Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Venga World Cup Edition 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanochtend even naar Amersfoort gereden, want Kia Blokhuis had het eerste exemplaar van de Venga World Cup Edition binnen. Weliswaar in handgeschakelde uitvoering, maar nu kon ik er eindelijk een bewonderen. Nadat ik er een poosje het mooie van af had gekeken viel me één ding op. Die auto heeft toch eigenlijk 17 inch lichtmetaal verdiend, want op 15 inch staal vind ik hem net niet helemaal 'af'. Jullie snappen het al: ik ben gevallen voor een setje lichtmetaal en wel de Calgary, want die was in de aanbieding:

Venga_Calgary.jpg

Dealer blij, klant blij. En nu ga ik maar braaf verder met dagen afstrepen op de kalender...

Hoop dat je je niet hebt bezeert toen je voor deze (prachtige) velgen viel  :wink:  :-)

Maar je hebt, vind ik, een hele goede keuze gemaakt met deze velgen. Dat zal

de Venga wel erg mooi staan. Alvast succes.

Grtz.

Specialmade

• 2 weken later...
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hoera! Mijn Venga is eerder dan verwacht aangekomen bij Blokhuis Amersfoort. Ik ben natuurlijk direct even gaan kijken. Nog geen lichtmetalen velgen, nog geen kenteken, nog geen led-slingertjes in de koplampen. Maar eind volgende week mag ik hem gaan ophalen en dan staat hij helemaal strak opgetuigd voor me klaar!

Vengaiser.jpg

Ik heb even staan filosoferen met de verkoper; hij denkt dat er eind 2015 wel degelijk een facelift voor de Venga in het vat zit. Geen totaal nieuw model, maar een aanpassing aan de moderne tijd. Hij hoopt net als ik dat de Venga niet zal worden uitgerust met een downsize turbo-motortje en rekent daar ook niet op. De concept-Niro ziet hij niet als opvolger voor de Venga; ontwikkeling van dat model gaat volgens hem zeker tot 2016 duren en zou als 'mini-Sportage' meer een concurrent voor de Juke kunnen worden.

Geplaatst

Ik hoop wel op downsizemotoren! Pittig en zuinig.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Smart,

Je hebt gelijk. Downsize-motoren zijn inderdaad pittig en zuinig. In de Nissan Micra zit tegenwoordig zo'n exemplaar (95 pk), om maar eens een voorbeeld te noemen waar ik naar ben wezen kijken. Maar naar mijn smaak praten we dan niet echt over superkrachtig. Nog belangrijker: ik vraag me ernstig af of je met zo'n horzeltje zonder mankeren 250.000 kilometer zal kunnen 'opvreten'. Het lijken me prima autootjes voor snelle inruilers, die elke twee of drie jaar naar een nieuw exemplaar overstappen. Hoe die motortjes zich gaan houden op de lange duur? Ik heb twijfels, maar de tijd zal het leren.

Je snapt nu waarschijnlijk beter waarom ik na rijp beraad heb toegeslagen nu de Venga nog in zijn oude gedaante kan worden aangeschaft! Het wat hogere benzineverbruik neem ik dan maar op de koop toe.

Geplaatst

Dat begrijp ik zeker. Nog steeds vind ik het een mooie en prettige reisauto, met veel comfort. Dat hij onzuinig is dat heb ik inmiddels geaccepteerd, maar vergeten doe ik niet.......:wink:

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Vanmiddag was het dan toch zo ver. Bij Blokhuis Amersfoort stond mijn Venga in de showroom te glimmen met een bordje "verkocht" achter de ruitenwisser. Na een prettig afleveringsgesprek mocht ik de auto meenemen en ben ik dus na enkele jaren weer een Kia-bezitter!  :-)

Venga01.jpg

Natuurlijk heb ik meteen een beetje rondgetoerd, waarbij mij de gebruikelijke dingen opvielen die ik al eerder in verslagen van andere Venga-bezitters op dit forum had aangetroffen:

- Lichte besturing. Ik vind dat prettig, maar voor sommigen is de bekrachtiging wellicht een beetje veel van het goede.

- Je moet het rempedaal flink stevig intrappen voor het gewenste vertragende effect, maar dat was ik al gewend van mijn vorige auto.

- Als ik op de claxon druk, stijgt het schaamrood mij naar de kaken en krijg ik neiging mij onder het dashboard te verstoppen. Is dat ielepieterige toetertje soms uit een speelgoedpop afkomstig?

- Fijne stille motor.

- Automaat schakelt zoals een warm mes snijdt door een pakje boter.

Ik heb geen enkele spijt van mijn aankoop en zal misschien over enige tijd een voortgangsbericht over mijn bevindingen met de Venga afscheiden.

En als uitsmijter: er wordt op dit forum nogal eens geklaagd over lange wachttijden en late aflevering na bestelling van een nieuwe Kia. Deze Venga was er dus EERDER dan de prognose!

Geplaatst

Mooi man, Van Harte.

Met die cavia weten de pimpmasters wel raad.

Ik zou eens heel beleefd een audiëntie aanvragen.

Kunnen ze ook eens aan een über Venga sleutelen :-)

• Like 1
Gast GreyGriffin
Geplaatst

Dank jullie voor alle gelukwensen!

In de Venga World Cup blijkt een voorschotje op nieuwe wetgeving te zijn ingebouwd, maar dat wist niet iedereen bij de dealer. Het gevolg was, dat ik vanochtend met een constant brandend oranje waarschuwingslampje "bandenspanning" bij Blokhuis langs ben geweest.

Bandenspanning.jpeg

Vanaf 2015 schrijft de Europese regelgeving voor dat alle nieuwe auto's moeten zijn uitgerust met bandenspannings-verklikkers. In de Venga World Cup wordt die nieuwigheid al ingebouwd. Bij het monteren van mijn 17 inch banden hadden de ventielsensoren van de 15 inch banden dus moeten worden meegelift. Maar in de garage was dat niet bekend. Vandaar het oranje waarschuwingslampje op mijn dashboard.

Over anderhalve week worden de sensoren alsnog overgeplaatst, ben ik van dat irritante lampje af.

Rijden doet de Venga overigens geweldig!

Geplaatst

Welkom bij de Venga familie

heel veel veilige kilometers

groet vanuit de zonnige Ardennen

ps. De Venga is een prima trekauto, met de caravan erachter gemakkelijk door de heuvels

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo vengafan,

Dank voor de wensen en prettige vakantie daar in de Ardennen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...