Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Kia heeft inderdaadeen mini beurt toegevoegd aan hun onderhoudslijst. Dit is ter vervanging van een kleine beurt, mits er niet meer dan de helft van aantal km,'s gereden is ( Max benzine oa 7500 km , verschillende km natuurlijk voor diverse types). Hetgene waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de KIW niet verlengd wordt bij deze beurt...

Geplaatst

Ziet er niet echt aantrekkelijk uit,en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling.

Als je als merk/garage van mening bent dat na 7.500 km de olie vervangen moet worden,ben je maar op 1 ding uit: KASSA.

Minibeurt in het 1e jaar is voldoende bij 7.500 km,maar dan zonder olie,kom je op hooguit 50 euro uit,want de rest stelt niet zo veel voor.

Als je in het 2e jaar een grote beurt doet,verplicht met olie,kun je in het 3e jaar wel weer met een minibeurt toe,mijn mening.

Ik verwacht 7.000 km per jaar te rijden.

Wil me zelf voor 50 euro niet in de problemen brengen,maar de dealer zei bij aankoop zelf dat bij zo weinig km de olie niet zo´n punt was.

We zien het over ruim een half jaar wel.

Heb de indruk dat er wel wat te regelen valt.

Geplaatst

Ik heb na afloop van de garantie van onze joendaai i10 (=pica) 35000 km zonder beurt gereden.

Niks nul nada onderhoud, 1x p/2mnd olie peilen.

Bij 86000 km heeft de auto een beurt van 450 euro gehad.

Stelde niet veel voor, er was niets aan de hand, maar er zat wel 3/4 liter teveel olie in na de beurt;-(

Verwacht nou niet te veel van garantie, het is gewoon een verzekering met voorwaarden.

Die kan je ook zelf inschatten en je eigen plan trekken.

Olie, oliefilter, interieurfilter vervangen etc is na 7000km volkomen idioot !

• Like 1
Geplaatst

Ik heb na afloop van de garantie van onze joendaai i10 (=pica) 35000 km zonder beurt gereden.

Niks nul nada onderhoud, 1x p/2mnd olie peilen.

Bij 86000 km heeft de auto een beurt van 450 euro gehad.

Stelde niet veel voor, er was niets aan de hand, maar er zat wel 3/4 liter teveel olie in na de beurt;-(

Verwacht nou niet te veel van garantie, het is gewoon een verzekering met voorwaarden.

Die kan je ook zelf inschatten en je eigen plan trekken.

Olie, oliefilter, interieurfilter vervangen etc is na 7000km volkomen idioot !

Uiteraard mee eens,maar wil de garantie niet kwijt.

Wil ong. 3-4 jaar in deze wagen rijden en dan wat anders.

Het is dan wel handig dat de garantie nog intact is.

Zonder garantie en misgelopen beurten kon de waarde wel eens 1000 euro (natte vinger werk) lager liggen en dat kosten die beurten niet,en het m.i. overbodige deel al helemaal niet.

Wil je auto helemaal afrijden,dan is het wel een ander verhaal,maar er kan altijd wat voorvallen dat je de auto onverwachts toch moet verkopen.

Dat moet iedereen voor zich maar afwegen.

Onderhoud is zwaar overtrokken,maar dat wist ik bij aankoop,maak er derhalve geen halszaak van.

Dat KIA nu met die minibeurt komt,zegt natuurlijk ook wel wat,maar zitten inderdaad nog steeds dingen bij wat absoluut onnodig is.

Zoals elders al aangegeven,het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

Aan een Pica met 1500 euro korting kan uiteraard niet veel verdiend worden,in de prijs zit ook al 2000 euro BTW.

Zeker als je ook nog 7 jaar garantie moet leveren.

Motor van de electrische ramen kan heel goed kapot binnen 7 jaar,om maar wat te noemen en koste mijn broer bij zijn Aygo 300 euro,( half jaar na garantie afloop) en daar heb je er 4 van.

Geplaatst

Als jij na 3-4 jaar je auto inruilt, vraagt geen enkele verkoper naar je garantie, van geen enkel merk.

Ruil je je auto bij Kia in en heb je de beurten bij de kwikfit gedaan gaat je auto gewoon de garantie weer in hoor voor de volgende koper.

Geplaatst

Als jij na 3-4 jaar je auto inruilt, vraagt geen enkele verkoper naar je garantie, van geen enkel merk.

Ruil je je auto bij Kia in en heb je de beurten bij de kwikfit gedaan gaat je auto gewoon de garantie weer in hoor voor de volgende koper.

Denk eerlijk gezegd niet dat ik hem bij de Kia inruiil,maar wie weet wat er tegen die tijd voor moois op de markt is.

Geplaatst

Zou je denken? Wij kopen uiteraard ook eigen merk in maar als die niet binnen de Huisselectie criteria vallen dan gaan ze linea reacta door naar de opkoper..

• Like 1
Geplaatst

Ja maar dan kijken ze naar bouwjaar en kilometerstand een jonge auto van het eigen merk verkopen ze zelf ongeacht het onderhoud.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Bij ons is het een vereiste (BMW Premium Selection) dat de inruiler jonger is dan 5 jaar, max 120K aan kilometers heeft, een waterdichte BMW onderhoudsgeschiedenis heeft en bij binnenkomst niet door de mand valt op verborgen gebreken (stiekem gemaakte schades e.d.). Ik heb zelf een tijdje gelopen op de afdeling die dat doen in Den Haag en die gasten halen auto's echt door de mangel heen, zelfs de versnellingsbakken worden gecontroleerd met de magneet. Als er dan iets gevonden wordt dan wordt onverbiddelijk de opkoper gebeld voor een bod en komt hij niet meer in de showroom te staan  :wink:

• Like 1
Geplaatst

Dat zal bij de premium merken zo zijn (vandaar ook de prijs) maar bij Kia zal het zo zijn als arjen gt aan geeft.

Ik heb nog nooit gehoord van een "Kia Huisselectie" oid

Bij BMW en anderen ligt gebruik van niet originele onderdelen wat gevoeliger dan bij simpele volume merken denk ik.

Rijdt niet 3/4 van de Europese auto's feitelijk op Bosch, Varta en Shell ?

Geplaatst

Dat zal bij de premium merken zo zijn (vandaar ook de prijs) maar bij Kia zal het zo zijn als arjen gt aan geeft.

Ik heb nog nooit gehoord van een "Kia Huisselectie" oid

Bij BMW en anderen ligt gebruik van niet originele onderdelen wat gevoeliger dan bij simpele volume merken denk ik.

Rijdt niet 3/4 van de Europese auto's feitelijk op Bosch, Varta en Shell ?

Touché...

Niks tegen in te brengen.  :-)

Geplaatst

Hoi,

Kia heeft inderdaadeen mini beurt toegevoegd aan hun onderhoudslijst. Dit is ter vervanging van een kleine beurt, mits er niet meer dan de helft van aantal km,'s gereden is ( Max benzine oa 7500 km , verschillende km natuurlijk voor diverse types). Hetgene waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de KIW niet verlengd wordt bij deze beurt...

Lekker dat mijn garage me dat ook even gemeld heeft. Die heeft me wel een mini beurt geadviseerd, maar me niet verteld dat de kiw dan komt te vervallen. Denk dat ik eens even contact met ze op ga nemen, want ik vind dit niet netjes.

Geplaatst

De eerste drie jaar hou je je kia assistance. Daarna wordt deze verlengd bij een beurt. Ik doe mijn grote beurt bij Bosch en de kleine bij Kia; kijken of die straks toch verlengd wordt.

• 5 maanden later...
Geplaatst

De eerste drie jaar hou je je kia assistance. Daarna wordt deze verlengd bij een beurt. Ik doe mijn grote beurt bij Bosch en de kleine bij Kia; kijken of die straks toch verlengd wordt.

Dinsdag belde de dealer dat het tijd werd voor de eerste (kleine) beurt.

Ik dacht dat ik hem eind aug. had gekocht,maar bleek het 9 aug te zijn.

Omdat het vakantijtijd is en er weinig monteurs zijn,wilden ze graag een afspraak maken.

Ik moet hem nu 28 juli brengen en ben hem de hele dag kwijt,rond middaguur brengen,volgende dag zelfde tijdstip weer ophalen.

Zou 1-1,5 uur duren,maar ik vermoed dat ze niet willen dat je ziet dat het in de helft van de tijd kan.

Ging ook zo met de bandenwissel.

Ik opperde een minibeurt,heb er nu 8100 km mee gereden.

Dit kon,maar dan was ik mijn KIW wel kwijt.

Ik betwijfelde dat,gezien opmerking BM,maar de medewerker bleef erbij.

Heb het nagekeken op de site van KIA en daar staat te lezen dat de KIW vervalt als je een minibeurt laat doen.

Derhalve toch maar voor een kleine beurt gekozen, 165.50 euro.

Eventueel interieur filter komt erbij,maar heb gezegd dat dat na 8200 km niet hoeft.

Olie had van mij ook niet gehoeven,maar dit is verplicht om de 7 jaar garantie te behouden.

Uiteraard wist ik dit bij aanschaf,maar blijf het pure geldverspilling vinden.

Geplaatst

Volgende week is mijn picanto aan de eerste service beurt toe, ben benieuwd of er nog iets naar voren komt, en wat het totaal plaatje me gaat kosten incl alle toeters en bellen.

Km stand is nu 8350, heb nu weer problemen met mijn Centrale deurvergrendeling , afstandsbediening doet soms niets of schakelt traag mijn centrale deurvergrendeling uit of aan.( knipperenlichten werken niet direct na indrukken afstandsbediening maar de ene keer werkt het direct de andere keer na 2 a 3 Seconden later zie je de lampen knipperen)

Laatst kreeg ik weer de deuren niet open, gebruikte ik de sleutel gaat mijn alarm af, duurde 2 minuten en maar drukken op de afstandsbediening en ineens werkte hij weer. Wordt er langzamerhand moe van dan dit dan dat.

Geplaatst

Volgende week is mijn picanto aan de eerste service beurt toe, ben benieuwd of er nog iets naar voren komt, en wat het totaal plaatje me gaat kosten incl alle toeters en bellen.

Km stand is nu 8350, heb nu weer problemen met mijn Centrale deurvergrendeling , afstandsbediening doet soms niets of schakelt traag mijn centrale deurvergrendeling uit of aan.( knipperenlichten werken niet direct na indrukken afstandsbediening maar de ene keer werkt het direct de andere keer na 2 a 3 Seconden later zie je de lampen knipperen)

Laatst kreeg ik weer de deuren niet open, gebruikte ik de sleutel gaat mijn alarm af, duurde 2 minuten en maar drukken op de afstandsbediening en ineens werkte hij weer. Wordt er langzamerhand moe van dan dit dan dat.

Mag niet meer kosten dan 165.50 en voor de rest heb je 7 jaar garantie,bal ligt bij jou.

Geplaatst

Mag niet meer kosten dan 165.50 en voor de rest heb je 7 jaar garantie,bal ligt bij jou.

bedankt voor je reactie, alles wat mis is gegaan bij de auto is dan ook uiteraard onder garantie gemaakt.

Maar wel jammer dat de auto al diverse gebreken heeft gehad.

Geplaatst

bedankt voor je reactie, alles wat mis is gegaan bij de auto is dan ook uiteraard onder garantie gemaakt.

Maar wel jammer dat de auto al diverse gebreken heeft gehad.

Geldt voor alles wat je koopt,je kunt geluk en pech hebben.

Volgens mij heeft iedereen wel iets wat niet ok is,ik ook,maar als het te gek wordt,kan ik me voorstellen dat je er niet blij van wordt.

Bij mij is het net als met kiespijn naar de tandarts gaan,bij aankomst valt er niets te vinden.

Gelukkig geen grote dingen,zal het volgende week nog eens aangeven.

Geplaatst

Geldt voor alles wat je koopt,je kunt geluk en pech hebben.

Volgens mij heeft iedereen wel iets wat niet ok is,ik ook,maar als het te gek wordt,kan ik me voorstellen dat je er niet blij van wordt.

Bij mij is het net als met kiespijn naar de tandarts gaan,bij aankomst valt er niets te vinden.

Gelukkig geen grote dingen,zal het volgende week nog eens aangeven.

laatste reparatie was gehele stuurkolom alle deuren mastellen en achterklep stellen,, met de deuren en achterklep afstellen , daar kwamen ze zelf mee.

Omdat ik automaat rijd , is het normaal dat de console waar de schakelstanden zitten , verlicht zijn als je verlichting is ingegeschakeld , nou bij mij duurde het 1,5 maand en 3 keer teruggaan, omdat de werkplaats aangaf er hoort geen verlichting in te zitten, na 1,5 maand wordt de console losgehaald bleek er geen lampje in te zitten , dus hoorde wel verlicht te zijn , allemaal vandaar soort kleine dingetjes. USB aansluiting die niet werkte die in de console zit. Maar ja zolang er benzine ingaat rijdt die nog zal ik maar denken hahahah,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...