Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb begrepen dat in 2013 er ook een ceed met 1.2turbo en een 1.4 komt.Is hier al meer over bekent?Verbruik, prijzen en beschikbaarheid?

Geplaatst
Ik heb begrepen dat in 2013 er ook een ceed met 1.2turbo en een 1.4 komt.Is hier al meer over bekent?Verbruik, prijzen en beschikbaarheid?

1.4 is er nu ook al, maar wordt in NL niet verkocht omdat deze door hogere uitstoot duurder zou worden dan de 1.6.

Ik rij de laatste tijd rond de 6.0 op de boordcomputer, dat is in werkelijkheid ongeveer 6.3 bij de pomp. Waar mee opvalt is de grote afwijking in de teller.

109 teller --> 98! Volgens de obd sensor. De gps snelheid is 103. Dat heeft natuurlijk ook wel invloed op het verbruik (berekend), als de afwijking continue ca 5 km/u te weinig is.

Uiteraard zijn de snelheden gemeten op een rechte, vlakke weg met cruise control aan. En met winterbanden in dezelfde maat als de originele 16 Inch.

Geplaatst

Hoi.

Ik rijd nu sinds 22 november 2012 met de nieuwe cee'd sportswagon 1.6 diesel. Momenteel 725 km gereden en volgens de computer nog 520 km te doen aan een gemiddelde van 4,9 liter/100km.

Veel stadsritten, verwarming aan, lichten aan, koude motor met deze temperaturen, enz... Ik klaag niet :wink:

HB

Geplaatst

Nu 1500 km op de teller van sw benzine, computer komt niet onder de 7,5L/100km?!

Rij 60/40 snelweg/ stad, met winterbanden 195.

Valt mij tegen!!

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

hallo ,ik heb een ceed 1,6 diesel ,rijdt er nu een week mee in de rijles en heb nu 2500 km gereden

verbruik voor diesel is nu bij mij 6,2 liter op de 100

dus meer verbruik als dat er op gegeven word

hoop dat het minder word want m,n mercecdes liep zuiniger

mischien nog reacties van andere diesel rijders

Geplaatst

Gebruik je zelf de auto als leswagen ? Snap wel dat dan het verbuik wat lastiger te meten is als van een Cee'd CRDI met normaal gebruik.

Ik rij zelf gemiddeld 1 op 15 1 op 16 met de 1.6GDI, inclusief de 17"

• 2 weken later...
Geplaatst

Na 1,5 week en 475 km op de teller is het gemiddelde verbruik 8,2 liter op 100km. Niet slecht gezien de weersomstandigheden. Op 1 ritje op de snelweg na van 100 km zijn de rest allemaal ritjes tot 10km.

Geplaatst

hallo ,ik heb een ceed 1,6 diesel ,rijdt er nu een week mee in de rijles en heb nu 2500 km gereden

verbruik voor diesel is nu bij mij 6,2 liter op de 100

dus meer verbruik als dat er op gegeven word

hoop dat het minder word want m,n mercecdes liep zuiniger

mischien nog reacties van andere diesel rijders

Ondertussen al 4000km verder en nog steeds een tevreden resultaat van mijn diesel. Gelet de weersomstandigheden van de voorbije weken zit ik momenteel aan een gemiddeld verbruik van 5,2 liter.

Naar de Ardennen gereden met dakkoffer, twee volwassenen, twee kinderen en één hond, gemiddeld verbuik 5,6 liter aan een constante snelheid van 110km/u.

Ik ben geen sportieve bestuurder en doe veel woon en werkverkeer via kleinere wegen. Op de autosnelweg heb ik het gemiddeld al zien zaken tot 4,8 liter aan een constante snelheid van 120km/u.

Dus, dik oké van mijn KIA.

Groetjes

Geplaatst

Heeft de Ceed automaat ook een start/stop functie bij het stoplicht?En zoja hoe werkt het?met een proefritje is het mij niet gelukt te activeren als die het uberhaubt heeft

Geplaatst

Gemiddeld verbruik na 950 km

Motor 1600 GDI benzine

6.3 liter /100km ( inrijden)

Nu 3350 km

Verbruik korte stukjes 7,3 l /100km

Autosnelweg > 400km niet harder dan 110km/h en CC aan 5,2 L / 100 km

Geplaatst

Joepie! Ik ben de zuinigste! :P

Ja, zo kan ik ook toveren.... :D

• Like 1
Geplaatst

Beste autoliefhebbers, freaks, hobbyisten, enthousiastelingen, zeurpieten,

ik had tot nu toe nauwelijks enige kennis, noch enige interesse in eigenschappen van auto's.

Ben geen coureur, wel een rustig rijder en bezit sinds ruim 2 weken een Cee'd 1.6 GDI Plus Pack met standaard banden 195/65/15, nu met winterbanden.

Over de auto zeer tevreden, maar na eerste tankbeurt meest verbaasd over de nauwkeurigheid van de boordcomputer en verbruiksaanduiding. De dealer had bij aflevering volgetankt.

Nu na 492 km met 34.28 l weer vol getankt (beetje onzeker wat "vol" is) Verbruik 6.96 l/100km, BC geeft 7.0 l/100km. 50% dorps- en landwegen, 50% snelweg.

Gezien weersomstandigheden laatste weken lijkt mij dat heel niet slecht.

Geplaatst

Volgens mij ben ik weer de uitzondering.... Dat kreng zuipt gewoon. En niet te zuinig ook.

Weekendje weg geweest, heel veel snelweg gehad (~500KM snelweg en 125KM dorp/buitenaf) met een gemiddeld verbruik van 8,2/100 = 1:12.

Normaal (gemiddeld, niet extreem snel of traag) gereden.

Ik durf het gas bijna niet meer onderin te trappen, ben te bang voor het gorgel-geluid....

Geplaatst

@patten en Xceed,

Denken jullie dat het verschil in verbruik, zoals hier gemeld, puur in het verschil in gewicht van de rechtervoet ligt? De cijfers zijn nuttig, maar veel nuttiger lijkt mij om te zien wat (naast verschil in rijstijl) de oorzaken van de verschillen zijn. Zelf ga ik na ca 800 km richting 6.5 l/100 km. Dat klopt aardig met enkele anderen. Maar zo te zien lijken de 225 mm banden en 17" velgen een aardig hoger gebruik op te leveren. Ook de SW uitvoering geeft hogere cijfers. Zelf merk ik dat korte ritjes met af en toe even doortrekken het verbruik aardig opjaagt. Sportieve rijders zal het misschien allemaal worst wezen, mij niet. Mijn eerste idee bij nieuwe auto was iets met ca 6.0 l/100km (werkelijk verbruik).

Om toch voor de Cee'd te kiezen lag o.a. in wegstabiliteit, soepel schakelen en veiligheidsaspecten. Als ik richting 6.0 kan komen vind ik dat zeer mooi. Heb nu winterbanden, ben ook benieuwd naar effect van de ECO banden.

JanV

P.S. Verbruiksverschillen moeten toch verklaarbaar zijn? Het is voor KIA goedkoper om allemaal precies dezelfde auto's te maken, dan om er af en toe een afwijkend model tussen door te gooien?

J.

Geplaatst

Tja... ik heb idd er de 225 mm banden met energielabel E onder liggen. En mijn woonwerk is ook amper 10 km, echter wel 60 km zone. Ik heb collega's met soortgelijke Octavia's en die halen wel 1:15. Deze atmosferische 1.6 zuipt gewoon. Nu ongeveer 5000 k gereden. Uit ervaring kan ik zeggen dat die Eco banden beroerde grip hebben. Veiligheid mag ook wel iets kosten...

Geplaatst

Onze bc geeft op dit moment 8,2 L/100km aan. Niet echt zuinig, maar wel verklaarbaar! Veel korte stukjes rijden met een relatief zware rechtervoet in deze "koude" periode van het jaar. Al met al valt het me nog mee! Deze 1.6gdi is altijd nog zuiniger dan onze vorige 1.4cvvt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...