Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch inklappen van de buitenspiegels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zet de delen die mogelijk kunnen vast vriezen even dik in de zuurvrije vaseline, probleem opgelost.

Geplaatst

In verband met het mogelijke vastvries probleem zoeken de meeste dus een oplossing die het volgende doet:

• Zodra de deurschakelaar NIET ingedrukt staat blijven de spiegels uitgeklapt staan zodat de volgende dag de spiegelmotoren niet kunnen beschadigen indien vastgevroren
  • Zodra de deurschakelaar WEL ingedrukt staat de spiegels automatisch inklappen zodra de auto op slot worden gedaan en weer uitklappen zodra het contact wordt aangezet.

Grote vraag is dus of de aftermarkt kabel van Kia dit kan. Wat ik hierboven lees werkt het dus allemaal net andersom zodat je de spiegels dus ingeklapt kan laten wanneer het gevroren heeft. Niet zo handig dus want 's ochtends wil ik wel met opengeklapte spiegels rijden :-)

Door een dubbelpolige schakelaar in te bouwen schakel je s`winters het relais uit en dan werkt weer alles handmatig. Bij betere temperaturen schakel hem weer andersom. Dit is ook een mogelijkheid.

Geplaatst

of een aan/uit schakelaartje tussen je :input lock draad

In de wintermaanden blokkeer je op die manier het signaal om in te klappen en blijven ze netjes uit staan.

• 4 weken later...
Geplaatst

Als je caravanspiegels erop zitten, moet je dus wel effe opletten wat je doet mbt het inklappen.

• 2 weken later...
Geplaatst

of een aan/uit schakelaartje tussen je :input lock draad

In de wintermaanden blokkeer je op die manier het signaal om in te klappen en blijven ze netjes uit staan.

Lijkt me safe plan...! Als ik tijd heb ga ik dat denk ik zo uitvoeren. Ergens een schakelaartje scoren en een plekje om het onopvallend te monteren.

Geplaatst

ik heb deze er tussen :

http://www.ebay.nl/itm/170398117562?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

( past in de rio net voor de spiegelschakelaar op het deurpaneel, Hoef je ook je draden niet naar het dashboard te verleggen

Bedankt Handyman, voor de tip! Mooi compact schakelaartje/drukknopje...ja zoiets raak ik denk ik ook nog wel kwijt ergens in de deur. Ik dacht als plaats ervoor eigenlijk in het kommetje waaraan je de deur dichttrekt. Maar zal nog eens goed bekijken. Zo onopvallend mogelijk in

En dat moet dus tussen het relais en de "lock wire" gezet worden? Da's bij de Sportage de oranje draad. Blijft alle overige functionaliteit dan gewoon in takt?

Geplaatst

ja klopt, tussen de draad die van je relais naar je soldeervebinding in de deurmotor gaat. Alles blijft verder gewoon werken.

gewoon het draadje van je relais doorknippen en op beide kanten een geisoleerd kabelschoentje zetten en deze vervolgens op de 2 pootjes van de schakelaar zetten.

Alles blijft verder inderdaad gewoon werken

Je onderbreekt met de schakelaar alleen de puls om je spiegel dicht te klappen in de winterstand zeg naar.

Geplaatst

Hé dat vraag je aan mij ??????

Goede informatie bron :-)

TSB bij de dealer.

Beschikbaar voor: (met handbediend elektrisch inklapbare spiegels)

- Picanto (TA)

- Rio (UB)

- Sportage (SL)

Grtz.

Specialmade

Hallo, ik volg met interesse de verschillende onderwerpen op dit forum. Zelf rij ik een picanto 1.2 2012 met ook elektrisch inklapbare spiegels. Heb je toevallig ook een artikelcode van dit aftermarket stukje hardware, welk door de KIA dealer kan worden ingebouwd?

Gr.

Marzmarz

Geplaatst

@Marzmarz,

Een artikelnummer staat niet op de TSB, maar het briefnummer (TSB) is 121023 dd 25-10-2012.

Als je naar de "automatisch inklabare spiegels Picanto, Rio en Sportage vraagt bij de dealer weet

deze exact waar het over gaat. Beschikbaarheid vanaf week 49. Voor de dealer is deze kabel gewoon

te bestellen via DOL bestelnummer.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

deze moet je ook solderen, maar dan kun je wel je AB of knop op je deurgreep bij smartkey gebruiken.

dmv dipswitch keuze voor uitklappen dmv opensignaal AB of contact aan.

Zit er bij mij in en werkt uitstekend, ca 30 euro afhankelijk van de dollarkoers

http://www.ebay.com/...EWNX:IT&vxp=mtr

• 1 maand later...
Geplaatst

Omdat op weg naar de proefrit mijn oude Sportage niet wilde starten wegens kapotte accu krijg ik als compensatie voor nieuwe accu plaatsen, gratis de automatische spiegelinklapper. Alleen de dealer heeft het, na twee weken geleden besteld, nog steeds niet ontvangen. Dealer bood eerst aan een tankbeurt te betalen, maar dit leek mij leuker idee.

Mijn ingeruilde Sportage van 2005 was de volgende dag al weer verkocht. Hoezo crisis?

Geplaatst

Bij mij werkt echt alles perfect nu nog de vorst afwachten

Vorst en sneeuw en zelfs ijzel hebben tot dusverre bij mij geen problemen opgeleverd.....vind het nog steeds een aanwinst!

• Like 2
Geplaatst

Vorst en sneeuw en zelfs ijzel hebben tot dusverre bij mij geen problemen opgeleverd.....vind het nog steeds een aanwinst!

Alles is /werkt nog steeds goed geen problemen gehad

Geplaatst

Gepost Vandaag , 16:56

MGA1600, op 21 februari 2013 - 13:05, zei:

Alles is /werkt nog steeds goed geen problemen gehad

Ook bij mij geen problemen met de automatisch inklapbare spiegels.

Grtz.

Specialmade

• 3 weken later...
Geplaatst

Staat nu op de website van Kia bij de accessoires voor de Sportage

Kabelset automatich inklapbare buitenspiegels

Met deze kabelset kunt u de elektrische buitenspiegels automatisch inklapbaar maken, dit is alleen mogelijk vanaf model met een Plus Pack pakket.

Prijs € 139,00 incl. montage  

Onderdeelnummer ZK60099072

• 2 weken later...
Geplaatst

Bestellen in China gaat vlugger dan bij Kia. Wacht nu al 7 weken en dealer heeft het nog steeds niet binnen.

Geplaatst

Staat nu op de website van Kia bij de accessoires voor de Sportage

Prijs € 139,00 incl. montage  

Onderdeelnummer ZK60099072

Ben je verplicht om montage erbij te nemen ik neem

Aan dat daarvoor ook betaald en dat het best zelf in te bouwen

İs. Heeft iemand al ervaring mee met de dealer kabelsetje??

??plugplay?

Geplaatst

Ben je verplicht om montage erbij te nemen ik neem

Aan dat daarvoor ook betaald en dat het best zelf in te bouwen

İs. Heeft iemand al ervaring mee met de dealer kabelsetje??

??plugplay?

De set van de dealer is uit voorraad leverbaar. Het aansluiten van de set is goed te doen maar en moeten wel een aantal contacten omgestoken worden en 1 draad solderen . Ik werk bij Ecs en wij hebben deze set ontwikkeld voor Kia.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...