Albert jan & Brigitte Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Heel mooi gedaan mannen, we hebben het met plezier gelezen en de foto's bekeken en zullen zo gauw als het kan een proefrit gaan maken. Dit verhaal maakt ons wel heel nieuwsgierig. 1 Quote
Gé_ Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Bedankt heren , een mooie en duidelijke rij-impressie van deze auto. Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 hier een mooi filmpje van een carens met een panorama dak Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 en een filmpje van het mooie instrumenten cluster http://www.facebook.com/photo.php?v=168185513338318&set=vb.100004406111111&type=3&theater Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 en een filmpje van de welkoms verlichting onder in de spiegelhttp://www.facebook.com/photo.php?v=168186010004935&l=1454790805608624510 Quote
bigwade Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Leuk verhaal en fraaie foto's. Foto nr 1 heeft nu al de KiaClubPhotoShotAward 2013 in de wacht gesleept. Beter zullen we ze niet krijgen denk ik Maar eh, heren.. Wat ik mis aan de beoordeling van deze VinexPeopleMover is de zit op de 2e en 3e rij. Gezien de daklijn moet dat wat tobben zijn voor langere mensen. Dat kleine mannetje in het ANWB filmpje laat dat al een beetje zien. Ook het restant bagage ruimte met rij 3 omhoog wordt niet gemeld en dat is gezien de doelgroep natuurlijk jammer. Het aantal te stouwen hockeytassen of buggy's had vermeld kunnen worden. En plaatjes natuurlijk BTW beetje gek open dak met dat gaas, werkt dat goed of ligt bij 120 je zonnebril op rij 3 ? Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 helaas hadden wij op de testdag zelf een 5 zitter dus viel er weinig meer op te meten aan de zit op de achterste rij maar op de normale zit achterin kan je met gemak zitten met voldoende ruimte om je heen dat s dient er voor dat er geen insecten naar binnen kunnen vliegen en je zonnebril bijft liggen en zitten waar hij zit tenzij je de eland proef gaat doen dan wil je hem nog wel eens moeten opzoeken zo als we hebben gemerkt Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Foto nr 1 heeft nu al de KiaClubPhotoShotAward 2013 in de wacht gesleept. Beter zullen we ze niet krijgen denk ik Die meiden keken pas vrolijk dat Specialmade en ik kwamen. Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Die meiden keken pas vrolijk dat Specialmade en ik kwamen. Ja die special made heeft het goed voor elkaar Quote
bigwade Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 helaas hadden wij op de testdag zelf een 5 zitter dus viel er weinig meer op te meten aan de zit op de achterste rij4 man en 44 auto's ? Dan trek je er toch even een ander testteam uit om dat op te meten ? HAHAHAHA! Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 maar wij hadden zo veel ruimte over in de achter bak Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 4 man en 44 auto's ? Dan trek je er toch even een ander testteam uit om dat op te meten ? HAHAHAHA! Nee vier man en tachtig auto's En er was maar één KIACLUB! En die kwam uit Nederland. Je hebt gelijk dat meten weten is en daar heb je een punt. Tijdens de zaterdagrit viel de keuze op een Carens met een diesel motor en een open dak omdat we de winter zat waren. (en het was schitterend weer) Dat was achteraf een vijf zitter. Als je de foto van Xtra40 zie is het een hele grote kofferbak is uhhh zeg maar bagageruimte. Denk dat je hier lachend 20 koffers met golfsticks in kwijt kan. Voor mijn gevoel kan je ook meer kwijt in de nieuwe Carens dan in de Sportage. Het is inderdaad jammer dat we het derde rij niet hebben kunnen testen. Of dat echt een plek voor volwassenen is en of je veel ruimte overhoudt?? Sorry maar dat hebben we niet kunnen testen. We moeten nog maar een keer heen dan Maar zodra wij die gegevens hebben plaatsen we die meteen Quote
xtra40 Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 zit plaatsen zien er zo uit helaas is de foto met de maten van de bagage ruimte in de diverse opstelingen mislukt wel heb ik nog de fotos van de extra berg ruimte onder de vloer Quote
bigwade Geplaatst 23 Maart, 2013 Geplaatst 23 Maart, 2013 Is er nog wat gedaan aan botsveiligheid van achteren ? Anders ga je daar toch geen kinderen plaatsen lijkt me, gezien de plaatjes hier boven. Quote
xtra40 Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 in korea denken ze overal aan zo zit er een dikke achter bumper op en zijn er veiligheids gordels geplaatst ook op de achterste rij en er zitten 5000 airbags en gordijnbags in Quote
Smart Geplaatst 24 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 Maart, 2013 De achterste zitrij is dus echt bedoeld voor kinderen. En nee, die hebben wij inderdaad niet kunnen testen. De dakhoogte en de beenruimte van de zitplaatsen 6 en 7 is té beperkt voor volwassenen. Tenzij je lichaamslengte zo rond max. 1.70 meter groot is. Ik begreep uit een test dat je tot die lengte nog perfect kunt zitten. Ik heb hetzelfde panoramadak op mijn Venga zitten. Alleen moet ik de binnenhemel nog met de hand bedienen. Gewoon afzien hoor. Je kunt windvrij zitten met dak open en zoals vemeld dient het gaas voor 'incoming insect' en windruis. En geloof mij, met snelheden boven de 100 km/u worden dat kleine projectielen..... Ik vind in de zomer af en toe onthoofde wespen e.d. in de auto. Quote
Fedde1980 Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 Ik ben benieuwd wanneer de plaatselijke dealer een Carens als proefrit wagen binnen heeft. Begin toch wel te twijfelen tussen de Carens en Ceed SW Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 Dat was achteraf een vijf zitter. Ik kreeg dit weekend een folder van Kia waarin ze de Carens aanprijzen met standaard 7 zitplaatsen. Of is dat dan afhankelijk van de markt? Dat in andere landen zitrij 3 niet altijd aanwezig is? Quote
xtra40 Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 Klopt in nederland gaat hij standaard geleverd worden als 5 plus 2 zitter maar hij is in andere delen van de wereld leverbaar als 5 zitter en als 5 plus 2 zitter Quote
Smart Geplaatst 24 Maart, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 Maart, 2013 Klopt, Nederland krijgt geen 5-zitter geleverd. Dat was voor ons ook even verwarrend. Met het testen op de 2e dag konden wij daarom de bankzitters niet ook nog eens verbannen naar de 2e zitrij voor een proefzit. Quote
bigwade Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 De achterste zitrij is dus echt bedoeld voor kinderen. En nee, die hebben wij inderdaad niet kunnen testen. De dakhoogte en de beenruimte van de zitplaatsen 6 en 7 is té beperkt voor volwassenen. Tenzij je lichaamslengte zo rond max. 1.70 meter groot is. Ik begreep uit een test dat je tot die lengte nog perfect kunt zitten.Met als enige kreukelzone de bumper, achterklepruitje en stoeltjes zou ik daar geen kinderen neerzetten. Die botsproeven worden frontaal en zijdelings gedaan maar niet van achteren. Beetje vreemd want met een vrachtwagen in je nek ben je kansloos. Dat menneke van de ANWB haalt volgens mij ook de 1.70 net maar kan er niet echt lekker zitten. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 24 Maart, 2013 Geplaatst 24 Maart, 2013 Beetje vreemd want met een vrachtwagen in je nek ben je kansloos. Ik denk dat je dan met iedere auto kansloos bent. Zelfs als je voorin zit als het tegen zit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.