Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Nieuwe auto, nieuwe banden bigwade. Voordat dat precieze stuurgevoel er is moet je echt wel 500 tot 1000 km de banden ingereden hebben. Wanneer het dan nog steeds een 'probleem' blijft dan moet je misschien even de bandenspanning controleren. 'Harde' banden met de maximale spanning zijn mooi voor het brandstofverbruik, maar het oppervlak dat contact maakt met de weg is misschien te klein omdat je met een lege auto rijdt. Ik ben dan misschien geen poetser, maar ik heb wel een spannings-tik. Om die fetish te plezieren heb ik een 'vette' compressor in de schuur staan om regelmatig de spanning te controleren om deze op de belading aan te passen. Quote
Micle Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Ik ben dan misschien geen poetser, maar ik heb wel een spannings-tik. Om die fetish te plezieren heb ik een 'vette' compressor in de schuur staan om regelmatig de spanning te controleren om deze op de belading aan te passen. Lever jij deze birdfeerder's dan incl. voer en voegels. Die dingen wegen toch niets zou ik zo zeggen. Of kun je ze alleen maar een dubel glas hangen:mrgreen: Quote
Smart Geplaatst 4 Januari, 2011 Geplaatst 4 Januari, 2011 Iedereen heeft zo wel een afwijking. Bandenspanning is een apart en zeker persoonlijk iets. Ik pomp de banden vanaf 16 inch meteen op tot zo'n 2.5 bar en moet zeggen dat mij dat goed bevalt. En ja, als je een vette compressor in de garage hebt staan, dan moet je hem wel gebruiken.....grrrrrrr! Quote
bigwade Geplaatst 4 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2011 Wanneer het dan nog steeds een 'probleem' blijft dan moet je misschien even de bandenspanning controleren. Heb ik gedaan... Stonden op 2.5 en horen op 2.3 Maar ik ga mijn stuur ervaringen in het juiste topic plaatsen. Quote
Leon Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 Ola, zie dit topic nu pas, gefeli met de nieuwe aanwinst BW!! Is het een 1.6 of 2.0 benzine met automaat? Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2011 De 1.6 is er niet met automaat, dus een 2.0B en dat rijdt heerlijk rustig. De BC is al van 35,5L/100km naar 8,5L/100km gezakt dus dat gaat de goede kant op Quote
Forbidden Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 hey bigwade, veel rijplezier met je mooie bolide. wij zijn nu een sorento I rijder, maar die sportage III........ WAANZINNIGE LOOK. ik ga deze in de gaten houden Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2011 Hij's wel een stukkie kleiner van binnen dan een Sor hoor...... Vooral de ruimte beleving vanwege de kleinere kijkgaten ahw. Quote
jovader Geplaatst 5 Januari, 2011 Geplaatst 5 Januari, 2011 Hij's wel een stukkie kleiner van binnen dan een Sor hoor......Vooral de ruimte beleving vanwege de kleinere kijkgaten ahw. Inderdaad dat is wennen, de voorruitstijlen zijn vrij fors, hierdoor heb ik al tweemaal de tweede auto van rechts over het hoofd gezien. Maar nog steeds goed afgelopen. Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 5 Januari, 2011 WB die kijkgaten heb ik het meer over onder en boven, Met links/rechts heb ik geen problemen ondanks stijlen. Ook het zicht naar achteren, wat als nogal minder wordt genoemd bij div.reviews, valt mij 120% mee. Moet wel erg wennen aan alle gadgets, ben nogal basic bak gewend. Quote
Rick Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 De automatische dashboard verlichting dimmer was even schrikken. Toen het donkerder werd, "viel de verlichting uit" ahw. De BC is al van 35,5L/100km naar 8,5L/100km gezakt dus dat gaat de goede kant op. Automatische dashboard verlichting dimmer?? Wat bedoel je precies? Mijn BC ging in begin van 99,9 ook naar 8, na de eerste keer tanke is het alleen maar meer geworden, nog steeds 13/100 nu....... Quote
Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 BW, zal bedoelen dat de verlichting automatisch aanging waardoor de dashboardverlichting binnen dimde. Quote
bigwade Geplaatst 6 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2011 (aangepast) Niet helemaal Alex "Auto" verlichting gebruik ik niet. De boel staat gewoon aan. Maar de dashboard verlichting dimt als het buiten donkerder wordt naar stand 2. De instelling stond op nogal heftig "min', vandaar dat ik schrok. Beide settings voor dag en nacht worden gesaved. 6 Januari, 2011 aangepast door bigwade Quote
John Cassels Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 Niet helemaal Alex "Auto" verlichting gebruik ik niet. De boel staat gewoon aan. Maar de dashboard verlichting dimt als het buiten donkerder wordt naar stand 2. De instelling stond op nogal heftig "min', vandaar dat ik schrok. Beide settings voor dag en nacht worden gesafed. Gesafed ? - is dat een zwak of sterke werkword ?. Quote
bigwade Geplaatst 12 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2011 Hoi palimi, Ik heb op 5 nov. getekend en de auto stond 2wk later bij de dealer. We hebben afgesproken hem op 2011 op kenteken te zetten. Was geen probleem, ook niet met inruil. Ik heb je er echt (op tijd) op gewezen: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49729&postcount=57 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49825&postcount=71 Maar je wilde per s Quote
flipperdeflap Geplaatst 13 Januari, 2011 Geplaatst 13 Januari, 2011 (aangepast) Gefeliciteerd! Inderdaad, alle lof voor de standaardradio, klinkt helder en vol... bijna tegen de pijngrens van de oren haha. 14 Januari, 2011 aangepast door flipperdeflap Quote
Gast Angelique Geplaatst 14 Januari, 2011 Geplaatst 14 Januari, 2011 Leuke toet! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Quote
palimi Geplaatst 14 Januari, 2011 Geplaatst 14 Januari, 2011 Hallo en goede middag vanmorgen moest ik or controlle naar het ziekenhuis in woerden, kom ik op de A12 ter hoogte van gouda een hele trailer met nieuwe sportage's tegen allemaal in mijn kleur dus hopelijk zit die van ons er ook tussen hahahaha. Quote
Peterrrrr Geplaatst 17 Januari, 2011 Geplaatst 17 Januari, 2011 Joh... zie nu pas dat je een nieuwe Sportage hebt !!! Mooi hoor ! Wat betreft het geluid is dat niet helemaal waar hoor, geluid in de X-clusive is echt veel beter dan in de andere Sportage's ! Quote
bigwade Geplaatst 17 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2011 Het zal vast, maar ik vind het meer dan best Heb het ding tegenwoordig gewoon uit en geniet van het bescheiden zoemen van de motor icm met de automaat Puur genieten....... Quote
Peterrrrr Geplaatst 18 Januari, 2011 Geplaatst 18 Januari, 2011 Hahaha, dat sowieso ! De automaat rijdt super en daarbij komt ook nog eens dat met de automaat het vermogen veel beter tot zijn recht komt. In ieder geval nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Quote
2011-sportage Geplaatst 21 Februari, 2011 Geplaatst 21 Februari, 2011 Nou heb bericht van de dealer kan volgende week mijn sportage ophalen. Laat ik nu net in die week op wintersport zijn. Tja dan nog maar een paar dagen langer wachten. 7 maart haal ik mijn sportage op Quote
jovader Geplaatst 26 Februari, 2011 Geplaatst 26 Februari, 2011 Een broer van mijn zwager (moeilijk he)heeft donderdag jl een 2 liter Sportage besteld en kan hem vrijdag a.s. ophalen. Bij een dealer in Heeswijk-Dinther Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2012 Sow, tijd gaat snel en in een jaar kan veel gebeuren. Zo ook hier. Ik had het niet verwacht, maar vanwege gezondheid en dus werk heb ik vandaag afscheid genomen/moeten nemen van de Silver Bullet en die heeft een hele gelukkige nieuwe eigenaar. Kialoos ahw en nog erger, autoloos.. Daar komt volgende week verandering in. Het is een Fiat geworden, geen Kia. Het ia zit er nog wel in btw.. Had graag een Venga gehad maar die zijn in de automaat versie nu nog te duur voor mijn situatie. De Fiat is een "dode" auto, maw hij wordt al even niet meer geleverd. Het is de Idea. Ik kan er makkelijk in en uit en de dualogic "automaat" doet het prima. Autootje is van 2006 en heeft slechts 29000 km gereden. Niks te pimpen, want er is amper/niks. Geen dimmende binnenspiegel, geen BT, geen regensensor, geen MP3, het wordt echt TOBBEN, haha! Hij is ook nog eens knalrood............... BW valt van zijn geloof.... Niks zielig, ben er uiteindelijk blij mee. Voor mij begint nu het nieuwe jaar, Proost Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.