Snorrie Geplaatst 24 November, 2012 Geplaatst 24 November, 2012 Zet de delen die mogelijk kunnen vast vriezen even dik in de zuurvrije vaseline, probleem opgelost. Quote
HendrikAnton Geplaatst 24 November, 2012 Geplaatst 24 November, 2012 In verband met het mogelijke vastvries probleem zoeken de meeste dus een oplossing die het volgende doet: Zodra de deurschakelaar NIET ingedrukt staat blijven de spiegels uitgeklapt staan zodat de volgende dag de spiegelmotoren niet kunnen beschadigen indien vastgevroren Zodra de deurschakelaar WEL ingedrukt staat de spiegels automatisch inklappen zodra de auto op slot worden gedaan en weer uitklappen zodra het contact wordt aangezet. Grote vraag is dus of de aftermarkt kabel van Kia dit kan. Wat ik hierboven lees werkt het dus allemaal net andersom zodat je de spiegels dus ingeklapt kan laten wanneer het gevroren heeft. Niet zo handig dus want 's ochtends wil ik wel met opengeklapte spiegels rijden Door een dubbelpolige schakelaar in te bouwen schakel je s`winters het relais uit en dan werkt weer alles handmatig. Bij betere temperaturen schakel hem weer andersom. Dit is ook een mogelijkheid. Quote
handyman Geplaatst 28 November, 2012 Geplaatst 28 November, 2012 of een aan/uit schakelaartje tussen je :input lock draad In de wintermaanden blokkeer je op die manier het signaal om in te klappen en blijven ze netjes uit staan. Quote
high power Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Als je caravanspiegels erop zitten, moet je dus wel effe opletten wat je doet mbt het inklappen. Quote
MGA1600 Geplaatst 30 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2012 of een aan/uit schakelaartje tussen je :input lock draad In de wintermaanden blokkeer je op die manier het signaal om in te klappen en blijven ze netjes uit staan. Lijkt me safe plan...! Als ik tijd heb ga ik dat denk ik zo uitvoeren. Ergens een schakelaartje scoren en een plekje om het onopvallend te monteren. Quote
handyman Geplaatst 31 December, 2012 Geplaatst 31 December, 2012 ik heb deze er tussen : http://www.ebay.nl/itm/170398117562?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ( past in de rio net voor de spiegelschakelaar op het deurpaneel, Hoef je ook je draden niet naar het dashboard te verleggen Quote
MGA1600 Geplaatst 1 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 Januari, 2013 ik heb deze er tussen : http://www.ebay.nl/itm/170398117562?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ( past in de rio net voor de spiegelschakelaar op het deurpaneel, Hoef je ook je draden niet naar het dashboard te verleggen Bedankt Handyman, voor de tip! Mooi compact schakelaartje/drukknopje...ja zoiets raak ik denk ik ook nog wel kwijt ergens in de deur. Ik dacht als plaats ervoor eigenlijk in het kommetje waaraan je de deur dichttrekt. Maar zal nog eens goed bekijken. Zo onopvallend mogelijk in En dat moet dus tussen het relais en de "lock wire" gezet worden? Da's bij de Sportage de oranje draad. Blijft alle overige functionaliteit dan gewoon in takt? Quote
handyman Geplaatst 1 Januari, 2013 Geplaatst 1 Januari, 2013 ja klopt, tussen de draad die van je relais naar je soldeervebinding in de deurmotor gaat. Alles blijft verder gewoon werken. gewoon het draadje van je relais doorknippen en op beide kanten een geisoleerd kabelschoentje zetten en deze vervolgens op de 2 pootjes van de schakelaar zetten. Alles blijft verder inderdaad gewoon werken Je onderbreekt met de schakelaar alleen de puls om je spiegel dicht te klappen in de winterstand zeg naar. Quote
marzmarz Geplaatst 6 Januari, 2013 Geplaatst 6 Januari, 2013 Hé dat vraag je aan mij ?????? Goede informatie bron TSB bij de dealer. Beschikbaar voor: (met handbediend elektrisch inklapbare spiegels) - Picanto (TA) - Rio (UB) - Sportage (SL) Grtz. Specialmade Hallo, ik volg met interesse de verschillende onderwerpen op dit forum. Zelf rij ik een picanto 1.2 2012 met ook elektrisch inklapbare spiegels. Heb je toevallig ook een artikelcode van dit aftermarket stukje hardware, welk door de KIA dealer kan worden ingebouwd? Gr. Marzmarz Quote
Specialmade Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 @Marzmarz, Een artikelnummer staat niet op de TSB, maar het briefnummer (TSB) is 121023 dd 25-10-2012. Als je naar de "automatisch inklabare spiegels Picanto, Rio en Sportage vraagt bij de dealer weet deze exact waar het over gaat. Beschikbaarheid vanaf week 49. Voor de dealer is deze kabel gewoon te bestellen via DOL bestelnummer. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
xtra40 Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 Jammer dat het prijs verschil zo veel is die van mij kost 8 euro en doet exact het zelfde Alleen moet je die er zelf tussen zolderen Quote
handyman Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 deze moet je ook solderen, maar dan kun je wel je AB of knop op je deurgreep bij smartkey gebruiken. dmv dipswitch keuze voor uitklappen dmv opensignaal AB of contact aan. Zit er bij mij in en werkt uitstekend, ca 30 euro afhankelijk van de dollarkoers http://www.ebay.com/...EWNX:IT&vxp=mtr Quote
marzmarz Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 En die prijs van 109 euro, die is bij alle dealers gelijk? Quote
vwaaron Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 Hoi Handyman, zit er een duidelijke beschrijving bij wat je moet solderen? Quote
xtra40 Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 hier nog even de link van het spiegel relay welke ik er nu tussen heb http://www.ebay.nl/itm/300596467289?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2955wt_978 Quote
HendrikAnton Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 Bij mij werkt echt alles perfect nu nog de vorst afwachten Quote
Gast wil51 Geplaatst 21 Februari, 2013 Geplaatst 21 Februari, 2013 Omdat op weg naar de proefrit mijn oude Sportage niet wilde starten wegens kapotte accu krijg ik als compensatie voor nieuwe accu plaatsen, gratis de automatische spiegelinklapper. Alleen de dealer heeft het, na twee weken geleden besteld, nog steeds niet ontvangen. Dealer bood eerst aan een tankbeurt te betalen, maar dit leek mij leuker idee. Mijn ingeruilde Sportage van 2005 was de volgende dag al weer verkocht. Hoezo crisis? Quote
MGA1600 Geplaatst 21 Februari, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2013 Bij mij werkt echt alles perfect nu nog de vorst afwachten Vorst en sneeuw en zelfs ijzel hebben tot dusverre bij mij geen problemen opgeleverd.....vind het nog steeds een aanwinst! 2 Quote
HendrikAnton Geplaatst 21 Februari, 2013 Geplaatst 21 Februari, 2013 Vorst en sneeuw en zelfs ijzel hebben tot dusverre bij mij geen problemen opgeleverd.....vind het nog steeds een aanwinst! Alles is /werkt nog steeds goed geen problemen gehad Quote
Specialmade Geplaatst 21 Februari, 2013 Geplaatst 21 Februari, 2013 Gepost Vandaag , 16:56 MGA1600, op 21 februari 2013 - 13:05, zei: Vorst en sneeuw en zelfs ijzel hebben tot dusverre bij mij geen problemen opgeleverd.....vind het nog steeds een aanwinst! Alles is /werkt nog steeds goed geen problemen gehad Ook bij mij geen problemen met de automatisch inklapbare spiegels. Grtz. Specialmade Quote
Gast wil51 Geplaatst 11 Maart, 2013 Geplaatst 11 Maart, 2013 Staat nu op de website van Kia bij de accessoires voor de Sportage Kabelset automatich inklapbare buitenspiegels Met deze kabelset kunt u de elektrische buitenspiegels automatisch inklapbaar maken, dit is alleen mogelijk vanaf model met een Plus Pack pakket. Prijs € 139,00 incl. montage Onderdeelnummer ZK60099072 Quote
handyman Geplaatst 12 Maart, 2013 Geplaatst 12 Maart, 2013 Heb er net weer 1 besteld voor de Picanto van vrouwlief a 8 euro . Ook zij krijgt er een mooi verborgen knopje bij om het spul tijdens strenge vorst uit te kunnen schakelen http://www.ebay.nl/itm/300596467289?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2955wt_978 Quote
Gast wil51 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Bestellen in China gaat vlugger dan bij Kia. Wacht nu al 7 weken en dealer heeft het nog steeds niet binnen. Quote
Sprtage Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 Staat nu op de website van Kia bij de accessoires voor de Sportage Prijs € 139,00 incl. montage Onderdeelnummer ZK60099072 Ben je verplicht om montage erbij te nemen ik neem Aan dat daarvoor ook betaald en dat het best zelf in te bouwen İs. Heeft iemand al ervaring mee met de dealer kabelsetje?? ??plugplay? Quote
renep Geplaatst 25 Maart, 2013 Geplaatst 25 Maart, 2013 Ben je verplicht om montage erbij te nemen ik neem Aan dat daarvoor ook betaald en dat het best zelf in te bouwen İs. Heeft iemand al ervaring mee met de dealer kabelsetje?? ??plugplay? De set van de dealer is uit voorraad leverbaar. Het aansluiten van de set is goed te doen maar en moeten wel een aantal contacten omgestoken worden en 1 draad solderen . Ik werk bij Ecs en wij hebben deze set ontwikkeld voor Kia. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.