patten Geplaatst 17 Februari, 2015 Geplaatst 17 Februari, 2015 Ik dacht dat achteruitrijsensoren een mooie nuttige aanwinst zouden zijn voor mijn auto, dus een mail gestuurd naar de Kia dealer. Ik viel bijna op mijn rug toen ik het bedrag van 540 Euro las.... Netjes teruggemaild dat ik dit buitenproportioneel vond en van de offerte af zag.... Echter heb ik nog steeds wel oren naar achteruitrijsensoren dus op internet verder gezocht. Ik kwam toen terecht bij: http://www.proxel.com/ Hier bieden setjes aan die zelfklevend aan de binnenzijde van de bumper kunnen worden aangebracht. Super!!! Niet boren en onzichtbaar. Ze zijn aan de binnenzijde makkelijk aan je achteruitrijverlichting te koppelen en je plaatst een speaker in je kofferbak. Echter weet ik niet of men makkelijk in de bumper van een Kia Cee'd SW (2012 nieuwe model) kan komen. Of dat de bumper eraf moet? Of de bumper er makkelijk af kan? Hoe de bumper eraf kan? Kortom: ik wil dolgraag zo'n zelfklevende set maar zit met die bumper. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb op internet gezocht maar kan niet de (technische) informatie vinden die ik zoek m.b.t. (de)montage van een bumper. Dus... iemand ervaringen? En wil je ze delen? PS. Mocht iemand een dergelijk set willen aanschaffen, op eBay zijn ze er al vanaf enkele tientjes incl. bezorging. /EDIT: Heeft iemand anders een handleiding hoe ik de bumper kan (de)monteren? Ik kan zo snel nog geen werkplaatshandleidingen vinden,,,, Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Februari, 2015 Geplaatst 17 Februari, 2015 Dit is een electromagnetisch systeem. Dat wil zeggen dat het niet (of slecht) zal reageren op kunststof obstakels zoals paaltjes van gerecycled kunststof. Quote
gare aap Geplaatst 13 Maart, 2015 Geplaatst 13 Maart, 2015 reageert volgens de site ook op kinderen, die zijn ook niet magnetisch Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 ELECTROmagnetisch. Reageert op geleidende dingen. Kunststof geleidt niet, kinderen wel... Quote
Da_JoJo Geplaatst 17 April, 2015 Geplaatst 17 April, 2015 maat van me heb ook zo setje, maar dat is totaal geen vergelijking met die in mijn kia ingebouwd zitten. je word niet vrolijk van die dingen, zeker niet als je er op gaat vertrouwen. die kia versie sensors vertrouw ik blindelings.. ding piept op alles wat ook maar in de buurt van je bumper komt, van kleine kinderen tot verkeersbordpalen en plastic/hout palen. mocht je een radio hebben die t ondersteund dan is een achteruitrijcamera een 10x betere aanwinst.. hier een leuke : http://www.banggood.com/170-Degree-Car-Rearview-Parking-Mirror-Monitor-Camera-Night-Vision-p-944975.html Quote
xtra40 Geplaatst 17 April, 2015 Geplaatst 17 April, 2015 neem gewoon een goedkoop setje met ultrasoon detectoren kun je in kleur van de auto krijgen ook op ebay voor niet als te veel en deze werken gewoon goed heb er nu een aantal ingebouwd en tot nu toe geen klachten gehad je zilt alleen wel netjes 4 gaten in je bumper moeten boren Quote
patten Geplaatst 17 Mei, 2015 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2015 Bedankt voor de reacties in zoverre. Mijn (inmiddels oud) collega had de set inmiddels ook ingebouwd en was er wel over te spreken (gezien de prijs). De set schijnt wat laat te reageren (als in laatste 30cm), maar de set voldoet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.