-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Gaat er nog iemand proefrijden bij de importeur in Breukelen? Wil je dan vragen of er ook Niro's met als optie een schuif/kanteldak in Nederland geleverd gaan worden?
-
Wacht met smart! Ben door de Niro erg geïnteresseerd geraakt in hybride rijden. Ga zaterdag naar de Toyota Hybridedag en ook een kwartiertje rijden in zo een hybride. Ben benieuwd vooral naar het verschil in automaat. Laat het weten.
-
Een foto heet ook niet zo heel veel zin. Door de kleurafwijkingen van camera en (instelling van) beeldscherm is de kleurweergave zo onbetrouwbaar dat je er niet veel aan hebt. Dezelfde kleur kan ook heel anders tonen in ander licht (buitenlicht, showroomverlichting, straatverlichting). Het beste wat je kunt doen is de auto in de kleur die je denkt te willen in het echt (of een gespoten staal) te bekijken bij de dealer en dan liefst in buitenlicht (daar zal de wagen de meeste tijd vertoeven). En zelfs dan hangt het nog af van het weer (zonnig, bewolkt) en de tijd van de dag (ochtend, avond)...... Volgens mij is de kleurdiscussie die inmiddels 60% van de posts in dit draadje bevat een beetje nutteloos. Ik zou graag meer lezen over de rijervaringen, (praktische) tips, ideeen, brandstofverbruik, navigatie. etc..
-
Het is te hopen dat de batterijen op het einde van een route dan niet zover leeg gereden zijn dat je niet meer weg kan rijden. Heeft de Niro ook nog een conventionele startmotor of wordt de benzine motor altijd gestart tijdens (weg)rijden op de batterijen?
-
Ik dacht dat een hybride op de snelweg juist op de benzinemotor rijdt en juist niet op de elektrische aandrijving (dan zouden de accu's immers snel leeg zijn).
-
Ach, wat maakt het uit welke uitvoering en welke kleur. Ze zijn allemaal even mooi!
-
Heb ik geen last van. Het wordt altijd een witte.
-
Waar ga je die testen dan?
-
Zwartachtig blauw neem ik aan. Of meer blauwachtig zwart ?
-
Denk dat ik vannacht nog droom van kleuren.
-
Smaken verschillen maar ik hou niet zo van die gewelfde modellenlijn van de CH-R waarmee Renault (Captur, Kadjar) overigens begonnen is. Is in het begin wel opvallend, maar gaat, denk ik, snel vervelen. Wel ga ik de CH-R over 2 weken juli al zien. Aan de andere kant is er bijvoorbeeld de VW-lijn waarbij het voordeel is dat die na 15 jaar er nog niet bejaard uit zien (denk aan de oude en nieuwe Touran, Golf, etc.). Kia is, na de komst van Peter Schreyer van VW/Audi aan een modellenlijn begonnen eigenlijk er tussenin. Niet opvallend, maar toch mooi, sportief en modern. De Niro vind ik ook zo’n model tussen, zeg maar, de VW Sportsvan en de Kajar in. Een model dat jaren mee zal gaan zonder te vervelen en dat trekt me wel. Maar het blijft een kwestie van smaak. Volkswagen heeft 10 jaar ervaring met DSG versnellingsbakken, maar nadat ik even in de Niro heb gereden was ik toch ook wel onder de indruk van de versnellingsbak van de Niro. Natuurlijk nog wel wat uitgebreider proefrijden ook op de snelweg. Maar tevens ga ik even proeven van een CVT bak van de Toyota hybrids. Ben benieuwd maar hoop niet dat het een “DAF-ervaring” wordt. Dat Aziaten goede auto’s kunnen maken hebben de Japanners wel bewezen en met de 7 jaar garantie en lifetime op het accupakket heb ik er wel vertrouwen in. En de Rio is me tot nu toe ook goed bevallen (op één ding na dan..)
-
Er zijn niet alleen 50 tinten grijs, maar ook 50 tinten zwart
-
De JN-128-V staat toch echt officieel als "blauw" geregistreerd bij de RDW. Er staat echter niet welke tint blauw of onder welken naam deze door Kia in de markt gezet wordt. Daarom moet je toch echt de kleur even zelf zien bij goed daglicht.
-
Je hebt dus gelijk.
-
Sorry, sorry, sorry. Ik heb het wel goed op mijn lijstje staan, maar heb bij het overtypen de JN-130-V en de JN-131-V omgedraaid.... De gegevens bij de RDW zijn: JN-128-V = blauw (16" First Edition) JN-129-V = grijs (16" BusenessLine) JN-130-V = grijs (18" ExecutiveLine) JN-131-V = blauw (18" SportsLine) JN-132-V = wit (18" SportsLine) Sorry, sorry., sorry.
-
Eindelijk heb ik nieuwe kaarten in mijn navigatie. Van september 2015, Dat wel. Maar.... een stuk beter dan die oude kaart! In de omgeving van Hoofddorp / Aalsmeer staan nu alle wegen er op en ook bij Utrecht rijd ik niet meer naast de weg. En... Kia heeft beloofd de volgende kaart weer in het normale ritme uit te brengen Dat moet dan weer november worden. Maar toch even afwachten.....
-
Volgens mij waren er 5 Niro's (toch?) Volgens de kentekenregistratie waren er 2 grijze, 2 blauwe en 1 witte, JN-128-V = blauw (16" First Edition) JN-129-V = grijs (16" BusenessLine) JN-130-V = blauw (18" ExecutiveLine) JN-131-V = grijs (18" SportsLine) JN-132-V = wit (18" SportsLine) Die zwarte is wellicht een (donker)blauwe? Die witte wil ik.......
-
Voor mij is de kleur van een auto het gemakkelijkste. Altijd wit of zwart. Als het een Niro wordt, is het dus een witte. Ook in Leleystad viel ik voor de witte en daar heb ik ook in gereden.
-
Ik begrijp dat het vorige model Optima Hybrid een traditionele automaat met koppel omvormer had. Die schakelen over het algemeen prettig en comfortabel, maar verbruiken relatief meer brandstof. Maar het is in ieder geval wel comfortabeler dan een CVT (continu variabele transmissie) zoals in de Prius en Outlander hybride die nogal "gieren" en voor mij dan ook geen optie zijn. Bij de nieuwe Optima Hybrid is Kia dan ook overgegaan naar een moderne en zuinigere DSG automaat (dubbele mechanisch bediende versnellingsbak met dubbele koppeling) zoals inde Niro. Die schakelt (veel) sneller en naar mijn mening ook nog comfortabeler. Als technicus vind ik dit daarnaast een mooie techniek. Maar het voornaamste t.o.v. de traditionele automaat is het mindere energieverbruik en dus minder benzineverbruik.
-
Gefeliciteerd! Ik zie dat je met de aankoopprijs van € 30.395 ruim 5% korting hebt gekregen op de lijstprijs (exclusief BPM) plus daarbij de tankpas van € 500,. Totaal is dat ongeveer 7%. Begrijp ik daarbij dat de optima verder buiten deze deal om overgaat naar de nieuwe eigenaar? Weet je al hoe lang de fabrieksgarantie is op de batterijen? Hoe was dat bij de Optima? Is dat lifetime? Voor mij als 18+ is de hogere instap ook een wens maar daarbij zeker een automaat. Heb zakelijk ruim 15 jaar automaat gereden en dat is heerlijk. Onze Rio is een handgeschakelde auto en bekend is dat de Rio bepaald geen gevoelige koppeling heeft (integendeel) en ik verlang dan ook weer terug naar automatisch rijden. Maar wel een goede en zuinige automaat. Kia had tot nu toe alleen conventionele oneconomische automaten. Daarom eens gereden in een Volkswagen (Sportsvan) met DSG bak en die schakelde heerlijk. Hebben ze ook al 10 jaar ervaring mee. De bak met dubbele koppeling van de Niro deed daar tijdens de korte testrit, vond ik, zeker niet voor onder. En dat is een compliment! Ik ben dus zeker ook in voor de Niro die we qua model bovendien veel sportiever vinden dan de Sportsvan en veel goedkoper (in gelijke uitvoering).Maar geen haast en ik ga zeker in augustus even met de dealer praten. En wie weet.
-
Ik voel me 18. En daar past de Niro prima bij!
-
Ben pas eind dit jaar in de markt voor een nieuwe auto en ga dan zeker met mijn Kia dealer praten over de Niro. Heb dus nog tijd. Het gegoogel met prijzen is in de automarkt (en waar niet) vervelend maar is een goede start voor onderhandelen dat ik liever face to face doe. Mijn Rio rijdt nog prima dus geen haast. Haast kun je bij het kopen van een auto beter ook niet hebben. Bovendien geen inruil, dus korting. Heb binnen 20 km drie Kia dealers waarmee ik kan onderhandelen... Wil bovendien sowieso een auto met trekhaak.en liefst ook zonnedak of schuifdak. Even afwachten hoe het met dergelijke opties bij de Niro zit. En ook belangrijk, met de garantie van de batterijen.Heb begrepen dat die lifetime garantie hebben maar kan dat nergens in de voorwaarden terugvinden. In augustus eerst nog een uitgebreide proefrit maken want de eerste korte kennismaking met de Niro is ons wel goed bevallen en smaakt naar meer. Maar ga zeker in een Toyota hybride rijden om te vergelijken. Ben niet zo merken-vast. Maar vind de Niro wel veel mooier.
-
Of nog beter: gewoon blijven rijden...
-
Als dan die inruilvoordeel ook maar inruilvoordeel zou zijn, maar zelfs dat is het niet...