vd Poel Geplaatst 26 Februari, 2017 Geplaatst 26 Februari, 2017 Inmiddels is mijn KIA Ceed ook gaan knipperen Deze is van nov 2012 en heeft ca 100000km afgelegd. Zoals bij de anderen met knipperende led verlichting is het probleem in de gedimde situatie bij nacht. Links knippert hevig en rechts begint nu ook. Het valt mij van KIA behoorlijk tegen dat ze de ceeds met led verlichting vanaf eind 2012 tot ik denk medio 2016 niet terugroepen. volgende week met dealer praten en dan horen jullie meer. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 26 Februari, 2017 Geplaatst 26 Februari, 2017 15 minuten geleden zei vd Poel: Het valt mij van KIA behoorlijk tegen dat ze de ceeds met led verlichting vanaf eind 2012 tot ik denk medio 2016 niet terugroepen. Een terugroepactie lijkt me erg overtrokken omdat de verkeersveiligheid niet direct in gevaar komt. Het probleem is bekend bij de eerste serie Ceed's en wordt dus onder garantie vervangen. En dat is wel zo netjes van Kia. Quote
vd Poel Geplaatst 26 Februari, 2017 Geplaatst 26 Februari, 2017 weet ook iemand hoe de led verlichting is uit te schakelen? Quote
ff4266 Geplaatst 16 Maart, 2017 Geplaatst 16 Maart, 2017 Op 26-2-2017 om 10:31 zei vd Poel: weet ook iemand hoe de led verlichting is uit te schakelen? Niet, want dagrijverlichting is verplicht voor auto's vanaf 2011.. Quote
patten Geplaatst 1 Juli, 2017 Geplaatst 1 Juli, 2017 Help! Bij mij zat vrouwlief gisteren in de auto met de sleutel op de stand "net voor starten". Toen ik er voor stond viel me al op dat er 1 led strook fel aan het branden was en eentje zacht.... Vandaag verder onderzocht (ik rij altijd met de lampen in de middelste stand, achter aan, voor uit en led strook standje fel). De rechterlamp dimt niet meer bij aandoen normale verlichting. De linkerlamp lijkt te knipperen hetgeen duidelijk zichtbaar is als je met een mobiel filmt.... Ik vroeg me af hoe het zit met de garantie... De mijne is van oktober-2012. @vd Poel Heeft u nog iets meer informatie over hoe dit verder is afgelopen? De werkplaats van mijn lokale dealer heeft nu geen bezetting... Quote
bob Geplaatst 1 Juli, 2017 Geplaatst 1 Juli, 2017 Is een bekende productiefout bij kia ze kijken naar de serienummers dan weten ze precies of er 1 of 2 vervangen gaan worden is gewoon garantie Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Quote
patten Geplaatst 1 Juli, 2017 Geplaatst 1 Juli, 2017 Bedankt voor je eerste reactie bob! Dit stelt al enigszins gerust.... Zag de bui al hangen... /EDIT: Had ook een PM gestuurd aan dhr. vd Poel. Die heeft een hele nette reactie terug gestuurd. Bij zijn (1 maand jongere) auto was alles onder garantie vervangen. Dit geeft de mensch weer hoop De garage is inmiddels ook gemaild. Ik zal verdere voortgang wel posten. Quote
ff4266 Geplaatst 1 Juli, 2017 Geplaatst 1 Juli, 2017 Bij mijn auto is het ook vervangen in November. Ter info: Ik kocht de auto tweedehands, is geimporteerd vanuit Belgie en stmat uit 2013. Kun je nagaan hoe makkelijk ze zijn hiermee, Kia geeft duidelijk toe dat het een productiefout is, dus maak je geen zorgen dit wordt keurig verholpen bij welke willekeurige Kia dealer dan ook... Quote
patten Geplaatst 3 Juli, 2017 Geplaatst 3 Juli, 2017 (aangepast) De garage gaf vandaag al een reactie. L+R worden onder garantie vervangen. De units waren zelfs al besteld Ik had mijn complimenten weer geuit aan de dealer! /EDIT Nu 2 weken later zijn ze er helaas nog niet... Die units komen schijnbaar ergens uit het buitenland en leverdatum tot dusver onbekend... 16 Juli, 2017 aangepast door patten 2 Quote
patten Geplaatst 19 Augustus, 2017 Geplaatst 19 Augustus, 2017 19 augustus... de voorlampen zijn beiden vervangen. Ondanks alles blijft de service van Kia (en mijn dealer) super!!! We reden een paar weken terug toch onverhoopt 's nachts terug vanuit Frankrijk... en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet staande ben gehouden. De duct-tape lag onder handbereik om in geval van nood de led-stroken af te kunnen plakken. De eerste uren (in het donker) werden m.n. vrachtwagens compleet knipperend verlicht als ik ze passeerde... Toen de lampen eenmaal "op temperatuur" waren leek het knipperen over. En WOW wat geeft zo'n strook licht als ie knippert of brand in het donker, samen met je normale verlichting.... Maar ik ben weer blij met de 2 nieuwe koplampen. Ze zijn weer helemaal schoon, vlieg- en krasvrij én functionerend. Kia, mijn complimenten maar weer! 1 Quote
Kirebo Geplaatst 6 December, 2017 Geplaatst 6 December, 2017 Op 26-7-2014 om 23:16 zei chloso: Hoi Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting. Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) . (Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn Gaan ze links en rechts Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan? Mvg Sent from my iPhone using Tapatalk Heb ik ook gehad. Via Kia dealer garantie klusje. twee nieuwe koplamp unit zijn er in gezet. 1 Quote
Wimke Geplaatst 8 December, 2017 Geplaatst 8 December, 2017 Ik kom net terug van de Kia dealer, beide koplampen zijn vervangen. Cee'd uit 2012 met 60.000 km. op de teller. De rechter koplamp knipperde als de motor liep, maar beide zijn dus netjes vervangen. Prima service, ik kon er op wachten en ook mijn Xenon look lampjese hebben ze overgezet. Volgens de monteur is het "geluk" dat mijn auto nog in de garantie zat want de koplampen kosten zo'n 900 euro per stuk............... 1 1 Quote
jacky195 Geplaatst 28 December, 2017 Geplaatst 28 December, 2017 nu heb ik voor de tweede keer dit euvel beide koplampen zijn zo een 2 jaar geleden al vervangen en nu heb ik rechtsvoor alweer hetzelfde probleem . nu ben ik eens benieuwd wat ze gaan zeggen want ik heb geen garantie meer staat dus al 164.00 km op de teller maar als ik zo kijk weer een lamp kapot in 2 jaar dat is maar net een 60.000 km goed bezig Kia zeg ik dan .Zou wel toevallig zijn dat ik net steeds koplampen krijg waar ze het boortje niet op tijd vervangen . verder niets als problemen met kapotte sensors allemaal reeds 1 sommige al 2 keer vervangen en weer kapotte sensors . Ook zijn mijn handgrepen al vervangen want keyless entry werkte ook al niet meer en als ik muziek speel vanaf usb dan stopt ie ineens en gaat ie de usb lezen ;maandagmorgenauto ?? Quote
ff4266 Geplaatst 28 December, 2017 Geplaatst 28 December, 2017 Ìk ben benieuwd of je wederom nieuwe koplampen krijgt ondanks de verlopen garantie. Het is ten slotte een productiefout en een bekende kwaal. Los van de garantie mag je een deugdelijk en langer werkend product verwachten(staat ook een en ander over in de consumentenwetgeving). Hou je ons op de hoogte? Quote
jacky195 Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 gisteren bij de garage geweest en een flink geklaagd ; gewoon eens goed laten merken dat het niet normaal is dat ik al die dingen al aan mijn auto gehad heb en ook heel duidelijk laten merken dat ik het niet normaal vind dat die units nog geen 60.00km aankunnen. Quote
ff4266 Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 En wat was de reactie van de dealer? Quote
jacky195 Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 Op 29-12-2017 om 14:01 zei ff4266: En wat was de reactie van de dealer? Zojuist zei jacky195: zou contact opnemen met Kia en me iets laten weten maar nog niets gehoord ; zouden me een 5 maand geleden ook iets laten weten over de sensors maar moet ik nu nog horen ik kreeg vorige week wel te horen dat er een sensor voor me klaar ligt maar niets of ze daarover ook nog contact hebben gehad met Kia .Het is natuurlijk wel zo dat je door al deze dingen het besluit gaat nemen om nooit meer een Kia te kopen . Quote
xtra40 Geplaatst 2 Januari, 2018 Geplaatst 2 Januari, 2018 of naar een echte dealer dit niet reageren ligt aan de betreffende dealer en niet aan Kia zelf en dit soort gezeur heb je bij elk merk wel Quote
jacky195 Geplaatst 4 Januari, 2018 Geplaatst 4 Januari, 2018 Op 29-12-2017 om 14:01 zei ff4266: En wat was de reactie van de dealer? eeeuuhhh contact gehad met kia ;nu moeten ze kijken of Kia ze uit goodwill wil vervangen want je je garantie is al verlopen ik zeg maar deze zitten er net 2 jaar in 55.000 km dat is toch niet normaal . wat ik ook raar vind is dat als ik achteruit rijd gaan mijn sensoren aan en die blijven aan dus dan rijd je stop je bij een verkeerslicht stopt er iemand achte je en jawel daar begint het gepiep volgens de verkoper normaal . ik zeg ik heb een ford gehad met parkeersensoren en die doen het alleen als je effectief achteruit rijd . wist ie niets op te zeggen . Quote
bob Geplaatst 4 Januari, 2018 Geplaatst 4 Januari, 2018 denk dat als er een keer nieuwe lampen zijn geplaatst je hier weer minimaal 2 jaar garantie op moet krijgen is in de wet geregeld denk ik Quote
xtra40 Geplaatst 4 Januari, 2018 Geplaatst 4 Januari, 2018 3 minuten geleden zei bob: denk dat als er een keer nieuwe lampen zijn geplaatst je hier weer minimaal 2 jaar garantie op moet krijgen is in de wet geregeld denk ik dit is dus niet zo je garantie blijft gewoon zo als het was tenzij je er voor hebt betaald dan pas krijg je die 1 of twee jaar garantie dit is omdat je anders tot in het oneindige garantie hebt dus als je onder garantie iets hebt laten vervangen en je garantie loopt nog 1 maand dan is na die maand je garantie weg en word het een coulance en dan zouden ze kunnen zeggen u betaald 25% en omdat je dan hebt betaald al is het maar een deel heb je weer 2 jaar garantie op dat onderdeel Quote
jacky195 Geplaatst 8 Januari, 2018 Geplaatst 8 Januari, 2018 Net een telefoontje gehad van de garage en ze gaan uit goodwill de rechterkoplamp vervangen maar gaat wel een tijdje duren want het schijnt hard te gaan met de koplampen nu is dat voor mij geen probleem want door omstandigheden de komende maanden toch niet al te veel tijd . Quote
xtra40 Geplaatst 8 Januari, 2018 Geplaatst 8 Januari, 2018 1 uur geleden zei jacky195: Net een telefoontje gehad van de garage en ze gaan uit goodwill de rechterkoplamp vervangen maar gaat wel een tijdje duren want het schijnt hard te gaan met de koplampen nu is dat voor mij geen probleem want door omstandigheden de komende maanden toch niet al te veel tijd . nou zie je wel alles komt goed Quote
robadelaar Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 hallo, ik heb t zelfde probleem met mij kia ceed uit mei 2012. ongeveer 2 jaar geleden had ik ook al problemen met de ledjes en toen zijn bijde koplampen netjes vervangen volgens de garantie. ik ben zeer benieuwd wat kia dealer wolters uit ijsselstein nu gaat doen. mijn 7 jaar zijn nog niet om maar ik zit wel al ruim over de 150.000 km. dus normaal gespr buiten garantie. maar t kan ook niet de bedoeling zijn dat ik elke twee jaar nieuwe koplampen moet kopen. daar zijn ze echt te duur voor. na de eerste vervanging vroeg ik al of t een zwak product was omdat er toen ook al veel over te vinden was op internet. ze verzekerden me echter dat ik nu de verbeterde versie heb gekregen. ik heb ze gebelt en word er nog over teruggebelt. wordt vervolgt Quote
jacky195 Geplaatst 3 April, 2018 Geplaatst 3 April, 2018 54 minuten geleden zei robadelaar: hallo, ik heb t zelfde probleem met mij kia ceed uit mei 2012. ongeveer 2 jaar geleden had ik ook al problemen met de ledjes en toen zijn bijde koplampen netjes vervangen volgens de garantie. ik ben zeer benieuwd wat kia dealer wolters uit ijsselstein nu gaat doen. mijn 7 jaar zijn nog niet om maar ik zit wel al ruim over de 150.000 km. dus normaal gespr buiten garantie. maar t kan ook niet de bedoeling zijn dat ik elke twee jaar nieuwe koplampen moet kopen. daar zijn ze echt te duur voor. na de eerste vervanging vroeg ik al of t een zwak product was omdat er toen ook al veel over te vinden was op internet. ze verzekerden me echter dat ik nu de verbeterde versie heb gekregen. ik heb ze gebelt en word er nog over teruggebelt. wordt vervolgt ik hoop dat ze je gaan helpen .....de mijne ligt al in de garage alleen ik heb zelf ff geen tijd Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.