Tzeunis Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Ola, gewoon even ter info en ter deling: 2 weken geleden de picanto naar de dealer gebracht met de klachten dat: 1) het springerig stuurgedrag 2) knikkend geluid en gevoel bij sturen 3) kraken voorste speakers bij normaal volume Picanto 's morgens afgeleverd en wachten, wachten, wachten. Om 16 uur telefoon: ik heb slecht nieuws voor u meneer, maar de ECU is vastgelopen tijdens het update proces van de software. Moest een nieuwe besteld worden en zou een dag duren. Erg jammer aangezien mijn wederhelft met de picanto naar brussel moets. Geen leenauto meer aangezien deze was uitgeleend en uiteindelijke kregen we een demo auto mee met 200km op de teller. Prima opgelost. Auto zou donderdag klaar staan. Inderdaad na Brusel de switch gemaakt en hij rijdt weer heerlijk. Stuurt weer lekker, geen knik meer. Enige waar ik het niet mee eens ben is dat de monteur de radioinstelling heeft aangepast om het kraken op te lossen. Nu is het geluid nog beroerder, dus hier ga ik nog mee terug. Bij thuiskomst zag ik dat de dorpel vol smeer krassen zat. Gebeld met dealer en die zuchtte alleen maar diep waarop ik zei: u hebt nogal een reden om te zuchten. Ik zou moeten zuchten. Weer terug en dopel vervangen zonder problemen. Al met al goede service van mn dealer. Enige minpunt dus de afhandeling van de klacht over het kraken van de speakers. Wat verder grappig was om te horen is dat KIA een 'smerig spelletje' speelt met de garantie klachten. Ze vergoeden pas vanaf 50 euro per klacht. Tijdens de garantieperiode maken ze dan een onderdeel wat normaal 35 euro kost en normaal 30 euro maakloon zou hebben 6 euro en 30 euro maakloon zodat de dealer zelf voor die kleine reparaties opdraait. Gewoon ter info, vond het wel apart. Quote
joepnd Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 Wat verder grappig was om te horen is dat KIA een 'smerig spelletje' speelt met de garantie klachten. Ze vergoeden pas vanaf 50 euro per klacht. Tijdens de garantieperiode maken ze dan een onderdeel wat normaal 35 euro kost en normaal 30 euro maakloon zou hebben 6 euro en 30 euro maakloon zodat de dealer zelf voor die kleine reparaties opdraait. Gewoon ter info, vond het wel apart. Of de dealer heeft een leuke marge op onderdelen. Kia NL betaald die marge natuurlijk niet. Quote
bigmac Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 Of de dealer heeft een leuke marge op onderdelen. Kia NL betaald die marge natuurlijk niet. Als ik zie dat bv een trekhaak voor de Picanto bijna 10% (EUR 699) van de waarde van de hele auto kost zie ik wel een grote marge.. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 daarom is t ook een optie. ze kunnen die basismodellen zo goedkoop houden, omdat ze super veel geld verdienen door al die opties die men er uiteindelijk toch wel bij koopt.... Quote
Sense Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Wat verder grappig was om te horen is dat KIA een 'smerig spelletje' speelt met de garantie klachten. Ze vergoeden pas vanaf 50 euro per klacht. Tijdens de garantieperiode maken ze dan een onderdeel wat normaal 35 euro kost en normaal 30 euro maakloon zou hebben 6 euro en 30 euro maakloon zodat de dealer zelf voor die kleine reparaties opdraait. Gewoon ter info, vond het wel apart. Tja, dit gekoppeld aan relatief hoge prijzen van de onderhoudsbeurten & de héél strikte toepassing mbt het interval van deze beurten maakt dat je als klant de zogn. 7-jarige garantie zelf mee financiert. Het is onze eerste kennismaking met Kia, en we zijn voorlopig niet zeker dat wij op termijn bij het merk zullen blijven. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Tja, dit gekoppeld aan relatief hoge prijzen van de onderhoudsbeurten & de héél strikte toepassing mbt het interval van deze beurten maakt dat je als klant de zogn. 7-jarige garantie zelf mee financiert. Kia NL verplicht je niet om naar de dealer te gaan voor een servicebeurt. Je mag ook naar een Bovag garage zonder dat je garantie vervalt! Quote
bloempje Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben! Quote
Tzeunis Geplaatst 6 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 6 September, 2012 Allemaal mooi, maar ik denk dat ik niet weer een Kia zal kopen... heb er toch beetje veel spijt van. Keuze was Twingo of Picanto (voor erbij dan) maar achteraf had ik liever de Twingo gehad dan de fratsen op de Picanto... Maargoed, dat terzake. Dealer heeft t prima gedaan. Quote
bigwade Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Ach, met zo'n Twingo had je weer andere ellende, en dan net na dat ene jaar garantie. Verplichte beurtjes bij dealer zijn onzin, prijzen onderhoud niet extreem en verder heb je gewoon een heel kek wagentje. Dealer lost de ellende maar op. Dusssssssssss. Quote
MiNi0101 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben! ik heb mijn bovag garage een Rio laten kopen bij de dealer maar mocht zelfs voor de cc update gewoon bij de dealer langs zonder kosten, ze hebben immers toch gewoon ook aan mijn auto verdient. Quote
Sense Geplaatst 7 September, 2012 Geplaatst 7 September, 2012 Allemaal mooi, maar ik denk dat ik niet weer een Kia zal kopen... heb er toch beetje veel spijt van. Keuze was Twingo of Picanto (voor erbij dan) ... Bij ons aanvankelijk ook, maar voor de Picanto gegaan wegens de uitstekende testreviews én het feit dat je de Pica in vijfdeurs kunt krijgen. Gezien de kleine koffer, wordt de achterbank immers ook veel gebruikt bij het boodschappen doen. Ook voor de hond is het praktischer. Quote
Tzeunis Geplaatst 8 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2012 @Bigwade, mee eens en ik weet ook dat ieder merk zijn minpunten heeft. Persoonlijk vind ik de Pica echt wel een stoer bakkie, maar toch ook wel wat minpunten die me met het testrijden niet opgevallen zijn en daar baal ik van. Vriendin van mij heeft een Twingo, maar daar zit wel mooi geluid in in vergelijking tot de Pica. Het KAN dus wel in een autootje van 18.000 euro... Verder heeft de Twingo ook minpunten (lelijke deurgrepen, geen keyless entry en noem maar op). Mijn ouders rijden sinds vorige week een gloednieuwe Venga automaat en die zit degelijker in elkaar dan de Pica (wat ook weer logisch is tav de aanschafsprijs). Die zijn wel dik tevreden. Maargoed, ik weet ook dat ik de Pica niet met mijn Honda Accord Tourer Type-S of de Megane Estate Bose moet vergelijken het t moet zien als de boodschappen en stadsauto voor 'erbij'. Was even een bui van frustratie denk ik . Nu rijden en sleutelen aan t barreltje Quote
bigwade Geplaatst 8 September, 2012 Geplaatst 8 September, 2012 HaHa, luxe paard..met je Honda.. Schroef in de Pica nou maar es wat leuke "spiekertjes" in en misschien een race uitlaatje en dan wordt het vast nog wat Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.