Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Heey Allen!

Ik ben nw op dit forum.

Over 2 weken verwacht ik mijn Pico. Staat nu nog op de boot vertelde de dealer mij.

Een 1.2 5drs comfort. Ik ben heeeel bnwd.

Ik wilde persee een rode dus het was even zoeken bij andere dealers of er 1 besteld was (ivm actieprijs, auto op tijd binnen).

Ik koop dus mijn gewenste rode.

Mn eerste auto met airco dus moet nog ff uitzoeken hoe dat gaat werken... volgens mij is t t beste als je n airco altijd aan hebt? of is dat alleen nodig met een C.control?

Het aftellen is iig al begonnen. Rij op dit moment in een Toyota Yaris uit 2000 met casettebandjes ingang en ramen die je naar benee moet draaien, dus ik ga flink luxe rijden ;)

Verders lees ik vele info vast door hier op t forum.

Cheers!

Posted

Hoi Kias,

Van harte welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je Pica.

Het zal je doen verbazen wat het verschil tussen de Pica en je huidige Yaris zal zijn.

Nog 2 weken en dan kan je er van gaan genieten.

Op het forum is genoeg te lezen over de Pica. Dus leef je uit en veel leesplezier.

Ook kan je hier natuurlijk voor allerlei vragen terecht.

Succes met het wachten en alvast veel plezier en vele veilige kilometers toegewenst.

BaBaCC

Posted

By the way.........je hoeft niet altijd met je airco aan te rijden hoor! Sterker nog, ik raad het je zelfs af. Is nergens voor nodig. Als de ramen niet beslagen zijn of de buitentemperatuur vraagt daar niet om, zou ik geen airco gebruiken. Daarnaast is ook niet erg bevorderlijk voor je benzineverbruik.

BaBaCC

• Like 1
Posted

Gefeliciteerd Kias! Nog even wachten en dan heb je een behoorlijk luxe bak!

Wij hebben hem nu bijna 3 maanden en ik geniet elke keer weer.

Wat betreft de Airco, daar heeft BaBaCC gelijk in. Sinds we de auto hebben gebruiken ik de airco nog niet, enkel een keertje om te ontwasemen want soms beslaan de ruiten achter wel eens. 5 minuutjes airco aan en weg. Alleen als de buitentemeratuur het niet toe laat om te koelen is de airco "noodzakelijk".

Posted

Bedankt BaBaCC en phoenix2149!

Ik had t idee dat wanneer je de airco niet gebruik, deze uiteindelijk vieze lucht ging/gaat verspreiden als je m aan zet en er schimmel in gaat staan.. een fabel? of zijn de airco's tegenwoordig vele malen beter?

Posted

als je de airco wel maar regelmatig even laat werken, elke maand minimaal een paar minuten.

Posted

Om schimmels/luchtjes in het systeem te voorkomen wordt ook wel geadviseerd om indien de airco gebruikt wordt, deze ca. 5 minuiten voor het afzetten van de motor, geheel uit te zetten, zodat de het systeem opwarmt. Hetgeen eventuele schimmels voorkomt.

BaBaCC

Posted

Leuk man! Hoop voor je dat die boot een beetje door vaart.

Je moet de airco inderdaad een paar minuten voordat je op de bestemming aankomt uitzetten.

De mijne is volgende week klaar. Een zwarte 1.2 3-drs met Comf + Ext pack en de type R-sport 15 inch velgen.

Posted

@RG86

Helaas vaart de boot niet snel.. iig dat denk ik.

Heb namelijk nog geen telefoon gehad, en deze week is kort. Dus dat wordt denk ik volgende week.

Ik neem aan dat ze ruim van te voren bellen met t kenteken zodat ik de verzekering in orde kan maken??!!

Maar jij kan de jouwe volgende week al halen... dus al een telefoontje gehad, dus als ik pech heb moet ik nog 2 weken wachten :(.. we zullen zien.

Iig gefeliciteerd met de aankoop van je luxe bak!

Posted

Nou maak je niet te druk over verzekering in orde maken hoor. Zoek even uit welke het beste bij je past, je kunt op de dag van aankoop/op naam zetten je verzekering bellen om te laten ingaan met de activeringscode van je auto/kenteken.

Stel dat het blijkt dat de auto (nog) niet in orde is op de dag waarop je de verzekering in hebt laten gaan. Kijk maar eens rond op het forum. Hier en daar waren er wat probleempjes met krassen etc. Zou toch vervelend zijn als je dan al verzekerd bent. Lekker de verantwoording bij de dealer laten tot je de auto hebt geïnspecteerd en daadwerkelijk het terrein af gaat.

Posted

@Kias

Ja bedankt! Nee ik had mazzel. Degene die ik wilde stond nog op voorraad dus ik hoefde maar een weekje te wachten.

@Phoenix2149

Ik wilde morgen al enthousiast mijn verzekering gaan regelen, maar begrijp ik nou goed dat als ik al verzekerd ben de kosten worden verhaald bij de verzekeringsmaatschappij? En die gaan daarmee akkoord? Hoe wordt dit dan afgehandeld als ik nog niet verzekerd ben? Ik heb even een zoekslag gemaakt, maar kon het niet vinden.

Posted

Ik wilde persee een rode dus het was even zoeken bij andere dealers of er 1 besteld was (ivm actieprijs, auto op tijd binnen).

Ik koop dus mijn gewenste rode.

Cheers!

Mooie kleur man :wink:

Weg met dat grijze, witte en zwarte, HAHA!

Posted

@RG86

Heb namelijk nog geen telefoon gehad, en deze week is kort. Dus dat wordt denk ik volgende week.

Ik neem aan dat ze ruim van te voren bellen met t kenteken zodat ik de verzekering in orde kan maken??!!

Je kan aan je dealer vragen wat de naam is van de boot :huh: , dan kan je 'm opzoeken: http://www.marinetraffic.com/ais/

Ik kreeg 4 dagen van te voren te horen wanneer de Pico klaar was, 2 dagen voor aflevering de meldcode.

Posted

de naam van de boot haha... iig cool dat je dat kan volgen, net als vliegtuigen.

ik wacht ongeduldig af.

Posted

Hallo,

Ik ben ook nieuw hier.

Afgelopen maandag heb ik m'n nieuwe Pico besteld. 3 deurs R-Sport editie in het Bright Silver. Kan niet wachten om de auto op te halen. Wordt volgende week donderag!

Posted

Gefeliciteerd met je aankoop!

Jij ook al zo snel in bezit van je nw Pico! Plaats je een foto als je m vlgnd week donderdag hebt?!, dit kan in Garage.

Posted

@Phoenix2149

Ik wilde morgen al enthousiast mijn verzekering gaan regelen, maar begrijp ik nou goed dat als ik al verzekerd ben de kosten worden verhaald bij de verzekeringsmaatschappij? En die gaan daarmee akkoord? Hoe wordt dit dan afgehandeld als ik nog niet verzekerd ben? Ik heb even een zoekslag gemaakt, maar kon het niet vinden.

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar weet wel dat als je je verzekering aanmeld dat dit wel gelijk staat geregistreerd. Om te voorkomen dat je een conflict verzekeringen krijgt werd mij ooit eens geadviseerd om echt op de dag zelf de verzekering af te sluiten, mar dit was met een tweede handse auto.

Posted

Je kunt de verzekering wel al regelen als je het kenteken en de meldcode weet. Normaal gesproken geef je dan aan op welke dag de verzekering ingaat. Dus dat wordt dade dag dat je de auto krijgt.

Posted

Dan ga ik mijn verzekering toch maar op voorhand regelen.

De meldcode en het kenteken heb ik op de factuur meegekregen.

Bedankt voor het meedenken!

Posted

... dus al een telefoontje gehad, dus als ik pech heb moet ik nog 2 weken wachten :(.. we zullen zien.

Gefeliciteerd met je aankoop.

Wij hebben 5 1/2 maand moeten wachten op de onze. Sinds vorige week is het eindelijk zover. Eerste bevindingen zijn overwegend positief : leuk & aangenaam wagentje.

Succes ermee :-)

Posted

@RG86

Toevallig gisteren deze in Rozenburg zien liggen, veel Pico's op de kade: asianempire.jpg

Posted

Haha nou dat zou goed nieuws zijn Kias. Iedereen let kennelijk voor je op :wink:

Heb de mijne sinds vandaag! Hij rijdt en zit heerlijk!

Posted

wohooo! een boot vol Pico's!!

nog geen telefoontje ontvangen :(

@RG86. cool! veel rijplezier.

ik minder rijplezier vandaag met mn Yaris zonder airco ;) dalijk luxe.