Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een nieuwe auto. Mijn oog is gevallen op de Kia Picanto en ga deze auto kopen.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is het volgende:

De auto die ik op het oog heb is de Picanto 1.0 cvvt 3 deurs

Nu zit ik nog een beetje met de kleur, wit is de gratis uitvoering en ik vind dit persoonlijk erg mooi met de zwarte accenten. Vandaag ben ik echter bij een dealer geweest die de groene uitvoering had staan. Die is ook wel super gaaf!

Is een metallic lak nu heel veel beter en ga ik het verschil merken als ik het over 10 jaar bekijk? Zal de auto er met de metallic lak er dan beter uitzien dan de basis lak wit?

Ik heb de auto nog niet eens maar ben er nu al verliefd op. Wat een super mooi ding is het toch!

Ik ontvang graag jullie reactie met jullie mening.

Posted

De blauwe en witte uitvoering is inderdaad niet de metalic lak.

Nu zit ik in dubio of ik de witte of de groene neem, maar mijn vraag is of de groene lak (wel metalic) mooie blijft met de jaren ten opzichte van de witte lak.

Posted

Elke lak heeft aandacht nodig , wij zouden eerst zelf ook een witte nemen , maar om dat we de auto toch voor langere termijn willen houden toch voor mijn kleur gekozen zwart metalic ,hoe vaak in je leven koop je een nieuwe auto dus dan ook een in een mooie kleur .

Nog steeds geen spijt gehad van mijn keuze .

Posted

Elke lak heeft aandacht nodig , wij zouden eerst zelf ook een witte nemen , maar om dat we de auto toch voor langere termijn willen houden toch voor mijn kleur gekozen zwart metalic ,hoe vaak in je leven koop je een nieuwe auto dus dan ook een in een mooie kleur .

Nog steeds geen spijt gehad van mijn keuze .

Eigenlijk wilde ik een rode, maar bij de dealer (onder het TL) zag dat er niet uit. Daarna gewijfeld tussen zwart en wit. Zo in het verkeer gekeken: "wat ziet er beter uit".

Ik vind dat een zwarte auto er al snel minder wordt, rijdt 1 keer door de wasstraat......... Ik heb dus voor de witte gekozen. Gelukkig heeft iedereen een andere mening, alleen maar witte auto's op de weg wordt erg saai.

Je kan ook op het forum het garage (foto album) bekijken om te kunnen vergelijken.

Posted

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Maar klopt het dan een metalic lak sterker is dan de gewone lak?

Ik las wat verhalen hier op het forum dat mensen met een witte kleur veel benzine vlekken langs de benzineklep hebben.

Posted

En ik heb een rode gekocht! :winkiss:

Ik als dame moet een rode hebben ;) heb er zelfs een nw tas voor bij gekocht :?

Ik heb m alleen mr buiten gezien en op een bewolkte dag, en niet onder de TL.

Maar heb m geeneens goed bekeken. Hij moest gewoon rood zijn.

En er rijden niet veel van.

Als ik kies tussen wit en groen, zou ik voor groen gaan. Suc6 met je keuze.

• Like 1
Posted

Volgens mij zit er op auto's met metallic lak een extra, blanke laklaag. Dat beschermt de kleur, tegen kleine krasjes en dergelijke.

Posted

Heb zelf voor de tweede keer een witte en bij beiden totaal geen problemen (gehad) met benzinevlekken e.d..

Ook diverse auto's gehad met wel een metalliclak, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het voor mij geen verschil is/was.

Het is ook maar net hoe je de auto zelf onderhoud. Elke laksoort metallic of geen metallic heeft z'n verzorging nodig!

Succes bij je keuze!

BaBaCC

Posted

Van wat ik begrepen heb is metallic lak "kleur vaster" dan gewone lak, waardoor bij weinig onderhoud aan de lak het er toch langer mooi blijft uit zien. Gewone lak, met name rood, heeft nogal de nare eigenschap te verbleken als je het niet goed behandeld.

Het wordt opgebracht met meerdere lagen, een extra kras bestendige laag en vaak ook betere kwaliteit hars, plus dat kleine krasjes zich beter laten "weg poetsen" dan bij gewone lak.

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een nieuwe auto. Mijn oog is gevallen op de Kia Picanto en ga deze auto kopen.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is het volgende:

De auto die ik op het oog heb is de Picanto 1.0 cvvt 3 deurs

Nu zit ik nog een beetje met de kleur, wit is de gratis uitvoering en ik vind dit persoonlijk erg mooi met de zwarte accenten. Vandaag ben ik echter bij een dealer geweest die de groene uitvoering had staan. Die is ook wel super gaaf!

Is een metallic lak nu heel veel beter en ga ik het verschil merken als ik het over 10 jaar bekijk? Zal de auto er met de metallic lak er dan beter uitzien dan de basis lak wit?

Ik heb de auto nog niet eens maar ben er nu al verliefd op. Wat een super mooi ding is het toch!

Ik ontvang graag jullie reactie met jullie mening.

Een belangrijk advies (belangrijker dan de kleur) , neem a.u.b. de 4 cylinder, 1250 cc.. Dat rijdt 100 x beter, en komt veel volwassener over.

Posted

Vond het zelf ook de €500 meer dan waard wat je voor de extra PK betaald, maar ik kan uiteraard niet in jullie budget kijken.

Posted

Ik heb juist bewust voor de 1.0 gekozen vanwege het lagere verbruik. De PKs mis ik enkel bij bergop routes waar je bij de 1.0 wel flink blijft schakelen; maar goed, hoe vaak komt dat nu voor.

Posted

Ik heb de 1.2 gekozen, omdat ik veel snelweg rijd. Heb er geen moment spijt van. Hij is stiller dan de Fiat Punto 1.2 16v die ik had.

Ik wil geen reclame maken, maar mijn auto was een voorraadmodel in Delft. Nu hebben ze daar de witte en de groene 3 drs op voorraad staan (toen ik de mijne ging halen tenminste). Daar zitten ook nog de "oude" 3 deurs velgen op.

Ik twijfelde tussen zwart en wit. Ik had daar dus de luxe dat ze naast elkaar stonden en het een stuk makkelijker vergelijken was dan bijvoorbeeld foto's.

Posted

Ik rijd sinds gister in mijn 1.2 R-Sport in Metalic silver. Ik heb ook getwijfeld tussen zwart en wit maar het heeft beide nadelen. Wit wordt snel vies en is geen metalic lak. Mijn ouders hebben een zwarte auto gehad en na verloop van tijd worden krasjes heel duidelijk zichtbaar. Gekozen voor silver en vind het erg mooi staan bij mn 3deurs Pico!!

Posted

Iedereen bedankt voor jullie reactie en mening!

Giseravond op mijn weg terug naar huis begon mijn Lancia ineens te tikken in de motor, waarschijnlijk de nokkenas.

Ik heb vandaag een beetje rond gebeld wie me de scherpste prijs kon geven, ik heb uiteindelijk de volgende auto besteld:

Kia Picanto 1.0 cvvt

3 deurs

Comfort pack

Metalic zwart

Mijn ouders en vriendin vonden de lemon grass (lime kleur) te opvallend en ik vond de zwarte zelf erg stoer!

Zodra ik hem binnen heb laat ik jullie mijn NIEUWE kindje zien!

• Like 2
Posted

Wij mochten kiezen uit een groene of een zwarte (de enige die op boot stonden), wij zijn uiteindelijk ook voor de zwarte gegaan! En we zijn nu zeer blij, want zwart is een tijdloze kleur; dat groen ga je denk ik snel beu zijn... en de auto gaat een beetje op speelgoed gaan lijken door het felle kleurtje en zijn +/- "schattig uitzicht". De zwarte uitvoering geeft idd een stoer, ook wat volwassener, chiquer uizicht!

gefeliciteerd met je aankoop! En veel succes ermee!

Posted

Mijn nieuwe zwarte pico staat nog in de haven in Nederland ergens. Ik hoop dat die snel de vrachtwagen opgaat en naar Zwolle gaat zodat ik de auto kan ophalen.

Dan staat ie in Rozenburg, in gezelschap met zeker 25000 andere auto's.

Posted

Wij mochten kiezen uit een groene of een zwarte (de enige die op boot stonden)

Jaja, welke boot?, minimaal 2x per maand komt er een schip langs met Kia's.

Posted

Van harte met je aanschaf en veel rij plezier en veilige km toegewenst

Om even op je eerste vraag terug te komen

Metalic lak is uiteraard veel sterker en kleur vaster dit komt ook door de metaal teeltjes die door de verf/lak zijn toegevoegt

Waardoor de verf/lak veel harder is ( en het ziet er in de zon ook nog eens heel erg mooi uit ook )

Ook zit er meestal een dikkere laag van op waardoor het geheel ook nog eens langer goed blijft

Nu heb jij gekozen voor zwart dus nu maar hopen dat je een poetser bent

Zwart is een schiterende kleur maar je moet wel van poetsen houden helaas

Posted

de mijne kan ik ook donderdag halen! mr nog steeds niet echt goed wetende hoe de kleur rood is..

dus dat is ff afwachten voor mij.

kan ik de rood vergelijken met Aygo rood of Yaris rood? afwachten dus.