Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat hier vak-garages bij zijn aangesloten.

De onderhoudskosten en reparaties zijn bij vakgarages zijn vaak lager als bij de dealer.

Bij "mijn" vakgarage scheelde het vaak enorm ondanks gebruik van originele onderdelen.

Enkel voorbeeldjes:

Laguna met kapot achterwiel lager. Dealer wilde gehele trommel vervangen, Prijs heb ik niet eens gevraagd.

Vakgarage heeft lager uit trommen geperst, nieuw lager erin en klaar, prijs < €100,=

Bij mijn vorige auto (Dacia Duster) ging iets mis met de midden demper (schotje los). Bij de dealer werd standaard €210,- en 1,5 uur werkplaats tarief geteld (totaal ruim 300 Euri).

Bij de vakgarage werd de uitlaat bij de dealer besteld (hij kreeg 30% korting op onderdelen). Montage duurde geen 20 minuten. Ruim €100,- verdient :-) .

Ergo, tarieven bij dealers liggen (vaak) hoger (meer overheadkosten?).

Bij de vakgarage wordt vaak nog gerepareerd wat bij de daler vervangen wordt.

Let wel, met Kia heb ik hier geen ervaring mee, gaat mogelijk nog komen. Over de service van mijn dealer ben ik vooralsnog zeer tevreden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...