Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inmiddels is mijn KIA Ceed ook gaan knipperen

Deze is van nov 2012 en heeft ca 100000km afgelegd.

Zoals bij de anderen met knipperende led verlichting is het probleem in de gedimde situatie bij nacht.

Links knippert hevig en rechts begint nu ook.

Het valt mij van KIA behoorlijk tegen dat ze de ceeds met led verlichting vanaf eind 2012 tot ik denk medio 2016

niet terugroepen.

volgende week met dealer praten en dan horen jullie meer.

Gast Warmentuuter
Geplaatst
15 minuten geleden zei vd Poel:

Het valt mij van KIA behoorlijk tegen dat ze de ceeds met led verlichting vanaf eind 2012 tot ik denk medio 2016

niet terugroepen.

Een terugroepactie lijkt me erg overtrokken omdat de verkeersveiligheid niet direct in gevaar komt.
Het probleem is bekend bij de eerste serie Ceed's en wordt dus onder garantie vervangen.
En dat is wel zo netjes van Kia.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 26-2-2017 om 10:31 zei vd Poel:

weet ook iemand hoe de led verlichting is uit te schakelen?

Niet, want dagrijverlichting is verplicht voor auto's vanaf 2011..

• 3 maanden later...
Geplaatst

Help! Bij mij zat vrouwlief gisteren in de auto met de sleutel op de stand "net voor starten". Toen ik er voor stond viel me al op dat er 1 led strook fel aan het branden was en eentje zacht.... Vandaag verder onderzocht (ik rij altijd met de lampen in de middelste stand, achter aan, voor uit en led strook standje fel).

De rechterlamp dimt niet meer bij aandoen normale verlichting. De linkerlamp lijkt te knipperen hetgeen duidelijk zichtbaar is als je met een mobiel filmt....

Ik vroeg me af hoe het zit met de garantie... De mijne is van oktober-2012.

@vd Poel Heeft u nog iets meer informatie over hoe dit verder is afgelopen? De werkplaats van mijn lokale dealer heeft nu geen bezetting...

Geplaatst

Is een bekende productiefout bij kia ze kijken naar de serienummers dan weten ze precies of er 1 of 2 vervangen gaan worden is gewoon garantie

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt voor je eerste reactie bob! Dit stelt al enigszins gerust.... Zag de bui al hangen...

/EDIT:

Had ook een PM gestuurd aan dhr. vd Poel. Die heeft een hele nette reactie terug gestuurd. Bij zijn (1 maand jongere) auto was alles onder garantie vervangen. Dit geeft de mensch weer hoop :-) 
De garage is inmiddels ook gemaild. Ik zal verdere voortgang wel posten.

Geplaatst

Bij mijn auto is het ook vervangen in November. Ter info: Ik kocht de auto tweedehands, is geimporteerd vanuit Belgie en stmat uit 2013. Kun je nagaan hoe makkelijk ze zijn hiermee, Kia geeft duidelijk toe dat het een productiefout is, dus maak je geen zorgen dit wordt keurig verholpen bij welke willekeurige Kia dealer dan ook...

Geplaatst (aangepast)

De garage gaf vandaag al een reactie. L+R worden onder garantie vervangen. De units waren zelfs al besteld :-)

Ik had mijn complimenten weer geuit aan de dealer!

/EDIT

Nu 2 weken later zijn ze er helaas nog niet... Die units komen schijnbaar ergens uit het buitenland en leverdatum tot dusver onbekend...

aangepast door patten
  • Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

19 augustus... de voorlampen zijn beiden vervangen. Ondanks alles blijft de service van Kia (en mijn dealer) super!!!

We reden een paar weken terug toch onverhoopt 's nachts terug vanuit Frankrijk... en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet staande ben gehouden. De duct-tape lag onder handbereik om in geval van nood de led-stroken af te kunnen plakken. De eerste uren (in het donker) werden m.n. vrachtwagens compleet knipperend verlicht als ik ze passeerde... Toen de lampen eenmaal "op temperatuur" waren leek het knipperen over. En WOW wat geeft zo'n strook licht als ie knippert of brand in het donker, samen met je normale verlichting....

Maar ik ben weer blij met de 2 nieuwe koplampen. Ze zijn weer helemaal schoon, vlieg- en krasvrij én functionerend. Kia, mijn complimenten maar weer!

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst
Op 26-7-2014 om 23:16 zei chloso:

Hoi

Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting.

Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) .

(Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn

Gaan ze links en rechts

Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan?

Mvg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heb ik ook gehad. Via Kia dealer garantie klusje. twee nieuwe koplamp unit zijn er in gezet.

• Like 1
Geplaatst

Ik kom net terug van de Kia dealer, beide koplampen zijn vervangen. Cee'd uit 2012 met 60.000 km. op de teller.

De rechter koplamp knipperde als de motor liep, maar beide zijn dus netjes vervangen. Prima service, ik kon er op wachten en ook mijn Xenon look lampjese hebben ze overgezet.

Volgens de monteur is het "geluk" dat mijn auto nog in de garantie zat want de koplampen kosten zo'n 900 euro per stuk...............

• Like 1
  • Thanks 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

nu heb ik voor de tweede keer dit euvel beide koplampen zijn zo een 

2 jaar geleden al vervangen en nu heb ik rechtsvoor alweer hetzelfde probleem .

nu ben ik eens benieuwd wat ze gaan zeggen want ik heb geen garantie meer 

staat dus al 164.00 km op de teller maar als ik zo kijk weer een lamp kapot in 2 

jaar dat is maar net een 60.000 km goed bezig Kia zeg ik dan .Zou wel toevallig zijn dat 

ik net steeds koplampen krijg  waar ze het boortje niet op tijd vervangen :no:.

verder niets als problemen met kapotte sensors allemaal reeds 1  sommige al 2

keer vervangen en weer kapotte sensors . Ook zijn mijn handgrepen al vervangen 

want keyless entry werkte ook al niet meer en als ik muziek speel vanaf usb 

dan stopt ie ineens en gaat ie de usb lezen  ;maandagmorgenauto ??

Geplaatst

Ìk ben benieuwd of je wederom nieuwe koplampen krijgt ondanks de verlopen garantie. Het is ten slotte een productiefout en een bekende kwaal. Los van de garantie mag je een deugdelijk en langer werkend product verwachten(staat ook een en ander over in de consumentenwetgeving).

Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

gisteren bij de garage geweest en een flink geklaagd ; gewoon eens goed laten merken 

dat het niet normaal is dat ik al die dingen al aan mijn auto gehad heb en ook heel duidelijk 

laten merken dat ik het niet normaal vind dat die units nog geen 60.00km aankunnen.

Geplaatst
Op 29-12-2017 om 14:01 zei ff4266:

En wat was de reactie van de dealer?

Zojuist zei jacky195:

zou contact opnemen met Kia en me iets laten weten maar nog niets gehoord ;

zouden me een 5 maand geleden ook iets laten weten over de sensors maar moet ik 

nu nog horen ik kreeg vorige week wel te horen dat er een sensor voor me klaar ligt 

maar niets of ze daarover ook nog contact hebben gehad met Kia .Het is natuurlijk wel zo 

dat je door al deze dingen het besluit gaat nemen om nooit meer een Kia te kopen .

Geplaatst

of naar een echte dealer 

dit niet reageren ligt aan de betreffende dealer en niet aan Kia zelf 

en dit soort gezeur heb je bij elk merk wel 

Geplaatst
Op 29-12-2017 om 14:01 zei ff4266:

En wat was de reactie van de dealer?

eeeuuhhh contact gehad met kia ;nu moeten ze kijken of Kia 

ze uit goodwill wil vervangen want je je garantie is al verlopen 

ik zeg maar deze zitten er net 2 jaar in 55.000 km dat is toch niet normaal .

wat ik ook raar vind is dat als ik achteruit rijd gaan mijn sensoren aan 

en die blijven aan dus dan rijd je stop je bij een verkeerslicht stopt er iemand achte je 

en jawel daar begint  het gepiep volgens de verkoper normaal . ik zeg ik heb een ford gehad met parkeersensoren

en die doen het alleen als je effectief achteruit rijd . wist ie niets op te zeggen .

Geplaatst

denk dat als er een keer nieuwe lampen zijn geplaatst  je hier weer minimaal 2 jaar garantie op moet krijgen is in de wet geregeld denk ik

Geplaatst
3 minuten geleden zei bob:

denk dat als er een keer nieuwe lampen zijn geplaatst  je hier weer minimaal 2 jaar garantie op moet krijgen is in de wet geregeld denk ik

dit is dus niet zo je garantie blijft gewoon zo als het was 

tenzij je er voor hebt betaald dan pas krijg je die 1 of twee jaar garantie 

dit is omdat je anders tot in het oneindige garantie hebt 

dus als je onder garantie iets hebt laten vervangen en je garantie loopt nog 1 maand dan is  na die maand je garantie weg 

en word het een coulance en dan zouden ze kunnen zeggen u betaald 25% en omdat je dan hebt betaald al is het maar een deel heb je weer 2 jaar garantie op dat onderdeel 

Geplaatst

Net een telefoontje gehad van de garage en ze gaan uit goodwill de rechterkoplamp 

vervangen maar gaat wel een tijdje duren want het schijnt hard te gaan met de 

koplampen nu is dat voor mij geen probleem want door omstandigheden de komende 

maanden toch niet al te veel tijd .

Geplaatst
1 uur geleden zei jacky195:

Net een telefoontje gehad van de garage en ze gaan uit goodwill de rechterkoplamp 

vervangen maar gaat wel een tijdje duren want het schijnt hard te gaan met de 

koplampen nu is dat voor mij geen probleem want door omstandigheden de komende 

maanden toch niet al te veel tijd .

nou zie je wel alles komt goed :dup:

• 2 maanden later...
Geplaatst

hallo, ik heb t zelfde probleem met mij kia ceed uit mei 2012. ongeveer 2 jaar geleden had ik ook al problemen met de ledjes en toen zijn bijde koplampen netjes vervangen volgens de garantie. ik ben zeer benieuwd wat kia dealer wolters uit ijsselstein nu gaat doen. mijn 7 jaar zijn nog niet om maar ik zit wel al ruim over de 150.000 km. dus normaal gespr buiten garantie.  maar t kan ook niet de bedoeling zijn dat ik elke twee jaar nieuwe koplampen moet kopen. daar zijn ze echt te duur voor.  na de eerste vervanging vroeg ik al of t een zwak product was omdat er toen ook al veel over te vinden was op internet. ze verzekerden me echter dat ik nu de verbeterde versie heb gekregen.  ik heb ze gebelt en word er nog over teruggebelt.

wordt vervolgt

Geplaatst
54 minuten geleden zei robadelaar:

hallo, ik heb t zelfde probleem met mij kia ceed uit mei 2012. ongeveer 2 jaar geleden had ik ook al problemen met de ledjes en toen zijn bijde koplampen netjes vervangen volgens de garantie. ik ben zeer benieuwd wat kia dealer wolters uit ijsselstein nu gaat doen. mijn 7 jaar zijn nog niet om maar ik zit wel al ruim over de 150.000 km. dus normaal gespr buiten garantie.  maar t kan ook niet de bedoeling zijn dat ik elke twee jaar nieuwe koplampen moet kopen. daar zijn ze echt te duur voor.  na de eerste vervanging vroeg ik al of t een zwak product was omdat er toen ook al veel over te vinden was op internet. ze verzekerden me echter dat ik nu de verbeterde versie heb gekregen.  ik heb ze gebelt en word er nog over teruggebelt.

wordt vervolgt

ik hoop dat ze je gaan helpen .....de mijne ligt al in de garage alleen ik heb zelf ff geen tijd 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...