Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wil je koelte? Rijdt dan ff richting Maastricht.. Hier is het NU bewolkt en maar 13 graden.:(

Geplaatst

Dankje Kias! Gisteren lekker veel mee gereden. Heb totaal niet gelet op het verbruik, daar kan ik dus niks zinnigs over zeggen, maar maak me volgens mij veel te druk over het "inrijden".

Na een dag genieten kwam ik vandaag bij mijn auto en zag mijn kentekenplaat in een houding, waarvan ik zeker was dat die niet zo gemonteerd was.

Binnen 24 uur heeft 1 of andere randdebiel zijn trekhaak in mijn voorbumper gezet en is weggereden zonder iets achter te laten.

Resultaat: Kentekenplaat dubbelgevouwen (minst erge) en 2 deuken in mijn voorbumper! Lak eraf.

Ben er zo kwaad om dat ik er spontaan koppijn van gekregen heb. Ongelofelijk.

Vandaag flink wat offertes opgevraagd van schadeherstelbedrijven. Het trieste is als je aanspraak wilt maken op het waarborgfonds je een getuige nodig hebt. Nu kan ik het met mijn werk helaas niet veroorloven om hier creatief mee om te springen. Heb mijn middag dus verspild aan offertes opvragen om de schade te herstellen.

Morgen met verzekering overleggen wat de opties zijn :(

Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om de voorbumper uit te deuken en te spuiten? Heb een beetje gegoogled en vrees dat ik de antwoorden niet leuk ga vinden.

Geplaatst

Zo dat is balen zeg!

Begrijp het donders goed dat je er "ziek" van bent.

Dergelijke "geintjes" lopen toch al hard naar de € 1.000,00 of zelfs meer vrees ik.

Demonteren, deuken herstellen, primer, spuiten en opnieuw monteren. Daar wordt je dus niet vrolijk van.

Kan/wil een buurman, kennis, collega, vriend niet voor "getuige" spelen, zodat je toch aanspraak kan maken op Waarborgfonds?! Is ook niet 1, 2 3 geregeld, want duurt maanden voordat ze tot uitbetalen overgaan, maar dan is de schade wel "gedekt".

Succes joh!!

BaBaCC

Geplaatst

@RG86

Nee! Wat een slechte dag zeg. En zo te lezen ook niet zo'n beetje hard achteruit gereden, zelfs de lak er af!

Hopelijk kan de verzekering wat voor je betekenen.

Echt zuur joh!

Geplaatst

Ik heb vorig jaar iets soortgelijks gehad; ik stond geparkeerd en een Hyundai Tucson reed schuin achteruit en had niet gezien dat er nog een Picanto aan de overkant van de straat stond. Dus hij een flinke deuk in zijn achterbumper en ik had krassen op mijn rechterkoplamp en mistlamp en klein beetje verf van de voorbumper (niets ontzet of zo). Je kon het bijna niet zien.

De schade was iets meer dan 1000 euro, dus voor 2 nieuwe lampen, bumper demontage, schuren/spuiten en montage. Maar ik had dus geen deuken in mijn bumper.

Maar deze heer was zo netjes om aan te bellen en te zeggen wat er gebeurd was en de rest was verzekeringswerk.

Geplaatst

Wat een klote streek..... Inderdaad om ziek van te worden.

Dat waarborgfonds heb je echt geen kont aan. Helaas wordt het aanspraak doen op je eigen verzekering.

99% van de gevallen heb je geen getuigen, want die zijn vaak nog zo aardig om het nummerbord van de tegenpartij op te schrijven. Daarom ga je juist naar de waarborgfonds.

Geplaatst

@RG86,

Dat is echt een K^#@@$streek. Ik snap dat je hier ongelofelijk van baalt.

Als je hoog in de korting voor je verzekering zit kan het zijn dat je wat tredes

naar beneden gaat zonder dat dit ten koste gaat van je premie. Ook zijn er

maatschappijen die een no-claim beschermer hebben. Dan kost het je ook

geen extra premie. Neem even kontakt met je verzekerings mij. op en vraag

hoe dit afgewikkeld kan worden. Je bent dan overigens nog steeds niet verplicht

om het via je verzekeringsmij te laten herstellen. Dan nog heb je de keus om alsnog

te kiezen om zelf de schade te betalen.

Suc6

Grt.

Specialmade

Geplaatst

Ik had nog naar die no claim beschermer gekeken, maar besloten het niet te doen omdat ik al 6 jaar zonder noemenswaardige schade mijn vorige auto's gereden heb. Ik heb nu 60% korting op mijn verzekering. Dit zou terug gaan naar 40%. Uiteindelijk zou me dit op de lange termijn rond de 600 euro kosten. Heb een afspraak gemaakt bij schadeherstelbedrijf om de schade in het echt te bekijken. Er komt dan ook een "onafhankelijke" schade expert om te kijken of het door een auto gebeurd is (1 van de vele voorwaarden van het waarborgfonds) en dan maar kijken op welke wijze ik het goedkoopste uit ben.

Het frustrerende is nog wel dat ik hem expres parallel parkeerde, omdat mijn stootlijsten in de backorder stonden. Dacht dat ik veilig achter een I10 stond. Familie onder mekaar. Helaas had die kennelijk halverwege de dag mijn picanto in de steek gelaten en plaats gemaakt voor 1 of andere inparkeerkneus.

De auto rijdt overigens super. Vind dat het ding best nog wat pit heeft. Veel positieve reacties ook over het uiterlijk van de auto. Laat hem alleen nog maar van de zij-, achter- en binnenkant zien! Haha.

Geplaatst

Fijn dat ondanks deze shit, de auto je goed bevalt. Zo hoort het ook!

Veel succes met het herstel, zodat je daarna weer volop alle kanten van de auto kan laten zien!!

BaBaCC

Geplaatst

Ik sluit me aan bij BaBaCC.

BTW.. die boot die aan kwam op 19 mei in de haven heeft de Pico's afgeleverd, maar ze zijn nog niet toegelaten?! :(

Dus mn auto staat nog steeds daar ergens en is nog niet bij de dealer...

Geplaatst

Je zou kunnen bekijken of een garage je Picanto met een gebruikte bumper kan helpen; ik zie er een op marktplaats staan voor 80 euro (wel in het blauw). Ik weet trouwens niet in hoever een 3-drs bumper verschilt van een 5-drs, of dat enkel de gril anders is.

Geplaatst

Hoorde van mijn vriendin dat een kennis een soortgelijke situatie had en dit zonder getuigen had gemeld bij het waarborgfonds. Zij bleken wel uitbetaald te hebben omdat het duidelijk auto vs. auto was. Wellicht toch maar proberen?

Niet geschoten is altijd mis.

Geplaatst

Bumpers van 3- en 5-deurs modellen zijn totaal verschillend!

Wat het Waarborgfonds betreft, niet geschoten is altijd mis!

BaBaCC

Geplaatst

Ja ik ga het ook zeker proberen bij het waarborgfonds, vandaar dat die schade expert ernaar komt kijken. Ik moet daarna alles (aangifte, schadeformulier, getuigeverklaring etc) naar de verzekering opsturen en die gaan het dan indienen bij het wbf.

@Phoenix

Fijn om te weten dat er toch nog mensen zijn met een positieve ervaring met het wbf. Hoop dat ik er ook binnenkort een goed verhaal over kan vertellen :wink:

@ Kias

Nog niet toegelaten? Heb jij dat... Ik weet niet of dat gebruikelijk is, maar het klinkt zo raar :-P

Gelukkig is tie al wel in Nederland!

Geplaatst

Wel balen dat het nog lang kan gaan duren voordat je auto weer op en top is.. We kijk uit naar een goed verhaal.

Nee nog niet toegelaten.. gaat dat altijd zo langzaam? echt geen idee van. Ondertussen staat ie daar op t terrein weg te fikken :( Hopelijk ligt er niks op t dashbord wat voor verkleuring zorgt.

Zucht.

Geplaatst

Ik weet niet wat jullie verstaan onder getuige in dit geval maar je hoeft alleen maar een getuige te hebben dat jij je auto zonder schade hebt neergezet en tot moment van schade er niet in gereden hebt.

Ik kan het helaas weten. Toen ik mijn nieuwe bak een maand had was er 's nachts iemand bovenop geknald en had ook nog eens mijn geparkeerde auto tegen de audi ervoor gestoten. Gewoon doorgereden!!!

Moest hele nieuwe acterbumper en achterklep op, led achterlamp was miniscuul stukje van het glas af, totaal vervangen (4 a 500 euro unit). Die 'kapotte' achterlamp heb ik mooi achterin laten leggen om mee te nemen. Voor was er gelukkig weinig schade moest wel even rechtgezet worden. Ik denk dat ze niet veel zullen maken maar gewoon alles vervangen bij een nieuwe auto.

Lang verhaal kort te maken. Via mijn verzekering bij aangesloten reparateur gebracht en verzekering leverde alle waarborgstukken aan die ik in moest vullen. Reparateur regelde alle zaken omtrent schaderapport en expert die vast moet stellen dat het een ander voertuig was voor dat er een schroef losgedraaid mag worden. Moest wel 2 weken in een i20 rijden.

Waarborgfonds betaalt de schade. Ik ben nog geen cent kwijt (geweest).

Geplaatst

Dat was het ja, je moet kunnen "bewijzen" dat je zonder schade aan kwam en met schade de auto weet tegenkwam idd.

Geplaatst

hehe! kben net gebeld door mn dealer. de auto staat bij de dealer.

normaal gesproken duurt t een week om m gebruiksklaar te maken..

heb toevallig vandaag mn nw usb binnen gekregen voor in de auto.

nu op zoek naar een goede all risk verzekering en morgen of vrijdag bellen voor t kenteken, is nu nog niet bekend.

• Like 1
Geplaatst

Hoi Kias,

Wat fijn dat je auto binnen is. Ik ben op dit moment aan het wachten op mijn witte 3drs 1.2 r-sport.

Afgelopen week heb ik het met mijn dealer gehad over de verzekering.

De dealer deed mij een heel goed aanbod van 79 per maand all risk ( 0 jaar schadevrij en 1 jaar rijbewijs)

Misschien een ideetje om te informeren??

Geplaatst

Een dealer die een verzekering aanbied.. ik wist niet datdat mogelijk was.

Maar wij zullen gaan voor een all-risk bij FBTO. Wij hebben 3 jaren schadevrij en 11 jaar het rijbewijs, dat komt op ong. 36,- per maand.

Je hebt zeker geen verkeerd aanbod gekregen... ben ff gaan rekenen op FBTO.

Heb net op internet gekeken en mijn dealer biedt geen verzekering aan.. of zou ik het moeten vragen?

Iig gefeliciteerd met je aankoop. Aftellen naar de dag dat ie gereed is.

Geplaatst

Ja ik ga het ook zeker proberen bij het waarborgfonds, vandaar dat die schade expert ernaar komt kijken. Ik moet daarna alles (aangifte, schadeformulier, getuigeverklaring etc) naar de verzekering opsturen en die gaan het dan indienen bij het wbf.

@Phoenix

Fijn om te weten dat er toch nog mensen zijn met een positieve ervaring met het wbf. Hoop dat ik er ook binnenkort een goed verhaal over kan vertellen :wink:

@ Kias

Nog niet toegelaten? Heb jij dat... Ik weet niet of dat gebruikelijk is, maar het klinkt zo raar :-P

Gelukkig is tie al wel in Nederland!

Heey RG86, hoe gaat t met je auto?

Geplaatst

Gister mn rode Pico gekeurd, gekocht en geshowd bij familie. In de regen.... :(

Foto's volgens nog.

Tijdens het ietswat remmen en t eerste ritje in de regen rook het in de auto naar rook... waarschijnlijk de remschijven en alles onder de moterkap wat warm werdt.

Zojuist mn rit naar mn werk gemaakt, zonder regen, en niks geroken.

Ik reed weg met 7km op de teller.

Zelf moeten vragen naar de Waxolie garantie.... dan krijg je opeens t pasje en dan kun je niks anders doen dan alleen mr geloven dat t erop is gedaan ;)

Ik kom uit een Yaris uit 2000, vergeleken.

Mis ik de temeratuur buiten (of heb ik deze nog niet gevonden?).

Draait t stuur van de Pico wat stroever.

En is de km/u teller niet digitaal. Dat is wel bij de Yaris en ik reed bv altijd 54, dat is nu moeilijker te zien.

Dat was het verlopig even, ik kijk uit naar mn volgende rit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...