Ga naar inhoud

Automatisch inklappen van de buitenspiegels


MGA1600

Aanbevolen Berichten

@fire69,

 

Kabelset automatich inklapbare buitenspiegels

      • Met deze kabelset kunt u de elektrische buitenspiegels automatisch inklapbaar maken, dit is alleen mogelijk vanaf model met een Plus Pack pakket.

        Prijs

        € 140,00 incl. montage 

        Onderdeelnummer

        55675ADB00

 

Voor de Nederlandse Kia site klik hier

 

Suc6  

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Heren,

 

Wie kan mij helpen. Heb via ebay deze


 

gekocht en vandaag geinstalleerd. Is echt in 10 in geklaard.

aansluitingen en kabelkleuren komen overeen met die van MGA1600.

Ik heb net als hem de groene kabel op de oranje van slot en grijs op de blauwe van het slot gesoldeerd.

Werkt perfect. Klapt dicht bij op slot doen en klapt open bij open doen.

Maar ik wil graag dat ie pas open gaat als ik contact aan doe. Helaas is die van mij niet programmeerbaar. Ik heb tig keer contact aan en uit geprobeerd maar er gebeurde niks.

 

gr,

 

Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dat de draad voor openen is wel ja

Maar dat kan je goed op je schema zien als het goed is staat dat er bij

TOP!!

Als ik dat eerder geweten had, was het maar een 9 minuten klusje geweest. ;) (Kabeltje minder solderen)

Ben nu helemaal tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Maar ik wil graag dat ie pas open gaat als ik contact aan doe. Helaas is die van mij niet programmeerbaar. Ik heb tig keer contact aan en uit geprobeerd maar er gebeurde niks.
 

 

Kent of weet iemand een ebay variant die WEL programmeerbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je betaald dan alleen wel een veelvoud van deze. Ik was incl verzendkosten ongeveer 20,- kwijt. Aansluiten is een kwestie van 2 stekkertjes inprikken. En 1 of 2 kabeltjes aansluiten. Bij dit model overruled de hanmatige bediening. Dus met knopje open of dicht, dan zal de ab niks doen. Wil je toch programmeerbaar willen, dan zou je een knopje/ schakelaar tussen de grijze kabel (welke ik juist weer los heb geknipt) kunnen doen.

Dan kun je kiezen tussen uitklappen bij contact of bij deur ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben daarom naar een kant- en-klare oplossing gaan zoeken en inmiddels heb ik een bij Yes Autoparts Supply (YAPS voor vrienden) bestelde " Smartlock folding unit "gemonteerd en het werkt...

 

Ik denk dat je vrienden failliet zijn, het domein staat te koop  :-)

 

 

 

Dan zitten er ook nog 4 losse draden aan de unit, waar verwarring over bestond omdat de gebruiksaanwijzing in het Koreaans was. Na wat heen en weer ge-mail kreeg ik de aanwijzingen in een soort van Engels. Ik heb daar maar 2 van gebruikt (de grijze en de groene) om aan de oranje en blauwe lock resp. unlock draden van het deurslot te bevestigen. Daartoe heb ik een klein sneetje gegeven in de folie die op de deur zit waar de bowden kabel naar achteren gaat. Dan kun je een zwarte steker zien zitten.

Deze losnemen en naar voren halen. Dan de twee genoemde draden oranje en blauw over een klein stukje (1 cm) van isolatie ontdoen (draad niet doorknippen, alleen plaatselijk blank maken) en de twee draden die van de unit afkomen daaraan koppelen (solderen en isoleren). Zie schema voor de juiste kleurcombinatie : Groen aan Oranje en Grijs aan Blauw. 

De andere twee draden ( lila en paars) heb ik zoals gezegd niet gebruikt, die zijn om de spiegels eventueel al bij het naderen van de auto met de Smartkey alvast uit te laten klappen, ik heb daar geen behoefte aan. Dan zou je iedere keer als je in de buurt van de auto door je eigen spiegels toegezwaaid worden.

 

Moeten met de originele kit van Kia die draden ook aan elkaar gezet worden?  Ik heb eerlijk gezegd niet veel zin om er aan te zitten prutsen.

 

Ik heb jouw kitje op ebay gevonden, een stuk goedkoper nog.  53$, net geen 40€ dus incl. verzending:

http://www.ebay.com/itm/Hyundai-Mobis-Carfe-Smart-Lock-Folding-System-Module-Door-Mirror-/261297657391

 

[edit]

Ik heb hem maar besteld, we zien wel wat we er mee aanvangen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klopt. Maar MGA1600 reageert niet (meer) in dit topic en die toko van die link bestaat niet meer. Dus terug bij af.

 

Ik ben trouwens erg geinteresseerd of die bestelde kit van jou programmeerbaar is en ik hoor het graag. Hopelijk duurt het geen weken en weken voordat het bij je binnen is....

 

Voor de duidelijkheid: met programmeren bedoel ik dus dat ik kan bepalen n.a.v. welke acties de spiegels inklappen (bijv. 2x contact aan uit of zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, sorry.....heb inderdaad de laatste maanden een eerbiedige afstand gehad van dit forum. Niet uit narrigheid, maar omdat ik veel op reis ben geweest vanwege zakelijke beslommeringen en prettige familie-aangelegenheden.

Maar goed- de set die ik destijds kocht is inderdaad programmeerbaar, en het doosje ervan liet zien dat het origineel Kia/ Hyundai is. Ik vermoed dan ook zomaar dat de officiële set hetzelfde is als mijn setje. Bevalt me nog steeds prima, alleen ga ik, zodra ik even tijd heb, ook een schakelaar monteren om de boel in "winterstand" te kunnen zetten, lijkt me een welkome aanvulling hoewel ik vorige winter geen problemen ervaren heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ps : dat programmeerbare bestaat hieruit dat de spiegels pas inklappen als de auto met afstandsbediening volledig op slot is gezet en pas uitklappen als de motor is gestart.....meer niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klopt. Maar MGA1600 reageert niet (meer) in dit topic en die toko van die link bestaat niet meer. Dus terug bij af.

 

Ik ben trouwens erg geinteresseerd of die bestelde kit van jou programmeerbaar is en ik hoor het graag. Hopelijk duurt het geen weken en weken voordat het bij je binnen is....

 

Voor de duidelijkheid: met programmeren bedoel ik dus dat ik kan bepalen n.a.v. welke acties de spiegels inklappen (bijv. 2x contact aan uit of zo).

 

Zoals MGA al zegt, die programmeerbaarheid is heel erg beperkt blijkbaar.

Ik zou trouwens mijn adem niet inhouden terwijl je op mijn feedback wacht, want ik heb nog niet beslist of ik ze direct ga inbouwen  :blush: 

Verdere vragen kan je nu terug aan MGA stellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Nog twee plaatjes.....t.w. een detail van de aansluiting bij de zwarte stekker en de plaats waar die stekker te vinden is. Let op dit is van een andere auto, de nieuwe draden hebben hier een andere kleur!

 

Ik ben vandaag vruchteloos 2u bezig geweest om deze module proberen in te bouwen... :'(

 

Ik heb de handleiding gevolgd die bij de module zat, maar deze kleuren zijn helemaal anders dan hoe jij het aangesloten...

full.jpg

 

Hoe ben jij op de te gebruiken kleuren gekomen? Via de mensen van Yes Autoparts?

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je geen schematje of zo erbij?

Bij mij zat er een stikker op de module met de kabel codering.

Daaruit maakte ik op dat groen van de module op oranje van t slot moet en grijs van de module op blauw van t slot.

Kun je anders geen foto van de module posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Foto begint pas bij 8 omdat de eerste 7 puntjes niet echt spannend zijn.  Unpack en open door panel en zo :)

 

full.jpg

 

Op de module hangt helemaal niks behalve een Mobis-stickertje...

 

Probleem is ook een beetje dat ik bij die foto's van puntje 8 helemaal niet kan opmaken wat je juist ziet, de plaats in de deur waar ze de kabels gebruiken bedoel ik.

 

Dit heb ik er van gemaakt (tijdelijk, moet nog netjes vastgemaakt worden met kabeldieven of zo), maar dat werkt dus niet...

full.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb met en zonder geprobeerd, beide deden niks, net nog opnieuw geprobeerd.

Wist je dat het absoluut niet handig is om met zo'n los deurpaneel je auto op slot te krijgen?  :|

 

Ik ga nu dan maar eens proberen met de kleuren die MGA en Stief gebruikt hebben, hopelijk werkt dat...

 

Enige probleem is dat ik dan nog steeds niet weet op welke kleur de paarse draad moet aangesloten worden voor de 'Proximity Unlock/Unfold' (bij naderen spiegels open/auto van slot)

Volgens het schema van MGA in de startpost is het paars en roze op grijs/zwart, maar volgens mijn handleiding moet enkel de roze worden aangesloten op de blauw/zwarte.  :? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit dit de dezelfde set is als Kia levert, is er een eerste serie geweest met een fout in de installatie handleiding. Daar waren 2 draden verwisseld. Mijn dealer is 3 dagen bezig geweest voor ze daar achter waren. En zeer boos dat Kia NL ze dat niet gemeld had.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb met en zonder geprobeerd, beide deden niks, net nog opnieuw geprobeerd.

Wist je dat het absoluut niet handig is om met zo'n los deurpaneel je auto op slot te krijgen?  :|

 

 

ff lijmklem op je schakelaar binnenverlichting zetten aan je deurstijl, kun je deur gewoon openlaten  :wink:

 

ff met multimeter prikken welke dan het lock- cq unlock geven, zijn + signalen dus min ff aan je massa

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...