daar is in een andere topic uitgebreid over gediscussieerd. Quote
lombok Geplaatst 6 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 April, 2012 Wanneer de installatie vanuit de fabriek wordt geinstalleerd is deze voorlopig tot 2013 vrijgesteld van wegenbelasting. Laat ik hem nu inbouwen komt de auto gewoon in de bealsting klasse die thans geld daarom mijn vraag stelling. In de ander topic was alles zo duister ieder een wist het wel dit is het offiële bericht van de KIA dealer, ik blijf een gemiste kans en overweeg nu mogelijk een Opel c.q. Chevrolet met LPG te kopen. Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 ik blijf een gemiste kans en overweeg nu mogelijk een Opel c.q. Chevrolet met LPG te kopen. Je hebt helemaal gelijk ! Doen. Kia laat kansen liggen met een land als NL als LPG land. Jammer maar helaas. Quote
Smart Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Het antwoord van Kia is dat lpg in hun ogen niet de toekomst heeft. De niche hybride of elektrische markt zal eerder betreden worden dan de bi-fuel markt. Dit terwijl bigwade en ondergetekende juist zeer te spreken waren over de testrit met de Kia Forte Hybrid Lpi. Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Kleine correctie Kia Korea ziet het wel degelijk als mogelijkheid. De LPG Fortes rijden er in grote getale. Er gaat hier in NL iets fout tussen importeur en overheid of wat dan ook. We krijgen daar niks over te horen, punt. Waarom lukt het "Chevrolet" en Opel wel en Kia niet ? Geen idee. Quote
Smart Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Wel, wij hebben gehoord dat KMNL besloten heeft af te zien van de té (verwachtte) kleine LPi markt en daardoor geen Lpi modellen zal introduceren in NL. Zij koersen eerder op hybride modellen met accu, mogelijk zelfs volledig electrisch. Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Nee, in een land met op "elke hoek van de straat" een LPG pomp ga je een compleet werkend uitgetest bi-fuel model in tijden van crisis natuurlijk niet lanceren. Stel je voor….. Dat bedoel ik, er is ergens een 2e agenda en dat is jammer. BTW is zo'n ding wel elders te bestellen ? Quote
Smart Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Ik was het ook niet eens met KMNL dat die LPi modellen niet werden geïntroduceerd, terwijl dit wel was verkondigd. Ik vermoed dat zij niet op twee paarden willen wedden en meer gaan voor hybride/electrisch. Electrisch rijden zal een kortstondige actie zijn. Waterstof......laat maar komen. Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Ik was het ook niet eens met KMNL dat die LPi modellen niet werden geïntroduceerd, terwijl dit wel was verkondigd. Ik vermoed dat zij niet op twee paarden willen wedden en meer gaan voor hybride/electrisch. Electrisch rijden zal een kortstondige actie zijn. Waterstof......laat maar komen. Die laatste(n) hebben ze nog helemaal niet. Die LPi wel, helemaal klaar, alleen op boot zetten, dat idee... waarom wachten, het is NU crisis w.b. fuelprijzen. Er zit waarschijnlijk e.o.a. bosmongool op de marketing/inkoop of er is iets anders aan de hand. Quote
lombok Geplaatst 7 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 7 April, 2012 Fijn dat er zoveel steun is en op een lijn staan, mogelijk zal de KIA inporteur door de opiniedruk alsnog besluiten deze Pincanto Bi-feul te inporteren in Nederland Quote
joepnd Geplaatst 7 April, 2012 Geplaatst 7 April, 2012 In Duitsland staan ze wel te koop, zie bijv. op autoscout: http://www.autoscout24.nl/NewMarketDetails.aspx?id=211194676 . Oldenzaal ligt volgens mij naast de Duitse, grens. Waarom zo moeilijk als het makkelijk kan. 1 Quote
bigwade Geplaatst 7 April, 2012 Geplaatst 7 April, 2012 Daar zat ik ook al aan te denken, maar kon het niet zo gauw vinden. Maar dan m.b.t. invoer. Wat komt er nog bij ? btw wel een bak geld voor zo'n kale uitvoering. Quote
joepnd Geplaatst 7 April, 2012 Geplaatst 7 April, 2012 Daar zat ik ook al aan te denken, maar kon het niet zo gauw vinden. Maar dan m.b.t. invoer. Wat komt er nog bij ? btw wel een bak geld voor zo'n kale uitvoering. http://www.autoimpor...uto-importeren/ Iets verder weg: http://www.autoscout24.nl/NewMarketDetails.aspx?id=212676502 Quote
phoenix2149 Geplaatst 9 April, 2012 Geplaatst 9 April, 2012 Kijk, als je een BiFuel kan importeren moet je het doen als je graag LPi rijdt. Hou wel rekening met het feit dat je problemen gaat krijgen met garantie, want dealers zijn niet happig op geïmporteerde auto's. Zorg dat je een nauwkeurig bijgehouden onderhoud boekje hebt en misschien zelfs een verklaring van de buitenlandse dealer over de kwaliteit/betrouwbaarheid van de kar en een uitgedraaid overzicht van de beurten waar chassisnummer op staat genoteerd, want ze zetten je zo op straat met je problemen. Spreek uit ervaring (niet mbt LPi), en die keer hadden ze ook nog gelijk ook...... JKGH&**&NKJH .... Vandaar dat we nu een nieuwe PICO hebben Quote
joepnd Geplaatst 9 April, 2012 Geplaatst 9 April, 2012 Kijk, als je een BiFuel kan importeren moet je het doen als je graag LPi rijdt. Hou wel rekening met het feit dat je problemen gaat krijgen met garantie, want dealers zijn niet happig op geïmporteerde auto's. Zorg dat je een nauwkeurig bijgehouden onderhoud boekje hebt en misschien zelfs een verklaring van de buitenlandse dealer over de kwaliteit/betrouwbaarheid van de kar en een uitgedraaid overzicht van de beurten waar chassisnummer op staat genoteerd, want ze zetten je zo op straat met je problemen. Spreek uit ervaring (niet mbt LPi), en die keer hadden ze ook nog gelijk ook...... JKGH&**&NKJH .... Vandaar dat we nu een nieuwe PICO hebben Garantie is europees geregeld dus zou niet moeten uitmaken. Quote
phoenix2149 Geplaatst 9 April, 2012 Geplaatst 9 April, 2012 Precies zoals je het zegt...... Het zou niets uit moeten maken, maar toch bleek het zo. Man, ze doen al moeilijk als je vanuit Groningen naar Drenthe verhuist en dan daar naar de dealer gaat als er wat is binnen garantie termijn. Ze moeten wel, maar het gaat niet van harte. Quote
lombok Geplaatst 9 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2012 Nederland is een LPG-land Oproep KIA dealers: Wilt u uw verkoop laten stijgen? Vraag dan uw Inportdealer te VIanen om de Picnato Bi- feul te inporteren in Nederland er is genoeg vraag naar LPG nu de benzienprijzen alleen maar stijgen. Quote
joepnd Geplaatst 9 April, 2012 Geplaatst 9 April, 2012 Precies zoals je het zegt...... Het zou niets uit moeten maken, maar toch bleek het zo. Man, ze doen al moeilijk als je vanuit Groningen naar Drenthe verhuist en dan daar naar de dealer gaat als er wat is binnen garantie termijn. Ze moeten wel, maar het gaat niet van harte. Als de dealer moeilijk doet, dan zoeken we toch een ander adres: http://www.garantieblijft.nl Quote
bigmac Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Een collega hier wil een VW Up kopen die op benzine & aardgas rijdt. Dat aardgas is best voordelig rijden: eur 0,04/km. Ik verstook nu 0,08/ km... Ik weet niet hoeveel belasting je hiervoor moet betalen volgend jaar. Quote
Peterrrrr Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Ik ben blij dat de Bi-Fuel er niet komt, kijk eens naar de verkoopcijfers van de chevrolet spark ? Die zijn bedroevend laag, wel of geen LPG. Voor de enkeling die er interesse in heeft snap ik KIA wel ! Quote
bigwade Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 bicmac en een paar andere veelrijders zouden daar juist erg blij mee zijn. mits de juiste prijs. zo'n spark mag de naam chevrolet niet eens dragen in mijn ogen en is niet echt aantrekkelijk. Ook kleeft er de naam déwoe=rommel nogal aan. Quote
bigmac Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Als ik 'm dan vergelijk met de Up (ik wil geen europese wagen trouwens); die heeft wel een prima prijsstelling voor die aardgas/benzine auto: vanaf 11.000 euro tot 13.000 euro voor de duurdere versie. Als ik dat vertaal naar onze Picanto's, dan zou die dus vergelijkbaar duur zijn. En als je dan voor 4 cent/km rijdt (dat cijfer haal ik van spritmonitor.de), dan zou ik zo'n 100 euro per maand voordeliger rijden. Ik weet trouwens niet of de Picanto op LPG qua verbruik of km-prijs met een aardgasauto te vergelijken is. De Chevrolet spark laat in elk geval een hoog verbruik zien. Quote
jeroen66475 Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Ik ben blij dat de Bi-Fuel er niet komt, kijk eens naar de verkoopcijfers van de chevrolet spark ? Die zijn bedroevend laag, wel of geen LPG. Voor de enkeling die er interesse in heeft snap ik KIA wel ! Je kunt met de beste wil van de wereld een Picanto toch niet vergelijken met een Spark?? Echt, dat ding mag nog niet in de schaduw staan van een Picanto. En daarom verkoopt de Spark voor geen meter, bedroevend uiterlijk, bedroevende kwaliteit, hoge afschrijving en daarom veel te duur. Als de Picanto er zou zijn als Bi-Fuel zou ik er zeker een kopen of gekocht hebben en ik ken in mijn directe omgeving nog een paar die hem graag hadden willen kopen toen bij de introductie van de nieuwe Picanto bekend werd gemaakt dat er ook een Bi-Fuel versie zou komen. Enigszins teleurgesteld hebben die nadat bekend werd dat ie toch niet kwam een Mazda 2 Bi-Fuel gekocht. Die zou voor mij ook zo maar eens de opvolger kunnen worden van mijn huidige Picanto (of een Yaris Hybrid) Quote
bigmac Geplaatst 6 Juni, 2013 Geplaatst 6 Juni, 2013 Dit zijn modellen en merken aardgasPersonenvoertuigen die op dit moment in Nederland te koop zijn. Merk Type NettoCatalogus-prijs* Actieradius CNG[km] Totale actieradius[km] E-label Fiat Panda Natural Power € 11.397 A Fiat Punto Natural Power € 12.030 225 940 B Fiat Qubo 1.4 77 Natural Power € 12.216 300 940 A Fiat Doblo 1.4 T-jet € 16.818 325 625 A Lancia Ypsilon € 11.574 300 1000 A Mercedes B200 NGT p.o.a. 500 740 B Mercedes E200 NGT € 36.906 g 345 1074 A Opel Zafira 1.6 CNG Turbo € 20.938 530 680 A Volkswagen Eco Up € 8.935 320 520 A Volkswagen Caddy Combi EcoFuel € 18.733 383 513 C Volkswagen Caddy Combi Maxi EcoFuel € 20.109 383 513 B Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel Trendline € 25.414 420 820 A Volkswagen Touran 1.4 TSI EcoFuel Trendline € 21.958 383-511 545-672 * Netto catalogus prijs is exclusief BPM, BTW en eventuele milieusubsidies! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.