Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kom heren even aardig blijven voor elkaar.

Ik ben en blijf (bijna) altijd aardig :-)

Vaak werkt een Pm met uitgebreide uitleg beter...........

Grtz.

Specialmade

• 2 weken later...
Geplaatst

Ben vandaag bij de garage geweest de door Pimpmasters in gebouwde cruise control werkte niet en we konden er niet achter komen waarom dus toch maar naar de garage en wat bleek er hing ergens een stekker los is bij aflevering toch niet goed getest denk ik dit was de hoofd stekker die ook te maken heeft met het A signaal op je dashboard als je start.

Deze A bleef dus branden als ik weg rijd dit was achter af niet goed dus stekker er in en hij werkt perfect pakt gelijk op.

Ze weten alleen nog niet of ik moet betalen moest intern over geklapt worden niet netjes.

• Like 1
Geplaatst

Ik zeg niet betalen. Zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld....

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

@ FLIPPER

Ze weten alleen nog niet of ik moet betalen moest intern over geklapt worden niet netjes.

Al beslist of je hier iets voor moet betalen?

Of je hoort niets meer, altijd goed.

• 4 jaar later...
Geplaatst

Goede avond allen!

Ik heb een 2e hands kia rio (fifa editie uit 2012) gekocht. 

Nou zit er helaas/ gek genoeg geen cruise control functie op het stuur, dacht misschien zelf toch cruise control aan te sluiten.

Ook heb ik een lampje boven een knop (A met cirkeltje eromheen) branden als ik stil sta (gaat uit als ik rij) te vinden links onder stuurkolom. Had gelezen dat dit lampje met start stop te maken had.

Daarom 4 vragen:

1: passen de onderdelen (alle 4 de onderdelen) van koraps ook voor mijn auto?

2: Zijn die 4 onderdelen alles wat ik moet hebben? Of mist er nog bekabeling naar de motor of een of andere module? Gezien dit samen $160,- en ik een complete set voor ruim €600,- zag.

3: wordt mijn canbus bekabeling naar alpine navi dan nog steeds herkend?

4: is het mogelijk om een start/ stop functie in te bouwen?

Alvast bedankt voor alle moeite en hulp,

Mvg Matthijs

P.s. op foto zat navi en canbus verloopkabel er nog niet in

Kia rio 2012.jpg

Geplaatst
54 minuten geleden, Matthijs B zei:

Goede avond allen!

Ik heb een 2e hands kia rio (fifa editie uit 2012) gekocht. 

Nou zit er helaas/ gek genoeg geen cruise control functie op het stuur, dacht misschien zelf toch cruise control aan te sluiten.

Ook heb ik een lampje boven een knop (A met cirkeltje eromheen) branden als ik stil sta (gaat uit als ik rij) te vinden links onder stuurkolom. Had gelezen dat dit lampje met start stop te maken had.

Daarom 4 vragen:

1: passen de onderdelen (alle 4 de onderdelen) van koraps ook voor mijn auto?

2: Zijn die 4 onderdelen alles wat ik moet hebben? Of mist er nog bekabeling naar de motor of een of andere module? Gezien dit samen $160,- en ik een complete set voor ruim €600,- zag.

3: wordt mijn canbus bekabeling naar alpine navi dan nog steeds herkend?

4: is het mogelijk om een start/ stop functie in te bouwen?

Alvast bedankt voor alle moeite en hulp,

Mvg Matthijs

P.s. op foto zat navi en canbus verloopkabel er nog niet in

Kia rio 2012.jpg

dat zijn een hoop vragen maar op de meeste kan ik je wel antwoord geven 

1 ja je kunt de cruiscontrol knoppen plaatsen en gebruiken en als het een nederlandse wagen is heb je aan de 4 knoppen en het kabelboompje genoeg 

alles blijft gewoon werken zo als je gewent bent (heb deze update al heel erg vaak uitgevoerd) en kost lang geen 160 euro (175 incl inbouwen)

als je stopt en er gaat een lampje branden een A met een rondje er omheen dat betekend dat start stop niet werkt dus je hebt start stop er al opzitten maar hij werkt niet 

das vrij normaal voor de rio dat het systeem niet werkt (is bij de nieuwe rio wel even iets beter) waarschijnlijk heeft dit mer de laad toestand van de accu te maken 

normaal gesproken als je stil staat zet je de auto neutraal en laat je het koppelings pedaal opkomen en hoort de auto af te slaan 

werkt dit niet dan brand het lampje oranje 

Geplaatst
6 uur geleden, xtra40 zei:

dat zijn een hoop vragen maar op de meeste kan ik je wel antwoord geven 

1 ja je kunt de cruiscontrol knoppen plaatsen en gebruiken en als het een nederlandse wagen is heb je aan de 4 knoppen en het kabelboompje genoeg 

alles blijft gewoon werken zo als je gewent bent (heb deze update al heel erg vaak uitgevoerd) en kost lang geen 160 euro (175 incl inbouwen)

als je stopt en er gaat een lampje branden een A met een rondje er omheen dat betekend dat start stop niet werkt dus je hebt start stop er al opzitten maar hij werkt niet 

das vrij normaal voor de rio dat het systeem niet werkt (is bij de nieuwe rio wel even iets beter) waarschijnlijk heeft dit mer de laad toestand van de accu te maken 

normaal gesproken als je stil staat zet je de auto neutraal en laat je het koppelings pedaal opkomen en hoort de auto af te slaan 

werkt dit niet dan brand het lampje oranje 

Dank voor je reactie xtra40!

Het gaat om een uit Duitsland geïmporteerde auto, neem aan dat onze ooster buren gebruik maken van de zelfde bekabeling?

Dank voor de uitleg over het start stop systeem, is deze (zelf) in te bouwen of?

Groeten Matthijs

Geplaatst

Start stop inbouwen  denk het  niet 

Plus dat het best kostbaar is en dat haal je er nooit meer uit 

Het is een onbetrouwbaar systeem wat meer niet dan wel werkt 

• 3 weken later...
Geplaatst

Beste clubleden,

Ik heb een kia rio uit november 2011, het interieur is identiek met bovenstaande foto.

Bij koraps heb ik het complete set (cruisecontrol) gekocht. 

Het probleem is dat de kabelboom, hoofd connector, niet overeen komt met mijn bestaande connector, deze is namelijk breder.

verder mis ik op de nieuwe kabelboom een connector voor de stuurverwarming.

Heeft iemand voor mij het juiste bestelnummer , bij koraps, voor de kabelboom met stuurverwarming ?

Bvb mijn dank

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...