Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb een kia rio III en heb onlangs de front speakers vervangen omdat de oude echt op niets trokken :) 

De nieuwe speakers klinken perfect, maar bij de minste bass trilt mijn rechter deurpaneel ter hoogte van de speaker. Echt een storend geluid, ok de deur is uit kunststof, dus niet zo zwaar uit zichzelf, maar het linker deurpaneel geeft geen trilling. 

Heb al in het deurpaneel moes gespoten, maar helpt niet. Hebben jullie nog suggesties? Mijn deur verzwaren met loden matten doe ik liever niet, omdat mijn deur na verloop van tijd dan kan scheef hangen en dat komt de scharnieren zeker niet ten goede!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst

Al eens isolatiematjes rond de speaker geprobeerd? En dan bedoel ik achter het deurpaneel en rondom de speaker

Geplaatst

Ja hoor, deurpaneel terug goed vastgeklikt. isolatiematjes heb ik nog niet geprobeerd, wat voor matjes zijn dat dan? Zijn ze van lood?

Geplaatst

heb je je speaker los tegen de deur geschroefd of deze op pas ringen geschroefd ??

anders kan het deur paneel wel eens tegen de speaker aan zitten en dan hoor je dat (zelf ook gehad ) heb zelf deze tunnel van de deurpaneel af gesneden

Geplaatst

heb je je speaker los tegen de deur geschroefd of deze op pas ringen geschroefd ??

anders kan het deur paneel wel eens tegen de speaker aan zitten en dan hoor je dat (zelf ook gehad ) heb zelf deze tunnel van de deurpaneel af gesneden

heb de originele pasring bijgewerkt zodat mijn nieuwe speaker erin kon, die zit goed vast en komt niet tegen deurpaneel normaal gezien. want de linkerspeaker net hetzelfde gedaan en rammelt niet. Ik vond namelijk geen pasringen voor de kia rio in aftermarket :/

Geplaatst

die zijn er wel hoor een pasring van een opel met 16,5 centimeter speakers zijn exact het zelfde als voor de rio (is meeerdere keren gepost)

maar als je zelf op de deur duwd moet je even horen waar deze kraakt cq rammelt zo moet je er wel achter kunnen komen 

Geplaatst

Tof om te weten! dus pasring van 16,5cm van iedere opel zou passen op mijn kia rio? En als ik duw op het deurpaneel aan de speaker zelf stopt het met rammelen.

Geplaatst

toch zou ik even de onderkant van de bekleding los trekken bij de speaker de passing is best krap en toch denk ik dat deze tegen de speaker aan zit 

aan de achterkant zit een tunneltje welke normaal tegen het schuim van de orginele speaker aan zit maar daar zit nu een andere speaker tegen aan 

ff kijken of er afdrukken tegen dit tunneltje aan zit zit dit er tegen aan gewoon met een stanly mes weg snijden zie je ook niks van als deze weg is 

zit al te kijken of ik er een foto van kan vinden maar dat laat nog even op zich wachten

• Like 1
Geplaatst

heb er al een stuk van afgesneden en kan er normaal zeker niet tegenkomen, ook geen schade op het schuim van de speaker zelf door eventuele aanrakingen ! en als ik tegen deurpaneel duw is gerammel weg, dus dan zou het toch nog erger zijn moest het er tegenkomen, niet?

Geplaatst

ik zou het dan echt even moeten zien om daar een oordeel over te vellen 

wat je ook nog kan proberen is om een stuk tape over en in de gaten te plakken waar de klips zitten in de deur 

zo dat deze wat strakker aan klemmen

Geplaatst

ik zou het dan echt even moeten zien om daar een oordeel over te vellen 

wat je ook nog kan proberen is om een stuk tape over en in de gaten te plakken waar de klips zitten in de deur 

zo dat deze wat strakker aan klemmen

dacht ik ook al aan, of butylband als je dat kent ? http://www.celdex.nl/Butylband390Zwart.htm

Geplaatst

zou ik niet doen dat geeft achteraf zo een rommel als je het nog eens los moet maken 

zou dan eerder een simpel schuimen tocht stripje er op plakken

maar ook dit zou niet nodig moeten zijn die van mij kraken en rammelen ook niet en is wel vaker als 1 keer los geweest  :-)  :-)

Geplaatst

ik ga er volgend weekend eens naar kijken en zien of er misschieen geen clip is afgebroken of beschadigd (hopen van niet !). moest dit het geval zijn, kan je dit apart kopen of hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Geplaatst

klips zijn gewoon los te verkrijgen geen probleem 

deze zitten ook weer an de deur bekleding vast door middel van een schuifsysteem dus simpel te vervangen 

ik heb ze zelf van een Mercedes daar zit tegen het kraken nog een extra rubber ringetje om heen  :wink:  :wink:

Geplaatst

Ik heb het ook gehad in mijn SP3. Bleek dat zoals Xtra40 beschrijft, de deurpaneel niet goed vast geklemd was onderin.

Bij raakte de tunnel/ ring net een hoekje van mn speaker. Ik had m daarvoor al een stuk afgesneden. Mijn speakers hebben een brede metalen rand waar ie tegen aan kwam.

Daarna de ring maar vrijwel helemaal weggesneden.

Geplaatst

ah ok want je zou denken van wel omdat je een deel van zijn klankkast wegneemt he

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...