Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Controleer ook even de connectoren. Ik heb wel eens eerder meegemaakt dat bij een stekker 2 pinnetjes iet naar buit en waren gekomen en elkaar raakten. In dat geval waren het overigens pinnetjes voor de luidsprekers. Maar zou in jou geval best de ill kunnen zijn.

Geplaatst

Nope.. heb hem bij de Kia dealer gebracht en hadden alles doorgemeten en vertelde mij dat het aan de radio ligt in combinatie met de verlichting van de auto...

Heel raar allemaal, maar heb maar weer de oude radio ingebouwd. Hopelijk krijgen ze het licht nu wel weer aan de praat. Staat nu weer bij de dealer

Geplaatst

Idd raar.

Succes ermee.

Ik bedoelde overigens de stekkers van de radio, niet die van de auto.

Geplaatst

een gewaarschuwd mens teld voor 2 ,lees mijn ander bericht

btw de speakers van pioneer die jij wilde inbouwen is dat nog gelukt zonder de kapjes van het dashbord aante passen .

ik heb ze ook en heb gaten moeten maken omdat ze te hoog zijn.

Geplaatst

Ja dat ging prima. Merkte wel dat het echt net paste.. De kapjes pasten er wel gewoon op.

Ik laat me navi wel inbouwen door een garage. Heb een bedrijf in Amersfoort gevonden die het voor me wilt doen tegen een redelijke prijs..

Heb er zelf niet heel veel verstand van, dus laat dat soort dingen maar gewoon doen.

Geplaatst

Toch nog meer zelf aan de gang gegaan en kwam er achter dat er 2 pinnetjes krom waren in beide in hetzelfde gaatje in de connector kwam. Daardoor maakte hij kortsluiting.

Nu alles er goed ingezet en aangesloten en alles werkt naar behoren! Ontzettend blij mee nu!

Front speakers ook vervangen en het geluid is al beter! Nog niet top, maar hier valt wel goed mee te leven.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik zit er ook over na te denken om een navigatie/radio in te laten bouwen in mijn Picanto.

Ik vroeg mij alleen het volgende af. Op mijn stuur zitten de knopjes voor het regelen van het volume en de zenders van de radio. Ik heb geen knopjes voor het opnemen van telefoongesprekken. Kan je ook je bedieningsknoppen op het stuur vervangen of moet er dan een geheel nieuw stuur in?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 3 maanden later...
Geplaatst

Beste allemaal,

Ik kon kiezen om hier te reageren of een nieuw topic te starten. Ik denk dat dit de betere keuze is.

Zou onderstaande 2din radio passen in een kia picanto uit 2012?

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio-039-s/147l-autoradio/12874d-kenwood-dpx406dab-dab-tuner-bluetooth-cd-usb-en-aux-ingang-ipod-iphone-direct-control-android-media/

Ik heb namelijk begrepen dat de standaard radio de boosdoener van het slechte geluid is en dat ik dus beter een nieuwe kan inbouwen en dan de boxen kan vervangen voor een goed resultaat. Echter moet ik dan wel weten of deze radio die ik op het oog heb pas.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :D

Geplaatst

denk dat je dan ook een ander front moet kopen  en misschien wel aanpassen  ivm met de maten en of het uberhaupt dan net zo mooi sluit als een Witson of Vigo

Geplaatst

Ik heb veel gelezen over die Witson apparaten. Ik heb echter net een gloednieuwe TomTom Go 610 gekocht. Vind het zonde om dan nu weer een ingebouwde navigatie aan te schaffen.

Heb jij weet van een 2din radio die sowieso wel goed in een picanto past?

Geplaatst

Heb een Vigo , dus mijn blik ging niet verder naar 2 din , maar weet wel dat de meeste 2 din universeel zijn en het front van de Kia niet, zal dus ongeacht welk merk nooit origineel der uit zien 

Geplaatst

Je kunt idd een front kopen voor 2din units. Dat is een front met een standaard 2din uitsparing. Deze is gewoon bij de dealer te bestellen. Maar veel carhifi zaken zullen m ookwel kunnen leveren.

Maar zoals hierboven ookal werd aangegeven. Het zal er minder mooi uitzien is mijn mening.

Geplaatst

@PicaWhite: Origineel hoeft het er niet uit te zien, wel moet het mooi passen in de uitsparing die er nu zit en mooi afsluiten rondom. Als dat het geval is vind ik dat geen probleem. Zo'n Vigo/Witson is aardig aan de prijs zag ik, dat samen met het feit dat ik net de nieuwste TomTom heb gekocht zorgen er voor dat ik dus een 2din radio wil. Ik zal maar eens langsrijden bij de plaatselijke en veel te dure audio inbouwzaak, kijken wat ze zeggen.

Super bedankt voor de reacties heren!

Geplaatst

Succes!!!

We zien de foto's wel als ie erin zit. ;)

Overigens prima zelf te doen hoor.

Als je het niet zef duft hebben we ook nog altijd een speciale KiaClub inbouwservice genaamd DE PIMPMASTERS. Stuur xtra40 maar een pbtje voor meer info.

Geplaatst

Succes!!!

We zien de foto's wel als ie erin zit. ;)

Overigens prima zelf te doen hoor.

Als je het niet zef duft hebben we ook nog altijd een speciale KiaClub inbouwservice genaamd DE PIMPMASTERS. Stuur xtra40 maar een pbtje voor meer info.

Thanks!

Ik hoop datie gewoon netjes past. Qua uiterlijk en smaak valt altijd te twisten, maar ik ben benieuwd of het gaat passen.

Ik zal zeker eens even een PM sturen, kijken wat de mogelijkheden zijn.

Heerlijk zo'n forum, voelt aan als een warm bad :)

Geplaatst

Nou ik ben even bij de plaatselijke auto inbouwzaak geweest. De beste man zei dat hij niet kon garanderen dat een 2din radio net zo mooi zou passen als bijvoorbeeld zo'n Witson unit. Desbetreffende zaak vroeg 450 euro voor de Witson unit, daarboven op kwamen dan nog de inbouwkosten en de kosten voor de achteruitrij camera.

Heb inmiddels een pb gestuurd naar Xtra40, in de hoop dat hij mij iets meer kan vertellen en misschien in de juiste richting kan wijzen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi Wesley,

Ik ben heel benieuwd waar jij uiteindelijk voor gekozen hebt (Wilson of ander touchscreen) en of het geluid nu veel beter is.

Ik hoor het het graag!

Groetjes, Lucky

• 3 weken later...
Geplaatst

hier foto's van mijn nieuwe Witson!

Fotos zijn een beetje vervormd door een verkeerde instelling van mijn Gopro!

het geluid is 10 x beter meer bas, volume en minder schel!

zou het iedereen aanraden!

24xo3fa.jpg

2zzreb9.jpg

Waar heb je dit laten doen en ongeveer kosten?

Heb nieuwe Picanto sportsline, hoort dergelijk systeem in!! Mailen mag ook op pcservicedichtbij@gmail.com

• 7 maanden later...
Geplaatst

Dag mensen,

Ook ik baalde al meteen toen ik instapte over de kwaliteit geluid die eruit komt van de standaard radio...

Maar goed ik heb hem toch gekocht...

Ik was echt een top geluid gewent...

Beetje gegoogled hoe het beter kon maar een dure nieuwe radio kopen zie ik niet zitten...

Per toeval ontdekte ik dat toen ik een parrot in liet bouwen de MKi9200...

Toen die erin zat kon de radio uit en via de parrot komt er veel en veel beter geluid uit...je zou er de boxen mee opblazen....

Je kunt met een parrot je navigatie laten praten en bellen natuurlijk..maar ook via je telefoon je muziek streamen.

Dus....de oplossing voor mij is een setje betere kwaliteit boxen erin...die ook wat meer bass kunnen leveren en klaar ben je...

Het is maar een idee...voor mensen die toevallig handsfree kunnen bellen ook willen...dat is te betalen...en je geluidskwaliteit gaat een stuk vooruit.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Beste leden, wij zijn waarschijnlijk van plan om ook een Witson systeem aan te schaffen. Echter hebben wij een 2011 start/stop model. Op de witson site kom ik alleen een vanaf 2012 model tegen ook alleen een Windows variant en niet de Android systemen waar jullie het over hebben. Wat is nu precies het verschil tussen de Windows en Android en past dat 2012 model wel in onze auto?

Worden de stuurwiel functies wel behouden met dit systeem?

Geplaatst

Nog een aanvulling, k heb even contact gezocht met Witson, echter word ik er niet veel wijzer van. Ook als ik op de site kijk zie ik meerdere types.

Ik ben zelf een iphone gebruiker. Moet ik dan een Windows of Android systeem nemen?

Welk systeem moet ik nou nemen?

Dit zijn overigens de systemen die ik op hun site kan vinden:

W2-D8526K (Windows)

W2-C217 (Windows)

W2-A7057 (Android 5.1)

W2-M217 (Android 4.4.4)

Geplaatst

iPhone en android ??? 

das vragen om problemen  :|  :|

nee hoor je moet gewoon even kijken naar wat ze kunnen en wat je er mee wil doen 

maar als je een iPhone/ios man bent is android natuurlijk als vloeken in de kerk 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...