Jump to content

Wazig beeld achteruitrijcamera

Toeteraar

Recommended Posts

Beste Sportagers,

Het beeld van mijn achteruitrijcamera is na de hele dag regen afgelopen zondag nogal wazig.

Ik dacht eerst dat het vocht aan de buitenkant was en heb het lensje goed schoongeveegd. Dit had helaas weinig resultaat.

Ik hoop niet dat er vocht ín de camera zit.....

Iemand dit al eens gehad?

Grtz Jack

Dat is ook toevallig. Ik heb al een week hetzelfde probleem.

Het beeld is wazig en na schoonmaken blijft het wazig.

Er blijft blijkbaar vocht zitten achter de lens.

Vreemd, want in al die vier jaar nog niet meegemaakt.

Nu heb je het ook meer met je koplampen, je ontkomt er niet aan.

het is alleen geen garantie meer. dus je kan ook geen aanspraak meer maken op een nieuwe camera. ik heb een gaatje in gemaakt aan de onderkant probleem weg :-)

Dat is dus de vraag. Het audio/navi systeem kent een garantie van 3 jaar. De achteruitrijcamera maakt daar onderdeel van uit. Of dit onder de garantie van 3 of 7 jaar valt is dus (nog) onbekend.

Pure toeval, Wolters belde mij dat er een bulletin was verschenen waar er een gemodificeerde kan worden opgezet. Wel geldt dit maar voor bepaalde types! (Modellen en productie jaren)

Officieel is alles toebehorend aan audio zoals stuurwiel bediening, USB, radio/navi, carkit. Geen garantie meer tot 3 jaar of 100.000km Dit is netjes terug te vinden op de site en is mij ook gemeld bij verkoop.

Ik was van mening na twee keer verschillende camera's dat het een product eigenschap is. Vandaar het kleine gaatje wat prima werkte. Maar nu ik werd gebeld helemaal netjes.

• Like 1

• 1 month later...
Guest Warmentuuter

Ook frappant dat er nu meerdere tegelijk last hebben van dit probleem.

Heb nu ook een paar keer het lensje schoon gemaakt zonder resultaat.

Zal morgen eens informeren bij de dealer. 

• 2 weeks later...

Pure toeval, Wolters belde mij dat er een bulletin was verschenen waar er een gemodificeerde kan worden opgezet. Wel geldt dit maar voor bepaalde types! (Modellen en productie jaren)

Officieel is alles toebehorend aan audio zoals stuurwiel bediening, USB, radio/navi, carkit. Geen garantie meer tot 3 jaar of 100.000km Dit is netjes terug te vinden op de site en is mij ook gemeld bij verkoop.

Ik was van mening na twee keer verschillende camera's dat het een product eigenschap is. Vandaar het kleine gaatje wat prima werkte. Maar nu ik werd gebeld helemaal netjes.

Kun je mij wat meer vertellen over deze officiële oplossing. Welke website en wie is Wolters? Ik heb sinds enkele maanden ook deze klacht en mijn auto is bijna vier jaar oud, dus geen garantie meer.

Kun je mij wat meer vertellen over deze officiële oplossing. Welke website en wie is Wolters? Ik heb sinds enkele maanden ook deze klacht en mijn auto is bijna vier jaar oud, dus geen garantie meer.

Oke,

Ik weet na wat gegoogle dat Wolters uw dealer is, maar kunt u mij alle info mailen hoe ik dit probleem netjes via de dealer kan oplossen of dat ik simpel dat gaatje kan maken zonder de gehele camera te mollen........???

• 5 years later...

Hallo,
op mijn Venga zit van fabriekswege een achteruitrijcamera.
Die wordt ingeschakeld zodra je de auto in z'n achteruit zet.
Werkt prima.
Vervelend is dat als je fietsdrager op de trekhaak plaatst en je achteruit rijdt er een gepiep te horen is.
In het instructieboekje wordt niets vermeld over het (tijdelijk) uitschakelen van de camera.
Heeft iemand enig idee?

Alvast mijn dank voor de reactie.

Jacob

Heeft jouw Venga ook parkeersensoren (PDC)?
Want het lijkt mij dat DIE piepen, niet je camera.
Dus je zou moeten zoeken naar het uitschakelen daarvan, bij sommige auto's gebeurt dit automatisch bij het aansluiten op de aanhangerstekkerdoos, bij andere kan het niet, of moet het handmatig met een knopje voorin of zelfs achterin de auto.

• 9 months later...
Op 19-11-2014 om 10:24, Pugnator Fortis zei:

Nu heb je het ook meer met je koplampen, je ontkomt er niet aan.

het is alleen geen garantie meer. dus je kan ook geen aanspraak meer maken op een nieuwe camera. ik heb een gaatje in gemaakt aan de onderkant probleem weg :-)

Interessant. Waar precies boor je dan en hoe diep?