-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Blijf het herhalen. Het probleem ligt niet bij de dealers. Het probleem ligt wel bij Kia!
-
Maar het is wel mijn laatste fout......
-
Geen idee. Ik denk dat we het over tweeters hebben..... Er is nl. helemaal geen subwoofer!
-
Ja, een subwoofer voor Euro 1.500,-. Een koopje..... Maar het is natuurlijk gewoon zo dat leveranciers, zelfs Kia, moeten doen wat ze beloven en leveren wat ze verkopen!
-
Ja, mijn Rio is van 2012. Toen kende ik de Kiaclub nog niet....
-
Ook ik ben het gedeeltelijk met je eens. Heb redelijke kennis van Aardrijkskunde en het wegennet in Nederland en bereid me op een langere rit altijd voor door even op Google Earth/maps te kijken. Maar als Kia mij voor Euro 1.500,- extra een "geweldig Navigatiesysteem" aanbiedt en ik bovendien nog Euro 169,- betaal voor 5 jaar kaartupdates, dan mag ik toch wel iets verwachten? Ik heb het niet gratis erbij gekregen hoor! Als ik mijn geld voor deze optie terugkrijg, dan hoor je mij niet meer hoor, dan koop ik wel een TomTom (en ga van de rest op vakantie)! Het gaat me er echt niet om dat de navigatie het soms wel eens keertje fout doet. Maar dit is echt te erg! Ja, ik begrijp het, ik had niet zo stom moeten zijn om er in te trappen. Toch? Maar het werd als een zo mooi systeem voorgesteld.... Wat een tegenvaller!
-
Mij ook!
-
Meeting de Meern 05-06-2016
Derrek reageerde op xtra40's topic in Bijeenkomsten / evenementen Nederland
Ben bang dat m'n navi het niet kan vinden.... -
5.7.8 heb ik al 2 jaar... Dat is de systeemversie. Het probleem zijn echter de oude en te laat geleverde kaartupdates. Die de dealer moet installeren en dan moet de motor volgens voorschrift tijdens de update (van meer dan een uur) draaien. Goed voor het milieu....... Mijn dealer laat de motor niet draaien maar zet er stiekem een acculader op tijdens de kaartupdate. ALS er ooit een kaartupdate komt natuurlijk. Bij mij wordt de gekochte kaartupdate zowaar eind deze week geinstalleerd. Maar veel vertrouwen dat de Kia navigatie me dan beter van A naar B zal leiden heb ik na het lezen van de vele commentaren niet meer. Ach, ik heb ook altijd nog mijn Tomtom als backup.
-
Kreeg zojuist nog een update-mail van Kia Motors Nederland over de Roadshow. "De reacties zijn heel positief." (ja, ja) De mensen die vandaag naar de Arena zijn gereden om het sprookje in de glazen kist te zien zijn voor niets gegaan...... Ze waren er niet......(bericht van 17:35 uur!).
-
Ben het eigenlijk helemaal met je eens. Kan het niet beter verwoorden. Heb ook een Rio maar zo stom geweest om er een navigatie bij te bestellen...... .
-
Ik had deze video al gezien. Toch bedankt! Het is de blauwe Niro die in NL is en ook in die glazen container staat bij de roadshows (waar je verder niets kunt zien).. Er kunnen meestal meer tassen dan koffers in een kofferbak, de tassen vullen de grillige hoeken en gaten beter op. Helaas zitten mijn spullen in harde koffers en dat kan niet in tassen. Maar voor de vakantie is het wellicht handig om exact die set te bestellen. Mss bij Kia??
-
Woef!
-
Hallo. Ik ben een echte Flatcoat Retrever hoor ! ik ben geinteresseerd hoeveel KOFFERS er werkelijk in de KOFFERbak van de Niro passen (mijn puppies passen wel op de achterbank..). Het aantal liters wordt wel weergegeven (421 liter in de folder), maar dat zegt maar beperkt iets van wat je daadwerkelijk kunt stouwen. Vaak zijn de kofferbakken grillig van vorm (door de achterwielvering etc.) en kun je beperkt je koffers kwijt, vandaar. De Niro schijnt speciaal ontworpen te zijn als hybride en dat geeft hoop. Veel "omgebouwde" hybrides (Ford Focus, VW Golf, etc.) hebben het accupakket in de kofferbak liggen zodat er veel minder daadwerkelijke kofferruimte overblijft. Ik begrijp dat de Niro het accupakket onder de achterbank geplaatst heeft. Normaal zit daar de benzinetank. Waar is nu de benzinetank van de Niro geplaatst? Naast het accupakket? En is het een tank met normale inhoud of een (te) kleine tank vanwege de ruimte? Vragen, vragen, vragen, zodat ik uitkijk naar het moment dat de Niro bij de dealers staat. Weet iemand wanneer dat zal zijn? En komt er (later) ook een stekker hybride Niro?
-
Hangt wel van de hond af...
-
Het heeft inderdaad weinig of geheel geen zin om naar de Niro roadshow te gaan. Het stelt echt niets voor en je kant de Niro niet goed bekijken. Op de folder kun je de nieuwe Rio veel beter zien. Daar staat zelfs een foto van het interieur in. Wel mochten we (als volwassenen) wel een fotomoment maken in een andere container naast de glazen Niro container in een komische speelgoed Kia auto (!!!!). Daar hebben we voor bedankt. Toch lijkt me de Niro interessant.
-
Nu, ik heb ook niet zo veel met Facebook. Vind het jammer dat dergelijk gedrag van forumleden die zich de Messias wanen en andere forumleden "beoordelen" met "prijzen" wel heel kinderachtig. Dit soort lieden haalt het niveau van het forum omlaag en dat is jammer. Maar terug naar de discussie. Ik ben, gezien de vele reacties, niet de enige die ontevreden is over de frequentie en de kwaliteit van kaartupdates voor de Kia Navigatie. Dat heb ik niet alleen op dit forum neergelegd, maar ook bij Kia NL. Ik heb inmiddels van Kia NL een excuusmail gehad; ze weten dus ook wel dat het niet bepaald een schoonheidsprijs heeft. Kan gebeuren, maar het zal erom gaan wat Kia doet om in de toekomst betere enigszins hedendaagse kaarten te leveren aan haar klanten. Dat is me helaas nog niet duidelijk.
-
Dank je. Wat een flauwekul. Werd ik niet door jou afgezeken met een augurk? En waarom? Omdat ik niet tevreden ben met de kaartupdates? En wie heb ik dan opgehitst/afgezeken?
-
Helemaal mee eens. Ik heb in eerste instantie ook een brief naar mijn dealer gestuurd m.b.t. de kaartupdates. Zij willen wel, maar kunnen niet omdat hun leverancier (Kia dus) niet levert. Ik heb er toch wat moeite mee om in dit geval bij de dealer de aanschaf van de kaartupdates terug te eisen. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil graag mijn door Kia geleverde navigatie kunnen gebruiken. Die heeft bij aanschaf euro 1500,- gekost, geen kattenpis dus....En daar heb ik redelijke kaarten voor nodig.. Daarom heb ik direct 5 jaar upgrades bijgekocht (euro 169,-). En dat een navigatie niet altijd 100% is begrijp ik ook wel. Ik rijd ook echt geen eenrichtingsverkeer weg in als dat niet mag of in de sloot omdat de navigatie "rechtsaf" aangeeft. Dat er soms problemen zijn kan gebeuren. Het gaat er om hoe je daar mee omgaat. Bijvoorbeeld informeer klanten en laat weten wat er aan gedaan wordt om dit in de toekomst te voorkomen. En juist in die informatievoorziening schiet Kia NL zeer te kort. (kan het weten; ben >25 jaar Service Manager geweest voor een Japanse fabrikant..)
-
Ben aan het kijken naar een Sportsvan als vervanger van mijn Rio in de loop van dit jaar. Maar de Niro lijkt me nu ook wel interessant. Daarom "even" naar de Niro Roadshow in Almere gereden (1 uur in de file), Ik wilde vooral de kofferruimte zien (dat is voor mij een belangrijk item). Veel Hybrides hebben immers een kleine(re) kofferruimte maar de Niro schijnt anders ontworpen. Daar aangekomen, staat de Niro in een glimmende afgesloten glazen container!! Niemand kan er bij, niets kan open en je kunt ook niet eens in de auto kijken (donker getint glas)! Wel een paar (leuke, dat wel) promotiedames erbij en een plaatselijke verkoper die wel zijn best doet. Maar toch valt de "Roadshow" me wel een beetje tegen.
-
-
Dat ik het de dealer(s) niet kwalijk neem kun je nalezen. Dat Kia 5-jaar kaartupdates verkocht heeft heb ik een factuur van. Dat Kia de kaartupdates niet of te laat levert is overduidelijk en dat erkennen ze zelf ook. Dat anderen ook last hebben van slechte Navtec kaarten is geen excuus. Bij de woekerpolis affaire hadden anderen er ook last van, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee goed is…. En dat Kia zich achter de dealers verschuilt blijkt uit een mail die ik van Kia NL heb ontvangen waarin staat (ik citeer letterlijk): “Voor de goede orde delen wij u mee dat alle aangelegenheden die betrekking hebben op levering, onderhoud, reparatie, prijsafspraken, service en garantie zaken zijn tussen u en uw leverancier.” Met de leverancier worden de dealers bedoelt. Juridisch is dit overigens juist en moet de klant zijn dealer verantwoordelijk stellen. Maar moreel vind ik het niet juist van Kia NL ten opzichte van de Kia rijders om een probleem dat zij niet op kunnen lossen bij hun dealers neerleggen. Wat ik nu zou willen en wat Kia NL zou sieren is dat ze betere informatie geven aan hun klanten, ook als er een keer een probleem is. Ik ben ook lid van “mijn Kia” en krijg regelmatig mails van Kia NL, maar die zijn vooral commercieel. Verder weet Kia NL mij exact van mijn auto te vertellen op welke data en bij welke dealer eerder updates zijn geïnstalleerd (zonder dat ik ze dat zelf ooit heb verteld!). Waarom dan niet even een mailing aan de klanten over de problemen en wat ze eraan gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen en waarom moet het via klachten op het Kiaclub forum? Ik ben dus zeer tevreden over mijn dealer en grotendeels ook over mijn auto. Behalve de navigatie dan….
-
Ha ha, wat leuk! ...wat een vertrouwen in dealer. Maar wel even goed lezen. Ik verdedig juist de dealers. Die kunnen er niets aan doen en worden ook maar door Kia Nederland voor het blok gezet. Het is Kia die de kaarten niet levert waar ze (indirect) wel verantwoordelijk voor zijn. Dat anderen daar ook last van hebben doet hier niets aan af. Kia levert niet wat ze beloofd hebben met de kaartupdates en als ze dan problemen hebben, dat kan, maar erken dat dan en los het op. Maar verschuil je niet juridisch achter je dealers.....
-
Wacht even. Hier klopt iets niet. Deze versie 313E7AE van 2014.10.23 heb ik al meer dan een jaar in mijn Kia Rio. Dit kan dus niet de nieuwste versie zijn die op 18 april jongstleden is vrijgegeven. Anders worden we bedot..... Mijn dealer heeft me gebeld voor een afspraak voor het updaten van de nieuwe versie. Ik ben de eerste bij hun. Mijn auto moet ook een grote beurt hebben en ik wil dat meteen laten doen dus ik bel maandag even terug voor een afspraak. Dan hoor ik wanneer het kan, maar zodra de nieuwe versie er in zit zal ik een opname op dit forum zetten.
-
A4 tussen Delft en Schiedam? Daar zijn ze al in 2012 mee begonnen! Staat de nieuwe omleidingsweg vanaf de A4 om Aalsmeer er al wel op? Die door de Waterwolftunnel loopt (geopend april 2013?). Of hebben ze toch echt de oude kaart gewoon omgenummerd....(en de klanten belazerd).