De gegevens komen via de EOBD, of daadwerkelijk gemeten op de sensor. Bij storing van een sensor kan de ecu namelijk zelf een fake signaal maken om zo een limp home/noodloop functie te maken. Hierdoor kan je wel naar huis rijden met bijvoorbeeld een defecte luchtmassameter.
Terugkomen op je foutcode, system too lean, er word door de O2 sensor te weinig lucht gemeten in de uitlaatgassen. De ecu gaat uit van de ideale lucht/brandstof verhouding, te weinig lucht kan ook zijn dat er teveel brandstof over blijft.
Gezien het feit dat de code enkel op gas naar voren komt en niet op benzine, lijkt me dan toch dat je in die richting op gaat zoeken. Er vanuit gaant dat de motor mechanisch op orde is (klepspeling/compressie/timing) zou ik als eerste denken dat er teveel brandstof word ingespoten, dit zou je kunnen zien tijdens een 4 gasttest aan de uitlaat.
Persoonlijk zou ik de gas en benzine injectoren eens controleren. Als 1 injector iets blijft lekken kan je dit soort codes krijgen. Dat de gasboer aangeeft dat t een onderhoudsvrij systeem is, wil nog niet zeggen dat er een injector niet meer goed kan werken.