handyman Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 spiegelverwarming heeft alleen invloed op je spiegelglas niet op je motortjes Quote
vand.m Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Om het nog completer te maken: Kan ik, na de aanpassing, zittend in de auto met het contact en motor uit, de spiegels met de knop blijven bedienen? Eigenlijk zoals het nu is dus zonder aanpassing.Ik ben nogal nieuwsgierig als ik zit te wachten in de auto wat er om mij heen gebeurt! Groet, vand.m Quote
MGA1600 Geplaatst 19 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2012 Je kunt WEL de spiegels uitklappen met de deurschakelaar terwijl het contact uit is. Als je daarna uitstapt en de deur op slot zet klappen ze alsnog weer in, dat is NIET uit te schakelen. Je kunt eveneens NIET vermijden dat de ingeklapte spiegels uitklappen als je de motor start, de schakelaar overrult die actie niet! Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Om het nog completer te maken: Kan ik, na de aanpassing, zittend in de auto met het contact en motor uit, de spiegels met de knop blijven bedienen? Eigenlijk zoals het nu is dus zonder aanpassing.Ik ben nogal nieuwsgierig als ik zit te wachten in de auto wat er om mij heen gebeurt! Groet, vand.m Helemaal korrekt, zoals het hoort als ik in mijn auto zit kan ik ook zonder kontakt te maken mijn buiten spiegels gewoon bedienen. Net als thuis licht aan licht uit (lees spiegel open spiegel dicht) Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Hallo Ben het niet eens met de uitleg. Ik ook het het relais van Korea geinstalleerd. Als ik de wagen in de garage rij sluit ik de spiegels met de knop. Als ik later de wagen start blijven de spiegels ingeklapt en moet ik ze handmatig terug openen. Als de wagen terug stop en afsluit werkt alles terug automatisch. Spiegels sluiten bij afsluiten van de wagen en openen bij het opzetten van het contact. groeten jafra Jafra als je de schakelaar gebruikt om de spiegels te laten inklappen als je in de garage staat ,zet je je auto in de garage dan op zijn alarm. Quote
Specialmade Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Je kunt WEL de spiegels uitklappen met de deurschakelaar terwijl het contact uit is. Als je daarna uitstapt en de deur op slot zet klappen ze alsnog weer in, dat is NIET uit te schakelen. Je kunt eveneens NIET vermijden dat de ingeklapte spiegels uitklappen als je de motor start, de schakelaar overrult die actie niet! @MGA1600, Dank voor je zeer verhelderende antwoord. Dit was precies wat ik wilde weten. Grtz. Specialmade Quote
vand.m Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Dank allemaal! Dit wilde ik dus ook weten. Het is me nu helemaal duidelijk. Groet, vand.m Quote
MGA1600 Geplaatst 19 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2012 Je kunt WEL de spiegels uitklappen met de deurschakelaar terwijl het contact uit is. Als je daarna uitstapt en de deur op slot zet klappen ze alsnog weer in, dat is NIET uit te schakelen. Je kunt eveneens NIET vermijden dat de ingeklapte spiegels uitklappen als je de motor start, de schakelaar overrult die actie niet! Ik heb me vergist! De situatie is deze ( zojuist nog even gechecked) Je kunt WEL de spiegels uitklappen met de deurschakelaar terwijl het contact uit is. Als je daarna uitstapt en de deur op slot zet klappen ze alsnog weer in, dat is NIET uit te schakelen. Je kunt WEL vermijden dat de ingeklapte spiegels uitklappen als je de motor start, de schakelaar overrult die actie in ingedrukte toestand! Sorry voor het verkeerde been.... Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Ik heb me vergist! De situatie is deze ( zojuist nog even gechecked) Je kunt WEL de spiegels uitklappen met de deurschakelaar terwijl het contact uit is. Als je daarna uitstapt en de deur op slot zet klappen ze alsnog weer in, dat is NIET uit te schakelen. Je kunt WEL vermijden dat de ingeklapte spiegels uitklappen als je de motor start, de schakelaar overrult die actie in ingedrukte toestand! Sorry voor het verkeerde been.... Mga1600 begrijp ik het nu goed als ik mijn auto van het alarm af haal dan gebeurd er nog niets (zoals het hoort) alleen als ik contact maakt met de sleutel dan klapt de spiegel uit, maar als ik kontakt maakt en gelijk tijdig de schakelaar indrukt en ingedrukt houd dan klapt de spiegel niet om, is dit correct verwoord Quote
MGA1600 Geplaatst 19 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2012 Ik heb een auto met smartkey, mogelijk werkt dat net weer wat anders dan een sleutel, maar als ik de auto opengedaan heb (de spiegels staan ingeklapt) dan de spiegelknop indruk en daarna de motor start blijven ze ingeklapt. Als ik dan de spiegelknop weer indruk klappen ze alsnog "uit", en als ik dan de knop daarna weer indruk gaan ze weer plat. De spiegelknop blijft met andere woorden functioneel totdat de auto op slot gaat, dan gaan de spiegels onverbiddelijk naar binnen. Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Ik heb een auto met smartkey, mogelijk werkt dat net weer wat anders dan een sleutel, maar als ik de auto opengedaan heb (de spiegels staan ingeklapt) dan de spiegelknop indruk en daarna de motor start blijven ze ingeklapt. Als ik dan de spiegelknop weer indruk klappen ze alsnog "uit", en als ik dan de knop daarna weer indruk gaan ze weer plat. De spiegelknop blijft met andere woorden functioneel totdat de auto op slot gaat, dan gaan de spiegels onverbiddelijk naar binnen. Bedankt voor het antwoord ik ga morgen wat uitproberen hoe het precies werkt met een sleutel. Quote
Smart Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Ik volg dit topic met veel belangstelling, maar het wordt wel een beetje verwarrend. Ik kan het nog allemaal volgen, maar mogelijk moet je de diverse situaties in een tabel plaatsen. Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 Ik volg dit topic met veel belangstelling, maar het wordt wel een beetje verwarrend. Ik kan het nog allemaal volgen, maar mogelijk moet je de diverse situaties in een tabel plaatsen. Helemaal mee eens, te veel info kan ook juist verwarrend zijn. ik kijk wat het doet met een sleutel en zet dit even in tabelvorm Quote
rinuszoetebier Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 om de verwarring nog groter te maken, heb net deze module gekochthttp://www.exledshop.com/universal-leds/electronic-module-for-car/exled-side-mirror-auto-folding-relay-module-wiring-type-copy.html Quote
MGA1600 Geplaatst 19 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2012 Nog even ter verduidelijking (hoop ik) de situatie met smartkey. Niet in tabellen maar in mensentaal..haha.... Dit gebeurt er: 1)Eerste situatie is dat de spiegels ingeklapt staan en de auto op slot is. Neem aan dat de spiegelschakelaar NIET ingedrukt staat. Ik open de deur (touch bediening, de smartkey zit in mijn zak): de auto wordt wakker, maar er gebeurt niets met de spiegels. Pas bij het starten van de motors klappen ze uit. Aan het eind van de rit stop ik de motor, ik stap uit en de spiegels blijven uitstaan totdat ik de auto volledig op slot doe :dan klappen ze in. 2) Tweede situatie ....eind van de rit. De motor loopt nog en ik kan naar believen de spiegels in of uitklappen met de schakelaar. Dat is ook nog zo nadat ik de motor gestopt heb. 3)Uitgangssituatie is nu dat de spiegels ingeklapt staan en de auto op slot is. Neem aan dat De spiegelschakelaar WEL ingedrukt staat. Ik open de deur, de auto wordt wakker, maar er gebeurt niets met de spiegels. Ook bij het starten van de motors klappen ze NIET uit. Ik stop de motor, de spiegels blijven uiteraard ingeklapt, ik sluit de auto en de spiegels blijven ingeklapt. 4)Normale rijsituatie. De spiegels staan uit doordat de motor loopt en de schakelaar niet ingedrukt staat. Ik stop de motor, sluit de deur en de spiegels klappen in, dus ONDANKS de NIET- ingedrukte schakelaar. Het is dus zo dat je door dit relais de spiegels onder geen beding uitgeklapt kan hebben als de auto op slot staat! Maakt dit het duidelijker....of juist niet...? Het is meer werk om het uit te leggen dan om het te monteren...haha Gr.! Quote
Specialmade Geplaatst 19 November, 2012 Geplaatst 19 November, 2012 @MGA1600, Duidelijker kan het niet, zelfs niet middels een tabel De schakelaar kan dus WEL overrulen, maar alleen bij het NIET uitklappen. Dat is dan ook het belangrijkste ivm het mogelijk vast gevroren zitten van de spiegels. Grtz. Specialmade Quote
Preston Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 @MGA 1600 Nog een vraagje van mij. Op smalle landwegen klap ik - bij tegemoet rijden van brede tegenligger - de flaporen wel eens in met de knop. Blijft dit mogelijk? groet, Cor Quote
MGA1600 Geplaatst 20 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 20 November, 2012 @MGA 1600 Nog een vraagje van mij. Op smalle landwegen klap ik - bij tegemoet rijden van brede tegenligger - de flaporen wel eens in met de knop. Blijft dit mogelijk? groet, Cor Ja, dat kan. Dat is dus gelijk aan "situatie2". Quote
jafra Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 @Jafra, Dit betekent dus dat ik met de schakelaar de werking van het automatisch inklappen WEL kan beïnvloeden. B.v. bij vorst kan ik de spiegels inklappen met behulp van de schakelaar. Als ik daarna de auto open zullen de spiegels ingeklapt blijven. Ook al start ik de auto. Ik zou dan idd eerst de spiegel-verwarming aan kunnen zetten om eventueel schade aan de spiegel-motortjes te voorkomen. Grtz. Specialmade Inderdaad dat klopt Quote
jafra Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Jafra als je de schakelaar gebruikt om de spiegels te laten inklappen als je in de garage staat ,zet je je auto in de garage dan op zijn alarm. Nee de wagen blijft gewoon open en niet op alarm. grt jafra Quote
HendrikAnton Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Jafra Omdat je je auto niet op alarm heb gezet, en je stap weer in je auto om weg te rijden dan zullen de spiegels niet automatisch uitklappen dit moet je zelf doen. Dit komt omdat je de auto bv de avond daarvoor niet op het alarm gezet heb en daardoor het systeem niet is geactiveerd en het automatisch uitklappen van de spiegels dan ook niet werkt , probeer het maar uit. Auto op alarm zetten spiegels klappen in na ongeveer 30 sec staat het alarm op scherp , weer in je auto stappen (alarm ontgrendelen) contact maken met je sleutel spiegels klappen weer uit, dit doet hij echt niet als je auto daarvoor niet op het alarm hebt gezet. Zie ook uitleg MGA1600 Quote
HendrikAnton Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Nog even ter verduidelijking (hoop ik) de situatie met smartkey. Niet in tabellen maar in mensentaal..haha.... Dit gebeurt er: 1)Eerste situatie is dat de spiegels ingeklapt staan en de auto op slot is. Neem aan dat de spiegelschakelaar NIET ingedrukt staat. Ik open de deur (touch bediening, de smartkey zit in mijn zak): de auto wordt wakker, maar er gebeurt niets met de spiegels. Pas bij het starten van de motors klappen ze uit. Aan het eind van de rit stop ik de motor, ik stap uit en de spiegels blijven uitstaan totdat ik de auto volledig op slot doe :dan klappen ze in. 2) Tweede situatie ....eind van de rit. De motor loopt nog en ik kan naar believen de spiegels in of uitklappen met de schakelaar. Dat is ook nog zo nadat ik de motor gestopt heb. 3)Uitgangssituatie is nu dat de spiegels ingeklapt staan en de auto op slot is. Neem aan dat De spiegelschakelaar WEL ingedrukt staat. Ik open de deur, de auto wordt wakker, maar er gebeurt niets met de spiegels. Ook bij het starten van de motors klappen ze NIET uit. Ik stop de motor, de spiegels blijven uiteraard ingeklapt, ik sluit de auto en de spiegels blijven ingeklapt. 4)Normale rijsituatie. De spiegels staan uit doordat de motor loopt en de schakelaar niet ingedrukt staat. Ik stop de motor, sluit de deur en de spiegels klappen in, dus ONDANKS de NIET- ingedrukte schakelaar. Het is dus zo dat je door dit relais de spiegels onder geen beding uitgeklapt kan hebben als de auto op slot staat! Maakt dit het duidelijker....of juist niet...? Het is meer werk om het uit te leggen dan om het te monteren...haha Gr.! Ja gevonden (soms is het moeilijk om iets uit te leggen, zodat iemand anders het snapt,,daarom ook geen leraar geworden) de spiegels klappen alleen automatisch uit bij het starten van de auto, wanneer je ze daarvoor ook automatisch heb laten inklappen als je je auto op slot zet.. andersom betekent dit dan als ik mijn spiegels handmatig laat inklappen na een rit (en dan pas mijn alarm er op zet) ze de volgende keer als ik mijn auto start weer handmatig zal moeten uit laten klappen Dit is dus handig als er slecht weer op komst is. 1 auto automatisch op slot dan ook automatisch spiegels open 2 handmatig spiegels inklappen en dan pas alarm erop handmatig spiegels zetten na starten. als je per ongeluk toch de spiegels automatisch heb laten inklappen en het vriest 15 graden , moet het volgende proberen contact maken en gelijktijdig de spiegelschakelaar indrukken dan ging hij bij mij niet open., ik zou zeggen probeer het uit. Bedankt MGA1600 voor me in de juiste richting geholpen te hebben. Tabel hoef ik nu niet te maken, ik denk duidelijk zat Quote
HendrikAnton Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Mij laatste bijdrage / uitvindingen aangaande deze topic (leuk / veel van geleerd) 21-11-2012 mijn auto met afstandbediening op slot gezet, alarm gaat op scherp en de spiegels klappen in. (precies zoals het bedoeld was) 22-11-2012 mijn auto met afstandbediening van het alarm af gehaald, spiegels blijven staan. echter ik wil ik dat mijn spiegels niet uitklappen nadat ik contact heb gemaakt. normaal klappen ze automatisch uit daar ze met het op slot zetten van de auto, ook automatisch waren ingeklapt.(zie boven 1 en 2) ik test nu het volgende uit, ik druk nu de spiegel schakelaar in en gelijk tijdig maak ik contact met mijn sleutel en inderdaad spiegels klappen nu niet uit, dus overrulen kan Probeer het een keer uit bij mij werkt het .. M vr gr Henk een amateur (met passie) Al veranderd aan de auto: alarm uitgebreid met hellingshoek / ruit schade en beweging detectie trekhaak er onder gezet (demontable) sidebars zelf gemonteerd rear spoiler gemonteerd nw radio met nav en achteruit camera geplaats. Zonder enige ervaring (wel een klein beetje handig) maar met hulp van dit forum. Quote
Smart Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Goed bezig Henk...zo te zien aan je modificaties aan je auto! Quote
Borland Geplaatst 24 November, 2012 Geplaatst 24 November, 2012 In verband met het mogelijke vastvries probleem zoeken de meeste dus een oplossing die het volgende doet: Zodra de deurschakelaar NIET ingedrukt staat blijven de spiegels uitgeklapt staan zodat de volgende dag de spiegelmotoren niet kunnen beschadigen indien vastgevroren Zodra de deurschakelaar WEL ingedrukt staat de spiegels automatisch inklappen zodra de auto op slot worden gedaan en weer uitklappen zodra het contact wordt aangezet. Grote vraag is dus of de aftermarkt kabel van Kia dit kan. Wat ik hierboven lees werkt het dus allemaal net andersom zodat je de spiegels dus ingeklapt kan laten wanneer het gevroren heeft. Niet zo handig dus want 's ochtends wil ik wel met opengeklapte spiegels rijden Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.