Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatisch inklappen van de buitenspiegels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dealer heeft net gebeld. Ze geven het op. Het werkt niet. Wordt een nieuwe set besteld want ze denken dat misschien relais stuk is. Wordt dus weer een nieuwe afspraak maken en weer een dag de auto kwijt.

Is dit een set (relais)  van ECS ???

oftewel is dit de automatische spiegelinklapper van de dealer ?

Hier is een probleem mee geweest met de constante stroom namelijk.!!

Grtz.

Specialmade

Geplaatst
Dealer heeft net gebeld. Ze geven het op. Het werkt niet. Wordt een nieuwe set besteld want ze denken dat misschien relais stuk is. Wordt dus weer een nieuwe afspraak maken en weer een dag de auto kwijt.
Is dit een set (relais) van ECS ???oftewel is dit de automatische spiegelinklapper van de dealer ?Hier is een probleem mee geweest met de constante stroom namelijk.!! Grtz.Specialmade
Klopt is de set die voor Kia is gemaakt. Net de auto meegekregen. Bedrading is geinstalleerd en het wachten is op nieuw relais. Nu werkt spiegel inklappen ook handmatig even niet.
Geplaatst

jammer dat het forumlid dat bij bedrijf werkt dat de set voor Kia maakt niet meer reageert. Hij zou het moeten weten als er een probleem met de set is.

Geplaatst

jammer dat het forumlid dat bij bedrijf werkt dat de set voor Kia maakt niet meer reageert. Hij zou het moeten weten als er een probleem met de set is.

Er stond een fout in de inbouwhandleiding. 2 draden waaren verwisseld waardoor het niet werkte. Als de dealer een set heeft met revisie 1 handleiding is het goed. De dealers zijn geinformeerd dat er een nieuwe handleiding beschikbaar was.

Geplaatst

Er stond een fout in de inbouwhandleiding. 2 draden waaren verwisseld waardoor het niet werkte. Als de dealer een set heeft met revisie 1 handleiding is het goed. De dealers zijn geinformeerd dat er een nieuwe handleiding beschikbaar was.

Je bericht vanmorgen aan de dealer doorgegeven. De dealer was niet geinformeerd door Kia Nederland. Toen ze gingen bellen met Kia dat ze het niet werkend kregen hoorde ze pas van de fout in de handleiding. Dealer gaat de gemaakte kosten van de vele uren dat bezig zijn geweest in rekening brengen bij Kia. Ze zijn bijzonder pissig. En ik heb door deze fout twee dagen mijn auto niet kunnen gebruiken. Dealer was dus helemaal niet te laat begonnen met alle geplande werkzaamheden maar als je uren moet zoeken en denkt dat het precies volgens de handleiding is aangesloten en het werkt dan niet kost dat veel extra tijd.

Het wachten is nu op een nieuw relais.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt want het is een perfecte dealer waar ik al jaren kom.

Geplaatst

@Wil51,

Zoals ik je al eerder zei, er zat een fout in het relais/bekabeling.

Dit was reeds langere tijd bekend. Jammer dat dit niet doorgegeven is

en dat je hierdoor 2 dagen je auto kwijt bent geweest en de betreffende

dealer (extra) uren heeft moeten maken voordat ze hier achter kwamen.

Maar gelukkig gaat het nu goed komen !!!

Suc6

Grtz

Specialmade

Geplaatst

relais is binnen. volgende week woensdag gaat de dealer het weer proberen, nu met nieuwe inbouw handleiding.

Geplaatst

gaat nu gewoon helemaal goed komen 

maar helaas heb je dit soort aanloop poblemen altijd er tussen zitten 

het is ook geen dagenlijks werk voor de mannen dus dan gebeuren dit soort dingen 

Geplaatst

Zit al 2 uur bij de dealer. Het werkt niet. Ze bellen nu met de fabrikant voor advies

Geplaatst

Dealer heeft het opgegeven. Ook met telefonische hulp van de fabrikant ging het niet werken. Ze hebben nu het schema bij de fabriek opgevraagd en gaan dat bestuderen. Volgende week dan nog een poging en als het dan nog niet lukt wordt de oude situatie weer hersteld. Op dit moment werken de spiegel inklappers namelijk helemaal niet meer. Ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Twee uur wachten in een garage voor niks wordt je ook niet vrolijk van.

Geplaatst

Ik wil niet lullig doen maar ik heb zelf een relai er tussen gezet en binnen een uur klaar.

is dit wat voor u

Geplaatst

Wat ik ineens aan dacht. Via afstandsbediening wordt bij mij ook een alarm geactiveerd. Kan dit invloed hebben waarom het niet wil werken?

En @HendrikAnton, ik laat i.v.m. de Kia garantie het toch liever door de dealer doen met de set die door Kia wordt geleverd. Er moet iets met de auto aan de hand zijn waarom het niet wil werken. Er was nu een nieuwe set besteld met de juiste inbouw handleiding en nog werkt het niet.

Geplaatst

alarm activatie maakt niet uit. Signaal wordt via de centrale vergrendeling aangestuurd, direct vanaf je deurmotor.

Geplaatst

Toch vreemd dat ze het niet voor elkaar krijgen. Dinsdag mag ik de auto weer brengen. Alleen niet wachten en krijg gratis leenauto. Wordt dus een hele dure klus voor de dealer. Was aan het googlen en zag dat een Kia dealer in Berkel  en Rodenrijs het ook aanbood, maar voor de Sportage onder voorbehoud. Het lijkt of het niet altijd kan worden gemonteerd. 

Geplaatst

Eindelijk de derde poging was raak. Het werkt. Inklappen via afstandbediening auto afsluiten. Uitklappen als contact wordt aangezet en in-uitklappen ook nog normaal via de knop.

Geplaatst

het inklappen van je spiegels of 3 keer terug moeten voor dat het werkt  :wink:  :wink:

maar als je electrich inklapbare spiegels hebt kan je dit inlaten bouwen bij de dealer 

of met zo een relay als dat wij er tussen hebben van ebay af werkt beide 

Geplaatst

Afgelopen weekend ook de module van Ebay geinstalleerd.

Inklappen via afstandbediening auto afsluiten. Uitklappen als contact wordt aangezet en in-uitklappen ook nog normaal via de knop.          

Alles zelf gedaan met behulp van dit forum en advies van Xtra40 en Handyman.

Alles nagemeten met een multimeter. En solderen maar.

Was zo gepiept.

Het is echt een aanrader aangezien ik altijd vergeet de spiegels dicht/open te klappen.  

Een waardevolle toevoeging voor maar 8 euro. :tt1:

• Like 2
Geplaatst

En wat was het probleem? Zou dit ook mogelijk zijn met mijn Picanto?

het probleem was een niet juiste inbouw handleiding door de fabrikant. De sets die nu geleverd worden hebben wel een juiste handleiding. KiaNL wist van probleem maar mijn dealer niet. Volgens mij is nu een door Kia geleverd accessoire

voor een aantal modellen. Voor de Sportage vanaf plus pack. En je houdt de kia garantie

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb wat vreemds ontdekt maar misschien handig voor een vorstperiode. Moest ruitensproeier bijvullen en had nog wat te doen in de achterbak. Dus na een kwartier deed ik pas de auto op slot met afstandsbediening. En toen klapte de spiegels niet in. Pas na met de knop laten inklappen en via contact aan weer laten uitklappen werkte het inklappen weer met de afstandsbediening. Een toevallige storing of zit er een vertraging dat als je niet meteen met afstandsbediening de auto op slot zet de spiegels uitgeklapt blijven?

Met de kiaversie kun je ook de spiegels ingeklapt laten als je gelijktijdig knop spiegel in- uitklappen indrukt tijdens contact aanzetten.

En ook met caravanspiegels is het geen probleem als de spiegels inklappen. De caravanspiegels raken niets na inklappen. Althans niet met de caravanspiegel die ik gebruik.

Geplaatst

Vind ons (verborgen knopje) toch een stuk betrouwbaarder om de boel uit te schakelen in de winter   :wink:

• Like 2
  • 3 maanden later...
Geplaatst

de set die  hier besproken word is voor de sportage

de plug and play stekker van de rio is het zelfde maar de bedrading is anders op de stekker

cees

Geplaatst

Ik heb wat vreemds ontdekt maar misschien handig voor een vorstperiode. Moest ruitensproeier bijvullen en had nog wat te doen in de achterbak. Dus na een kwartier deed ik pas de auto op slot met afstandsbediening. En toen klapte de spiegels niet in. Pas na met de knop laten inklappen en via contact aan weer laten uitklappen werkte het inklappen weer met de afstandsbediening. Een toevallige storing of zit er een vertraging dat als je niet meteen met afstandsbediening de auto op slot zet de spiegels uitgeklapt blijven?

Met de kiaversie kun je ook de spiegels ingeklapt laten als je gelijktijdig knop spiegel in- uitklappen indrukt tijdens contact aanzetten.

En ook met caravanspiegels is het geen probleem als de spiegels inklappen. De caravanspiegels raken niets na inklappen. Althans niet met de caravanspiegel die ik gebruik.

Ditzelfde heb ik ook ervaren. Als je even je contact aan-/ uit zet zal alles weer werken.

(je hoeft dus niet (persé) de schakelaar ook te bedienen).

Grtz.

Specialmade

• 2 maanden later...
Geplaatst

Staat nu op de website van Kia bij de accessoires voor de Sportage

Kabelset automatich inklapbare buitenspiegels

Met deze kabelset kunt u de elektrische buitenspiegels automatisch inklapbaar maken, dit is alleen mogelijk vanaf model met een Plus Pack pakket.

Prijs € 139,00 incl. montage  

Onderdeelnummer ZK60099072

Heeft iemand een linkje naar de site van Kia? Ik vind het niet direct terug en mijn (Belgische) dealer weet helemaal van niks, zelfs niet met het onderdeelnummer :-\

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...