Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

VSM pakket niet gemonteerd

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo kia rijders,gisteren even naar sarturn geweest in winkel centrum The Wall , parkeren op dak , dus eventjes de hillstrt-ass

uitgeprobeert . En het werkt perfect ,geen handrem hoeven te gebruiken.

Wel even kijken of er geen auto achter je zit.

Dus werkt het systeem ook in mijn auto , deze is van okt-2011 de eerste levering.

grtjs

Dus is het per definitie niet bij de eerste lichting?

Geplaatst

Ook bij mij werkt het vandaag getest.

Alleen de ess nog testen.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Die Echte - Schiet - stoel moet je mee oppassen he :wink:

Geplaatst

Heeft er nu al iemand die langer bezig is dan ik van Kia motors ned. bericht gehad hoe ze dit gaan oplossen, ikzelf heb de dealer gebeld die het zou doorgeven aan KMNL en ik heb een mail gestuurd naar KMNL maar tot op heden geen bericht terug gehad, krijg er een raar gevoel bij.

Geplaatst

Heeft er nu al iemand die langer bezig is dan ik van Kia motors ned. bericht gehad hoe ze dit gaan oplossen, ikzelf heb de dealer gebeld die het zou doorgeven aan KMNL en ik heb een mail gestuurd naar KMNL maar tot op heden geen bericht terug gehad, krijg er een raar gevoel bij.

je kunt altijd melden dat wanneer je geen of geen afdoende antwoord krijgt je de bovag en/of consumentenbond gaat inschakelen.

Dan zal men best hard gaan lopen.

Geplaatst

Vandaag een schrijven van Kia motors Ned gehad.

Geachte heer xxxxx

Van uw Kia dealer, xxxxx, hebben wij op xxxxx 2012 een e-mail ontvangen waarin zij bij ons aangeven dat de

hill start assist niet werkt op uw Kia Rio met het kenteken xxxxx

Naar aanleiding van de e-mail van de Kia dealer hebben wij contact opgenomen

met onze fabrikant, Kia Motors Corporation. Kia Motors Corporation heeft bij ons

aangegeven dat uw Kia Rio per abuis niet is voorzien van het VSM pakket, waar de

hill start assist onderdeel van is.

Het VSM pakket bestaat uit: VSM ( additional vehicle stability management ), HAC ( hiil

start assist), ESS ( emergency stop signal ), Voor inhoudelijke informatie over dit pakket

verwijzen wij u naar onze website; www.kia.nl, brochure Kia Rio, bladzijde 22,23,25.

De fabrikant heeft tevens bij ons aangegeven dat het helaas niet mogelijk is uw Kia

Rio alsnog te voorzien van dit pakket. De waarde van het VSM pakket bedraagt

100 euro. Wij betreuren dat uw Kia Rio niet is uitgerust met het VSM pakket en bieden u

hiervoor onze exuses aan.

Wij hebben uw dossier in behandeling en zijn de mogenlijkheden aan het onderzoeken

om u een voorstel te kunnen doen teneinde uw klacht op te lossen. Nadat wij de diverse mogelijkheden hebben onderzocht zullen wij u hierover informeren in een

persoonlijk contact.

Nou weet ik niet wat de mogelijkheden zijn maar ik laat me zeker niet afschepen met 100 euro, en tenslotte dit VSM pakket heeft ZEKER meegespeeld met de aanschaf van deze auto, er staat nu een Kia Rio voor de deur die niet meer aan onze eisen en verwachtingen voldoet.

Geplaatst

tenslotte dit VSM pakket heeft ZEKER meegespeeld met de aanschaf van deze auto, er staat nu een Kia Rio voor de deur die niet meer aan onze eisen en verwachtingen voldoet.

Ik zou even het aanbod van Kia afwachten. Wie weet kun je 'm zo voordelig bij je dealer inruilen en weer nieuw rijden?

Maar er zijn natuurlijk meer zaken waarop je je Kia gekocht zou kunnen hebben, die bij nader inzien niet blijken uit te komen, zoals het voorgespiegelde verbruik bv.

Geplaatst

" Nu zei ik dat het wel in de brochure vermeld staat dat het er op zit en kreeg als antwoord ( niet kwaad bedoeld door de garage ) dat er ook in de brochure staat ( kleine lettertjes ) dat ze er van kunnen afwijken."

Wat een onzin antwoord.

Dit gaat erom als ze een fout hebben gemaakt in de brochure waardoor alle Rio's een bepaald accessoire oid niet mee krijgen.

• Like 1
Geplaatst

Vandaag een schrijven van Kia motors Ned gehad.

Geachte heer xxxxx

Van uw Kia dealer, xxxxx, hebben wij op xxxxx 2012 een e-mail ontvangen waarin zij bij ons aangeven dat de

hill start assist niet werkt op uw Kia Rio met het kenteken xxxxx

Naar aanleiding van de e-mail van de Kia dealer hebben wij contact opgenomen

met onze fabrikant, Kia Motors Corporation. Kia Motors Corporation heeft bij ons

aangegeven dat uw Kia Rio per abuis niet is voorzien van het VSM pakket, waar de

hill start assist onderdeel van is.

Het VSM pakket bestaat uit: VSM ( additional vehicle stability management ), HAC ( hiil

start assist), ESS ( emergency stop signal ), Voor inhoudelijke informatie over dit pakket

verwijzen wij u naar onze website; www.kia.nl, brochure Kia Rio, bladzijde 22,23,25.

De fabrikant heeft tevens bij ons aangegeven dat het helaas niet mogelijk is uw Kia

Rio alsnog te voorzien van dit pakket. De waarde van het VSM pakket bedraagt

100 euro. Wij betreuren dat uw Kia Rio niet is uitgerust met het VSM pakket en bieden u

hiervoor onze exuses aan.

Wij hebben uw dossier in behandeling en zijn de mogenlijkheden aan het onderzoeken

om u een voorstel te kunnen doen teneinde uw klacht op te lossen. Nadat wij de diverse mogelijkheden hebben onderzocht zullen wij u hierover informeren in een

persoonlijk contact.

Nou weet ik niet wat de mogelijkheden zijn maar ik laat me zeker niet afschepen met 100 euro, en tenslotte dit VSM pakket heeft ZEKER meegespeeld met de aanschaf van deze auto, er staat nu een Kia Rio voor de deur die niet meer aan onze eisen en verwachtingen voldoet.

Tsja, één nieuwe sleutel kost 200 euro, dus ik denk dat ze met dit bedrag aardig in de goede richting zitten. Denk dat de verhoudingen hier helemaal niet zoek zijn. :taz:

Geplaatst

Tsja, één nieuwe sleutel kost 200 euro, dus ik denk dat ze met dit bedrag aardig in de goede richting zitten. Denk dat de verhoudingen hier helemaal niet zoek zijn. :taz:

Ik zet er nog ff voor de duidelijkheid bij Honderd euro. niet dat jullie denken dat ik een nul vergeten ben.
Geplaatst

Ik zelf vind het ook niet netje's ( zachtje's uitgedrukt ) van Kia Motors Ned. dat je er maar zelf moet achterkomen of dit pakket wel of niet gemonteerd is, een hoop Kia Rio rijders zitten niet op kiaclub.nl en weten van niks. Ze hadden toch op z'n minst een brief kunnen sturen of een terugroepactie kunnen starten om er achter te komen wie wel en wie niet in het bezit van dit pakket is, of is dit een soort doofpot kwestie ???

Ik laat het hier zeker niet bij zitten en gaat morgen informatie inwinnen bij een jurist wat me rechten zijn.

Geplaatst

Ik zelf vind het ook niet netje's ( zachtje's uitgedrukt ) van Kia Motors Ned. dat je er maar zelf moet achterkomen of dit pakket wel of niet gemonteerd is, een hoop Kia Rio rijders zitten niet op kiaclub.nl en weten van niks. Ze hadden toch op z'n minst een brief kunnen sturen of een terugroepactie kunnen starten om er achter te komen wie wel en wie niet in het bezit van dit pakket is, of is dit een soort doofpot kwestie ???

Ik laat het hier zeker niet bij zitten en gaat morgen informatie inwinnen bij een jurist wat me rechten zijn.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Zo ja dan leg je dit aan hen voor.

Je hebt een product gekocht wat niet conform de door verkopende partij gespecificeerde specs is, dus ik denk dat je een sterk punt hebt.

Verder lijkt het me niet aan Kia Nederland om te beoordelen dan dit vsm pakket een waarde van honder euro vertegenwoordigd.

Dit zou een onafhankelijke partij moeten bepalen.

Zoiets als je hebt een.huis laten bouwen door de aannemer en wat blijkt; hij is bij jou vergeten om een wc te bouwen.

Vervolgens bepaald hij zelf de waarde van zo'n wc op honderd euro....ja lekker makkelijk maar zo zit de wereld niet in elkaar.

Geplaatst

Deze brief heb ik al op 18 september gekregen en bij mij stond erin dat ik voor 25 september reactie zou krijgen. Niet gebeurd , dus gisteren een officiele klacht geschreven en aan onze dealer doorgegeven wat ik van plas was. Direct antwoord dat hij contact had gezocht met kia motors breukelen en ik zou vandaag gebeld worden met reactie. Helaas zat ik in vergadering en kon de telefoon niet beantwoorden. Ze hebben niet ingesproken of teruggebeld. Dus morgen wellicht meer nieuws. Ik ben ook niet van plan om me ag te laten schepen.

Karelesther , als je meer hoort van de jurist, wil je dit dan aub posten?

Ik meld me zodra ik nieuws heb

Geplaatst

Hier hetzelfde probleem.Mijn Rio is van juli 2012.De dealer zegt me de leverancier te bellen.Ik baal enorm!Ook dat ik het zelf mag gaan regelen.Ik koop een product wat niet aan gestelde eisen voldoet en moet hier zelf achteraan!Heel teleurstellend!!!

Geplaatst

Tja jongens vermits ik hier zelf lees dat er in de klein lettertjes staat dat het product kan afwijken wat erin de folder staat denk ik persoonlijk dat er weinig hoop zal zijn!

Maar misschien zijn de wetten in Nederland net iets anders dan in België!

Zo zit ik zelf met lakschade aan mijn achterbumper dat zeker NIET doormij is veroorzaakt. De dealer heeft dit gisteren zowat bijgewerkt, ben er persoonlijk niet akkoord mee, en heb nu de keus :

Zelf betalen en deftig laten herstellen of mijn naam daar bij de dealer te kennen geven en van mij oren te gaan maken.

Ik verkies optie 1.

Geplaatst

Wij kunnen, als Kia Contact Groep (KCG), nog steeds alle klachten bundelen en deze voorleggen aan KMNL voor een goede oplossing....

Wij horen van jullie?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik zou toch eerst afwachten wat Kia NL straks gaat voorstellen.

Dat staat toch duidelijk in de laatste alinia van de brief zoals onderstaande

persoonlijk contact.

Geplaatst

haha 100 euro. ze zijn gek! als het er bij mij niet opzit en ze geven me niet op zijn minst een subwoofer en kleine beurt gratis mogen ze de rio weer hebben en schakel ik sowieso rechtsbijstand in :P

Geplaatst

Er was toch ook zoiets als andere achterramen in de superpack dan in de eerste serie (geblindeerd versus anti-uv of zo.) Viel dat ook onder de kleine lettertjes dat een fabrikant zijn produkt mag wijzigen? Ook zijn er nu andere (kleinere) lichtmetalen wielen onder de nieuwe picanto's.

Geplaatst

Er was toch ook zoiets als andere achterramen in de superpack dan in de eerste serie

Het gaat nu om een pakket wat tijdens de koop is aangeboden, de folder is aangepast voor de achterramen en ook voor de chromenstrip opm de km/toerenteller

Geplaatst

Ziehier het antwoord dat ik van mijn dealer heb ontvangen:

De wagens, verkocht in België, beschikken allemaal standaard over HAC (vertrekhulp op hellingen), ESS (noodremsignaal) en VSM (stuurcorrectie).

De meldingen waarover je het hebt gaan waarschijnlijk over voertuigen zoals die in andere landen aangeboden worden. Zo wordt de Rio in Spanje bijvoorbeeld verdeeld zonder de hierboven vermelde items. In sommige andere landen kan dit dus ook het geval zijn. Het is nu eenmaal zo dat elk land bepaalde eisen heeft voor wat betreft de uitrusting van een voertuig.

In Spanje en Frankrijk bv heeft de Rio vermelde items niet, in Italië is er geen ESS en VSM, wel HAC op de voertuigen, in Portugal is er geen VSM beschikbaar, wel HAC en ESS, enz…..

Deze wagens kunnen dan ook hier in België aangeboden worden door bepaalde multi-merkenverdelers type Cardoen, via neven-import doch nooit door de officiële invoerder. Daardoor kunnen zij deze wagens ook merkelijk goedkoper verkopen maar zeggen er niet bij dat de uitrusting van het voertuig niet dezelfde is aan de modellen die bij ons via de officiële verdelers verkocht worden.

Het gaat dus om een Belgische Rio, geleverd maart 2012.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...