belthazor Geplaatst 6 Januari, 2014 Geplaatst 6 Januari, 2014 Na mijn fiasco met vuurwerk, heb ik nu gemerkt dat ik een kras op het dak heb van circa 3 cm. Ik heb het niet eerder gezien door de lichtinval en de regen die hier ondertussen gevallen is. Weet iemand wat te doen? Bestaat er een goedkope manier om die kras weg te laten werken? Want het dak opnieuw laten spuiten denk ik dat een duur grapje zou worden. Quote
inekepj Geplaatst 6 Januari, 2014 Geplaatst 6 Januari, 2014 Na mijn fiasco met vuurwerk, heb ik nu gemerkt dat ik een kras op het dak heb van circa 3 cm. Ik heb het niet eerder gezien door de lichtinval en de regen die hier ondertussen gevallen is. Weet iemand wat te doen? Bestaat er een goedkope manier om die kras weg te laten werken? Want het dak opnieuw laten spuiten denk ik dat een duur grapje zou worden. Auto verzekering ? dak over laten spuiten . Quote
belthazor Geplaatst 6 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2014 Dat is het probleem. Ik zit met een franchise waar ik onder de 375 Euro zelf moet betalen. Tussen 375 Euro en 625 Euro moet ik 375 Euro betalen. Vanaf 625 Euro dekt de verzekering het wel. Ik heb geen idee wat het zou kosten om het dak opnieuw te laten spuiten. Ik heb een mailtje gestuurd naar de garage waar ik die gekocht heb, maar nog niets van terug gehoord. Quote
sander-utreg Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 hoe diep is de kras? kan je de onderlaag zien? daarbij... als je je verzekering gebruikt ben je toch je no-claim kwijt!? Dan zou ik dat zeker niet doen! Quote
The Firefighter Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 Waarom ben je dan verzekerd? Quote
handyman Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 dakkie spuiten kost wel meer als 625 euri Quote
Nimo Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 dan heb je toch geen drol aan een verzekering... Quote
Nieles Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 Waarom ben je dan verzekerd? U heeft blijkbaar nog geen aanrijding gehad, stormschade etc. want daarvoor heb je een verzekering niet voor een lullig krasje. Daarbij kost het dan in 9/10 keer geen no-claim Quote
Jordan Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 Heb je al eens geïnformeerd je kras te laten repareren met de SSR methode? http://www.ssrnederland.nl Er zal vast wel iemand bij jou in de buurt zijn die dit doet Quote
belthazor Geplaatst 7 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2014 Waarom ben je dan verzekerd? Verzekering in Belgie is niet hetzelfde als in Nederland. Ik heb deze verzekering genomen omdat ik bij andere verzekeraars geen 0 bonus malus kon krijgen en dan het dubbel moest betalen. Mede omdat ik al 10 jaar geen eigen wagen meer had en ik moest bewijzen dat ik met de auto van thuis had rondgereden. Deze verzekeraar heeft iedereen in de familie en die wisten dat ik met de wagen van thuis rondreed dus moest ik geen bewijs afgeven. Bij deze verzekering is er een Engelse Franchise op zowel eigen schade (wat iedereen heeft) en op vandalisme. Quote
belthazor Geplaatst 7 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2014 hoe diep is de kras? kan je de onderlaag zien? daarbij... als je je verzekering gebruikt ben je toch je no-claim kwijt!? Dan zou ik dat zeker niet doen! De kras is niet diep, Je ziet de kras niet van veraf, vooral als het licht erop schijnt. Quote
Jordan Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 Ik heb me hier iets in verdiept. Reparatie met SSR methode kost gemiddeld €45,- per vlak. Daar hoef je je verzekering niet voor aan te spreken lijkt mij Quote
sander-utreg Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 dan moet je van maguire de anti kras nemen... even polish daarna en misschien een wax.... en... kras weg Quote
sander-utreg Geplaatst 7 Januari, 2014 Geplaatst 7 Januari, 2014 Waarom ben je dan verzekerd? voor een aanrijding... dat is het gemene van een no-claim Quote
belthazor Geplaatst 8 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 8 Januari, 2014 Ik heb me hier iets in verdiept. Reparatie met SSR methode kost gemiddeld €45,- per vlak. Daar hoef je je verzekering niet voor aan te spreken lijkt mij Ik ga eens kijken want het kortse bij is op 41 km. Quote
Gast e49memling Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 dan moet je van maguire de anti kras nemen... even polish daarna en misschien een wax.... en... kras weg Werkt perfect. Quote
Neo Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 dan moet je van maguire de anti kras nemen... even polish daarna en misschien een wax.... en... kras weg Klopt, heb ik ook al eens moeten gebruiken voor de koffer. Dan wel de Meguiar Ultimate Compound. Blijkbaar hadden een paar scholieren met hun boekentas tegen de auto gelopen. Schroeven waren zo weg. Enkel als je er echt goed op let weet je waar het was, maar dat is meer omdat de ( te zachte ) vernislaag "ingedeukt" is. Is het proberen waard zou ik zo zeggen. Quote
sander-utreg Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 zou je wat foto's willen maken... voor en na je behandeling!? Quote
Neo Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 Freak dat ik ben heb ik een foto genomen met de gsm. Een na-foto heb ik jammer genoeg niet voorhanden. Ik kan je die wel maken maar dan moet hij eerst even gewassen worden, en dat is niet zo meteen. Quote
sander-utreg Geplaatst 9 Januari, 2014 Geplaatst 9 Januari, 2014 die kras kan je wel weg krijgen. succes Quote
belthazor Geplaatst 9 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 9 Januari, 2014 zou je wat foto's willen maken... voor en na je behandeling!? Ik zal proberen, ik heb geen iPhone dus zal eens vragen aan iemand anders. Nu met de regen en als er condens op staat, zie je de kras niet. Quote
belthazor Geplaatst 9 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 9 Januari, 2014 Klopt, heb ik ook al eens moeten gebruiken voor de koffer. Dan wel de Meguiar Ultimate Compound. Blijkbaar hadden een paar scholieren met hun boekentas tegen de auto gelopen. Schroeven waren zo weg. Enkel als je er echt goed op let weet je waar het was, maar dat is meer omdat de ( te zachte ) vernislaag "ingedeukt" is. Is het proberen waard zou ik zo zeggen. Ik ben nogal voorzichtig om zoiets zelf te doen sinds ik een leek ben Quote
Remko .me Geplaatst 9 Januari, 2014 Geplaatst 9 Januari, 2014 Ik zal proberen, ik heb geen iPhone dus zal eens vragen aan iemand anders. Nu met de regen en als er condens op staat, zie je de kras niet. Als een kras niet zichtbaar is met regen dan is hij 100% zeker weg te krijgen, polijsten. Doe het met ultimate compound http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G17216_101271 Daarmee fix je ook direct je vuurwerk schade. Je moet wel een beetje wax nadien op doen! En niet zo onzeker, kopen en aan de slag!! 1 Quote
Neo Geplaatst 10 Januari, 2014 Geplaatst 10 Januari, 2014 Vandaag speciaal voor de TS aan het wassen gegaan. Hierbij een voor en na bij het gebruik van Ultimate Compound. Groetjes. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.