Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Versnelling moeilijk in z'n achteruit

Aanbevolen Berichten

Gast Vitara 2
Geplaatst

Heeft een van jullie hier ook last van?

Als ik mijn RIO UB 1.2 in z'n achteruit wil zeten krijg ik hem regelmatig niet in de versnelling. Ik moet hem dan eerst even in een andere versnelling zetten en dan pas pakt hij de achteruit.

Geplaatst

Heb ik ook, best irritant...had het bij me andere auto ook alleen die was in 1995 geboren..

Geplaatst

Probeer eens naar z'n vrij te gaan, koppeling op, dan in en dan achteruit.

De achteruit-versnelling is niet gesynchroniseerd, dan is dat redelijk normaal...

Geplaatst

Ja precies dat deed ik ook, maar hoort niet toch lijkt me?

Dit probleem doet zich voor bij meerdere Kia's, ik heb er ook last van, en mijn ouders ook
Geplaatst

Zelfde hier, ik doe ook de ene keer in een andere versnelling zetten of in z'n vrij en dan opnieuw in de achteruit. Heel frustrerend als je probeert te keren of te parkeren in een drukke straat. En als je in z'n vrij zet valt ie ook nog in z'n start stop modus (als je die niet uit hebt gezet) beetje jammer maar goed heb er mee leren leven  :wink:

Gast Vitara 2
Geplaatst

De oplossingen van de koppeling en andere versnelling wist ik al. Het was alleen de vraag of er meer Kia rijders last van hebben of dat ik er alleen last van heb.

En die vraag is beantwoord. had er bij mijn Soul's namelijk geen last van   :-)

P.s.

Bij alle even een bedankje aangeklikt

Geplaatst

Heb ik ook..en dan echt veel vaker dan in het begin..

Ik vind het ook niet iets om maar mee te leren leven

Geplaatst

Ik heb het ook. Volgens de dealer is het normaal niks aan te doen.

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Idem, ook na vervangen koppeling en drukgroep. (had ik ook niet verwacht, is een sync issue)

Geplaatst

Hoi,

Ik had dat probleem  ook ,   2013 nieuw gekocht   regelmatig naar de dealer geweest.

Kreeg te horen  dat idd de pikanto  en de rio niet sync loopt,  alleen even in 1 en dan gaat hij wel goed in zijn achterruit.

Heb nu gelukkig dat probleem niet meer,  heb proef in ceed gereden  en daar heb ik geen problemen mee.

dus gelukkig die rio eruit en een ceed aangeschaft   ,  veel meer auto {zonde van de rio   was een mooie auto om te zien}

Maar elke dag die ergenis   noway.

mvgr

Hangbuikie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...