Ga naar inhoud

Standaard speakers vervangen van Picanto


wesleyvdwaal

Aanbevolen Berichten

Hallo mensen,

 

Zoals ik al veel op dit forum heb gelezen, irriteert iedereen zich aan het geluid dat er ui de speakers komt van een Kia Picanto.

 

Binnenkort krijg ik ook mijn nieuwe Picanto en ik vroeg me af welke vervangende speakers ik kan monteren zonder dat ik de standaard radio of extra versterkers hoef aan te sluiten.

 

Dus gewoon simpelweg de speakers vervangen waar "beter" geluid uit komt (dan heb ik er genoeg aan). Ik neem aan (en ik heb er niet veel verstand van) dat de huidige speakers vervangen kunnen worden tot 50W p.s. ?

 

Mocht dit gewoon mogelijk zijn, dan hoor ik graag wat ik het beste zou kunnen aanschaffen. Ook las ik dat het monteren wat lastig was, maar daar moet wel wat op te verzinnen zijn door de pootjes te verlengen.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk aan de Pioneers TS-A131CI (99,- euro) speakers voor achter.

Type speaker 2-weg
Frequentie bereik  28 - 29000 Hz
Impedantie  4 Ohm
Gevoeligheid  89 dB
Formaat woofer 130 mm Inbouw/opbouw inbouw Maat inbouw ovaal 130 mm
Diameter montagegat  121 mm
Inbouwdiepte 52 mm
Nominaal vermogen 35 watt
 
Voor Speakers:
Pioneer TS-E1002i  -25 Watt -40 Hz - 40 kHz
of
Pioneer TS-G1023I - 30 Watt - 45 Hz - 27 kHz 10.1 cm

 

En eventueel:

Actieve-subwoofer: Pioneer TS-WX110A worden op 6 augustus gemonteerd.

Maximaal vermogen 300 watt
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo mensen,

 

Zoals ik al veel op dit forum heb gelezen, irriteert iedereen zich aan het geluid dat er ui de speakers komt van een Kia Picanto.

 

Binnenkort krijg ik ook mijn nieuwe Picanto en ik vroeg me af welke vervangende speakers ik kan monteren zonder dat ik de standaard radio of extra versterkers hoef aan te sluiten.

 

Dus gewoon simpelweg de speakers vervangen waar "beter" geluid uit komt (dan heb ik er genoeg aan). Ik neem aan (en ik heb er niet veel verstand van) dat de huidige speakers vervangen kunnen worden tot 50W p.s. ?

 

Mocht dit gewoon mogelijk zijn, dan hoor ik graag wat ik het beste zou kunnen aanschaffen. Ook las ik dat het monteren wat lastig was, maar daar moet wel wat op te verzinnen zijn door de pootjes te verlengen.

 

Bedankt!

 

hii wesleyvdwaal,

 

Zelf krijg ik ook mijn kia Picanto binnenkort en heb hier ook al een aantal vragen gesteld op het forum, dus daarom wil ik mij kennis even met je delen!

 

De standaard radio levert maar 4 x 15 wat waar je met (dure) speakers niet veel winst gaat halen

post-15147-0-21864300-1421168717_thumb.jpg

 

 

Andere leden plaatsen dan een versterker of dergelijke maar dan moet je in de originele bedrading knippen en solderen en dat vind ik zelf zonde!

 

ook zou je een 1 Din Radio kunnen kopen vanaf 80 tot 150 euro maar dan komt er ook weer een nieuw dashboard frontje wat ook weer een aantal tientjes kost.

 

Wat vele mij hebben geadviseerd is om een Witson te kopen (kost wel even wat) ($395 incl verzending met HK Post prijs 05-01-2015)

Witson-Car-Radio-with-GPS-for-KIA-Mornin

 

eerst was ik het niet van plan maar de uitstraling plus de functionaliteit die deze radio levert heeft mij toch doen overslaan (navigatie en andere opties zoals achteruit rij camera enz..)

 

post-15147-0-52954700-1421169107_thumb.jpg

 

 

als je er dan speakers van 50 en 40 euro inzet schiet je er meer mee op dan nu een set JBL van 99 voor de achterdeur + 79 voor het dashboard + zeer waarschijnlijk een versterker van 50 euro...

 

 

Remon.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


hii wesleyvdwaal,

 

Zelf krijg ik ook mijn kia Picanto binnenkort en heb hier ook al een aantal vragen gesteld op het forum, dus daarom wil ik mij kennis even met je delen!

 

De standaard radio levert maar 4 x 15 wat waar je met (dure) speakers niet veel winst gaat halen

attachicon.gifarticle-2032138-0DA5FC8200000578-892_468x286.jpg

 

 

Andere leden plaatsen dan een versterker of dergelijke maar dan moet je in de originele bedrading knippen en solderen en dat vind ik zelf zonde!

 

ook zou je een 1 Din Radio kunnen kopen vanaf 80 tot 150 euro maar dan komt er ook weer een nieuw dashboard frontje wat ook weer een aantal tientjes kost.

 

Wat vele mij hebben geadviseerd is om een Witson te kopen (kost wel even wat) ($395 incl verzending met HK Post prijs 05-01-2015)

Witson-Car-Radio-with-GPS-for-KIA-Mornin

 

eerst was ik het niet van plan maar de uitstraling plus de functionaliteit die deze radio levert heeft mij toch doen overslaan (navigatie en andere opties zoals achteruit rij camera enz..)

 

attachicon.gif1380910338-kia-picanto-autoradio-navigatie-bluetooth-dvd-usb-ipod-s100-a8-cortex-3g-wifi.jpg

 

 

als je er dan speakers van 50 en 40 euro inzet schiet je er meer mee op dan nu een set JBL van 99 voor de achterdeur + 79 voor het dashboard + zeer waarschijnlijk een versterker van 50 euro...

 

 

Remon.

 

 

He Remon,

 

Bedankt voor het delen. Ik ga er over na denken!

 

Waar heb je de Witson gekocht? Wel zie ik dat er geen start/stop knop op zit..

 

Gr,

Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites


He Remon,

 

Bedankt voor het delen. Ik ga er over na denken!

 

Waar heb je de Witson gekocht? Wel zie ik dat er geen start/stop knop op zit..

 

Gr,

Wesley

Het android model heeft wel een start stop knop ruimte geloof ik want deze heef jou auto ..?

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101550255

 

1364523198283465.jpg

 

(volgensmij is dit de oudere versie? maar dat weet ik niet zeker)

 

kleiner scherm en langzamere processor ...

 

deze kun je per mail bestellen bij Witson , via Bob@witson.com 

 

en dan een prijsvragen voor 1 van de modellen met verzending via hkpost of DHl 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hii wesleyvdwaal,

 

Zelf krijg ik ook mijn kia Picanto binnenkort en heb hier ook al een aantal vragen gesteld op het forum, dus daarom wil ik mij kennis even met je delen!

 

De standaard radio levert maar 4 x 15 wat waar je met (dure) speakers niet veel winst gaat halen

attachicon.gifarticle-2032138-0DA5FC8200000578-892_468x286.jpg

 

 

Andere leden plaatsen dan een versterker of dergelijke maar dan moet je in de originele bedrading knippen en solderen en dat vind ik zelf zonde!

 

ook zou je een 1 Din Radio kunnen kopen vanaf 80 tot 150 euro maar dan komt er ook weer een nieuw dashboard frontje wat ook weer een aantal tientjes kost.

 

Wat vele mij hebben geadviseerd is om een Witson te kopen (kost wel even wat) ($395 incl verzending met HK Post prijs 05-01-2015)

Witson-Car-Radio-with-GPS-for-KIA-Mornin

 

eerst was ik het niet van plan maar de uitstraling plus de functionaliteit die deze radio levert heeft mij toch doen overslaan (navigatie en andere opties zoals achteruit rij camera enz..)

 

attachicon.gif1380910338-kia-picanto-autoradio-navigatie-bluetooth-dvd-usb-ipod-s100-a8-cortex-3g-wifi.jpg

 

 

als je er dan speakers van 50 en 40 euro inzet schiet je er meer mee op dan nu een set JBL van 99 voor de achterdeur + 79 voor het dashboard + zeer waarschijnlijk een versterker van 50 euro...

 

 

Remon.

Beste RKoopman.

 

Sorry dat ik het niet (volledig) eens ben met je verhaal.

De speakers die ik aangeef van Pioneer hebben een veel groter frequentie bereik dan de speakers die jij aanbeveelt.

Vooral de lage frequentie is van belang om (een beetje) bas te krijgen en het vervormen, zoals de ingebouwde standaard speakers doen, te voorkomen.

Als je over dure speakers praat moet je geen andere radio aanbevelen, dan gaan de kosten nog verder omhoog en de speakers moeten zo wie zo vervangen worden!

En ik zou al helemaal GEEN JBL's  aanbevelen! Deze zijn veel te vlak en hebben een beperkt frequentie bereik.

Al met al vindt ik je advies niet juist!

 

Als je geld genoeg hebt dan kun je inderdaad overwegen om de radio te vervangen, ik heb dat ook gedaan.

Maar ik heb bewust gekozen voor de Pioneer en niet voor de Witson, een goedkoop after market product.

 

No hard feelings.  Groet, Gertwan

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste RKoopman.

 

Sorry dat ik het niet (volledig) eens ben met je verhaal.

De speakers die ik aangeef van Pioneer hebben een veel groter frequentie bereik dan de speakers die jij aanbeveelt.

Vooral de lage frequentie is van belang om (een beetje) bas te krijgen en het vervormen, zoals de ingebouwde standaard speakers doen, te voorkomen.

Als je over dure speakers praat moet je geen andere radio aanbevelen, dan gaan de kosten nog verder omhoog en de speakers moeten zo wie zo vervangen worden!

En ik zou al helemaal GEEN JBL's  aanbevelen! Deze zijn veel te vlak en hebben een beperkt frequentie bereik.

Al met al vindt ik je advies niet juist!

 

Als je geld genoeg hebt dan kun je inderdaad overwegen om de radio te vervangen, ik heb dat ook gedaan.

Maar ik heb bewust gekozen voor de Pioneer en niet voor de Witson, een goedkoop after market product.

 

No hard feelings.  Groet, Gertwan

He Gertwan,

 

Bedankt. Ik zie dat de Pioneer er zeker goed uitziet en een vriend van mij zegt dat ik ook voor deze moet gaan. Ik wil ze vanavond gaan bestellen, maar is het frontje makkelijk te verwijderen? Ik heb gisteren mijn nieuwe Picanto opgehaald en even snel gekeken hoe ik dit zou kunnen verwijderen, maar ik zie momenteel niks op internet staan hoe ik dit het mooiste kan doen zonder te veel te beschadigen.

 

Ben trouwens heel tevreden over de picanto! Wil over een paar weken ook mijn radio vervangen, maar twijfel nog over de Witson.. Vooral omdat hij uit het buitenland moet komen. Ik zat hier op de NL's websites te kijken en kwam ik deze twee tegen. kosten wat meer, maar kan ik wel met garantie e.d. gewoon hier terrecht. Wat vind jij?

 

- http://www.autoradioexpert.nl/webshop-producten/product/338-kia-picanto-autoradio-met-navigatie-systeem#levertijd

- http://www.caraudioexpert.nl/a-158703/kia-picanto-2011-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/

 

Daarnaast ga ik deze speakers vandaag bestellen. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/120l-10-cm-speakers/12723d-pioneer-ts-g1033-10cm-30-watt-rms-3-weg-speaker/

 

Kun je mij alvast wat tips geven om het frontje netjes te verwijderen of heb je voorbeelden?

 

Gr, Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn tig manieren om het geluid in de Picanto te verbeteren.

En subwoofertje ala de Xcalibur X700 doet al wonderen zonder de originele radio en speakers te vervangen..

De Pimpmasters kunnen je wellicht helpen.

 

 

link: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-subwoofers/119l-actieve-subwoofers/8378d-excalibur-x700-1us/

Link naar reactie
Delen op andere sites


He Gertwan,

 

Bedankt. Ik zie dat de Pioneer er zeker goed uitziet en een vriend van mij zegt dat ik ook voor deze moet gaan. Ik wil ze vanavond gaan bestellen, maar is het frontje makkelijk te verwijderen? Ik heb gisteren mijn nieuwe Picanto opgehaald en even snel gekeken hoe ik dit zou kunnen verwijderen, maar ik zie momenteel niks op internet staan hoe ik dit het mooiste kan doen zonder te veel te beschadigen.

 

Ben trouwens heel tevreden over de picanto! Wil over een paar weken ook mijn radio vervangen, maar twijfel nog over de Witson.. Vooral omdat hij uit het buitenland moet komen. Ik zat hier op de NL's websites te kijken en kwam ik deze twee tegen. kosten wat meer, maar kan ik wel met garantie e.d. gewoon hier terrecht. Wat vind jij?

 

- http://www.autoradioexpert.nl/webshop-producten/product/338-kia-picanto-autoradio-met-navigatie-systeem#levertijd

- http://www.caraudioexpert.nl/a-158703/kia-picanto-2011-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/

 

Daarnaast ga ik deze speakers vandaag bestellen. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/120l-10-cm-speakers/12723d-pioneer-ts-g1033-10cm-30-watt-rms-3-weg-speaker/

 

Kun je mij alvast wat tips geven om het frontje netjes te verwijderen of heb je voorbeelden?

 

Gr, Wesley

Hoi Wesley.

 

De frontjes (in beide hoeken bij de A-stijl) schijnen makkelijk er uit te wippen te zijn. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat ik wel weet is dat je wellicht voor de 10cm luidsprekers een beugeltje moet maken om ze goed trillingsvrij vast te zetten.

 

Ik kan me niet voorstellen dat je garantie verliest als je een andere radio inbouwt.

Als je stuurbediening hebt moet je wellicht, kan de dealer zo leveren, een conversie kastjes leveren zodat de knoppen allemaal goed te programmeren zijn.

Ik zelf zou voor de Pioneer kiezen, daar hebben ze bij KIA tenminste een frontje voor.

Maar die keuze zul jezelf moeten maken.

Succes er mee. Ik hoor wel of het bevalt.

Gr. Gertwan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zelf zou voor de Pioneer kiezen, daar hebben ze bij KIA tenminste een frontje voor.

 

Dat maakt wat dat betreft echt geen fluit uit: 2DIN is een internationale standaard, dus of je nou een Pioneer, JVC,

Alpine, Kenwood, Parrot of 1 of ander Chinees merk koopt, als het Dubbel DIN is past het in het door Kia geleverde frontje...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb ook naar de widson gekeken maar als ik in eerdere berichten lees over het moeilijk updaten vastslaan van de navigatie dan heb ik zo mijn twijvels

verschilende inbouwstations willen ze niet eens inbouwen omdat ze te veel problemen geven

ga nu voor een kenwood dnx4250dab/bt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch maar een Witson besteld ivm het budget.. Hopelijk kom ik hier het eerste jaar mee door en kan ik over een jaar eens kijken naar een passende.. 

 

Het model op de foto was niet meer leverbaar en mij werd deze aangeraden.. Ik laat jullie weten als i er in zit!

 

http://witson.com/en/displayproduct.html?proID=101550255

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...