Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

project: Koplamp restoratie

Het is je soms opgevallen dat bij oudere auto's de kaplampen er geel en dof uitzien. Na jaren van blootstellen aan schadelijke uv stralingen begint de blanke laklaag van de polycarbonaat te falen. Bij deze koplamp is dat het geval.

11uubdk.jpg

Eerst maak ik de oppervlakte schoon mee een glasreiniger. Maakt niet uit welke. Ze zijn allemaal best goed. Daarna plak ik de randen af mee schilders tape. Hier voorkom ik beschadigingen aan de lak.

vqjk0g.jpg

Met 2500 grid watervast schuurpapier. Schuur ik een klein laagje eraf gevolgd door 3500 grid voor een nog gladdere oppervlakte.

1g3rbn.jpg

Nu alles mooi glad is. Begin ik eerst mee een compound en daarna met een polish. De compound zorgt dat de dofheid van schuren verdwijnt en de polish voor een heldere look. Nu nog een teflon laagje eroverheen en klaar. Het kan nu jaren mee en de eigenaar is zeer tevreden.

1jrek0.jpg

314uk49.jpg

5pnpf.jpg

Mooie weekend datailen achter de rug. Nu tijd voor een pilske.

• Like 2
Geplaatst

Dat is een hele vooruitgang met die lampen zeg! Misschien heb ik nog wel een klantje voor je! Zal hem is aanspreken! 

• Like 1
Geplaatst

@Kris88,

Weer een staaltje vakwerk hoor!.  Chapeau.

Toevallig heb ik de koplampen van deze auto nog in het echt gezien vóór deze restauratie.

Eigenaar van deze auto zal zeker heel blij zijn met dit resultaat.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

knap werk Kris.

Zit je nu op een krukje in de garage te genieten Specialmade?

De sportage lijkt wel weer helemaal nieuw :-)

Geplaatst

knap werk Kris.

die rijd er geen meter meer mee .... tot de volgende meeting hij gaat vanaf morgen met de pica oh nee die is ook gepoetst.....dan misschien met de fiets

• Like 1
Geplaatst

die rijd er geen meter meer mee .... tot de volgende meeting hij gaat vanaf morgen met de pica oh nee die is ook gepoetst.....dan misschien met de fiets

ovchip.jpg

• Like 2
Geplaatst

knap werk Kris.

Nee niet op een krukje, heb een comfortabele standen stoel neergezet

zodat ik lekker lang kan genieten.  :-)  :-)

Maar de SP3 is inderdaad weer als nieuw. Knap werk van Kris88.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Specialmade met de trein??

attachicon.gifimages.jpg

Kan me herinneren dat hij wel iets van passie met het spoor heeft, maar misschien ben ik nu ook weer het spoor bijster.

• Like 2
Geplaatst

Zeker weten zit Specialmade in een grote sofa met een glas wijn in zijn handen te genieten van zijn sportage.

• Like 2
Geplaatst

Superklus Kris dat heb je goed gedaan bij die ANAC gast.......even weer orde op zaken gesteld in de poetspimpbeweging op het forum!

• Like 1
Geplaatst

Bij deze ben je officieel de poetsmaster op het forum!

• Like 1
Geplaatst

Wat Kris gedaan heeft......... lekker hoor!

Poetsmaster van het Zuiden? Dus dan hebben we nog: West, Noord, Oost en midden!

Omdat nu dubbel te posten.............. :online2long:

Geplaatst

Here are the results of the detailingmeeting with SM.....cum laude! Masters-degree_zps8514ead5.png

• Like 2
Geplaatst

Tot zover heb ik nog geen concurrentie dus DOMINATING

Even afgezien van je (top)prestaties vind ik dat wat voorbarig.

Ik weet niet goed hoe het beleid is w.b poetsen op dit forum maar we hebben ook een poetsmiep uit Zundert en die was de eerste.

We horen helaas weinig meer van hem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...