Jump to content
wimkia

Ervaringen met KIA lease gevraagd

Recommended Posts

Na een dikke 38 maanden staat de Niro kilomerteller op 115:000 km. Mooi moment om de balans op te maken.

Voor inruil heb ik gekeken naar een nieuwe Niro DynamicPlusline wat ik dan bij moet leggen op mijn Bussinesline uit september 2016. Daar moet dan 16.000 euro bijgelegd worden (inruilwaarde met kortingen etc is dan € 18.500).
Dus ongeveer 5000 euro per jaar afschrijven. 700 euro verzekeringen en 750 euro wegenbelastingen. Onderhoud ongeveer 700 euro per jaar. Totaal 7150 euro per jaar
Dat toch maar eens vergeleken met Private lease van kia. Voor dit type betaal ik voor 35.000 km en 48 maanden looptijs ongeveer 620 euro per maand. Per jaar 7440 euro.

Dat maakt Private lease heel interessant tegenwoordig. 

Hoe zijn de ervaringen bij anderen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima prima.

Systeem werkt hoe het moet werken.

Je bestelt, wordt geaccrediteerd, tekent leasecontract, krijgt geleverd en gaat rijden. Maandelijks automatische afschrijving. Aan het einde contractperiode inleveren en afrekening meer/minder gereden km's. Je brengt periodiek de auto naar de dealer voor onderhoud.

Let wel op met inruil. Dealers worden behoorlijk door de leasemaatschappij uitgeknepen. Zullen niet bereid zijn die hoge inruilprijs te betalen. Zal in de handel worden aangeboden en dit leidt tot een lagere prijs. Onderhandelen niet mogelijk. Particuliere verkoop levert meer op, desnoods Wij kopen auto's punt nl o.i.d.

Kijk eens op de website van Autoweek. Je kunt daar een goede prijsindicatie per maand opzoeken en vergelijken met je leaseprijs.

Ik heb er probleemloos een leaseperiode van 4 jaar met een Picanto op zitten (wordt volgende week vervangen, weer private lease). Januari 2020 wordt een Ceed geleverd (ook private lease).

 

Mijn ervaring: probleemloos autorijden tegen een vaste prijs. Geen gedoe, geen tegenvallers, duidelijke voorwaarden.

Edited by Geer00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook prima ervaring.. Indertijd ook zo'n zelfde berekening gemaakt, zelfs tegen een normale leaseauto berekend en door de bijzondere regeling van mijn bedrijf voor de onkosten vergoeding was private lease de meest gunstige oplossing met het minste risico.

En door de vele veranderingen de laatste tijd wil ik eigenlijk niet met een dure auto opgescheept zitten dus vind ik het wel prima dat ik over 4 jaar 'niks' heb. Dat opent  weer  nieuwe mogelijkheden.

Vervolgens de 30k die ik niet aan de auto heb uitgegeven afgelost op mijn hypotheek, scheelt ook een leuk bedrag in de maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag 4 offertes binnen, 36 maanden of 48 maanden en dan met en zonder winterbanden.
Uiteindelijk lijkt die van 48 maanden met 35.000 km per jaar en winterbanden de beste.
Aankoopwaarde ligt zo'n 2750 euro onder de inruilwaarde die ik zou krijgen. Dat zijn de kortingen die een dealer zou kunnen geven. Daar lijkt me nog wat ruimte te liggen,

Zelf verkopen is ook een beetje gedoe als ik de ervaringen lees zoals ikwilvanmijnautoaf....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden, wimkia zei:

Ik heb vandaag 4 offertes binnen, 36 maanden of 48 maanden en dan met en zonder winterbanden.
Uiteindelijk lijkt die van 48 maanden met 35.000 km per jaar en winterbanden de beste.
Aankoopwaarde ligt zo'n 2750 euro onder de inruilwaarde die ik zou krijgen. Dat zijn de kortingen die een dealer zou kunnen geven. Daar lijkt me nog wat ruimte te liggen,

Zelf verkopen is ook een beetje gedoe als ik de ervaringen lees zoals ikwilvanmijnautoaf....
 

Het zelf verkopen via de websites is in veel gevallen pure oplichterij. De auto's gaan rechtstreeks de handel in, dus een goede prijs kun je wel vergeten.  Ze beloven vaak een hele hoge prijs vooraf, maar als je hier naar toe gaat, dan vinden ze allerlei "gebreken". 
Wat wel redelijk goed werkt is verkopen via de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/verkopen

Daar krijg je tenminste een gegarandeerd bod en alleen als het duidelijk afwijkt bij inlevering, corrigeren ze het bod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een tijdje geleden mijn oude C5 (15 jaar oud en 275.000 km) bij de ANWB aangeboden. Auto heeft al die jaren voornamelijk binnen gestaan en zag er daardoor nog patent uit. Ook motorisch prima in orde. ANWB kwam met een gegarandeerd bod van, jawel, € 100. Moest de auto voor dat bedrag nog wel even naar - ik dacht - Amersfoort brengen. Een lachertje dus. Uiteindelijk prima prijs ontvangen bij een plaatselijke outletgarage. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Heb een tijdje geleden mijn oude C5 (15 jaar oud en 275.000 km) bij de ANWB aangeboden. Auto heeft al die jaren voornamelijk binnen gestaan en zag er daardoor nog patent uit. Ook motorisch prima in orde. ANWB kwam met een gegarandeerd bod van, jawel, € 100. Moest de auto voor dat bedrag nog wel even naar - ik dacht - Amersfoort brengen. Een lachertje dus. Uiteindelijk prima prijs ontvangen bij een plaatselijke outletgarage. 

Het voordeel is wel dat je vooraf een gegarandeerd bod hebt gekregen, bij de andere sites krijg je een veel te hoge indicatie en als je ter plaatse komt is het werkelijke bod veel lager. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn eigen auto verkocht via de dealer. Ging wel een 'provisie' vanaf, maar dat werd netjes gemeld.

Uiteindelijk was het per opbod, en kreeg ik er meer voor dan dat ik via b.v. ikwilvanmijnautoaf kreeg. En inleveren bij de dealer op het moment dat ik de nieuwe ophaalde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk gekozen voor inruil bij de dealer. Goede prijs voor ons beiden. Nieuwe Kia Niro DynamicPlus in Horizon Blue komt in januari binnen.
Nu kan ik ook makkelijk mijn auto blijven rijden zonder een tijdje mobiliteit te moeten missen :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henk heeft een vraag over houder schap belasting mag een private lease bedrijf dat door berekenen op het vaste bedrag dat jij per maand betaalt.

ik betaalt nu 388 euro permaand 60 maanden 15000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 22-11-2019 om 22:46, wimkia zei:

Na een dikke 38 maanden staat de Niro kilomerteller op 115:000 km. Mooi moment om de balans op te maken.

Voor inruil heb ik gekeken naar een nieuwe Niro DynamicPlusline wat ik dan bij moet leggen op mijn Bussinesline uit september 2016. Daar moet dan 16.000 euro bijgelegd worden (inruilwaarde met kortingen etc is dan € 18.500).
Dus ongeveer 5000 euro per jaar afschrijven. 700 euro verzekeringen en 750 euro wegenbelastingen. Onderhoud ongeveer 700 euro per jaar. Totaal 7150 euro per jaar
Dat toch maar eens vergeleken met Private lease van kia. Voor dit type betaal ik voor 35.000 km en 48 maanden looptijs ongeveer 620 euro per maand. Per jaar 7440 euro.

Dat maakt Private lease heel interessant tegenwoordig. 

Hoe zijn de ervaringen bij anderen?

 

ik ben dik tevreden betaald 388 euro per maand in clusief 15.000 km 60 maanden voor mijn KIA niro     

Share this post


Link to post
Share on other sites

vijf jaar geleden kocht ik een nieuwe Mazda twee voor 23000 euro. Die ik twee jaar heeft gehad. maar ik vond de auto te klein. toen kwam voor het eerst een private lease auto in het vizier. dat werd uit eindelijk een Kia nero dynamisch .mijn Mazda kon ik in ruilen bij de braver. in ede. ik kreeg 17.000 voor mijn Mazda. en kon blijven reiden tot dat de Kia werd afgeleverd. ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt ik betaal 60 maanden 388 euro per maand ik heb uit gerekend dat kopen of leasen niet veel uit maak  .   .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de KIA website is 389 het goedkoopste met de comfortline en max 10.000 km per jaar en 60 maanden.
De private lease prijs is inclusief wegenbelasting, verzekeringen en onderhoud. Dus alleen de brandstof blijft over om te betalen....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 23-12-2019 om 11:34, wimkia zei:

Volgens de KIA website is 389 het goedkoopste met de comfortline en max 10.000 km per jaar en 60 maanden.
De private lease prijs is inclusief wegenbelasting, verzekeringen en onderhoud. Dus alleen de brandstof blijft over om te betalen....

 

dat klop,  de meeste kiezen voor de Kia niro dijnamic. Wil je een kleur metallic meer km .15000 km per jaar. dan kost de niro 444 euro per maand 60 maanden. private lease is wel duur de geworden. want ik heb drie jaar geleden een contract afgesloten. Voor de Kia niro dijnamic een metallic kleur 15000 km. inclusief 388 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook daarin hebben ze acties. Nu stunt VW met een e-golf voor 299.. Zo zijn er meer bedrijven die een tijdelijke actie hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, gjcvro zei:

Ook daarin hebben ze acties. Nu stunt VW met een e-golf voor 299.. Zo zijn er meer bedrijven die een tijdelijke actie hebben. 

Ga je niet voor het instapmodel, kies je voor 10.000 km meer per jaar en ook nog eens voor een kek kleurtje en neem je tot slot een paar leuke-extra's erbij dan ben je zo 100 euro verder. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh ja, en? Als je wat leuke vinkjes zet bij je nieuwe te bestellen auto ben je ook zo een paar duizend euro verder.. Volgens mij werkt het zo in de wereld? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, gjcvro zei:

Euh ja, en? Als je wat leuke vinkjes zet bij je nieuwe te bestellen auto ben je ook zo een paar duizend euro verder.. Volgens mij werkt het zo in de wereld? 

Ik wil alleen maar zeggen staar je niet blind op zo'n stuntprijs van 299. In de praktijk ben je meestal toch wel duurder uit. En kijk ook uit voor addertjes onder het gras. Misschien willen ze bijvoorbeeld snel van een specifiek type af omdat er een nieuw model staat te wachten (ID.3). Je zag dat ook een beetje bij de oude 'Niro' die vlak voor het verschijnen van de 'facelift' Niro door ondermeer ANWB-private lease een tijdje redelijk goedkoop werd aangeboden. Ja, zo werkt het inderdaad in de wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik staar me niet blind, rij nog 2 jaar door in deze en kijk dan weer verder.  Maar vind het wel een opmerkelijk scherpe deal, een up is duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

299 in de maand en dat voor een auto van dik boven de 30.000 euro. Heel opmerkelijk idd. Je zou haast wat achterdochtig worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden, Doublebogey5 zei:

299 in de maand en dat voor een auto van dik boven de 30.000 euro. Heel opmerkelijk idd. Je zou haast wat achterdochtig worden.

ja??? en daar gaat ook nog eens 150 euro kosten  per maand. van af die je moet betalen.

als je er een zou kopen. alleen nog tanken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd sinds eind oktober een Niro Dyn. line in deep Cer. Blue.

Ik heb gekozen voor de 60 mnd 25000 pj komt incl. lakkleur op 494.-

Voor de inruil van onze Megane tdci 2012 met 190.000km 3000,- gehad van de dealer. Ik had bij Renault gekeken naar de Capture, was wel goedkop[er, minder luxe en kleiner!;-)

Mijn Megane was dealer onderhouden en deze zelfde dealer bood mij maar liefst 2000,- (hoezo uitmelken en dealertrouw??)

Kia Wensink Almere heeft mij super geholpen met alles.(muv Android auto, daar weten ze niet zoveel van! klein smetje)

Overall ik ben nog iedere keer als ik achter het stuur plaats neem trots op de wagen en de keuze die wij hier gemaakt hebben, tuurlijk aan het eind vd 60 mnd heb je niets. Maar wel de keus om voor een nieuw contract te gaan, mogelijk zelfs met een leuke aanbieding van Kia om ons te houden. Maar goed, dat is pas in 2025! Tot die tijd een wagen waarbij de Kia opdraait voor alle ellende indien (ik hoop echt van niet!!) dit zich zou voordoen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ik ken mezelf en vind 60 maanden te lang :smile: 

Verder heb ik ongeveer dezelfde overstap gemaakt en tot nog toe weinig spijt van.

En ja, over 60 maanden heb je niks, maar als de stroming doorzet wil misschien tegen die tijd niemand nog een benzinestoker hebben en ben je blij dat je niet zoiets hebt om in te ruilen.

Edited by gjcvro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na, zo snel zal de verbrandingsmotor niet verdwijnen:

Tesla Model 3 volgens Obrist beter met brandstofmotor

Hier de link:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tesla-model-3-volgens-obrist-beter-met-brandstofmotor/

 

Edited by Gerd Bartels

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan het zien.. Voorlopig hebben ze er in nl 30.000 verkocht mede dankzij de gunstige bijtelling, maar het is echt geen straf om er mee te rijden. En die 2x per jaar vakantie is gewoon met een andere idee wegrijden, eventueel met een hotelletje halverwege.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Marjan
      In mijn Picanto 2 (sept 2013) blijkt de 12V-aansluiting het niet te doen. Eerder nooit nodig gehad maar we willen er binnenkort een koelbox op aansluiten. Deze koelbox doet het prima in andere auto, dus ligt niet aan koelbox. Ik wilde de zekering checken maar op schema in zekeringenkastje twijfel ik welke zekering het is. Power outlet? Sigaret? Andere? Enkele zekeringen verwisseld met nieuwe zekering, maar probleem blijft. Iemand een idee?
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      In the vast majority of cases, automakers go out of their way to make a big splash when they launch...
      The post 2020 Kia Stinger Indigo Special Edition appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
    • By Yochrisschep
      Goede avond, afgelopen maandag is er iemand tegen mijn bumper geknalt en die is vervolgens doorgereden. Ik wil nu de kleurcode van mijn kia rio achterhalen zodat ik de nieuwe bumper kan laten spuiten.
       
      Het probleem is alleen dat ik niet precies weet waar ik die kleurcode kan vinden.
       
      In de bijlage heb ik een foto van mijn vin nummer gezet en de stickers die in de deur zitten.
      Het betreft trowuens een witte kia rio 1.2 cvvt super pack uit 2011.
       
      Als iemand mij verder zou kunnen helpen zou ik dat fijn vinden
       
      Gr chris
       
      Sent from my SM-A515F using Tapatalk
       
       
    • By ff4266
      Te koop aangeboden, deze zeer nette velgenset met winterbanden. Nauwelijks gebruikt en de auto(Rio) is er al een tijdje niet meer. 
      15 inch
      4 X 100
      ET 43
      naafdiameter 54,1
      6 mm profiel
      Vraagprijs: 140 euro, op te halen in Wassenaar ZH.



    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Instead of updating or redesigning the Optima, Kia has rid the North American market of the car altogether.

      In its place arrives the new 2021 Kia K5. To be fair, the Optima was always called the K5 in South Korea. So Kia has essentially done away with the Optima name and now its new mid-size sedan will be identified as K5 all across the globe. The K5 is all set to take the fight to its rivals in the mid-size sedan market and it seems well equipped to do so. So here are five cool features in the 2021 Kia K5 that could change the game.
      SEE ALSO: 2021 Kia K5 Revealed: 290 HP and AWD for Sporty Optima Replacement
      A Diet Stinger Please

      Gone are the days when mid-size sedans we considered too beige. Today, aesthetically at least they can give more upscale cars a run for their money. And the K5 epitomizes that ethos. It looks like Kia’s flagship GT, the Stinger, went on a diet and chiseled itself by some serious weight training. The front nose is sharp and the sleek fascia with its front fender-intruding DRLS and all-LED headlamps is enough to turn heads. It sits on the same N3 platform as the Hyundai Sonata and if that’s any clue, it sits lower than before and the sloping roofline creates coupe-like profile that looks sporty. The best part? It’s not all show and no go.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Review
      Turbo Power

      Along with a striking design, thankfully Kia has also introduced an engine that would make many an enthusiast take notice. Sure there is the 1.6-turbo GDI. But the engine of interest here is the 2.5-liter four-cylinder turbo from the upcoming Genesis G80. It makes 290 hp of max power and 311 lb-ft of torque which according to Kia is “best-in-class”. It also comes with a segment-exclusive eight-speed wet, dual-clutch transmission and AWD (another first for Kia). All trims are available with AWD except the base LX.
      SEE ALSO: 2021 Genesis G80 Here To Make Rivals Nervous, Priced From $48,725
      Continuously Variable What?
      Yes, we are still harping on about the engines. As desirable as the 2.5-liter turbo is, the 1.6-liter GDI comes with its own set of innovations. Kia has introduced an industry-first Continuously Variable Valve Duration system, or CVVD. Unlike variable valve timing, CVVD allows for individual valves to remain open or closed for extended periods depending on how the car is being driven. If the car is at a constant speed, the system will allow the intake valves to be open from the middle to the end of the compression stroke so as to minimize resistance during compression. If the car is being driven fast, the system closes the intake during the same stroke to maximize air utilization during the explosion stage.
      The system can increase fuel efficiency by five percent, increase power by four percent and cuts emissions by 12 percent.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Hybrid Review
      All-Paw-Drive

      This is the first time Kia has equipped its sedan with all-wheel-drive. Though it is a front-wheel-drive based system, which essentially means that it is on-demand and will engage AWD when the system detects a loss in traction at the nose. The system is optional on all trims except the base LX and comes as standard on the GT trim with the 2.5-liter turbo.
      A Cabin From Above?

      The cabin of the K5 truly looks like from a class above. The upholstery looks premium and upmarket. Kia will also offer two infotainment screen sizes in the K5, an 8.0-inch unit, and a 10.25-inch wide-screen system. Kia will also offer Apple CarPlay and Android Auto as standard. Though both will be wireless (another first), that ability will be available with the 8.0-inch screen only. Our guess? Compatibility issues maybe. Though it will also come with natural voice recognition which will allow occupants to operate things like the aircon with voice commands.
      Other features include an upgraded Bose sound system and smart key that allows you to not only start your car but operate the climate control system as well.
      The 2021 Kia K5 goes on sale by late summer and the GT version will arrive in fall. Prices will be revealed closer to the launch.
      The post Top 5 Coolest Features of the New Kia K5 appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
×
×
  • Create New...