Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo forumleden,

Enige tijd geleden heeft bigwade aangegeven dat hij als lid van het eerste uur afscheid wilde nemen van de KCG en plaats wilde maken voor vers bloed. Kort daarop gaf ook Labramatiër te kennen zijn activiteiten te willen afbouwen.

Dat sloeg natuurlijk bij Alex VB en ondergetekende in als een bom.... We waren meteen een zwaargewicht en een gewaardeerd forumlid kwijt.

Hoe gaan we dit nu opvangen waren onze eerste gedachten. We hebben het even een tijdje op z'n beloop gelaten, iedereen druk natuurlijk, maar ook het forum heeft recht op een goede vertegenwoordiging richting KMNL. Vandaar dit bericht.

Vol trots kan ik jullie dan ook mededelen dat wij twee (jawel!) nieuwe KCG-leden hebben weten te strikken, om ons team te komen versterken. Het zijn ook niet de minste.....

Warmentuuter én Specialmade van harte welkom bij de KCG!

Rest ons nog de heren bigwade en Labramatiér te bedanken voor hun tomeloze inzet voor de KCG, die mede geleid heeft tot wat opzienbarende resultaten met Kia Nederland. In het bijzonder willen wij bigwade bedanken als lid van het eerste uur. Hij heeft o.a. het 'mattenverhaal' verheven tot kunst. We konden niet om hem heen. Bigwade, bedankt voor de prettige en fijne tijd die wij samen met jou hebben gehad in de KCG. KMNL zal blij zijn dat die kuitenbijter weg is....., maar we gaan gewoon weer rond de tafel met de heren.

naamloos2.png

Smart & Alex VB

Guest Warmentuuter
Posted

Labramatiér en Bigwade bedankt voor de inzet bij de KCG.

Posted

@Bigwade & Labramatiér, ook namen mij, bedankt voor jullie inzet bij de KCG.

Wel hoop ik nog regelmatig middels dit forum van jullie te horen.

Grtz.

Specialmade

Posted

Bedankt Bigwade... je deed het top en zoals ik je nu ook persoonlijk ken.... kan ik het plaatje compleet krijgen!

Ook Lambramatier, enorm bedankt!

Warmetuuner en Specialmade, heeeel veel succes!

Posted

Wel hoop ik nog regelmatig middels dit forum van jullie te horen.

Grtz.

Specialmade

Zekers !

Frans (Specialmade) en Johan (WT) ken ik beiden van de toetermeetings , zijn betrokken forum

bezoekers en kunnen prima door.

Met de helft van de vorige bezetting is er iig een constante richting KiaMNL vanuit dit forum.

Dat ook daar een wissel heeft plaats gevonden is reden genoeg zsm richting Breukelen af te reizen voor hernieuwde kennismaking

en uitwisseling van ideeën.

Go Boys Go !

Posted

We hebben onze eerste afspraak in de nieuwe samenstelling met KMNL gemaakt. Ná de

zomervakantie, medio september a.s., schuiven wij aan met de ook grotendeels nieuwe

directie/management van Kia.

Het gesprek is allereerst een hernieuwde kennismaking, maar zal ook zeker punten bevatten

die op het forum leven. Problemen die zullen worden aangekaart zijn altijd van algemene aard

en nooit specifiek gericht op één auto/persoon. Wij behartigen dus het algemeen belang en

niet het belang van het individu.

In de aanloop naar het gesprek met KMNL zullen wij de komende maanden serieuze zaken

verzamelen en gaan voorleggen. In onderling overleg zullen wij dan de agenda vaststellen.

Dit topic is alleen niet bedoeld om de geconstateerde problemen aan te kaarten. Wij als KCG

benaderen de eigenaren met geconstateerde problemen rechtstreeks in de topics. Nogmaals,

het moet een probleem van algemene aard zijn.

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Namens de KCG,

Smart

Alex VB

Warmentuuter

Specialmade

• Like 1
  • 4 weeks later...
Posted

Beste forumleden,

Het is weer tijd voor een bericht vanuit de KCG, eigenlijk meer een verzoek gericht aan jullie.

Zoals bekend gaan wij in september a.s. weer in gesprek met de directie van Kia NL (kortweg KMNL).

Om beslagen ten ijs te komen willen wij het nodige aan (algemene) problemen op het forum inventariseren.

Ervaringen vanuit eerdere bijeenkomsten met KMNL heeft ons geleerd dat die inventarisatie van alle

beschikbare modellen ons heel veel tijd heeft gekost. We deden dit echter met veel plezier. Na overleg

hebben wij besloten dit op een geheel andere wijze in te vullen. Daarbij wordt jullie hulp en inzet gevraagd!

Wat vragen wij?

Wij zoeken per model Kia één vertegenwoordiger die in de desbetreffende modelmap de topics bekijkt en

inventariseert welke algemene problemen er worden beschreven die telkens weer de kop opsteken, maar

waarvoor geen of onvoldoende oplossing van de dealer of KMNL voorhanden is. Hierbij moet je bijv. denken

aan de 'verplichte' Waxoyl behandeling, de stuursoftware Sportage III of de niet geheel begrepen intervalbeurten

die Kia hanteert.

Aangezien wij een hernieuwde kennismaking hebben met een bijna geheel nieuwe directie bij KMNL, zul je vast

begrijpen dat wij nooit alle punten ter bespreking kunnen voorleggen in dat ene overleg. Begrijpelijkerwijs is nu

(nog) niet vast te stellen om hoeveel bespreekpunten het gaat.

Terugkoppeling aan KCG

Wij hopen dat er enthousiast gereageerd gaat worden op onze oproep, temeer ook omdat het forum bedoeld is

voor alle Kia-rijders/-bezitters/-eigenaren. DUS.....wie mogen wij begroeten als vertegenwoordiger namens een

specifiek model Kia? Je mag jouw bijdrage aan één van ons aanleveren.

Wat mag je verwachten?

Je mag van ons verwachten dat wij zorgvuldig de aangehaalde bespreekpunten, wel in alle redelijkheid, zullen

bekijken, beoordelen op algemeenheid/individualiteit en voorleggen aan KMNL. Daarnaast zullen wij het resultaat,

zoals tot op heden gebruikelijk was, weer met jullie terugkoppelen middels een verslag op het forum.

Kunnen we rekenen op jullie enthousiaste bijdrage?

Namens de KCG,

Smart

Alex VB

Warmentuuter

Specialmade

• Like 1
Guest Warmentuuter
Posted

Waarschijnlijk zijn er geen problemen meer.

Of alle problemen zijn verholpen door de dealer.

En dat zou fantastisch zijn want dat betekend dat de dealers en Kia NL hun best doen.

Posted

jeetje weer een topic wat ik gemist heb ????

raar gewoon overheen gelezen

het enigste grote probleem wat ik tegen kom is de auto ontwazeming voor de rio

en uiteraard het verbruik maar dat is volgens mij bij elk type een probleem

o ja en de stank van de airco in de rio

hahaha begint al aardig op een lijstje te lijken

u roept maar wij draaien

Posted

De interesse is enorm..

Beetje jammer dit.

Het kan nog komen natuurlijk. In de Picanto en Rio topics lees ik toch regelmatig terugkerende problemen.

Mogelijk dat er al wat forummers info aan het verzamelen zijn.

Tja, wij kunnen nou eenmaal niet alles alleen. Daar hebben wij wel hulp bij nodig.

Geen reactie is een gemiste kans......!

Posted

Ik snap dat de KCG gevoed moet worden. Bij deze meld ik me aan als probleeminventarisator voor het model Rio. Ik hoor nog wel wanneer de eerste rapportage wordt verwacht. Mijn functiebeschrijving, 3600 feedback, functioneringsgesprek, beoordelingsgesprek, bonus kunnen nog wel even wachten.

• Like 1
Posted

@dijk48: bedankt dat je het spits wilt afbijten!

Welnee, geen van dat alles, alleen verschijnen voor de ballotagecommissie.......hahaha!

Wij verwachten begin september a.s. een overzichtje.

Posted

Nee BW, het is toch echt het spits.

Posted

de spits........

De en het spits afbijten is allebei goed.

Het of de spits afbijten betekent: ‘de eerste zijn die iets doet, die ergens aan begint’.

Oorspronkelijk sloeg het spits afbijten op de situatie waarin een aantal vechtenden als

eersten van een groep op de vijand toeliep. Zij liepen in de spitsen van de lansen die

de vijand hen toestak en maakten het gevecht gemakkelijker voor degenen die hen volgden.

Van oorsprong is het dus hetspits afbijten, maar tegenwoordig is de spits afbijten ook goed. :o

Bron: Van Dale Groot Uitdrukkingenwoordenboek.

Grtz.

Specialmade

• Like 2
Posted

En mijn start lijstje wil iemand daar nog in bijten ???

Volgens mij heeft Dijk48 zich net opgegeven tbv de KIA RIO. :rolleyes:

Grtz.

Specialmade

Posted

Nee BW, het is toch echt het spits.

De..

in de stadsgebieden in het westen dus.

Ik had van juf vroeguh.. toch een enorme muilpeer gehad als ik zou volharden in "het spits" :wink:

Posted

Had volgens mij niets met spelling te maken....hahaha!

Oh ja, weer OT.

Posted

Goedemorgen allemaal,

wil mij bij deze misschien wel opwerpen als probleeminventarisator voor het model Sportage 3 (al is dat misschien maar voor heel even) en wel hierom.

Ben de laatste weken bezig geweest om het probleem van het belabberde sturen voor elkaar te krijgen, maar dat is tot op heden niet gelukt.

Ook niet met een bezoek (op verzoek van de dealer) van het hfd. technische zaken van Kia die in mijn auto heeft gereden (en tot de conclusie kwam dat het idd niet goed was)

O.a. verkeerd uitgelijnd, stuur scheef, om een heel lang verhaal kort te maken, daar is het nodige aan gedaan maar echter zonder resultaat.

Heb ook nu voorgesteld bij de Kia-dealer om mijn auto terug te kopen zodat ik vrij man ben om elders te gaan shoppen en dat de volgende eigenaar het misschien wel voor elkaar krijgt,

want ik weet op zeker dat een volgende eigenaar hier ook weer mee terug komt en zodoende het probleem ook daar blijft en niet bij een andere dealer (van een ander merk b.v. beland) .

Dus of ik nu wel de geschikte kandidaat ben moeten jullie maar zeggen, zelf heb ik mijn twijfels hierover .

Grtz.