Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Na mijn fiasco met vuurwerk, heb ik nu gemerkt dat ik een kras op het dak heb van circa 3 cm.

Ik heb het niet eerder gezien door de lichtinval en de regen die hier ondertussen gevallen is.

Weet iemand wat te doen?

Bestaat er een goedkope manier om die kras weg te laten werken?

Want het dak opnieuw laten spuiten denk ik dat een duur grapje zou worden.

Posted

Na mijn fiasco met vuurwerk, heb ik nu gemerkt dat ik een kras op het dak heb van circa 3 cm.

Ik heb het niet eerder gezien door de lichtinval en de regen die hier ondertussen gevallen is.

Weet iemand wat te doen?

Bestaat er een goedkope manier om die kras weg te laten werken?

Want het dak opnieuw laten spuiten denk ik dat een duur grapje zou worden.

 

Auto verzekering ? dak over laten spuiten .

Posted

Dat is het probleem.

Ik zit met een franchise waar ik onder de 375 Euro zelf moet betalen.

Tussen 375 Euro en 625 Euro moet ik 375 Euro betalen.

Vanaf 625 Euro dekt de verzekering het wel.

Ik heb geen idee wat het zou kosten om het dak opnieuw te laten spuiten.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de garage waar ik die gekocht heb, maar nog niets van terug gehoord.

Posted

Waarom ben je dan verzekerd?

U heeft blijkbaar nog geen aanrijding gehad, stormschade etc. want daarvoor heb je een verzekering niet voor een lullig krasje.

Daarbij kost het dan in 9/10 keer geen no-claim

Posted

Heb je al eens geïnformeerd je kras te laten repareren met de SSR methode?

http://www.ssrnederland.nl

Er zal vast wel iemand bij jou in de buurt zijn die dit doet

Posted

Waarom ben je dan verzekerd?

 

Verzekering in Belgie is niet hetzelfde als in Nederland.

Ik heb deze verzekering genomen omdat ik bij andere verzekeraars geen 0 bonus malus kon krijgen en dan het dubbel moest betalen.

Mede omdat ik al 10 jaar geen eigen wagen meer had en ik moest bewijzen dat ik met de auto van thuis had rondgereden.

Deze verzekeraar heeft iedereen in de familie en die wisten dat ik met de wagen van thuis rondreed dus moest ik geen bewijs afgeven.

Bij deze verzekering is er een Engelse Franchise op zowel eigen schade (wat iedereen heeft) en op vandalisme.

Posted

hoe diep is de kras? kan je de onderlaag zien?

 

daarbij... als je je verzekering gebruikt ben je toch je no-claim kwijt!? Dan zou ik dat zeker niet doen! 

 

De kras is niet diep, Je ziet de kras niet van veraf, vooral als het licht erop schijnt.

Posted

Ik heb me hier iets in verdiept. Reparatie met SSR methode kost gemiddeld €45,- per vlak.

Daar hoef je je verzekering niet voor aan te spreken lijkt mij

Posted

Ik heb me hier iets in verdiept. Reparatie met SSR methode kost gemiddeld €45,- per vlak.

Daar hoef je je verzekering niet voor aan te spreken lijkt mij

 

Ik ga eens kijken want het kortse bij is op 41 km.

Guest e49memling
Posted

dan moet je van maguire de anti kras nemen... even polish daarna en misschien een wax.... en... kras weg

Werkt perfect.

Posted

dan moet je van maguire de anti kras nemen... even polish daarna en misschien een wax.... en... kras weg

Klopt, heb ik ook al eens moeten gebruiken voor de koffer. Dan wel de Meguiar Ultimate Compound.

Blijkbaar hadden een paar scholieren met hun boekentas tegen de auto gelopen.

Schroeven waren zo weg. Enkel als je er echt goed op let weet je waar het was, maar dat is meer omdat de ( te zachte ) vernislaag "ingedeukt" is.

Is het proberen waard zou ik zo zeggen.

Posted

Freak dat ik ben :1eye: heb ik een foto genomen met de gsm.

Een na-foto heb ik jammer genoeg niet voorhanden.

Ik kan je die wel maken maar dan moet hij eerst even gewassen worden, en dat is niet zo meteen.

post-5937-0-46137200-1389208736_thumb.jpg

Posted

zou je wat foto's willen maken... voor en na je behandeling!?

 

Ik zal proberen, ik heb geen iPhone dus zal eens vragen aan iemand anders.

Nu met de regen en als er condens op staat, zie je de kras niet.

Posted

Klopt, heb ik ook al eens moeten gebruiken voor de koffer. Dan wel de Meguiar Ultimate Compound.

Blijkbaar hadden een paar scholieren met hun boekentas tegen de auto gelopen.

Schroeven waren zo weg. Enkel als je er echt goed op let weet je waar het was, maar dat is meer omdat de ( te zachte ) vernislaag "ingedeukt" is.

Is het proberen waard zou ik zo zeggen.

 

Ik ben nogal voorzichtig om zoiets zelf te doen sinds ik een leek ben ;)

Posted

Ik zal proberen, ik heb geen iPhone dus zal eens vragen aan iemand anders.

Nu met de regen en als er condens op staat, zie je de kras niet.

 

Als een kras niet zichtbaar is met regen dan is hij 100% zeker weg te krijgen, polijsten.

 

Doe het met ultimate compound

 

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G17216_101271

 

Daarmee fix je ook direct je vuurwerk schade.

 

Je moet wel een beetje wax nadien op doen!

 

En niet zo onzeker, kopen en aan de slag!!

  • Like 1
Posted

Vandaag speciaal voor de TS aan het wassen gegaan.

Hierbij een voor en na bij het gebruik van Ultimate Compound.

 

 

Groetjes.

post-5937-0-37153200-1389372922_thumb.jpg

post-5937-0-41265400-1389372944_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...