Jump to content

KiaMetMia

Leden
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

2 Neutraal

About KiaMetMia

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro (2019)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Thx, dat was het probleem :p, misschien toch eens het boekje lezen ;). Inmiddels weer 420km bereik bij 100%, daar zijn we blij mee. Groot verschil met de 240 eerst.
  2. Ik heb niet het idee dat de Kia Family card bedoeld is voor zulke situaties. Volgens mij is het echt bedoeld voor vervangend vervoer bij pech onderweg, geen reparatie als de deze. Toen ik de auto bestelde in 2019 kon ik helaas niet kiezen van dealer. Ik had Den Haag ingevuld bij de reservering, terwijl ik in Voorburg woon. Ik kon daarom niet eens bij de dealer om de hoek terecht (in Voorburg), gezien de reservering niet overgezet kon worden. Ik moest dus wel bij de dealer in Den Haag bestellen. Ook al had dat qua service uiteindelijk niet uitgemaakt (is dezelfde keten). Het onderhoud kan ik wel gewoon laten doen in Voorburg, maar die garage was te klein om dit type onderhoud aan de auto uit te voeren. Zoals aangegeven heeft ook deze garage speciaal gereedschap moeten bestellen om überhaupt de reparatie uit te kunnen voeren. Uiteindelijk bleek het apparaat dat alle accucellen op dezelfde spanning moet krijgen kapot. Vandaar dat het zo lang duurde. Inmiddels is het gelukt en heeft mijn auto weer een stuk meer bereik. Het staat nu op zon 390 km, maar ik moet nog de nodige ritjes maken om er zeker van te zijn wat het bereik in de praktijk is. Helaas heeft de garage nu door deze reparatie de laatste update van de software weer teruggezet naar fabrieksinstellingen (vermoed ik). Want de nieuwste update had wat nieuwe functies zoals de spiegels die automatisch naar beneden gaan bij het achteruit rijden, wat de auto nu opeens niet meer heeft . Dus ik moet waarschijnlijk nog een keer terug... Wel ben ik bang voor de rijders die ook accuproblemen hebben, maar waar het probleem veel kleiner is. In mijn geval was het duidelijk dat 240 km bereik niet normaal was, maar ik vermoed dat het best lastig je gelijk krijgen is als het verschil veel minder groot is. Voor nu ben ik in ieder geval blij dat ik weer kan rijden, want de e-Niro rijdt toch wel een stuk fijner dan een Hybride of schakel die ik in de tussentijd als leenautos heb gekregen. Elektrisch rijden blijft wat dat betreft een verademing.
  3. Ik heb inmiddels vervangend vervoer, dus dat is prima, het was alleen jammer dat ik er zelf zoveel moeite voor heb moeten doen en de eerste weken zelf kosten heb moeten maken. De dealer heeft daarmee 90,- verdiend en de kans op positieve reclame verloren. Naar mijn idee dom, had de dealer direct vervangend vervoer geregeld dan had ik het bedrijf aanbevolen bij vrienden, nu zal ik dat niet doen...
  4. Jawel, maar dat geldt volgens mij niet als je auto bij de garage staat...
  5. Ja, het nodigt niet uit tot een herhaalaankoop, wel 1 van de grootste dealers rondom Den Haag. Nu staat er in de algemene voorwaarden wel dat je geen recht hebt op vervangend vervoer, voor consumenten waag ik te betwijfelen of dat wettelijk mag, gezien je bij non-conformiteit kosteloos een oplossing moet krijgen, zakelijk gelden die regels niet en kun je ook niet via de geschillencommissie je gelijk halen. Nu ik mijn auto al 2 weken niet meer thuis heb, heb ik eindelijk gratis vervangend vervoer gekregen. Een Kia Picanto schakel, dus wel een behoorlijke downgrade. De auto staat nog steeds bij de garage.
  6. Ja, ik vind het ook heel slecht. Ik heb na veel klagen uiteindelijk alleen 50% korting op de leenauto kunnen krijgen. We zijn daarom niet echt tevreden, bij de levering van de auto kon er ook geen bloemetje af. De dealer is ook niet slecht, maar de service wel beperkt tot het absolute minimum. Gezien het een zakelijke koop is komen ze daarmee juridisch misschien ook weg...
  7. Helaas zijn we nog niet klaar. Toch nadeel van pionier zijn. Heb het idee dat het de eerste keer is dat deze garage zulke werkzaamheden uitvoert en daarbij lopen ze tegen wat zaken aan. Er gaat inderdaad een deel van de accu vervangen worden. Zou om 1/3 van het pakket gaan. Nu moest deze eerst heel langzaam volgeladen worden, dat kon alleen tijdens werkuren ivm brandgevaar. Dat duurde een aantal dagen. Daarna moesten alle accucellen precies dezelfde spanning krijgen, dat gebeurde weer met een ander apparaat. Nu lukt deze stap niet en zijn er diverse mogelijkheden: - Geleverde accucel is niet goed - Deel van accupakket dat nog onder de wagen zit is niet goed - Apparaat dat de ladingen gelijk moet trekken is niet goed Garage heeft contact met Kia Nederland, Kia Nederland met fabriek in Korea. Tijdverschil en Corona helpen niet mee. Kan gebeuren, wel vervelend is dat we niet gratis vervangend vervoer aangeboden krijgen...
  8. Ik was iets te vroeg, niet het hele accupakket gaat vervangen worden, maar ze gaan defecte cellen zoeken. Daarvoor moet men eerst een tafel bestellen om het accupakket mee van de auto te halen. En die bestelling is weer onzeker ivm Corona. Dus het blijft afwachten...
  9. Hij heeft door de vorm inderdaad goed zicht naar voor en achter, maar volgens mij is de e-Niro een slag groter. Heb zelf een e-Niro en de e-Soul nu als leenauto. Qua interieur, rij eigenschappen en bediening is het vrijwel hetzelfde. Alleen het design is net iets anders. Ook viel me op dat het scherm een slag groter en scherper is (soul), maar dat kan ook komen doordat ik het eerste model eNiro rijd.
  10. Kleine update, het ziet er naar uit dat ik een nieuw accupakket ga krijgen. Hoop eind deze week meer te weten. Deze week de Kia e-Soul te leen, leuke auto, maar ik heb toch liever mijn Niro. Wel is de range daarmee gewoon 380 km, wat erg fijn is. Verder opvallend is het scherm dat echt groter en scherper is :).
  11. We hebben ANWB verzekering met zon tracker, dus we rijden relatief rustig. Garage vermoed dat er iets mis is met accu, maar deze vestiging was te klein om dat goed te verhelpen. Nu dus binnenkort naar grotere vestiging, ze zouden me terugbellen, maar dat is nog niet gebeurd.
  12. Even tussentijdse update. Morgen hoor ik meer, maar het ziet er toch naar uit dat er een probleem in de accu zit. Er is dus een kans dat die vervangen moet worden, even kijken hoe dat verder gaat...
  13. Dinsdag gaat hij naar de dealer. De 70 naar 100 kan bijna geen APP probleem zijn, gezien hij bij 70% ook echt circa 260 km bereik aan geeft en dit bij 100% echt maar een paar km meer is. We rijden wel 120 met een uitschieter naar 130 waar dat mag, maar op de meeste plekken hier in de buurt is de limiet al 100 en de snelweg vol, dus de hele weg haal je dat sowieso nooit. Heb toch het gevoel dat we wat meer range zouden moeten hebben als ik de verhalen hier zo lees.
  14. Dan toch maar eens contact opnemen met de dealer... We rijden 90% snelweg, maar houden ons netjes aan de limiet. Meestal is dat 100 km/u in Eco modus. De screenshots hebben boven in beeld dezelfde tijd, maar de eerste is circa 30 minuten eerder gemaakt. Hij schiet dus van 70 naar 100. Verder wel wintermodus aan, maar laadbereik gewoon maximaal. Hoeveel kms hebben jullie beschikbaar?
  15. Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km. Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots: https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0 https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0 Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt worden in de winter? Of moet ik me zorgen gaan maken over de kwaliteit van mijn Accu? Ik laad altijd op aan een normale laadpaal aan in de buurt met wisselstroom...
×
×
  • Create New...