Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Klipperlicht blijft branden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo wie kan mij helpen?

Van mijn Sp3 blijven sinds vanochtend mijn linker achter knipperlicht en van de spiegel links branden.

Ze blijven continu branden, ook met contact uit.

de rechterkant en links voor werkt wel gewoon.

Heb de accu ook even los gehad maar heeft niet geholpen.

heb de accu nu maar weet los. Hopelijk lost het zich in een paar uur op.

Maar tips en advies zijn welkom.

Geplaatst

Dat meen je niet??

Heb er wel Xenon in zitten maar aangesloten via een schakelkabel rechtstreeks op de accu.

Geplaatst

Oh, Oh! Dat is niet goed.

BCM stuk waarschijnlijk.

Heb exact het zelfde gehad.

Er zijn ook andere die dit gehad hebben.

Allemaal met Xenon.

Maar met een kabel buiten om direct op de accu zou dit dacht ik niet moeten kunnen.

Dat weet xtra40 beter als ik.

Ik hoop dat het dat niet is voor je.

suc6

vand.M

Geplaatst

Hoe lang was jij de auto kwijt?

twijfel of ik zo mee naar de garage ga of toch eerst de xenon eruit haal. Kan mij echt niet voorstellen dat t door de Xenon komt. Zeker ook omdat het rechtstreeks via de accu loopt.

Ben alleen bang voor wellus nietus bij de garage.

Wat is jullie advies?

Geplaatst

Hoe lang was jij de auto kwijt?

twijfel of ik zo mee naar de garage ga of toch eerst de xenon eruit haal. Kan mij echt niet voorstellen dat t door de Xenon komt. Zeker ook omdat het rechtstreeks via de accu loopt.

Ben alleen bang voor wellus nietus bij de garage.

Wat is jullie advies?

Kan mij ook niet voorstellen dat het door de xenon komt vooral niet omdat je een kabel buiten om rechtstreeks op de accu heb zitten. Is het een originele zoals xtra40 hier laat zien?

http://www.kiaclub.nl/topic/12609-defecte-bms-boordcomputer-door-pilot-xenon/

Heb je het zelf ingebouwd?

groet,

vand.M

Geplaatst

Kan mij ook niet voorstellen dat het door de xenon komt vooral niet omdat je een kabel buiten om rechtstreeks op de accu heb zitten. Is het een originele zoals xtra40 hier laat zien?

http://www.kiaclub.nl/topic/12609-defecte-bms-boordcomputer-door-pilot-xenon/

Heb je het zelf ingebouwd?

groet,

vand.M

Is idd de kabel die Xtra40 aanraad.

Zelf geinstalleerd.

Heb de werking van de kabel en relais vooraf ook getest. Ze doen wat ze moeten doen. Een van de koplampen fungeert schakelt de relais.

Op zich redelijk recht toe recht aan.

Heb eigenlijk geen zin om de boel uit te bouwen maarvwil ook geen gedoe bij de garage.

Alles zit nu netjes weggewerkt.

Geplaatst

Als je enkele honderden euro's teveel hebt, laat dan je xenons zitten :no:  en ga zo naar de garage

Als je graag hebt dat het in garantie word hersteld, dan haal je ze er pas uit :winkiss:

Heb net hetzelfde gehad, heb echter het geluk gehad dat garage men xenons niet had zien zitten.

Geen xenons meer voor mij, ook niet met speciale kabel

Heb geen zin in een experimentje van een paar honderd euro

Geplaatst

Meestal zijn de pilot setjes de boosdoener, niet meer kopen die rommel

Geplaatst

Ik had geen Pilot. Had al meer narigheid hierover gelezen. Was een China setje. Maar zoals aangegeven aangesloten met een schakelkabel ertussen uit voorzorg.

Zelf denk ik echt dat t probleem door iets anders is veroorzaakt.

Vrijdag deed mn achterruitwisser trouwens ook moeilijk. Soms wiste hij goed maae soms ook heel langzaam.

Kan dat hiermee te maken gehad hebben?

Geplaatst

Ik heb het vermoeden dat de BCM module is aangepast vanaf een bepaald jaar(2013), zodat hij minder makkelijk stuk gaat.

Vandaar dat sommigen wel en anderen geen problemen hebben met de after market xenons.

Bij mijn sportage, model 2011 zit er nu ook een recente versie van de BCM in

Maar nogmaals, ik heb geen zin in een experimentje van een paar honderd €

Misschien wel eens interessant om een lijst te maken. Wie heeft de BCM kapot gehad en van welk jaar was de Sportage

De BCM module zit ergens onder het dashboard ter hoogte van je stuur en ruikt verbrand als er wat mis is.

Die module controleerd heel wat dingen, bijvoorbeeld ook de centrale vergrendeling, het zou me niet verbazen dat het probleem met je achterwisser ook een gevolg is van de kapotte BCM

Geplaatst

Auto is weer gefixt. Was idd de Computer.

Deze is vervangen. Moest ook mn reserve sleutel meenemen aangezien deze opnieuw ingeleerd moest worden.

Oorzaak was waarschijnlijk een combinatie van een storing in een servo en een relais.

Waarschijnlijk speelt het al een hele tijd en heeft het uiteindelijk mn BMC kapot gemaakt.

Ze hebben de nodige tijd nodig gehad om de storing te vinden en op te lossen.

Nog even het Xenon verhaal doorgenomen met een monteur. Deze gaf ook aan dat met een schakelkabel ertussen er eigenlijk niks kan gebeuren. Er wordt immers alleen een relais geschakeld door de koplampaansturing.

Geplaatst

Oke en hebben ze het wel onder garantie gerepareerd ??

Wel gied om te horen dat ze er net zo over denken als ik wat betreft de schakel kabel

en ik hoop dat deze computer wat beter is en wat langer meegaat

Geplaatst

Hey Xtra40.

Ja hoor is allemaal onder garantie gerepareerd.

Hoop ook dat deze langer mee gaat. Maar de vermoedellijke veroorzakers van de storing zijn nu ook vervangen.

Ze hebben wel eens eerder meegemaakt dat de computer het begaf zonder dat ze daar echt een reden voor hebben gevonden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...