Wimis on Geplaatst 20 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 20 Maart, 2015 Morgen gaat niet lukken ........... als het zo blijft dan spreken we wel weer af Quote
Wimis on Geplaatst 20 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 20 Maart, 2015 Waar zit de GPS-antenne ergens? Misschien issie wel "op zijn kop" terechtgekomen, dan ontvangt het ook slecht. De muis ligt schuin boven de radio (denk ik) onder het dashboard. Quote
Gast Stief Geplaatst 21 Maart, 2015 Geplaatst 21 Maart, 2015 Heb je al een gps test app gebruikt om uit te sluiten dat het aan instellingen van je navi app ligt? Bij Android systemen gebruik ik altijd de app 'GPS Test'. Als je dan namelijk wel een gps fix krijgt, ligt het aan de instellingen van je navi app. Welke software gebruik je eigenlijk voor je navi? Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Maart, 2015 Geplaatst 21 Maart, 2015 De muis ligt schuin boven de radio (denk ik) onder het dashboard. Dan ligt 'ie misschien niet ver genoeg naar voor en zit het dak "in de weg". Die ervaring had ik tenminste wel met de Witson die ik kort in mijn Picanto heb gehad. Quote
Wimis on Geplaatst 21 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2015 Toch wel vreemd dan dat die het met de eerste rit (naar huis) wel doet en vervolgens niet meer...... Quote
Wimis on Geplaatst 21 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2015 Heb je al een gps test app gebruikt om uit te sluiten dat het aan instellingen van je navi app ligt? Bij Android systemen gebruik ik altijd de app 'GPS Test'. Als je dan namelijk wel een gps fix krijgt, ligt het aan de instellingen van je navi app. Welke software gebruik je eigenlijk voor je navi? Die GPS test, zit die er al tussen? (ik zal moeten kijken) En anders downloaden via Google Play... Quote
xtra40 Geplaatst 21 Maart, 2015 Geplaatst 21 Maart, 2015 Als het goed is kun je in de radio zelf de status van de GPS opvragen dan weet je dus of het hardere matig is of software matig Moet je even in je instellingen kijken Quote
Wimis on Geplaatst 21 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2015 Systeem "geflashed" volgens een beschrijving van Witson: Volle bak satellietjes, dus zeg het maar! GPS monitor tracking uit gezet! Nu weer even het geluid van de radio tijdens het navigeren terug zetten........ Quote
Wimis on Geplaatst 21 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2015 Welke nav software gebruik je? Als het goed is: Navteq Ritje geprogrammeerd van huis naar Tilburg centrum, ging prima! SUV in de parkeergarage en na een hapje weer verder naar Breda. Weer geen satelliet te vinden.................. Van Breda naar huis........... nog steeds niks....... hier wordt ik niet goed van Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 22 Maart, 2015 Geplaatst 22 Maart, 2015 IGO is het systeem, navteq is de kaart Quote
Wimis on Geplaatst 25 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2015 Gisteren gekeken naar (het vinden van...) satellieten, NIKS! 0,0 GPS Zo juist weer gekeken.......... weer volle bak satellieten ? Wat me gisteren, ritje Breda, opviel is: AF werkt niet! De radiozender: 100%NL raak je kwijt op 70 km...... AF doet ook niet wat tie moet doen. Ik denk dat ik maar eens in de pen klim richting Witson............. Of iemand moet al een oplossing weten? Quote
elbennito Geplaatst 25 Maart, 2015 Geplaatst 25 Maart, 2015 ik heb de wince versie van uw model. had ook problemen (soms niet willen opstarten,vastlopen,...) heb aan bob van witson de nieuwste firmware gevraagd en na installatie werkt alles perfect nu. kan je altijd eens proberen... Quote
Wimis on Geplaatst 28 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 28 Maart, 2015 Yeah, de Pimpmasters hebben de foto's 'online' https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.471084863048380.1073741943.100004406111111&type=1&pnref=story Okee......... wel alleen voor FB-gebruikers Quote
xtra40 Geplaatst 28 Maart, 2015 Geplaatst 28 Maart, 2015 Yeah, de Pimpmasters hebben de foto's 'online' https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.471084863048380.1073741943.100004406111111&type=1&pnref=story Okee......... wel alleen voor FB-gebruikers hij zou open moeten staan dus voor iedereen te bekijken 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 28 Maart, 2015 Geplaatst 28 Maart, 2015 Ziet er mooi uit, hopelijk krijg je hem goed werkend. Quote
Wimis on Geplaatst 29 Maart, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Maart, 2015 Ziet er mooi uit, hopelijk krijg je hem goed werkend. Het is ook mooi en goed werkend, zal toch wel goed komen? Zo juist een mailtje gestuurd naar Bob Witson. Eens afwachten wat hij zegt en vindt Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 29 Maart, 2015 Geplaatst 29 Maart, 2015 Het is ook mooi en goed werkend, zal toch wel goed komen? Zo juist een mailtje gestuurd naar Bob Witson. Eens afwachten wat hij zegt en vindt Ik bedoel dat de GPS het ook gaat doen zoals het hoort met goed werkend, maar daar zullen ze best een oplossing voor hebben.Ik heb nog nooit gelezen dat ze iets niet oplossen. 1 Quote
Mieske007 Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Wim, hoop dat je alles goed draaiende krijgt. Wat vervelend voor je dat het niet meteen goed werkt. Hopelijk kan "Bob" uitkomst bieden... Quote
Wimis on Geplaatst 18 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 18 April, 2015 Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe?Antwoord van Bob: you install igo android software firslty, then you need to download map data of your country by app Bob/WITSON Voor dat ik iets fout doe, ben niet zo NERD die dat wel even probeert................... ! Alvast bedankt, Wim Quote
johij Geplaatst 20 April, 2015 Geplaatst 20 April, 2015 Wat hij zegt is dat er ergens een .apk bestand moet staan zodat je igo (navigatiepakket) kunt installeren. maar ik heb gezocht voor je maar de bij site igonavigation.com is dit niet te downloaden en ook niet in de googleplaystore dus het zou bijgeleverd moeten zijn en dan is het de bedoeling dat je via de wifi de rest van de kaarten binnen haalt maar er draait toch navigatiesoftware op? Quote
Gast Stief Geplaatst 22 April, 2015 Geplaatst 22 April, 2015 Hoi Wimis, Als het nog niet is opgelost stuur me dan maar een pb. Op Android gaat overigens mijn voorkeur uit naar Sygic. Vind het mooier en gebruiksvriendelijker en de kaarten zijn makkelijker te updaten en te downloaden. Maar Igo heb ik ook nog wel voor Android. Quote
kia-lover Geplaatst 8 Juni, 2015 Geplaatst 8 Juni, 2015 Hoi ik ben sinds verleden week bezitter van de Witson Android radio W2-A952K. Bestelling en levering vlot verlopen. Voorbije weekend radio geinstalleerd in mijn 2013 Sportage en alles werkt perfect behalve ontvangst FM radio en USB via Kia aansluiting. Navi werkt perfect (met bijgeleverde IGO kaartje) . Heb gps antenne rechts vooraan onder dashboard geplaatst. Navi vangt vrij snel gps signalen op en software werkt prima. Geen enkel uitval van gps vastgesteld. Het het geluid wel moeten finetunen. USB probleem via KIA aansluiting als ik een usb stick aansluit in de Kia usb-contact (onder paneel airco/ventilatie) : geeft de radio connectie foutmelding weer. Sluit ik dezelfde stick aan rechtrstreeks op de radio via bijgeleverde kabel, dan herkent de radio onmiddelijk deze stick en speelt hij probleemloos mp3 af in super kwaliteit. Radio Probleem : Radio vindt automatisch geen zenders en geluid kwalteit in radio modus is stuk minder als bijvoorbeeld bij het afspelen van MP3 via USB of Bluetooth. Bij het rijden verslechtert de ontvangstkwaliteit en zoekt de radio verder naar een andere zender. Ik vermoed dat het ontvangst probleem te maken heeft met de originele KIA antenne. Is een antennekabel met pin (din) aansluiting Heeft iemand gelijkaardige problemen vastgesteld? En hoe kan ik dit oplossen? Quote
Wimis on Geplaatst 8 Juni, 2015 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2015 Hoi ik ben sinds verleden week bezitter van de Witson Android radio W2-A952K. Bestelling en levering vlot verlopen. Voorbije weekend radio geinstalleerd in mijn 2013 Sportage en alles werkt perfect behalve ontvangst FM radio en USB via Kia aansluiting. Navi werkt perfect (met bijgeleverde IGO kaartje) . Heb gps antenne rechts vooraan onder dashboard geplaatst. Navi vangt vrij snel gps signalen op en software werkt prima. Geen enkel uitval van gps vastgesteld. Het het geluid wel moeten finetunen. USB probleem via KIA aansluiting als ik een usb stick aansluit in de Kia usb-contact (onder paneel airco/ventilatie) : geeft de radio connectie foutmelding weer. Sluit ik dezelfde stick aan rechtrstreeks op de radio via bijgeleverde kabel, dan herkent de radio onmiddelijk deze stick en speelt hij probleemloos mp3 af in super kwaliteit. Radio Probleem : Radio vindt automatisch geen zenders en geluid kwalteit in radio modus is stuk minder als bijvoorbeeld bij het afspelen van MP3 via USB of Bluetooth. Bij het rijden verslechtert de ontvangstkwaliteit en zoekt de radio verder naar een andere zender. Ik vermoed dat het ontvangst probleem te maken heeft met de originele KIA antenne. Is een antennekabel met pin (din) aansluiting Heeft iemand gelijkaardige problemen vastgesteld? En hoe kan ik dit oplossen? Idd behalve de ontvangst van de radio zenders en de USB van (standaard KIA) werkt het perfect. Gisteren na de meeting heb ik IGO tig keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd via de SD kaart, echter zonder resultaat. Nog steeds geen sateliet te vinden dus! Die USB aansluiting (standaard KIA) werkt hier ook niet, maar gelukkig is er een 2e USB aansluiting in mijn dashbord kastje. Die het wel doet. De radio ontvangst is een drama, muziek/geluid van de SD kaart of via een Mem-stick en CD is prima, maar de radio ontvangst blijft een drama. Ooit komt het goed. Ik wacht nog even voor een update op kiakuiper: http://www.kiaclub.nl/topic/17236-witson-android-444-problemen-en-oplossingen/ in dit draadje verwacht ik de oplossing voor mijn problemen met de 4.4.4 android Quote
Wimis on Geplaatst 8 Juni, 2015 Topic Starter Geplaatst 8 Juni, 2015 Net nog eens proberen ................ echter zonder resultaat IGO 9.6.29.329069.apk blijft de satellieten negeren! Dus dat wordt een nieuwe update als kiakuiper terug is. De gps tester voor de android wilde niet echt geïnstalleerd worden............ what's next ! Popcorn daar en tegen ging prima, ik zat al snel "Taken 3" te kijken Vrouwtje kwam vragen of ik er chips bij wilde............ Radio blijft blurrrrrrrr........... (zal ook wel een update zijn) To be continued ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.