Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Fraai verslag in tekst en foto's. Ik ben wel benieuwd of deze Pica-versie een beetje gaat verkopen. De auto is toegesneden op een wel heel specifieke doelgroep, vandaar mijn lichte twijfel.

Geplaatst

Een mooi en helder geschreven verslag....chapeau heren Bigmac en Betominice! :adanku:

Geplaatst

Leuk verslag !

Die 105 kilo extra; waar komt dat vandaan ?

Moet tenslotte ook meegezeuld worden...

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Leuk om te lezen. Ik ben echter minder blij over de lpg tank en zijn verbruik.

Na aut.overschakelen van log naar benzine kun je de auto niet handmatig terug schakelen!

Kan max 20 liter lpg wegrijden en sta na max. 250 km weer bij de pomp....

Verbruik 1:12 a 12,5 lange afstanden met max 120 km per uur. Duurt erg lang, 15 km voor dat ie op lpg gaat rijden bij koud weer ( hier komt een aanpassing voor binnenkort). Radio die uitvalt....

Nee ik ben (nog) niet zo positief.

De auto is mij verkocht als ca. 400 km op 1 lpg tank, nou dat kan dus zeker niet!

Gr tamara

Geplaatst

Hoi Tamara, dank voor je bevindingen; kunnen we wat mee.

Dat het omschakelen 15km duurt is absurd.

Ik heb 20 jaar op LPG gereden en de laatste auto ging braaf na 200 METER over op LPG.

Terug naar de dealer dus en eventueel naar de importeur.

N.b. verbruik; ook met dit weer verbruik ik ca 20-25% meer dan normaal.

N.b 2 bij 120 verbruikt elke auto ca 25% meer dan bij 100 km/h

Geplaatst

Mij is verteld dat je met koud weer zuiniger zou moeten rijden op lpg omdat er meer zuurstof in de lucht zit waardoor verbranding het zou moeten zijn?

mijn verbruik is gemiddeld 1:12 waarbij ik afgelopen week voor het eerst 1:13,2 heb gehaald maar meestal was het 1:11,3

Ik vind het nogal verschil 1:17 volgens boekjes en werkelijkheid 1:12 en Rijn-Schelde niet als een gek, rij zuinig, laat hem uitrollen, parkeer achteruit in zodat ik met koude motor in een keer kan wegrijden, rem zo min mogelijk en voetje stil houden...

Ik heb op verbruikersmonitirs gezien dat deze kia picanto lpg rijders gemiddeld een verbruik hebben van 1:14,9 .... Volk die rijden harder dan 100 km per uur op de snelweg....

Snap er echt geen snars van

Gr tamara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...