Ga naar inhoud

NAVIGATIE - software- en kaartupdate


chuckion

Aanbevolen Berichten

Nee, geen reset tot stand gekomen. En de bluetooth verbinding blijft grillig connecten.

 

Hoe doe je nu de reset? De volumeknop indrukken met navi/audio uit of als deze reeds aan is?

Wanneer je de volumeknop indrukt gaat de unit uit, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ikke127 Ik wil je verzoeken deze info niet op het forum te plaatsen. Wij mogen geen updates

(en verwijzingen daarnaar) plaatsen van niet origineel aangeboden kaartmateriaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, geen reset tot stand gekomen. En de bluetooth verbinding blijft grillig connecten.

 

Hoe doe je nu de reset? De volumeknop indrukken met navi/audio uit of als deze reeds aan is?

Wanneer je de volumeknop indrukt gaat de unit uit, toch?

Ik denk eerst de Eject, dan de volumeknop indrukken en dan pas naar links draaien.

Anders zet je het toestel uit en is er geen reset

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk eerst de Eject, dan de volumeknop indrukken en dan pas naar links draaien.

Anders zet je het toestel uit en is er geen reset

Nee, tegelijkertijd eject en volumeknop ingedrukt houden en volumeknop naar links draaien. Eventuele CD eerst uitwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jawel, maar het 'toestel' moet eerst uit staan. De volumeknop is namelijk tevens aan/uit knop.

 

In mijn beleving moet het dus zo zijn:

1. navi eerst uit

2. eject- + volumeknop gelijktijdig indrukken (navi gaat aan)

3. resetten

 

Wat kan dit toch moeilijk zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren probleemloos de firmware van 5.1.3 naar 7.1.2 gebracht mbv de handleiding in dit topic, ging probleemloos en geen reset nodig.

Thx voor de info guys !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Hier een foto van de laatste update software en kaart update.

 

attachicon.gifsoftware 7.1.2 (site).jpg

 

Voor de update van de software update kijk hier.

Dit kun je zelf doen, zie uitleg.

 

Let wel op dat er tenminste de versie 5.1.3 opstaat.

 

 

attachicon.gifKIA Sportage Software_update_full_map_navigatie_juli_2012.pdf

 

Suc6

 

Grtz.

Specialmade

 

Is deze link nog de meest recente?

Ik heb mijn versies net even gecheckt en ik zit serieus achter (met een net nieuw geleverde auto  :mad: )

 

full.jpg

Ben deze er nu toch maar al aan het opzetten , hopelijk is die update ook geldig voor Belgische auto's?  :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is deze link nog de meest recente?

Ik heb mijn versies net even gecheckt en ik zit serieus achter (met een net nieuw geleverde auto  :mad: )

Ben deze er nu toch maar al aan het opzetten , hopelijk is die update ook geldig voor Belgische auto's?  :-)

 

Ja hoor, deze update is ook voor Belgische auto;s geldig.

Let wel dat het hier een software/firmware update is.

De (naviagtie) kaart update is weer een andere hé.

Suc6 met je update.

 

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Update is netjes gelukt!  :cool:

Bedankt voor de link!

 

Denk dat ik nu maar eens bij de dealer langs ga voor update van de kaarten, want da's de 2011 nog!

Of kan ik die ook ergens downloaden?  Ze zijn toch 7 jaar gratis!

 

Als je nu de kaart update doet krijg je de kaarten van 2012/2013.

Medio november/december komt de nieuwe update (2013/2014) uit.

 

grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je nu de kaart update doet krijg je de kaarten van 2012/2013.

Medio november/december komt de nieuwe update (2013/2014) uit.

 

grtz.

Specialmade

 

Goeie tip!

Dan bel ik morgen enkel even om te vragen of die update dan als mijn eerste van 7 zal worden gerekend. Normaal wordt de recentste die bij levering geplaatst wordt geteld als eerste update dacht ik? Zodat je er daarna nog 6 tegoed hebt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Goeie tip!

Dan bel ik morgen enkel even om te vragen of die update dan als mijn eerste van 7 zal worden gerekend. Normaal wordt de recentste die bij levering geplaatst wordt geteld als eerste update dacht ik? Zodat je er daarna nog 6 tegoed hebt?

hey fire69,

is wel erg dat je lg systeem niet was geupdated bij de levering van je Sp3...

ben ook bij garage Europa in Aalst geweest om prijs te vragen ,maar had enige twijfel qua service...

Heb hem uiteindelijk bij Kia Scheerlinck gekocht in Zottegem,en tot nu toe een goede service en vriendelijk.

grtz Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


hey fire69,

is wel erg dat je lg systeem niet was geupdated bij de levering van je Sp3...

ben ook bij garage Europa in Aalst geweest om prijs te vragen ,maar had enige twijfel qua service...

Heb hem uiteindelijk bij Kia Scheerlinck gekocht in Zottegem,en tot nu toe een goede service en vriendelijk.

grtz Mike

 

Ja, daar heb ik ook nog wat twijfels over gehad, maar toch maar geriskeerd. Telkens naar Zottegem had ik geen zin in :)

Dit weekend ga ik hun service direct testen.  Ik zag gisteren dat er een soort van vetvlek op de bestuurderszetel is (risico van showroom-model hé... ) dus ga ik even langs om dat te laten bekijken.

Dan bespreek ik ook even het feit dat hij niet up-to-date was...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Kan er mij eens iemand zeggen op welke manier(ik weet dat ik het één of ander knopje moet ingedrukt houden) ik kan zien welke softwareversie ik momenteel heb in mijn sportage !?

 

Alvast bedank t !!

je moet het tandwieltje een paar tellen ingedrukt houden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er al mensen die de laatste update in hun sportage hebben gehesen? Zie in het cee'd topic wat issues met de installatie namelijk...

Werkt goed, ik heb geen vreemde dingen gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allemaal. Sportage is van 2011.

Heb tot op heden nog nooit update gedaan van de navi.

Kan iemand me hierbij helpen?

En heeft iemand dit reeds laten uitvoeren door zijn kia dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi allemaal. Sportage is van 2011.

Heb tot op heden nog nooit update gedaan van de navi.

Kan iemand me hierbij helpen?

En heeft iemand dit reeds laten uitvoeren door zijn kia dealer?

 

Ik heb begin febr.de update  á €199,00 door de dealer laten doen.

De Systeemversie is nu met de recente update 7.3.2

 

Van Navteq vernam ik dat de nieuwste Systeemversie 7.4.5 zou moeten zijn.

Ik heb nu met de meest recente update 7.3.2

Dit schreef Navteq:

 

“De op dit moment aangeboden systeemsoftware versie was nog niet beschikbaar toen de betreffende 2014 kaart is uitgebracht.”

Verder schreven ze:

“KIA is bepaald welke systeemsoftware beschikbaar is voor uw auto.”

De laatste nieuwe Kaartdatabankversie zou volgens Navteq  2 E 7AM moeten zijn en dat klopt dus wel.

Ik hoor graag welke Software versie er straks bij jou opgezet gaat worden.

Zie de foto`s.

 

 

Ik hoop dat je wat aan mijn info heb.

 

Groet,

 

vand.mpost-4147-0-93621600-1393677094_thumb.jpgpost-4147-0-21308300-1393677121_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vorige week 7.4.5 geïnstalleerd. Merkte geen verschil. Nu loopt mijn navigatie steeds vast als ik een adres invoer en op start druk meerdere keren gereset maar blijft vast lopen. Kaart is 311 vorig jaar augustus geïnstalleerd. De gewone map weergave doet het wel maar navigeren, ook geen stemondersteuning, doet het niet meer. Ook nog terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helpt niet. De rest van de LG, bluetooth, radio etc doet het gewoon. Auto is van 2010. Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vorige week 7.4.5 geïnstalleerd. Merkte geen verschil. Nu loopt mijn navigatie steeds vast als ik een adres invoer en op start druk meerdere keren gereset maar blijft vast lopen. Kaart is 311 vorig jaar augustus geïnstalleerd. De gewone map weergave doet het wel maar navigeren, ook geen stemondersteuning, doet het niet meer. Ook nog terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helpt niet. De rest van de LG, bluetooth, radio etc doet het gewoon. Auto is van 2010. Iemand raad?

 

Vreemd, ik heb vandaag ook 7.4.5 geïnstalleerd en ik merk ook geen verschil, alles werkt wel voortreffelijk, ik hoop dat het zo blijft.

 

Jouw vorige versie was toch 5.1.3 of hoger veronderstel ik? Want dat was wel noodzakelijk.

 

15f9m8dE-1393767872-66721e056c29c0d0bede

15f9m8dE-1393767919-675f1f6d2d41956c743c

15f9m8dE-1393768024-f4af6b5439045b0d8573

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...