Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wil002

Leden
  • Aantal Items

    76
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    3

Alles dat geplaatst werd door Wil002

  1. Hallo SatJunk, dank je voor de info. Dat is inderdaad een heel andere prijs dan die mij is voorgesteld. De vaste prijzen op de kia site wijken dus behoorlijk af van de realiteit. Ik heb een prijsopgave gekregen van 352,50 euro voor dezelfde beurt (incl interieurfilter en remvloestoffen voor remsysteem en koppelingssysteem). ga toch nog even navraag doen. -gebeld naar eigen dealer en ze komen er vandaag op terug is me medegedeeld. Prijs bij een andere Kia dealer (in de buurt) ook nagevraagd total incl BTW 217 euro excl interieur filter en remvloeistoffen (hoeven na 2 jaar (normal) nog niet vervangen geworden (ze checken de vloeistoffen en interieurfilter WEL). onderhoud_a57316314159738286901.pdf
  2. Hallo SatJunk, andere vraag over de 30000 km beurt? Wat zijn daarvan de kosten; ik heb over 3 weken de 30.000 km beurt en ben benieuwd wat jou totaalprijs was. Graag een reactie hierop. Kan ik vergelijken met mij prijsopgave. Beurt, incl. remvloeistof remsysteem en remvloeistof koppelingssysteem verversen. Ik krijg ook een software (navigatie) update is me medegedeeld (die is gratis).
  3. Bij Bandenhandel Someren ? Ron Tullemans heeft altijd goede aanbiedingen; in het verleden zeker een ritje waard geweest naar Someren om bij mijn oud collega banden te kopen voor mijn toenmalige XC60 (100 euro goedkoper voor 4 banden (Michelin maat 235/65/17) tov van lokale bandenhandel (omgeving Bladel/Eersel).
  4. Ik heb ook extra veren achter laten plaatsen door carsupport (voor de Kia Niro). Ben er zeer tevreden over; alleen bij zeer korte "bulten" kan de vering ooit "klappen/bonken"; dan ga ik er toch nog net te hard overheen. Maar super; voorheen zakte de auto geladen helemaal door; nu ook met vakanties super goede wegligging. De kosten zijn ongeveer 260 euro. En ook IK heb geen belangen bij dit bedrijf.
  5. Hallo de Hunter, de persoon die mij informeerde had het over VW-groep en de duurdere merken Volvo en Mercedes. Van franse auto's weet ik het niet.
  6. Om het goedkoper te houden/andere kwaliteitsnormen ? Bij europeesche auto's zit er standard veel meer lak op dan bij aziatische auto's is me verteld.
  7. Wil002

    Winterbanden

    Ik heb op mijn Kia Niro ook 205/60 R16 96H/ GOODYEAR UG9XL met OXXO Oberon 5 | 6.5J x 16 ET45.00 5x114.3 Gloss Black velgen. Heb zelf TMPS sensoren geregeld (via Ebay); werd gratis gemonteerd. Totale prijs was ook ongeveer 900,- euro. Ik had ze gekocht bij GivaWheels.nl in Goirle; ook goede service/informatie. LET OP: TMPS sensoren voor de Kia Niro moeten van type 52933 D4100. Ik heb er vorige winter ongeveer 6000 km op gereden (ook goed bevallen op wintersport).
  8. Dez ET waarde MOET 45 zijn als je ook sneeuwkettingen wilt (kunnen) gebruiken. De 4 TMPS sensoren (uit Amerika totaal incl invoerrechten 110 euro) zijn ook de correcte sensoren (gecheckt bij bandenbedrijf).
  9. Hallo Grijswolfje, ik moet me aansluiten bij jou info. Ik ben ook van Volvo (XC60 D3 400Nm 163pk automaat) overgeschakeld op een Kia Niro. Volvo reed geweldig, echter met minder km's per jaar en geen caravan meer was een diesel gewoon te duur (146 euro/pm wegenbelasting en 1:12 verbruik (leeggewicht ongeveer 1700 kg)). Hou dus ook van doorrijden (ik blijf niet achter een vrachtwagen hangen om zuinig(er) te rijden), is idd. een heel stuk rustiger met de Niro; ik kom op ongeveer 1:19 (bij weinig snelweg km's). Ik heb na 5000km rijden alleen hulpveren laten plaatsen; ik vond de auto achter doorzakken in beladen toestand. Nu ongeveer 25000 km op de teller. Succes met de Niro !!! mvg, Wil002
  10. Dat is blijkbaar "normaal". Verschil tussen materiaalkeuze: metaal/kunststof (statisch (hoe de deeltjes gaan "liggen) ) kan al kleurverschil geven.
  11. Vorige week ben ik ook bij een autospuiter met mijn Niro (vervangen kunststof bumper). Bedrijf vond de auto ook een sinasappelhuid hebben op de deuren (zichtbaar als auto op de brug staat); ander zichtsveld. Ook werd me gemeld dat er eigenlijk weinig lak op de auto zit (bij autospuiten (na reparatie) zit er 1 tot 1 1/2 keer zoveel lak op is me verteld. En inderdaad het lijkt dat er "onder" de blanke lak een veeg zit.
  12. Ik volg de discussie. irriteer me ook aan die opstart text. Ben benieuwd of je die kan "dis-ablen".
  13. Ik heb sinds ongeveer 1 maand de app (voor Android 8.0) Carspot WiFi geinstalleerd. Deze app werkt zeer goed met telefoon en Kia Niro. Als de auto wordt gestart, schakelt de telefoon automatisch (settings instellen !) op hotspot, zodat er weer flitsmeldingen worden weergegeven op het navigatiescherm. Als auto wordt uitgezet, wordt de hotspot op de telefoon ook weer uitgezet.
  14. Wil002

    navigatie

    De kia android hotspot app werkt alleen voor oudere android versies. de KIA software is verouderd waardoor je geen contact/communicatie hebt via de app. je kan natuurlijk wel handmatig je hotspot aanzetten. Ikzelf heb de app carspot wifi op mijn android 8.0 telefoon gezet, lijkt goed te werken.
  15. zaterdag 14 april 2017 handtekening gezet en 12 mei 2017 de aflevering. Zo duidelijker ?
  16. Vorig jaar op paaszaterdag besteld en op 12 mei ophalen bij de dealer en inderdaad op auto stond bij de havens in Rotterdam op inklaren te wachten.
  17. @ Hanz99, Dat is een mooie Niro in die kleur. koop anders los een paar 18" velgen met banden (zal tussen 800 en 1000 euro zijn incl goede banden) en bestel de 16" velgen met winterbanden ipv all-season. Ben je goedkoper uit dan via de KIA-dealer velgen regelen. Ook de TMPS sensoren (4x kan je voor ongeveer 100 a 150 euro via internet bestellen). Heb je voor zomer en winter het juiste schoeisel. Het is maar een idee. Mooie "grote" velgen in de zomer, en winterbestendige (kleinere) velgen in de winter. Ikzelf heb de 16: velgen voor de winter en 18" velgen voor de zomer, en vindt comfort van 18" goed. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Succes met de Niro... en wachten duurt altijd lang.
  18. Tegenwoordig lang wachten dan. Vorig jar de Kia Niro op 15 april (pasen) besteld, op 12 mei op wegrijden bij de dealer.
  19. Ik ben met volgeladen dakkoffer en kofferbak op vakantie geweest, het rijden is zeer goed bevallen. Mede door de geplaatste hulpveren reed de Kia Niro super en had ik geen last van doorhangen.
  20. Ik heb de FARAD dakdrager erop zitten. Met een bagagebox. wat me opviel is het windgeruis vanaf 90 km/h (maar is misschien gewoon normaal). Bij alleen de dakdragers begint het geruis bij 60 km/h. Voor de rest afwachten hoe het bevalt. Succes met je keuze.
  21. Hallo Jeroen, ik heb ook de dakdragers van FARAD. Rinus ook bedankt voor je extra tips (was me niet echt opgevallen verschil in breedte), toen ik ze "gepast" heb op de Niro. Ik heb ze niet ingekort. Ga ze vandaag weer monteren, zal eens extra opletten. Er is wel windgeruis te horen als de dakdragers erop zitten (ik heb ze nog niet geprobeerd met de grote brede dakkoffer); maar misschien is dat normaal bij elke dakdrager. Het windgeruis is (voor mij) merkbaar vanaf 60 km/hr. Succes met je keuze.
  22. Iemand nieuws hotspot app met android versie 8.0 ? Ik heb ook de APK versie 1.3 geprobeerd, echter nog steeds sluit de hotspot app steeds (uw android versie is niet compatible met deze app).
  23. Sinds vorige week heb ik Android 8 op mijn OnePlus3. Met deze versie werkt de KIA hotspot niet meer op mijn KIA Niro. Heeft iemand suggesties hoe ik de app weer werkend kan krijgen ? De APK versie 1.2 werkt ook niet.
  24. Hallo Frans, let op als je (eventueel) ook op wintersport gaat: op de 18" velgen/banden Mogen GEEN sneeuwkettingen. Om deze reden ben ik naar 16" gegaan voor de winterbanden. Ik had bij de velgen fabricant (ik wist welke ik wil); nagevraagd voor je juiste ET waarde. Was afwijkend van wat er bij een bandenboer op de site stondvoorgeschreven (daar schreven ze ET-43 voor, echter de fabricant (OXXO wheels) melde dat ik alleen ET-45 mocht gebruiken (voor 16" velgen).
  25. onderin de beschrijving staat het juiste nummer 52933-D4100. Dat de juiste (dit nummer had ik ook doorgekregen van mijn dealer !). Deze heb ik in mijn wintervelgen zitten en ze werken perfect (na ongeveer 1 km rijden herkend de auto de sensoren). En een mooie prijs 85 euro voor 4 stuks. Succes ! == De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding. Laatst bijgewerkt op 15 nov 2017 22:19:04 CET Alle herzieningen bekijken Specificaties Staat: New other (see details) Opmerkingen van verkoper: “100% Original Product Hyundai & Kia. Genuine Continental.” Brand: Continental Manufacturer Part Number: 52933-D9100, 52933-D4100, 52933-F2000 Country/Region of Manufacture: Slovakia MPN: 52933-D9100, 52933-D4100, 52933-F2000 Type: A2C98607301 Bundle Listing: Yes Warranty: Yes UPC: Does not apply
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...